۶ نکته مهم و جزئی که شاید در میان انبوه اطلاعات همایش اخیر اپل متوجه‌اش نشده باشید

ابهامات درباره ویژگی ProRes روی آیفون‌های ۱۳ مختلف و زمان دسترسی به آن

0

معمولا همه ما مراسم‌های معرفی آیفون اپل را هیجان‌زده و شتاب‌زده نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم بدانیم امسال غول کوپرتینو چه غافل‌گیری برای ما دارد.

مدیران اپل تند تند اسلایدها را مرور کرده و یک ریز درباره ویژگی‌های شگفت‌انگیز محصولات جدید صحبت می‌کنند و همزمان موجی از اطلاعات جزئی و کلی یا مفاهیمی از فناوری‌های جدید و نحوه عملکردشان به سوی ذهن ما هجوم می‌آورند. ضمن اینکه اپل هم مانند هر شرکت دیگری نمی‌گوید ماست من ترش است و در اسلایدها و ارائه‌هایش روی نقاط مثبت و ارتقایافته و بهبود داده شده تاکید می‌کند.

پس، کاملا طبیعی است برخی جزئیات درباره مشخصات آیفون یا محصولات دیگر را از دست بدهیم؛ به‌ویژه اگر آن جزئیات چندان خبر خوبی برای کاربران نباشد. معمولا، باید رویداد اپل را چندین بار دیگر دید یا در میان سایت‌ها جست‌وجو کرد تا به همه آنچه که درباره یک آیفون جدید یا محصولات معرفی شده دیگر نیاز داریم؛ برسیم.

در این مطلب، می‌خواهم به ۶ نکته جزئی ولی مهم اشاره کنیم که احتمالا من و شما در رویداد چند روز پیش معرفی آیفون‌های اپل از دست دادیم و توجهی به آن‌ها نکردیم:

۱- آیفون ۱۳ پرو از GPU قدرتمندتری نسبت به آیفون ۱۳ برخوردار است

در حالی‌که همه مدل‌های آیفون ۱۳ از پردازنده A15 Bionic ساخت اپل استفاده می‌کنند؛ پردازنده گرافیکی آیفون ۱۳ پرو قدرتمندتر از آیفون ۱۳ است.

به طور دقیق‌تر و طبق مشخصاتی که اپل داده است؛ GPU آیفون ۱۳ پرو دارای ۵ هسته پردازشی است ولی GPU آیفون ۱۳ فقط ۴ هسته پردازشی دارد. یک هسته پردازشی اضافی شاید به خاطر پشتیبانی از ویژگی فیلم‌برداری حرفه‌ای ProRes باشد.

۲- ناچ آیفون ۱۳ باریک‌تر اما بلندتر است

اگرچه شایعات درباره کوچک‌تر شدن ناچ آیفون‌های ۱۳ درست بود اما واقعیت این است که این تفاوت به سختی قابل مشاهده است.

جالب اینجا است که بریدگی ناچ نمایشگر آیفون‌های جدید کمی باریک‌تر است اما کمی هم بلندتر شده است. با این حال، در مجموع می‌توان گفت که ناچ آیفون ۱۳ نسبت به آیفون‌های قبلی کمی کوچک‌تر شده است. متاسفانه، هنوز هم درصد وضعیت باتری را در نوار وضعیت آیفون ۱۳ مشاهده نمی‌کنید.

۳- فیلم‌برداری 4K در حالت ProRes فقط روی آیفون‌های با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و بالاتر در دسترس است

اگر قصد دارید ویدئوهای 4K با قابلیت ProRes در آیفون ۱۳ ضبط کنید؛ شما نیاز به مدل‌های آیفون ۱۳ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس با فضای داخلی ۲۵۶ گیگابایت دارید.

در صفحه مشخصات فنی اپل برای آیفون‌ها به طور واضح ذکر شده است در آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، ویژگی رکورد ویدئوی ProRes محدود به 1080p 30fps است.

دلیل این امر هم ساده است: فیلم‌برداری ProRes با وضوح بالا باعث ایجاد فایل‌های بسیار بزرگی می‌شود که بخش اعظمی از فضای ذخیره‌سازی گوشی را اشغال می‌کند. اگر واقعا به فیلم‌برداری ProRes علاقه‌مند شدید؛ احتمالا باید آیفون ۱۳ پرو یا پرو مکس با ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت را خریداری کنید که البته هزینه بالاتری هم برای شما خواهند داشت.

۴- فعلا ویژگی ProRes در دسترس نیست

اپل به این موضوع اشاره کرده بود ولی فراموش کردن آن آسان نیست. مود فیلم‌برداری ProRes یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای دوربین آیفون‌های ۱۳ پرو است ولی فعلا در دسترس نیست. اپل می‌گوید در به‌روزرسانی آینده iOS 15 این ویژگی برای آیفون‌های ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس در دسترس قرار خواهد گرفت.

از دیگر مواردی که اپل معرفی کرد ولی فعلا در دسترس نیستند؛ باید به ساعت‌های هوشمند اپل واچ ۷ اشاره کنیم که اواخر پاییز ماه وارد بازار می‌شود.

۵- ظاهرا اپل واچ ۷ همان تراشه اپل واچ ۶ را دارد

این کمی تلخ است. معمولا، محصولات اپل از پردازنده قوی‌تری نسبت به مدل پیشین سود می‌برند اما درباره اپل واچ ۷ به نظر می‌رسد همان پردازنده اپل واچ ۶ استفاده شده است.

مطمئنا اپل چندین ارتقای بزرگ در اپل واچ ۷ خود قرار داده است تا تمایل به خرید ایجاد کند؛ مثلا صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر بدون اینکه طراحی تغییر کرده باشد یا پردازنده سریع‌تر شده باشد. حالا باید دید برای اپل واچ ۸ چه انتظاری داریم و آیا این رویه تکرار می‌شود؟

این اطلاعات کاملا مورد تایید اپل نیست و فقط چندین رسانه معروف آن را منتشر کردند و البته یک توسعه‌دهنده اپل از روی کدهای Xcode آن را علنی کرده است.

۶- آیپد مینی ۲۰۲۱ فاقد جک هدفون است

شاید در هنگام معرفی آیپد مینی جدید، آن‌قدر به خاطر ظاهر جدیدش و همین‌طور پشتیبانی از 5G هیجان‌زده شده باشید که اصلا توجه نکنید که این مدل آیپد مینی فاقد جک هدفون است. آیا این نکته برای شما مهم است یا اینکه در محصولات اپل به نبودنش عادت کرده‌اید؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
منبع mashable
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5