چگونه با ساختن کیو آر کد در آیفون، دیگران به را وای‌فای خود وصل کنیم؟

اشتراک‌گذاری امن و آسان رمزعبور وای‌فای با میهمانان

0

به جای آنکه یک میهمان، شبکه وای‌فای شما را انتخاب کند و بعد با وارد کردن رمزعبور کاملا ساده به آن وصل شود؛ از کدهای QR برای اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای و اتصال میهمان‌ها به اینترنت استفاده کنید. این روزها هم در آیفون و iOS و هم در اندروید به سادگی می‌توانید برای رمزعبور وای‌فای یک کیو آر کد بسازید.

کیو آر کدها بهترین روش اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با دیگران هستند. دیگر نیازی نیست یک رمزعبور را روی کاغذ نوشته و به دیوار بزنید و در معرض دید همه قرار دهید. و دیگر نیازی نیست همه رمزعبور وای‌فای شما را حرف به حرف بدانند.

همین‌طور، از دردسرهای گفتن رمزعبور وای‌فای به دیگران رهایی پیدا می‌کنید. اگر یک رمزعبور ساده برای وای‌فای خودتان انتخاب کرده باشید که به سادگی همه آن‌ها را یاد می‌گیرند و به خاطر می‌سپارند. اگر یک رمزعبور سخت شامل چندین حرف و عدد و علامت ساخته باشید؛ انتقال آن به دیگران سخت است و مدام باید آن را روی کاغذ بنویسید و هجی کنید.

کیو آر کد هم از رمزعبور وای‌فای شما محافظت می‌کند تا پس از هر میهمانی، ناچار به تغییر آن نباشید و هم اینکه به سادگی دیگران به وای‌فای وصل شوند. ضمن اینکه می‌توانید کیو آر کد را پرینت گرفته و به گوشه‌ای از خانه بزنید؛ میهمان‌ها می‌توانند آن را از روی گوشی شما و حتی روی دعوت‌نامه‌های چاپی و ایمیلی اسکن کنند.

از iOS 11 به بعد، آیفون‌ها می‌توانند بدون نیاز به یک اپلیکیشن شخص ثالث، کدهای QR را اسکن کرده و بخوانند. بنابراین؛ هر آنچه که نیاز است تا میهمان‌ها به وای‌فای وصل شوند را در اختیار دارند و نیازی به نصب اپلیکیشن نیست.

اگر میهمان‌های شما نمی‌دانند چگونه باید کدهای QR را اسکن کنند یا چگونه با قرار دادن یک کلید در بخش Control Center اسکن را سریع‌تر انجام دهند؛ شما می‌توانید به سادگی و در کمتر از یک دقیقه به آن‌ها آموزش دهید. حتی می‌توانید با استفاده از میانبرها یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث این کارها را انجام دهید.

چگونه در یک میانبر کد کیو آر بسازیم؟

۱- این میانبر نوشته شده توسط Stephen Robles را دانلود کنید.

۲- میانبر را اجرا کنید.

۳- یک کپی از نتایج آن را با اشتراک‌گذاری آن در AirDrop یا Messages یا Mail یا پلتفرم‌های دیگر برای خودتان ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید بفهمید این میانبر چگونه کار می‌کند؛ باید بدانید میانبر استفان دو کار متمایز انجام دهد: ابتدا یک سری اطلاعات را استخراج کرده و بعد از این اطلاعات برای ساخت کیو آر کد استفاده می‌کند.

اگر نخواهید به طور کامل از این میانبر استفاده کنید؛ حداقل می‌توانید از بخش نخست آن یا Ask for Input برای جمع‌آوری اطلاعات اتصال به وای‌فای استفادهد کنید و بعد این اطلاعات از جمله نام شبکه و رمزعبور را در اختیار میهمان‌ها قرار دهید. اما بهتر است پس از مرحله Ask for Input، سراغ مرحله Generate QR Code From بروید.

هنگامی که می‌خواهید در این میانبر، نام شبکه وای‌فای را تایپ کنید؛ از شما می‌پرسد می‌خواهید یک کیو آر کد برای شبکه فعلی بسازید و اگر جواب شما مثبت باشد؛ نام شبکه را پیدا کرده و دیگر نیازی به تایپ نام وای‌فای نیست.

شما می‌توانید رمزعبور وای‌فای خود را تایپ کنید ولی زدن روی نام شبکه وای‌فای موجود ساده‌تر است.

کاری که شما باید انجام دهید

میانبر استفان با نمایش یک کیو آر کد و گزینه اشتراک‌گذاری آن به پایان می‌رسد. می‌توانید خودتان یک مرحله اضافه کنید تا این کیو آر کد در جایی ذخیره شود یا حتی به طور خودکار یک کپی از آن برای هر فردی که انتخاب می‌کنید؛ ایمیل شود.

کاری که باید میهمان شما انجام دهد

وقتی یک میهمان در محدوده شبکه شما است؛ می‌توانید کد QR را اسکن کند و به طور خودکار به وای‌فای شما وصل شود. اگر در هنگام ساحت این کیو آر کد، نام شبکه و رمز را درست وارد کرده باشید؛ دیگر نیازی به هیچ کار یا مرحله اضافه‌ای نیست!

دوربین آیفون یا گوشی خود را به سمت کیو آر کد گرفته و فقط باید تایید کنید که می‌خواهید به شبکه وای‌فای متصل شوید.

شما چند دقیقه وقت می‌گذارید ولی میهمان شما در یک لحظه به وای‌فای وصل می‌شود؛ بدون اینکه رمزعبور وای‌فای شما را بداند یا رمزی رد و بدل شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…
منبع Appleinsider
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران /کاشت مو /قیمت روکش دندان / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.