مایکل کیمن، یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و رهبران ارکستر معاصر

0

مایکل کیمن Michael Kamen متولد سال 1948 در شهر نیویورک و یکی از بزرگ ترین آهنگسازان و رهبران ارکستر معاصر، روز سه شنبه هجدهم نوامبر 2003 در شهر لندن بر اثر سکته قلبی و در 55 سالگی درگذشت.

کیمن که از پیشگامان ژانر موسیقی راک کلاسیک در جهان شناخته می‌ شد، در دو سالگی نواختن پیانو را آموخت. والدینش که خانواده ای اهل موسیقی بودند در سنین بالاتر نواختن گیتار و کلارینت را نیز به مایکل آموختند.

دو موزیسین بنام آن دوران یعنی پیت سیگر و هدی لدبتر که از دوستان صمیمی خانواده کیمن بودند در ساختن بنیان موسیقایی مایکل نقش بسزایی ایفا کردند. مایکل در دوران نوجوانی به آثار باخ، ژیلبرت و سالیوان عشق می‌ ورزید و به آن‌ها گوش می‌ داد.

در دهه شصت کیمن ابتدا به دبیرستان موسیقی و هنر نیویورک رفت و سپس در مدرسه مشهور موسیقی جولیارد به تحصیل مشغول شد.

در دوران تحصیل در جولیارد که از مدرسه‌های عصا قورت داده و سنتی موسیقی کلاسیک شناخته می‌ شود، هیبت مایکل جوان با مو‌ها و ریش‌های بلند و نامرتب بیشتر به یک گیتاریست هوی متال شباهت داشت.

آثار پرتعداد کیمن نشانگر ذوق فراوان و تسلط کامل بر حرفه آهنگسازی است. کیمن آهنگساز، رهبر ارکستر و تنظیم کننده بسیار قابلی بود و طیف وسیع و ناهمگونی از آثار موسیقی را به جای گذارد. از ارکستر فیلارمونیک لندن تا گروه هاردراک ایرو اسمیت، و از متالیکا تا دیوید سانبورن ساکسیفونیست.

در آغاز دهه هفتاد میلادی، کیمن به عضویت گروه راک اندرول انسمبل نیویورک درآمد. او مایه‌های فولک بلوز را حین آموختن ساز ابوا در جولیارد آموخت و سپس موسیقی کلاسیک برای اجرای باله را تجربه کرد.

در سال 1971 آهنگسازی را با ساخت موسیقی متن فیلم ذکریا آغاز کرد و تا پایان دهه هفتاد موسیقی متن سه وسترن آن زمان به نام‌های مرد آخر، بین خطوط و بدلکاران را ساخت.

اولین موفقیت عمده کیمن از همکاری با گروه راک نامدار پینک فلوید و ساخت موسیقی آلبوم دیوار، که موسیقی متن فیلمی به همین نام نیز هست به دست آمد. کیمن ردیف‌های سنگین هارد راک را در قالبی کلاسیک برای پینک فلوید نواخت.

کیمن به جز دیوار در دو آلبوم The Final Cut و The Division Bell نیز با پینک فلوید همکاری کرد.

در دهه هشتاد او دیگر به عنوان یک آهنگساز معتبر جاافتاده و تثبیت شده بود. در این دهه با اریک کلپتن در موسیقی متن فیلم‌های سلاح مرگبار، پسرخانه و سلاح مرگبار 2 همکاری کرد. همچنین با جورج هریسن در فیلم سورپریز شانگ‌های و هربی هنکاک در فیلم اکشن جکسون فعال بود.

ونوم، آنجلو، عشق من، منطقه مرده، برزیل، مونالیزا، ریوت، سو و باب، کسی برای مراقبت از من، متهم، جان سخت 1 و 2، ماجرا‌های بارون مونچاوزن و جواز قتل از فیلم ‌هایی بودند که در دهه هشتاد کیمن آهنگسازی آن‌ها را بر عهده گرفت.

از آثار سینمایی دهه نود کیمن می‌ توان به موسیقی متن فیلم ‌هایی چون هادسن هاوک، آخرین پیشاهنگ، یخ آبی، آخرین قهرمان اکشن و سه تفنگدار اشاره کرد.

در سال 1991 ترانه فیلم رابین هود شاهزاده دزدان با صدای برایان آدامز با نام هر کاری می‌ کنم … Everything I do را ساخت که به جز عرصه سینما در عرصه موسیقی پاپ آن زمان نیز از ترانه‌های ماندگار و پرفروش بود. این آهنگ در جدول فروش هفتگی موسیقی انگلستان شانزده هفته در رده اول جاخوش کرد، کاندید جایزه اسکار شد و جایزه گرمی را نیز برای کیمن به ارمغان آورد.

موتیف‌های خاص راک تلفیقی کیمن در هالیوود محبوبیت فراوانی داشت. به همین خاطر پس از همکاری در آلبوم مشهور پاواروتی و دوستان به سال 94، در سال 95 دوباره همراه با برایان آدامز برای ترانه فیلم دون ژوان دومارکو با نام آیا هرگز زنی را واقعا دوست داشته ای؟ نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

سال 1996 موفقیت دیگری برای کیمن بود. موسیقی فیلم اپوس آقای هالند دومین جایزه گرمی را به او رساند. پس از آن نیز موسیقی متن فیلم ‌هایی چون: صد و یک سگ خالدار، مرا به یاد می‌ آوری؟ ، مهمان زمستانی، افق حادثه، چه رویا‌هایی می‌ آیند و مردان X از دیگر آثار برتر کیمن در سال‌های پایانی عمرش بودند.

کیمن در کنار آهنگسازی برای فیلم، نوازنده و رهبر ارکستری قدرتمند بود و پیانو و کی بورد را استادانه می‌ نواخت. در سال 2001 سومین جایزه گرمی را برای ساخت و رهبری استادانه کنسرت ارکسترال متالیکا با عنوان S•M و با همکاری ارکستر فیلارمونیک سانفرانسیسکو از آن خود ساخت.

دیوید بووی، کبت بوش، یوریتمیکز، باب دیلن، استینگ و راد استوارت از خوانندگانی بودند که از آثار کیمن در ترانه‌های خود بهره جستند. از دیگر آثار کیمن می‌ توان به یک کنسرتوی گیتار برای اریک کلپتن، یک کنسرتوی ساکسیفون برای دیوید سانبورن و همکاری با اپرای لااسکالای میلان اشاره کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.