فیلم انتقام جویان: عصر اولترون – خلاصه داستان، نقد و بررسی- Avengers: Age of Ultron 2015

0

فیلم انتقام جویان: عصر اولترون – خلاصه داستان، نقد و بررسی- Avengers: Age of Ultron 2015

نویسنده و کارگردان: جاس ویدون

بازیگران: رابرت داونی جونیور (تونی استارک)، کریس همسورث (تور)، مارک رافالو (بروس بنر)، کریس اوانز (کاپیتان آمریکا)، اسکارلت جوهانسون (ناتاشا)، جرمی رنر (کلینت بارتون). ۱4۱ دقیقه. درجه نمایشی: ۱۳-PG.

انتقام جویان: عصر اولترون سه سال پس از اکران موفقیت‌آمیز انتقام جویان- فیلمی که لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به خود گرفته- بر پرده‌ی سینما‌های جهان به نمایش درآمده است. این یکی از عظیم‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده؛ فیلمی که همه‌ی بلاک باستر‌های ۲۰۱۵ باید سرِ تعظیم در برابر آن فرود بیاورند. مارول بار دیگر همه‌ی سوپر قهرمانان خود را دور هم جمع کرده تا ضیافتی پرشکوه برای عشاق سینمای اکشن برپا کند.

داستان فیلم از زمانی آغاز می‌شود که گروه انتقام جویان (سوپر قهرمان‌های مارول) مشغول نابود کردن هیدرا هستند. در این زمان، تونی استارک یا همان مرد آهنین (رابرت داونی جونیور) به اتفاق بروس بنر یا همان هالک (مارک رافالو) مشغول کار بر روی یک برنامه‌ی حفظ صلح بر روی کره‌ی زمین هستند؛ برنامه‌ای موسوم به «اولترون». به عبارت دیگر، استارک و بنر یک نوع هوش مصنوعی پیشرفته را پیدا کرده‌اند که قادر به فکر کردن است و می‌تواند مثل مغز انسان بیندیشد.

استارک این رویا را در سر دارد که با استفاده از «اولترون» بتواند برای همیشه صلح و آرامش را در کره‌ی زمین برقرار کند تا به این ترتیب دیگر هیچ نیازی به گروه انتقام‌جویان نباشد و اعضای آن بتوانند بی‌آنکه احتیاجی به توانایی‌های خارق‌العاده‌شان باشد زندگی شاد و معمولی‌ای را در پیش بگیرند. اما متأسفانه روند کار طوری پیش می‌رود که بر اثر وقوع پاره‌ای اشتباهات، «اولترون» تبدیل به یک مخلوق بسیار قدرتمند و هوشمند می‌شود. حال این روباتِ از کنترل خارج شده (با صدای جیمز اسپیدر) برای خودش برنامه‌های شرورانه‌ای دارد و در صدد این است که همه‌ی انسان‌ها را نابود و نوع بشر را از روی کره‌ی زمین برای همیشه نیست و نابود کند. حالا باز به عهده‌ی گروه انتقام‌جویان است که این تهدید تازه را برطرف کنند. . ‌.

انتقام جویان: عصر اولترون در قیاس با انتقام‌جویان (۲۰۱۲) بسیار متوازن‌تر به‌نظر می‌رسد. تنوع کاراکتر‌ها در قسمت دوم بیشتر از قسمت اول است و به هر کاراکتر سهم مناسبی برای عرضه کردن خویش داده شده است. علاوه بر این توازن هوشمندانه‌تری میان داستان فیلم و صحنه‌های اکشن آن وجود دارد. فیلم چند کاراکتر تازه را معرفی کرده، هر چند که تمرکز اصلی‌اش بر روی ایجاد اکشن و سرگرمی‌سازی است.

داستان عصر اولترون ساده و کلیشه‌ای است اما قهرمانان فیلم از پرداخت کامل‌تری برخوردارند به طوری که نمی‌توان آن‌ها را کاراکتر‌هایی تک‌بُعدی لقب داد. در قسمت دوم میان هالک و ناتاشا یا همان بیوه‌ی سیاه (اسکارلت جوهانسون) یک رابطه‌ی رومانتیک برقرار شده. این رابطه، گرچه خیلی بسط پیدا نکرده، اما توانسته تا حدی بر وجوه انسانی قصه‌ی فیلم اضافه کند. در مجموع باید اذعان کرد که گروه بازیگران فیلم با کاریزمایی که دارند هرگز اجازه نمی‌دهند که فیلم دچار افت بشود. قهرمانان قصه‌ی فیلم در لحظاتی وجوه تیره‌تر شخصیت خود را برملا می‌کنند اما این لحظات چندان طولانی نیست و دیری نمی‌گذرد که همان سوپرقهرمان‌های بذله‌گو و بشاش همیشگی رخ می‌نمایند.

جاس ویدون، فیلمنامه‌نویس توانمندی است. در عصر اولترون می‌توان انبوهی از تک‌گویی‌های جالب و تامل‌برانگیز را که از زبان کاراکتر‌های فیلم جاری می‌شود، شنید. ویدون در نوشتن این نوع جملات پرنیش و کنایه استاد است اما باید پذیرفت که بارِ طنز فیلم نسبت به قسمت اول اندکی سبک‌تر است. عصر اولترون به روال بسیاری از فیلم‌های قسمت دوم، قسمت اول خود را دست انداخته و به اصطلاح جدیت برادر بزرگ‌ترش را به ریشخند گرفته است.

شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف عصر اولترون، قطب منفی قصه باشد. موجود شریری که در فیلم قصد نابودی نوع بشر را دارد خیلی کلیشه‌ای است و آدم را فوراً به یاد آدم بد‌های جیمز باندی- آن هم جیمز باند از نوع راجر موری‌اش- می‌اندازد. البته سازندگان فیلم سعی کرده‌اند که اولترون را یک جور‌هایی شبیه به خود تونی استارک- یعنی خالق‌اش- در بیاورند. به همین دلیل اولترون از جهاتی بامزه است اما این بامزگی آنقدر نیست که بتواند وجوه کلیشه‌ای شخصیت او و نقشه‌ی شریرانه‌اش را برطرف کند.

وبسایت راتن تومیتوز با جمع‌آوری نظرات ۳۲۳ منتقد اعلام کرد که ۷۵٪ آن‌ها نظر مثبتی راجع به فیلم داشته‌اند و به صورت میانگین نمرهٔ ۶٫۷ از ۱۰ به فیلم داده‌اند. در خلاصهٔ نقد این وبسایت آمده‌است: «انتقام‌جویان: عصر اولتران پرهیجان و چشم‌نواز است و با وجود بیش از حد بودن [برخی جزئیات]، یک دنبالهٔ رضایت‌بخش است که در آن بازیگران بی‌شمار فیلم قبلی به همراه چند بازیگر جدید حضور دارند و دشمنی شایسته نیز در فیلم حضور دارد». وبسایت متاکریتیک بر پایهٔ نظرات ۴۹ منتقد نمرهٔ ۶۶ از ۱۰۰ را به فیلم داده است و نظرات را «عموماً مثبت» توصیف کرده‌است.سینمااسکور هم گزارش کرد که تماشاگران بر مقیاس +A تا F نمرهٔ A به فیلم داده‌اند.

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک / مرد آهنی:

از پایه‌گذاران انتقام‌جویان و کسی که خود را نابغه، میلیاردر، دخترباز و نیکوکار می‌داند و زرهی مکانیکی برای خود اختراع کرده‌است. در مورد تغییرات شخصیتش نسبت به مرد آهنی ۳ داونی گفت: «من فکر می‌کنم که او می‌داند که ساختن این همه زره (که تنها کاری است که او انجام می‌دهد) نتوانسته او را به هدف اصلی‌اش برساند، چرا که وی به پی‌تی‌اس‌دی مبتلا شد؛ حالا با دانستن این موضوع، او می‌خواهد کاری کند تا مشکل پیش از به وجود آمدن از بین برود. ایدهٔ اصلی این است.»

کریس همسورث در نقش ثور:

ولیعهد آسگارد، خدای آذرخش در اساطیر اسکاندیناوی. در مورد جایگاه ثور در این فیلم، همسورث گفت ثور پس از اتفاقات فیلم ثور: دنیای تاریک بر روی زمین مانده‌است و آن جا را خانهٔ خود می‌داند، برای همین تهدید اولتران را یک مسئلهٔ شخصی می‌داند. در مورد ایفای این نقش در این فیلم همسورث گفت: «چیزی که برای شما به چالش تبدیل می‌شود، این است که همان قبلی را تکرار نکنید. پس باید کمی بیشتر سعی کنید تا ببینید با این شخصیت چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.» همچنین وی خاطرنشان کرد که انگیزه‌های او در این فیلم متفاوت است، چرا که این اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول است که او در مقابل شخصیت تام هیدلستون یعنی لوکی بازی نمی‌کند.

مارک رافلو در نقش بروس بنر / هالک:

دانشمندی نابغه که به خاطر قرار گرفتن در برابر پرتو گاما، زمانی که خشمگین یا مضطرب می‌شود، تبدیل به هیولایی سبز رنگ می‌شود. روفالو برای آماده‌سازی بازی در نقشش به همراه اندی سرکیس در ایمجنیری استودیوز کار کرد او دربارهٔ نقشش گفت: «[نقش من] این بار خیلی بزرگ‌تر است و خیلی پیچیده‌تر و دارای لایه‌های بیشتری است.» دربارهٔ رابطه بنر و هالک، روفالو گفت: «به نظر من رابطه‌ای بین این دو وجود دارد که باید کشف شود. این چیز جالبی خواهد شد. بنر به همان اندازه‌ای از هالک می‌ترسد که هالک از بنر.» همچنین وی تأیید کرد که هالک در این فیلم دیالوگ خواهد داشت اما زمانی که در لندن فیلمبرداری در حال انجام بود، اعلام کرد که ویدون هنوز دیالوگ‌های هالک را به او نگفته است. ویدون بعداً توضیح داد که به دلیل پیچیدگی‌های موجود در شخصیت هالک، دیالوگ‌های او را از پیش ننوشته و آن‌ها را به صورت ناخودآگاه خواهد نوشت.

کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا / استیو راجرز:

رهبر انتقام‌جویانو قهرمان جنگ جهانی دوم که بدنش با استفاده از تکنولوژی پدر تونی استارک تقویت شده و ۷۰ سال به صورت منجمد و در خواب به‌سر می‌برد تا این‌که در زمان حال بیدار می‌شود. ایوانز در مورد شخصیتش می‌گوید: «او همچنان به دنبال خانه می‌گردد، احتمالاً یک خانهٔ استعاری. او همیشه به عنوان یک سرباز احساس راحتی داشته.»

اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف / عنکبوت سیاه:

جاسوسی بسیار ماهر و مأمور سابق شیلد. کوین فایگی اعلام کرد که بخش بیشتری از گذشتهٔ این شخصیت در این فیلم روشن خواهد شد. جوهانسون دربارهٔ شخصیتش گفت: «در انتقام‌جویان ۲ به عقب برمی‌گردیم و دربارهٔ گذشتهٔ او بیشتر می‌فهمیم. همهٔ این شخصیت‌ها گذشته‌های تاریک و عمیقی دارند.» با استفاده از نماهای بسته، لباس‌های مخصوص، بدلکار و جلوه‌های ویژه، بارداری جوهانسون در طول فیلمبرداری این فیلم پنهان شد.

تاد مک‌کارتی از هالیوود ریپورتر نوشت: «انتقام‌جویان: عصر اولتران در امر ساختن یک رقیب قوی برای فیلم‌های ابرقهرمانی دیگر موفق عمل می‌کند و البته چند چیز را برای فیلم‌های بعدی نگه می‌دارد؛ با این حال صحنه‌های اکشن این فیلم در حد و اندازه [فیلم قبلی] نیستند».اسکات فاندس در ورایتی نوشت: «اگر این همان ایزدانگاری صنعت سرگرمی‌سازی و استودیوهای فیلم‌سازی است، باید بگویم که اصلاً بد نیست. بر خلاف شخصیت اصلی‌اش [اولتران]، این فیلم قطعاً روح دارد».ریچارد روپر در شیکاگو سان-تایمز با دادن سه و نیم از چهار ستاره به فیلم نوشت: «یک روز، فیلم انتقام‌جویان زیر بار هیجانش گسیخته می‌شود. منظورم این است که آن‌ها چند بار می‌خواهند دنیا را نجات بدهند؟ با این حال امروز آن روز نیست».


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.