چگونه در اندروید و آیفون تماس‌های مزاحم را مسدود کنیم؟

تلفن شما می‌تواند به حذف میلیاردها تماس مخرب کمک کند

0

براساس یافته‌های شرکت The Harris Poll (از طریق Statista)، کلاه‌برداری‌های تلفنی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۹.۷ میلیارد دلار ضرر زدند.

برخی گزارش‌های دیگر هم نشان می‌دهد تا کنون نزدیک به ۲۲ میلیارد ربات تلفن مزاحم در سال ۲۰۲۱ برای کشور ایالات متحده کشف شده است. یعنی به طور متوسط ۶۷ تماس برای هر نفر که بسیار زیاد است. این وضعیت نشان می‌دهد تلفن‌های مخرب و مزاحم چقدر خطرناک هستند و هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرند.

انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده افزایش پیدا کند ولی گوشی‌های اندرویدی در کنار آیفون‌ها این قابلیت را دارند که از تماس‌ها و مکالمه‌های ناخواسته مخرب جلوگیری کنند.

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از تماس‌های ناخواسته وجود دارد. از جمله نصب اپلیکیشن‌های شخص ثالث مطرح در اپل استور و گوگل‌پلی که می‌توانند تماس‌های اسپم را شناسایی کنند. ولی تلفن‌های هوشمند به طور پیش‌فرض، ابزارهایی برای محافظت از حریم شخصی کاربران دارند و اجازه می‌دهند برخی از تماس‌های کلاه‌برداری احتمالی را بلوکه و متوقف کنند.

نحوه مسدودسازی تماس‌های اسپم در آیفون

کاربران آیفون با طور ساده‌ای با مسدود کردن تماس‌های ناشناخته می‌توانند از هرگونه تهدید تماس‌های مخرب جلوگیری کنند.

در iOS 13 و نسخه‌های بالاتر (آیفون ۶ اس و بالاتر) ویژگی Silence Unknown Callers می‌تواند تماس‌هایی که در فهرست مخاطبین ذخیره نشده‌اند یا تا کنون هرگز با این شماره تماس نداشتند را مسدود کند.

برای فعال‌سازی این ویژگی اپلیکیشن Settings را باز کرده و وارد بخش Phone شوید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه Silence Unknown Callers بزنید تا این ویژگی روشن شود.

پس از فعال‌سازی، تماس‌های ناشناخته سایلنت شده و به صورت صندوق پستی صوتی ارسال می‌شوند. همین‌طور، در فهرست تماس‌های دریافت شده مشاهده می‌شوند.

البته، اپل می‌گوید اگر فردی در ایمیل، شماره تماس خود را به اشتراک گذاشته باشد؛ این تماس بلوکه نخواهد شد؛ پس باید مراقب ایمیل‌های فیشینگ باشید.

نحوه مسدودسازی تماس‌های اسپم در گوشی‌های اندرویدی

گوشی‌های اندرویدی از تنظیمات متفاوتی برخوردار هستند اما از سامسونگ اس ۲۱ اولترا تا گوگل پیکسل 4A، همه گوشی‌ها یک روش تقریبا مشابهی برای مسدودسازی یک تماس ناشناخته دارند.

روی هر گوشی اندرویدی، در اپلیکیشن Phone روی آیکون سه نقطه ضربه بزنید و به Settings بروید. در اینجا، باید گزینه‌های مختلفی برای بلوکه کردن تماس‌های ورودی ناشناخته و مزاحم مشاهده کنید.

مثلا، در گوشی‌های ویوو گزینه Block harassing calls را خواهید یافت و در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ گزینه Call blocking به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌ها را بلوکه کنند. با انتخاب این گزینه و سوئیچ به Block anonymous calls می‌توان تماس‌های اسپم را مسدود کرد.

به طور کلی، در سال‌های اخیر، تماس‌های اسپم و مخرب در دنیا افزایش پیدا کردند و کاربران باید حساسیت‌های بیشتری نسبت به محافظت از مکالمات خود داشته باشند. یکی از این روش‌ها، فعال‌سازی سیستم احرازهویت دو عاملی است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…
منبع laptopmag
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5