فیلم ترمیناتور: سرنوشت تاریک – خلاصه داستان، نقد و بررسی – Terminator: Dark Fate 2019

0

کارگردان: تیم میلر

بازیگران: لیندا همیلتون (سارا کانر)، آرنولد شوارتزنگر (کارل / 800-T)، مکنزی دیویس (گریس)، ناتالی ریس (دنی راموس)، دیگو بونتا (کوین)

۱۳۰ دقیقه

جیمز کامرون در سال ۱۹۸۴ با عرضه فیلم ترمیناتور تحول بزرگی را در ژانر اکشن ایجاد کرد. تماشاگران سینما برای اولین بار با فیلمی روبه رو شدند که به صورت بی‌وقفه انرژی و هیجان اکشن را بر پرده سینما جاری می‌کرد. ترمیناتور به الگویی موفق برای فیلم‌های اکشن هالیوودی تبدیل شد و شهرت فراوانی هم برای آرنولد شوارتزنگر در نقش یک روبات خشن ویرانگر به همراه آورد، هرچند که شخصیت محوری فیلم زنی بود به اسم سارا کانر (با بازی لیندا همیلتون) که نجات نوع بشر از نابودی بستگی به حفظ جان او داشت.

جیمز کامرون هفت سال بعد قسمت دوم ترمیناتور را ساخت. ترمیناتور ۲ روز داوری هرچند به اعتقاد منتقدان هم عصرش در قیاس با فیلم نخست واجد ارزش‌های کمتری بود اما به مرور زمان تا حد یک فیلم کلاسیک ارتقا یافت. کامرون حاضر به کارگردانی دنباله‌های بعدی ترمیناتور نشد. دنباله‌هایی که پس از ترمیناتور ساخته شدند در مجموع آثار ضعیفی بودند.

حالا پس از بیست و هشت سال که از زمان ساخته شدن ترمیناتور ۲ می‌گذرد، جیمز کامرون به صحنه بازگشته که فیلم دیگری از مجموعه‌ی ترمیناتور را به ما عرضه کند؛ هرچند که وی این بار وظیفه تهیه کنندگی فیلم را بر عهده داشته و زمام کارگردانی فیلم را به تیم میلر – کارگردان فیلم موفق ددپول – سپرده است.

نکته‌ی مهم اینجاست که ششمین فیلم در مجموعه‌ی ترمیناتور عملا همه‌ی دنباله‌های غیرکامرونی را نادیده گرفته و آن‌ها را روانه‌ی یک دنیای موازی کرده است.

در ترمیناتور: سرنوشت تاریک لیندا همیلتون وآرنولد به فرم‌های اصلی و سابق خود بازگشته‌اند و همین رمز موفقیت فیلم است. هوشمندی جیمز کامرون و تیم میلر در درک این واقعیت مهم و کلیدی است که جذابیت اصلی مجموعه‌ی ترمیناتور در شخصیت‌های انسانی یا به تعبیری روابط انسانی آن است و نه روبات‌های ویرانگر و خشن.

بدون شک ستاره‌ی اصلی فیلم ومحور جذابیت آن، لیندا همیلتون است. کامرون و میلر با فیلم تازه‌شان مجموعه‌ای از قهرمانان زن س تایش برانگیز را به ما ارائه کرده‌اند. قصه‌ی فیلم تقریبا بیست سال پس از این که سارا کانر موفق به تغییردادن آینده و جلوگیری از نابودی نوع بشر شد آغاز می‌شود. حالا با شخصیت تازه‌ای به اسم دنی راموس (ناتالیا ریس) آشنا می‌شویم.

دنی یک دختر مکزیکی تبار است که به همراه برادرش (دیگو بونتا) و پدرش در مکزیکوسیتی زندگی ساده‌ای را سپری می‌کند. دنی به دلیل این که روبات‌ها در کارخانه جای کارگران را گرفته‌اند از کار بیکار شده و از حیث مالی وضع ناگواری دارد. اما این دختر ساده و معمولی بی‌آن که خود بداند یک فرد برگزیده است و نجات نوع بشر در اینده بستگی به زنده ماندن او دارد.

دشمنان نوع بشر، که همان روبات‌ها و شبکه حاکم بر هوش مصنوعی باشد، ترمیناتور پیشرفته و مدرنی به اسم 9-Rev (گابریل لونا) را از آینده به گذشته فرستاده‌اند تا دنی را بکشد. این ترمیناتور حالتی سیال مانند دارد و برای رسیدن به هدف‌اش حاضر است هرچیز و هر کسی را نابود کند. اما دنی هم چندان بی‌دفاع نیست. او از حمایت دو زن مبارز برخوردار است. اولی‌گریس (مکنزی دیویس) نام دارد که یک سوپر سرباز بسیار مدرن است که برای محافظت از جان دنی از آینده به گذشته آمده است. و دیگری سارا کانر است که حالا گرد پیری بر مو‌هایش نشسته است، هرچند همچنان قدرتمند و پرتوان می‌نماید وناگفته نماند که این گروه مونث سه نفره تحت هدایت و رهبری ترمیناتوری به اسم کارل، یا همان 800_T آشنای همیشگی (آرنولد شوارترینگر) قرار دارند و….

سرنوشت تاریکی نه تنها پایان بسیار مناسبی برای دو قسمت آغازین ترمیناتور است بلکه می‌تواند آغاز بسیار مناسبی هم برای تولید دنباله‌های بعدی مجموعه باشد. لیندا همیلتون بی‌شک دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین چیز فیلم است. شاید در ابتدا بازگشت آرنولد و همیلتون به مجموعه چیزی در حد چاشنی و یا عامل نوستالژیک برای فیلم بوده اما عملا این دو به محور فیلم تبدیل شده‌اند. مثل همیشه، کامرون در بهره‌گیری از تکنولوژی جلوه‌های ویژه در فیلم‌اش س نگ تمام گذاشته. به ویژه نگاه کنید به صحنه‌های جوان کردن ارنولد و همیلتون که با چه ظرافتی صورت گرفته؛ درست بر خلاف فیلم مرد ماه جوزا که از همین تکنولوژی به طرزی افراطی ونادرست بهره برده است. سرنوشت تاریک با بازگشت به ریشه و اصل خویش توانسته موجی از گرمای انسانی را به روی پرده سینما جاری کند و همین رمز موفقیت فیلم است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.