فروش بالای مک با پردازنده M1 حسادت رقبا را برانگیخته است؛ بازار پی‌سی آتش زیر خاکستر است

شرکت‌های سازنده تراشه و پی‌سی دست به کار شدند موفقیت اپل را تکرار کنند

0

مک در سالی به سر می‌برد که هر سازنده پی‌سی به آن حسادت می‌کند.

به گزارش موسسه International Data Corp، محصول M1 اپل نسبت به مدت مشابه گذشته، با دو برابر ظرفیت فروش خود را آغاز کرده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل در ماه آوریل گفت بیش از نیمی از مک‌های فروخته شده تا کنون، مجهز به پردازنده سیلیکون M1 اپل بودند.

موفقیت پردازنده سیلیکونی نخست اپل باعث شده این شرکت سراغ ساخت پردازنده دومی با نام M2 یا M1X برود. این موفقیت برای اپل بسیار ارزشمند است و می‌تواند یک مسیر جدید باز کند.

مک‌های قوی و یکپارچه

اصولا، دستگاه‌های مک برای کارشناسان و منتقدان جذاب هستند ولی مصرف‌کنندگان  اغلب به خاطر قیمت بالای آن‌ها، کمتر سراغ‌شان می‌آیند. پیش از اینکه اپل مک M1 را معرفی کند؛ مک‌های ارزان‌قیمت با پردازنده‌های کندی مواجه بودند ولی مک‌های رده بالای که پردازنده‌های بسیار قوی داشتند؛ از نظر قیمتی اصلا توجیه‌پذیر نبودند.

مثلا، MacBook Pro 15 اپل با پردازنده اینتل، اگرچه برچسب قیمتی ۲۳۹۹ دلار داشت ولی زود داغ می‌کرد و کارایی ضعیفی داشت؛ در حدی که اپل مجبور شد با ارتقا و به‌روزرسانی فریم‌ویر، مشکل را برطرف کند. مشکلاتی این چنینی باعث شده که اپل سراغ ساخت پردازنده سیلیکون خودش برود.

آخرین iMac با قیمت منصفانه ۱۲۹۹ دلار یک نمای باشکوه از پردازنده M1 اپل است. این دستگاه آی‌مک، ضمن اینکه طراحی بهتری نسبت به گذشته دارد؛ با ضخامت یک سوم و قدرت بیشتر، گزینه پرمصرف‌تری برای مردم است. این همان چیزی است که اکثر مردم در یک دستگاه نیاز دارند. اپل تازه در مسیری هیجان‌انگیز افتاده است و احتمالا مک‌های سال ۲۰۲۲ قدرت واقعی این پردازنده را به رخ می‌کشند.

بازار پی‌سی: آتش زیر خاکستر

این خطری بزرگ برای بازار کامپیوترهای شخصی Wintel PC است. Wintel PC به کامپیوترهای ویندوز با پردازنده‌های x86 اینتل اطلاق می‌شود. این نسل از کامپیوترها پس از دهه ۱۹۹۰ و شکست معماری PowerPC آی‌بی‌ام بر بازار کامپیوترهای شخصی تسلط کردند. اگرچه، اینتل به تدریج گرفتار یک خط تولید تکراری و خسته‌کننده شد ولی به خاطر ارزانی، قیمت مناسب و محبوبیت ویندوز توانست بر بازار حکم‌رانی کند.

برای خرید یک کامپیوتر Wintel PC سوالات زیادی مطرح می‌شود که مصرف‌کننده باید به آن‌ها پاسخ دهد. مثلا، شما چه تفاوتی میان سری U اینتل با سری H سراغ دارید؟

در مقابل، خرید iMac جدید با پردازنده M1 یا هر مک M1 مانند خرید آیفون، ساده و راحت است. این همان فلسفه طراحی whole widget مورد نظر استیو جابز است. تمرکز روی تجربه کاربری مصرف‌کننده نهایی به جای مشخصات. این ایده با آیفون به تکامل رسید و اکنون با نسل جدید مک‌ها به اوج بلوغ خود رسیده است.

حالا، علاقه‌مندان دستگاه‌های Mac انتظار دارند اپل همان انعطاف‌پذیری و تنوع پردازنده‌های اینتل را هم در سری پردازنده‌های سیلیکونی خود تقلید کند. انتظار می‌رود اپل امسال از تراشه قدرتمندتری در کنار یک نسخه گرافیکی خاص رونمایی کند. اما نه کارایی، بلکه قیمت‌گذاری، پارامتری است که اپل می‌تواند با آن بازار را شکست دهد.

پاتریک مورهد، بنیان‌گذار و تحلیل‌گر موسسه Moor Insights & Strategy می‌گوید: «فکر می‌کنم آن‌ها توان کاهش قیمت‌های خود در طراحی‌های M1 را دارند.» به عنوان مثال، یک MacBook SE جدید را در نظر بگیرید که تا قیمت ۶۹۹ دلار پایین می‌آید و باعث به حرکت افتادن بازارها می‌شود.

مسابقه شروع شد

این وضعیت می‌توان برای سازندگان کامپیوترهای شخصی یک تهدید جدی باشد. یک مک‌بوک ارزان‌قیمت می‌توان با لپ‌تاپ‌های فعلی مانند سری ایسر Aspire، دل Inspiron و اچ‌پی Pavilion رقابت کند.

با این حال، محبوبیت دستگاه‌ها مک دارای یک سقف و حد هستند. برای مثال، بازی‌های سطح بالا از اپل سیلیکون استقبال نکردند. اپل هنوز در تلاش است با شرکت‌های سازنده بازی مانند Activision و Electronic Arts تعامل برقرار کند. تا زمانی که بازی‌های ویدیویی سطح بالا از مک‌های M1 پشتیبانی نکنند؛ گیمرها سراغ سیستم‌های ویندوزی می‌روند.

موفقیت کامپیوترهای مک باعث حسادت دیگر شرکت‌ها و به تکاپو افتادن آن‌ها برای تقلیدکاری شده است. هم‌اینک، مایکروسافت دارد روی تراشه اختصاصی خودش کار می‌کند و اینتل با مدیرعامل جدیدش یک برنامه بلندمدت برای همکاری با دیگر سازندگان تراشه دنبال می‌کند. انویدیا هم به دنبال خرید شرکت آرم است.

این می‌تواند منجر به یک مسابقه و جنگ پردازنده‌های شخصی در بازار است؛ چیزی که در ۳۰ سال گذشته شاهد نیستیم. مورهد می‌گوید: «اینتل آتش زیر خاکستر است. کوالکام، آرم و AMD نیز وارد این مسابقه شدند.

هنوز مشخص نیست کدام شرکت برنده نهایی است ولی ما کاربران نهایی باید عاشق این مسابقه و آتش زیر خاکسترها باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
منبع Spectrum
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5