آیا آیفون یا آیپد شما به جاسوس‌افزار پگاسوس آلوده است؟ با این ابزار رایگان بررسی کنید

اگر شما هم کنجکاو هستید به این اسپایور معروف آلوده شدید یا خیر؛ با این ابزار خیال خودتان را راحت کنید

0

در ماه جولای، محققان امنیتی شواهدی مبنی بر آلوده شدن گوشی‌های تلفن همراه روزنامه‌نگاران، سیاست‌مداران و افراد سرشناس به جاسوس‌افزار پگاسوس (Pegasus) پیدا کردند.

این جاسوس‌افزار (spyware) را می‌توان از راه دور روی آیفون و آیپد نصب کرد؛ بدون اینکه نیاز باشد صاحب دستگاه اقدامی کند و حتی مطلع شود. این اسپایور اجازه دسترسی کامل هکرها را به تمام دستگاه و داده‌های ذخیره شده روی را می‌دهد. یعنی تمام پیام‌های متنی، ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و حتی قابلیت ضبط آن‌ها و عکس‌های شخصی در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.

در ابتدا ، اسپایور پگاسوس توسط گروهی به نام NSO Group برای نظارت بر جنایت‌کاران و تروریست‌ها طراحی و به بازار عرضه شد ولی به تدریج مورد سوءاستفاده قرار گرفت و سراغ سایر افراد معروف و سرشناس و با نفوذ سیاسی و اجتماعی رفت.

طبیعی است که هر زمان گزارشی مانند انتشار جاسوس‌افزار پگاسوس را بشنوید؛ احتمال بدهید که گوشی تلفن همراه شما هم آلوده شده است؛ حتی اگر هیچ شخص یا سازمان و نهاد دولتی و غیرانتفاعی نخواهد روی آیفون شما نظارت داشته باشد.

برای شما و سایر افرادی که کنجکاو هستند و می‌خواهند مطمئن شوند روی آیفون و آیپد آن‌ها هیچ اثری از اسپایور پگاسوس نیست؛ یک ابزار رایگان اسکن دستگاه‌های iOS در دسترس است که با چند ضربه و کلیک خیال شما را راحت می‌کند.

از نظر فنی، احتمال آلوده شدن آیفون و آیپد شما به این نرم‌افزار جاسوسی، بسیار پایین است. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که اپل با انتشار آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS 14.7.1 باگ آسیب‌پذیری در برابر جاسوس‌افزار پگاسوس را رفع کرده؛ البته اپل هرگز تا کنون این موضوع را تایید نکرده است.

با این اوصاف، باز هم پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه وقت بگذارید و آیفون و آیپد خود را برای این اسپایور اسکن و بررسی کنید تا مطمئن باشید دستگاه شما عاری از هرگونه ابزار جاسوسی است.

دانلود و نصب اپلیکیشن iMazing روی مک و پی‌سی

اخیرا iMazing اپلیکیشن مک و پی‌سی خود را به‌روزرسانی کرده است که شامل ابزار MVT می‌شود و می‌تواند جاسوس‌افزار پگاسوس روی دستگاه شما را تشخیص دهد. این ابزار هیچ‌گونه هزینه‌ای از کاربر نمی‌گیرد و توسط سازمان عفو بین‌الملل طراحی و عرضه شده است.

اپلیکیشن iMazing را برای کامپیوتر از روی وب‌سایت آی‌مگزین دانلود کنید. نگران خرید این برنامه نباشید؛ ما می‌توانیم در همان دوره آزمایشی آن، یک تست کامل شناسایی جاسوس‌افزار را انجام دهیم. پس از دانلود، این برنامه را نصب و باز کنید. در صورت نیاز، دوره آزمایشی رایگان (free trial) را انتخاب کنید.

چگونه تست Pegasus Spyware را روی آیفون و آیپد اجرا کنیم

با نصب و اجرای برنامه iMazing، با استفاده از کابل باید آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر وصل کنید. ممکن است نیاز داشته باشید پیش از اتصال دستگاه‌ها به کامپیوتر، قفل صفحه‌نمایش را باز کنید تا آیفون و آیپد در iMazing شناسایی و نمایش داده شوند.

حالا در صفحه اصلی برنامه و با کمس اسکرول به سمت پایین، از نوار سمت راست مربوط به اکشن‌ها گزینه Detect Spyware را پیدا و روی آن کلیک کنید. یک پنجره جدید باز خواهد شد که شما را راهنمایی می‌کند.

ابتدا این ابزار می‌خواهد از دستگاه شما یک پشتیبان‌گیری محلی انجام دهد. بنابراین، مطمئن شوید که فضای ذخیره‌سازی کافی برای پشتیبان‌گیری روی کامپیوتر دارید. پشتیبان‌گیری به طور خودکار انجام می‌شود و شما فقط باید روی کلید شروع بزنید.

iMazing پیشنهاد می‌کند هنگام کلیک در هر صفحه، تنظیمات پیش‌فرض را انتخاب کنید. گزینه‌های پیکربندی ارائه شده در این ابزار برای کاربران پیشرفته و حرفه‌ای است ولی برای اکثر مردم، گزینه‌های پیش‌فرض مناسب هستند.

پس از گذراندن تنظیمات اولیه، باید با مجوز استفاده از این ابزار موافقت کنید و سپس روی کلید Start Analysis بزنید. پس از شروع فرآیند تجزیه و تحلیل، مطمئن شوید آیفون یا آیپد خود را تا پایان کار اسکن دستگاه از کامپیوتر جدا نمی‌کنید و متصل هستند.

در یک آزمایش روی آیفون ۱۲ پرو، تهیه نسخه پشتیبان حدود ۳۰ دقیقه طول کشید و ۵ دقیقه دیگر برای اسکن دستگاه زمان برد. پس از تهیه نسخه پشتیبان، نیاز است دوباره رمزعبور ورود را بدهید تا برنامه iMazing بتوانید اسکن دستگاه آیفون یا آیپد را شروع کند.

هنگامی که iMazing شروع به تجزیه و تحلیل پشتیبان‌گیری دستگاه شما می‌کند؛ هر برنامه که مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در iMessage روند پیشرفت کار نمایش داده می‌شود.

در پایان، ابزار iMessage با نمایش یک هشدار به شما می‌گوید چند جاسوس‌افزار و با چه نام‌هایی روی آیفون یا آیپد یافته است. اگر هیچ جاسوس‌افزاری از جمله اسپایور پگاسوس تشخیص داده نشود؛ پیام Warning: 0 را خواهید دید.

دو کلید در زیر پیام مشاهده می‌شود که برای باز کردن گزارش یا نشان دادن آن به دیگران است.

اگر دستگاه شما آلوده شده است؛ چه باید کرد؟

با دیدن پیام تشخیص جاسوس‌افزار در آیفون و آیپد؛ نباید زیاد نگران باشید؛ چون احتمال اشتباه در تشخیص اسپایور و اصطلاحا «مثبت کاذب» وجود دارد.

برنامه iMazing از شما می‌خواهد که گزارش را برای آن‌ها ارسال کنید. روی کلید reveal report بزنید تا مستقیما به سراغ فایل گزارش بروید. می‌توانید این فایل گزارش را برای بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر به تیم پشتیبانی آن‌ها بفرستید.

با این حال، این ابزار پیشنهاد می‌کند که اگر شما یا یکی از اعضای خانواده دارای زمینه فعالیت‌های سیاسی است؛ بهتر است برای اطمینان سریعا سیم‌کارت خود را از روی گوشی آیفون درآورده و دستگاه را خاموش کنید.

باز هم می‌گوییم که احتمال بسیار پایینی وجود دارد که روی آیفون یک کاربر عادی جاسوس‌افزار پگاسوس یافت شود و احتمال اشتباه از سوی این ابزار زیاد است.

بد نیست که تنظیمات حریم خصوصی خود را دوباره بررسی کنید و اقدامات امنیتی برای محافظت از اطلاعات حساس خود را افزایش دهید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…
منبع cnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.