وقتی متوجه می‌شویم که در حال دیدن رؤیا هستیم، آیا داروهای دسته مهار کننده های استیل کولین استراز منجر به رؤیاهای شفاف می‌شوند؟

1

تا تجربه‌اش نکرده باشید، نمی‌دانید که چه حالی دارد. رؤیای شفاف یا Lucid Dream را می‌گویم! این یک تجربه باورنکردنی و حیرت انگیز. جادویی و دوست دارید دوباره تکرار شود.

در حین رویاهای شفاف ما خودمان متوجه می‌شویم که در حین رؤیا دیدن هستیم. حتی در مواردی خودمان می‌توانیم روی رؤیای خودمان تاثیر هم بگذارید.من خودم شخصا چهار پنج باری این مسئله را تجربه کرده‌ام، اما الان سه چهار سالی است که برایم تکرار نشده.

می‌دانم که یک مقدار یاد فیلم تلقین یا اینسپشن نولان افتاده‌اید.

متأسفانه، فقط نیمی از ما رویا‌های شفافی را در زندگی خود تجربه می‌کنیم و تلاش‌ها برای ایجاد و القای این پدیده نتایج متفاوتی به همراه داشته است. اما مطالعه‌ای که در سال 2018 منتشر شد، یکی از موثرترین روش‌های القای رویای شفاف را نشان داد.

محققان دانشگاه ویسکانسین -مدیسون و موسسه Lucidity در هاوایی با تکیه بر تحقیقات قبلی خود می‌خواستند بررسی کنند که چگونه مواد شیمیایی موسوم به مهار‌کننده‌های استیل کولین استراز (AChEls) می‌توانند رویای شفاف را برانگیزانند.

تصور می‌شود که انتقال دهنده عصبی استیل کولین به تعدیل خواب REM کمک می‌کند و AChEls با مهار آنزیمی (به نام استیل کولین استراز) که استیل کولین را غیرفعال می‌کند، به تجمع  آن در مغز کمک می‌کند.

محققان از یک داروی رایج که برای درمان کاهش حافظه در بیماری آلزایمر استفاده می‌شود-معروف به گالانتامین galantamine – که یک AChEI با زمان پاسخ سریع است و فقط عوارض جانبی خفیفی دارد، استفاده کردند.

محققان 121 شرکت‌کننده را به کار گرفتند تا ببینند این دارو چه تاثیری بر ایجاد رؤیای شفاف در آنها دارد.

البته این داوطلبان از بین کسانی انتخاب شده بودند که به رؤیای شفاف علاقه داشتند و همچنین آموزش‌هایی را با پروتکل‌های القای رویای شفاف (از جمله آنچه به عنوان تکنیک MILD شناخته می‌شود ) گذرانده بودند.

وقتی این آموزش شناختی با گالانتامین ترکیب شد، نتایج خارج از تصور بودند.

در طول سه شب متوالی، شرکت‌کنندگان دوز‌های بیشتری از دارو را مصرف کردند، که با دارونما شروع شد، سپس 4 میلی گرم، سپس 8 میلی گرم در شب آخر استفاده شد.

هر شب، شرکت‌کنندگان 4.5 ساعت پس از خاموش شدن چراغ بیدار می‌شدند، تکنیک‌های القای خواب خود را تمرین می‌کردند، کپسول خود را مصرف می‌کردند و دوباره به خواب می‌رفتند.

به نظر می‌رسد که ترکیبی از تکنیک القایی همراه با داروی آلزایمر  واقعاً به تحریک رویا‌های شفاف کمک می‌کند و دوز بالاتر نتیجه قوی‌تری را به همراه دارد.

هنگام مصرف دارونما ، 14 درصد از شرکت‌کنندگان یک خواب شفاف را گزارش کردند، اما با مصرف 4 میلی گرم این میزان به 27 درصد افزایش یافت و با 8 میلی گرم به 42 درصد افزایش یافت. دوز.

محققان در مقاله خود در سال 2018 نوشتند: “این پروتکل ترکیبی به 69 نفر از 121 شرکت‌کننده (57 درصد) اجازه داد که حداقل هر دو شب یکبار رؤیای شفاف ببینند. ”

این تحقیق از آنجا مهم است که علاوه بر کمک به مردم برای داشتن رویا‌های فوق العاده، می‌توانند به کنترل آنچه اتفاق می‌افتد هم منجر شود. همچنین می‌تواند به توضیح ارتباط بین رویا‌های شفاف و هوشیاری بپردازد و به افراد کمک کند تا با ترس خود روبرو شده و آسیب‌های را در حالت ایمن در خواب درمان کنند.

اخطار و درخواست توجه:

این فقط یک تحقیق زیر نظر پزشکان متخصص بود، به هیچ عنوان با گالانتامین روی خودتان آزمایش نکنید. هر دارویی ممکن است عوارض جانبی خطرناک داشته باشد.

منبع: sciencealert


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. حسین می گوید

    من هر وقت استامینوفن کدئین می خورم پیش از خواب و بین خواب و بیداری وارد دنیای خواب های ارادی می شوم و هرچه را که بخواهم می توانم ببینم. :))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.