با سریع ترین روش ترک اعتیاد زیر نظر پزشکان حرفه ای کلینیک ترک اعتیاد پارس، به زندگی برگردید!

0

رپورتاژ

سریع ترین روش ترک اعتیاد با توجه به تنوع زیاد مواد و داروهای اعتیادآور و چند جانبه بودن بیماری اعتیاد انتخاب سختی است. پروسه ترک اعتیاد برای هر فرد با توجه به رفتارها، خصوصیات روحی و روانی، نوع ماده اعتیاد آور، مدت زمان مصرف و حتی جنسیت متفاوت می باشد.

با این حال امروزه روش های مدرن و قابل اطمینانی وجود دارند که شانس ترک اعتیاد موفق و کاهش نرخ بازگشت به اعتیاد را افزایش داده اند. این روش ها در کلینیک ترک اعتیاد پارس زیر نظر کادر پزشکی متخصص انجام می شوند.

سریع ترین روش ترک اعتیاد با توجه به شرایط خاص هر فرد

با سریع ترین روش ترک اعتیاد به زندگی نرمال بازگردید

همانطور که گفته شد انتخاب نوع روش ترک اعتیاد و پروسه آن بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که اولین مرحله در انتخاب بهترین روش ترک اعتیاد می باشد. پس از مشخص شدن این موارد نوبت به انتخاب بهترین و سریع روش برای ترک اعتیاد می رسد که معمولا روش های زیر در بین پزشکان و روانپزشکان ارجحیت بیشتری دارند:

  • سم زدایی (Detoxification): اولین و مهمترین مرحله که پیش نیاز هر نوع روش درمانی برای ترک اعتیاد است، سم زدایی است که به 6 روش امکان پذیر است. سم زدایی پزشکی کامل، سم زدایی همراه با کمک پزشکی، سم زدایی به روش یابوئی (ترک ناگهانی و کاهش شدت علائم بدون دارو)، سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع و فوق سریع از انواع آن هستند که فقط زیر نظر پزشک متخصص و کلینیک حرفه ای باید انجام شوند.
  • مشاوره و رفتار درمانی (Counseling & Behavioral Therapy): این نوع مشاوره در دو سطح فردی، گروهی و خانوادگی انجام می شود. هدف جلسات مشاوره و رفتار درمانی این است که افراد طرز فکر خود را تغییر دهند، خانواده ها درک بهتری نسبت به شرایط عزیزان خود داشته باشند، صحبت های انگیزشی برای تمایل بیشتر افراد جهت ترک اعتیاد و غیره می باشد.
  • درمان دارویی (Medicinal Therapy): درمان با دارو اگر سریع ترین راه ترک اعتیاد نباشد اما قطعا یکی از روش های مدرن امروزی برای ترک و کاهش شدت علائم می باشد. این داروها فقط باید زیر نظر پزشک مصرف شوند چون مصرف بی رویه باعث بروز اعتیاد جدیدی خواهد شد. برخی از این داروها شامل بنزودیازپین، کلونیدین، نالترکسون، آکامپروسات می باشند.
  • سم زدایی سریع (Rapid Opiate Detoxification): روش ROD تنها چند روش طول می کشد و می توان سریع راه ترک اعتیاد دانست که طبق داروهای آنتاگونیست تجویز شده کمک به پاکسازی سریع مواد مخدر از بدن می کنند. این روش نسبت به ترک اعتیاد در خانه که هیچ نظارتی وجود ندارد خطر بسیار کمتری دارد. داروهای مورد استفاده معمولا نالوکسان، نالتروکسان، کلونیدین، متادون و بوپرنورفین هستند.
  • سم زدایی فوق سریع (Ultra-Rapid Opiate Detoxification): این روش خطرات زیادی دارد و فرق آن با روش ROD این است که دوز داروهای آنتاگونیست بیشتر است. این روش فقط در شرایطی خاص زیر نظر پزشک انجام می گیرد.
سریع ترین روش ترک اعتیاد با برنامه های مختلف زیر نظر پزشکان متخصص

ترک اعتیاد در خانه روشی مخاطره آمیز ولی امکانپذیر

ترک اعتیاد در خانه روشی است که در اکثر موارد نرخ بازگشت بالایی دارد ضمن اینکه خطرات خاص خود را هم خواهد داشت چرا که در اکثریت موارد بدون نظارت مستقیم کادر پزشکی است. معمولا ترک اعتیاد در منزل را برای همان دوران ابتدایی توصیه می کنند که مشکل حاد نشده باشد. با این حال افرادی هستند که هنوز از این روش استفاده می کنند ولی توصیه می کنیم که در درجه اول به کلینیک ترک اعتیاد مجرب و حرفه ای مراجعه کنید و یا اگر تصمیم به ترک در منزل دارید، حتما زیر نظر پزشک و مشاور باشید.

ترک اعتیاد در خانه معمولا پروسه ای است که زمان طولانی نیاز دارد و نمی توان به عنوان سریع ترین روش ترک اعتیاد نام برد. برای این کار لازم است که یکسری اقدامات انجام شوند:

  • تصمیم جدی بگیرید: تصمیم جدی به معنای تغییر سبک زندگی، قطع ارتباط با عوامل تحریک زا و حتی دوستانی که مناسب نیستند، قطع مصرف داروهایی که بدون تجویز پزشک در اختیار دارید می باشد. ضمن اینکه خانواده نیز باید اطلاعات کامل از نحوه حمایت از این افراد داشته باشند.
  • حمایت بگیرید و مشاوره داشته باشید: حتما در طی پروسه ترک اعتیاد در خانه، با مشاوران و پزشکان متخصص کمک و مشاوره بگیرید. به گروه های حمایتی و برنامه های ترک 12 قدمی (12 Steps Program) بپیوندید و از تجربیات بقیه استفاده کنید.
  • استرس خود را کمتر کرده و از تماس با موارد منفی خودداری کنید: در چنین شرایطی به احتمال زیاد احساساتی مثل تنهایی، استرس و نا امیدی را تجربه می کنید. در چنین مواقعی سعی کنید خود را به یک فعالیت سالم مثل ورزش پیاده روی، انجام کارهای منزل و غیره مشغول کنید. ضمنا مواردی که احتمال بازگشت شما به دوره اعتیاد را زیاد می کنند کنترل کنید مثل قرارگیری در موقعیت و مکان هایی که شما را ترغیب به مصرف مواد خواهند کرد، رفت و آمد با دوستانی که مشکل اعتیاد دارند و غیره.
ترک اعتیاد در خانه سریع ترین روش ترک اعتیاد نیست و خطرات زیادی به همراه دارد

توجه داشته باشید که امروزه تبلیغات دروغین و خلاف واقع در رابطه با سریع ترین روش ترک اعتیاد وجود دارند که افراد را به غلط امیدوار به ترک می کنند و حتی در برخی مواقع وعده ترک سریع اعتیاد با کمترین هزینه را می دهند.

روش هایی مثل استفاده از گیاهان دارویی از این قبیل می باشد. با اینکه تحقیقات زیادی در این زمینه قرار گرفته اما هنوز گیاهان خاصی در این زمینه معرفی نشده اند، ضمن اینکه هر کدام میزان اثربخشی متفاوتی دارند. گاهی اوقات همین مواد گیاهی وابستگی جدید ایجاد می کنند یا به دلیل ناسازگاری با ماده اصلی اعتیادآور، مشکلات جدید درست می کنند.

در نظر داشته باشید که نرخ موفقیت ترک کردن اعتیاد در منزل پایین است و بهترین کار این است که از طریق مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد تخصصی و تحت نظر پزشکان حرفه ای، مجرب و دانش آموخته طبق سریع ترین روش ترک اعتیاد، به شکلی امن به زندگی عادی بازگردید.

کلینیک پارس یکی از حرفه ای ترین مراکز ترک اعتیاد در کشور می باشد که تاکنون صدها نمونه موفق ترک اعتیاد را تجربه کرده است. فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای نجات عزیزان خود با پزشکان این مجموعه تماس بگیرید.

 

منبع:

مشاوره با پزشکان کلینیک پارس

https://www.health.gov.au/health-topics/drugs/about-drugs/how-to-reduce-or-quit-drugs#ways-to-reduce-or-quit-drugs

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5