پیشنهاد تماشای سریال: دکتر مرگ – سریالی هیجانی، پزشکی، جنایی!

0

ماه‌های کنونی، همان طور که قبلا هم اشاره کرده بودم، ماه‌های اوج‌گیری محبوبیت مینی‌سریال‌ها هستند. در شرایطی که سالن‌های سینما نیمه تعطیل هستند و ساخت سریال‌های چندفصلی، ریسک‌های اقتصادی خاص خود را دارند، ساخت مینی‌سریال‌های خوش‌ساخت، رونق گرفته. مردم هم دوست دارند سریال 7-8 قسمتی و حتی کوتاه‌تر ببینند که خیلی زود جمع می‌شوند.

پیش از این در یک پزشک مینی‌سریال‌های خوبی را به شما معرفی و توصیه کرده‌ام. اما یکی از تازه‌ترین سریال‌هایی که در حال محبوب شدن است، سریال دکتر مرگ نام دارد.

سریال دکتر مرگ یا Dr. Death هشت قسمتی است و در ژانر هیجانی، پزشکی و جنایی است.

جالب است که منبع این سریال یک پادکست بوده. پس می‌بینید که در دنیای کنونی پادکست‌های جدی و محققانه هم می‌توانند کتاب‌ها، مورد اقتباس قرار بگیرند و از روی آنها حتی فیلم و سریال ساخته شود.

پادکست دکتر مرگ را شبکه پادکست Wondery به رهبری هرمان لوپز تهیه کرده بود. این شبکه پادکستی فعلا در مالکیت بخش موسیقی آمازون است. (بعدا باید فرصت پیدا کنیم و با هم در مورد جایگاه‌ پادکست در غرب و اقتصاد آنها صحبت کنیم. خیلی حرف‌ها در این مورد در وب فراسی نگفته باقی مانده.)

این شبکه پادکستی Wondery که از آن یاد کردم، در سال‌های اخیر خیلی محبوب شده و ماهانه ده‌های میلیون بار دانلود می‌شود. یکی از پادکست‌های موفق Wondery همین سری پادکست دکتر مرگ بود که در سال 2019 در 6 رشته، از رشته‌های برنامه‌های رادیویی iHeartRadio نامزد شده بود.

داستان پادکست دکتر مرگ که داستان سریال هم است، در مورد پرونده جارحی‌های عجیب و مشکوک یک پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب است. این سری پادکستی که شاید روزی هم توسط تهیه‌کنندگان پادکست در ایران مورد توجه قرار بگیرد، دو فصل و 18 قسمت داشت. البته فصل دوم این پادکست در مورد پرونده طبابت‌های یک متخصص خون و سرطان به نام فرید فاتا بود.

سیزن اول این پادکست بین سپتامبر سال 2018 تا نوامبر سال 2020 پخش شد.

از آنجا که پیش از دیدن احتمالی سریال توس شما نمی‌خواهم اصلا هیچ چیزی را لو بدهم و اسپویل داشته باشم، چیزهایی در ادامه می‌نویسم که لطف دیدن سریال توسط شما را مخدوش نکند.

پرونده این سریال بر مبنای ماجرای وقاعی دکتر کریستوفر دانچ Christopher Duntsch است.

او در سال 1971 به دنیا آمد. اول می‌خواست یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال آمریکایی حرفه‌ای بشود، اما بعد که در این رشته توفیقی نیافت، پزشک شد. در سال 2010 او دوره رزیدنتی خود در رشته تخصص جراحی مغز و اعصاب را تمام کرد و بعد فلوشیپ جراحی نخاع را هم دریافت کرد. اما گفته می‌شود که او تعداد عمل بسیار کمتری نسبت به عمل‌هایی که معمولا یک پزشک در دوره رزیدنتی خود انجام می‌دهد، انجام می‌دهد.

آغاز کار او از مرکز پزشکی مشهور پلانو در تگزاس از سال 2010 بود. قائدتا او در جاده موفقیت قرار گرفته بود می‌توانست به عنوان یک جراح نخاع روی درآمد 600 هزار دلاری در سال حساب باز کند و تازه این بدون مزایا و پاداش‌ها بود.

اما یک سری مشکلات جراحی و نتایج بسیار بد در مورد بیمارانی که توسط او مورد جراحی قرار می‌گرفتند رخ می‌داد. بیمارانی که زیر عمل‌های جراحی روتین نخاع می‌رفتند، فلج می‌دشدند و حتی مرده از زیر دست او بیرون می‌آمدند.

اینجا بود که دو جراح همکار و یک رزیدنت جوان، در پی سر درآوردن از چند چون عمل‌ها او و متوقف کردنش برمی‌آیند!

سریال نمره خوب 7.8 دارد و بازیگران خیلی مشهوری مانند جاشوآ جکسون (سریال فرینج)، کریستوفر اسلیتر، الک بلدوین و دونینیک برگس در آن بازی می‌کنند.

خوشبختانه هر 8 قسمت این سریال خوب، زیرنویس فارسی شده‌اند و شما می‌توانید آن را از سایت‌های دانلود دریافت کنید و در فرصتی که در تعطیلی‌های کرونایی از دوشنبه خواهید داشت، تماشا کنید. انتخاب بدی نخواهد بود!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.