چگونه بخش «Other» را در حافظه گوشی آی‌فون خلوت و پاک کنیم و حافظه آزاد گوشی را افزایش دهیم؟

آیا فضای ذخیره‌سازی زیادی در Other از دست می‌دهید؟ در اینجا نکاتی برای پاک کردن آن آموزش می‌دهیم

1

کاربران آیفون با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی غریب نیستند؛ چون گوشی‌های اپل هیچ گزینه ارتقای فضای ذخیره‌سازی ندارند.

در برهه‌ای از زمان، تلفن همراه شما پر از فایل و پوشته می‌شود و برای ایجاد فضای خالی بیشتر باید برخی از آن‌ها را حذف کنید.

ما یک پوشه اسرارآمیز به نام «Other» داریم. این پوشه شامل اپلیکیشن‌ها، مدیا، تصاویر یا پیام‌ها نیست؛ چون گوشی آیفون به طور واضحی می‌گوید هریک از این محتواها چقدر فضا اشغال کردند و شامل چه پرونده‌هایی هستند.

بنابراین فضای ذخیره‌سازی «Other» چیست و چگونه باید آن را پاک‌سازی کنیم؟ با ما همراه باشید تا همه آنچه که باید درباره فضای «Other» بدانید را مرور کنیم:

بخش ذخیره‌سازی Other در گوشی آیفون چیست؟

به طور کلی، دسته Other در گوشی آیفون یا تبلت آیپد، فضای ذخیره‌سازی حافظه نهان، تنظیمات، پیام‌های ذخیره شده، فایل‌های صوتی و هر اطلاعات متفرقه دیگر است. معمولا این پوشه‌ها و فایل‌ها بسیار کوچک بوده و برای آن‌ها دسته‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته نشده است. بنابراین، آیفون یا آیپد همه آن‌ها را در یک پوشه به نام Other نگهداری می‌کند.

به زبان دیگر، هیچ راهی برای شناسایی و حذف محتوای بخش Other نداریم اما چند نکته برای مشاهده و مدیریت این فضای ذخیره‌سازی بیان خواهیم کرد.

پیش از شروع، بیایید به طور خلاصه نحوه مشاهده فضای ذخیره‌سازی در آیفون‌ها را بررسی کنیم تا بفهمیم بخش Other چقدر داده و فضا اشغال کرده است.

چگونه می‌توان حافظه آیفون را مشاهده کرد؟

برای اینکه بدانید اپلیکیشن‌ها یا اطلاعات شما چقدر فضا اشغال کرده‌اند؛ باید به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید.

یک نوار در بالای صفحه، کل فضای ذخیره‌سازی آیفون را نشان می‌دهد و مشخص است هر بخش چقدر فضا اشغال کرده است. در پایین، فهرستی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه و میزان فضای مورد نیاز آن‌ها برای خود اپلیکیشن و اطلاعات آن نمایش داده شده است.

چون اسکن و تجزیه و تحلیل فضای ذخیره‌سازی گوشی زمان‌بر است؛ ممکن است چند ثانیه‌ای طول بکشد تا نوار بالای صفحه ظاهر شود. حتی پس از ظاهر شدن، باید چند ثانیه‌ای صبر کنید تا تازه‌سازی شود.

در این نوار، میزان فضای اشغال شده توسط بخش Other مشخص است که شامل انتهای نوار می‌شود.

چگونه فضای Other را در آیفون و آیپد پاک کنیم؟

ما متوجه شدیم که تقریبا نمی‌توان فضای ذخیره‌سازی Other را در آیفون و آیپد پاک کرد. شاید بهتر هم باشد که نتوانید این فضا را پاک‌سازی کنید؛ چون شامل اطلاعات بسیار مفیدی است که باعث بهبود تجربه کاربری iOS شما می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر صداهای بیشتری برای سیری دانلود کردید؛ در همین بخش Other ذخیره شده‌اند.

 

غالبا، فضای ذخیره‌سازی Other بین ۵ تا ۱۰۰ گیگابایت را اشغال می‌کند اما اگر از ۱۰ گیگابایت بیشتر شود؛ به احتمال زیاد از کنترل خارج شده است. در ادامه به چند روش برای پاک کردن برخی از اطلاعات غیرضروری فضای Other اشاره می‌کنیم:

۱- پاک‌سازی حافظه نهان سافاری

حافظه نهان مرورگر سافاری، یکی از بزرگ‌ترین اطلاعات ذخیره شده در بخش Other است. سافاری مانند هر مرورگر وب دیگری برای بارگذاری سریع صفحات وب، نگه داشتن تاریخچه وب‌گردی‌ها و کوکی‌ها، اطلاعاتی را در حافظه نهان ذخیره می‌کند. حافظه نهان سافاری اصلا مهم نیست و اگر با کمبود فضای ذخیره‌سازی آیفون روبرو هستید؛ می‌توانید آن را پاک کنید تا فضای بیشتری برای اطلاعات مهم‌تر خالی کنید.

برای پاک‌سازی حافظه سافاری:

به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید.

بخش فهرست اپلیکیشن‌ها را اسکرول کنید تا به Safari برسید و آن را انتخاب کنید.

روی گزینه Website Data بزنید.

صفحه را به سوی پایین اسکرول کنید و گزینه Remove All Website Data را بزنید.

۲- اگر می‌توانید استریم موسیقی و بازی را متوقف کنید

یکی دیگر از دلایل افزایش حجم فضای Other روی گوشی آیفون شما، استریم زیاد موسیقی و ویدئو است. برای روشن شدن قضیه باید بگوییم فایل‌های ذخیره شده در Other همان فایل‌های دانلود شده نیستند.

هنگامی که یک فایل موسیقی یا ویدئو را از iTunes store یا اپل تی‌وی یا اپلیکیشن موسیقی دانلود می‌کنید؛ خود فایل به بخش Media منتقل می‌شود. اما از سوی دیگر، استریم‌ها از حافظه نهان برای نگهداری سابقه این دانلود و یکپارچه‌سازی پلی‌بک و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

بنابراین، زمانی که دارید سعی می‌کنید فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را آزاد کنید؛ باید استریم موسیقی و ویدئو هم متوقف شود. در این زمان می‌توانید از فایل‌های دانلود شده استفاده کنید تا استریم‌ها حافظه نهان کمتری اشغال کنند.

به علاوه، می‌توانید حافظه نهان اپلیکیشن‌های استریمی مانند یوتیوب، اپل موزیک یا هر اپلیکیشن پخش موسیقی و پادکست را در بخش iPhone storage پاک کنید. روی اپلیکیشنی که می‌خواهید حافظه نهان او پاک شود؛ ضربه زده و از بخش تنظیمات سراغ پاک‌سازی داده‌ها بروید.

۳- داده‌های قدیمی iMessage و Mail را پاک کنید

اگر پیام‌رسان شما سنگین است؛ احتمالا داده‌های بسیار زیادی روی آیفون ذخیره کرده و شما باید با پاک کردن پیام‌های قدیمی از طریق تنظیمات پیام‌ها، شرایط را بهتر کنید.

به صورت پیش‌فرض، پیام‌رسان‌ها طوری تنظیم شدند که همه پیام‌ها را ذخیره کنند اما شما می‌توانید این وضعیت را تغییر دهید و به پیام‌رسان بگویید مثلا پیام‌های ۱ سال یا ۱ ماه را نگهداری کنند تا مقدار داده‌های ذخیره شده روی حافظه نهان کاهش پیدا کند.

برای این کار، اپلیکیشن Settings را باز کرده و روی اپلیکیشن Messages از بخش پیش‌فرض اپ‌ها ضربه بزنید. صفحه جدید باز شده را اسکرول کرده تا به گزینه Message History برسید. در اینجا باید Keep Messages را زده و بعد یکی از استراتژی‌های ذخیره‌سازی پیام‌ها را انتخاب کنید: 30 Days یا 1 Year.

همچنین، وقتی از برنامه Mail در آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید؛ به طور پیش‌فرض تمام اسناد، تصاویر و ویدئوها در حافظه نهان ذخیره می‌شوند. این باعث می‌شود بارگیری آن‌ها سریع‌تر انجام شود ولی از سوی دیگر باعث افزایش حجم فضای ذخیره‌سازی Other می‌شوند. با پاک کردن اطلاعات حساب کاربری ایمیل خود در Mail و ورود دوباره به آن می‌توانید این حافظه نهان را پاک کنید.

۴- حذف و نصب برخی از اپلیکیشن‌ها

غالب اپلیکیشن‌ها یک بخش نگهداری اطلاعات دارند که از طریق بخش Apps قابل مشاهده و پاک‌سازی است ولی یک بخش حافظه نهان هم دارند که در بخش Other نگهداری می‌شود.

به عنوان مثال، اگر اپلیکیشن Podcasts بیش از دو گیگابایت فضا اشغال کرده است؛ احتمالا بخش عظیمی از آن مربوط به حافظه نهان این برنامه است.

حذف و نصب دوباره برخی از اپلیکیشن‌ها می‌تواند حافظه نهان آن‌ها در بخش Other را پاک کند و فضای بیشتری روی آیفون یا آیپد آزاد شود. برای حذف یک اپلیکیشن، اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب و انگشت خود را روی آن نگه دارید؛ سپس گزینه Remove App > Delete App > Delete را انتخاب کنید.

برای نصب دوباره اپ‌ها باید به فروشگاه اپ‌استور بروید.

۵- پشتیبان‌گیری و ریست آیفون

ساده‌ترین روش برای حذف داده‌های اضافی، پاک کردن کامل دستگاه و ریست آن است. این روش سریع‌تر از یافتن حافظه نهان اپلیکیشن‌ها و پاک‌سازی آن‌ها است.

نیازی به گفتن نیست که شما با ریست آیفون، می‌توانید برخی اشکالات ناخوش‌آیند گوشی را هم رفع کنید؛ به‌ویژه در بخش فضای ذخیره‌سازی!

برای اینکه برخی اطلاعات مهم خود روی اپلیکیشن‌ها را از دست ندهید؛ بهتر است پیش از ریست آیفون و آیپد، از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری کنید.

برای ریست آیفون و آیپد به مسیر Settings > General > Reset بروید و روی گزینه Erase All Content and Settings ضربه بزنید.

اگر شما سیستم پشتیبان‌گیری iCloud را تنظیم کرده باشید؛ iOS از شما می‌خواهد برای جلوگیری از دست رفتن اطلاعات، نسخه پشتیبان‌گیری خود را به‌روزرسانی کنید.

اگر همه موارد بالا شکست خورد …

اگر روش‌های پیشنهادی بالا را انجام دادید ولی هنوز با خطای Out of Storage روبرو هستید؛ به نظر می‌رسد حذف اطلاعات فضای Other کارساز نیست و شما باید فایل‌های اسناد، عکس و ویدئو خود را از روی آیفون یا آیپد پاک کنید. باید این فایل‌ها به سرویس آی‌کلاود منتقل شوند تا فضای ذخیره‌سازی دستگاه خالی شود.

فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض iCloud پنج گیگابایت است که شاید برای شما کافی نباشد و نیاز دارید فضای بیشتری از اپل خریداری کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. zak می گوید

    سلام قبلا ترفندی دیدم که میشد حافظه آدر را پاک کرد اما الان یادم رفته هرچی گشتم پیدا نکردم ترفند شبیه این بود که شما فایلی بزرگتر از حجم گوشی را به گوشی کپی میکنید اما این فایل حجم واقعی ندارد و فیک است اما آی او اس آدر را پاک میکرد تا فایل جا شود ولی ما درنهایت فایل فیک حجیم را کپی نمیکردیم و کلی از حافظه پاک میشد الان حافظه ۱۶ گیگی من پر شده از آدر ۶گیگ مشخص ده گیگ آدر دارد نمیتونم حذف یا ریست کنم دردسر دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.