اخبار و نکات جذاب وب‌گردی‌های شنبه 27 شهریور 1400: از کنیایی‌های که به تقلب ما کمک می‌کنند تا نمایشگاه نقاشی‌های ناصرالدین شاه قاجار

1

نسخه «آزمایشی» وب‌گردی‌های روزانه

1- چرا مردم از وام‌های ۴۸۰ میلیونی و یک میلیاردی مسکن استقبال نکرده‌اند؟

پایین بودن قدرت خرید وام ۴۸۰ میلیونی و یک میلیاردی نسبت به واقعیت‌های بازار مسکن و همچنین نبود تناسب میان اقساط آنها با توان مالی طبقه متوسط و متقاضیان مصرفی، اصلی‌ترین نقدهایی است که به این تسهیلات وارد می‌شود.

در هفته گذشته، ۲ خبر تسهیلاتی برای وام مسکن جوانان و وام با استفاده از اوراق حق تقدم منتشر شد که واکنش‌های متناقضی در جامعه، بازار و فضای مجازی به همراه داشت. پایین بودن قدرت خرید این تسهیلات نسبت به واقعیت‌های بازار مسکن و همچنین نبود تناسب میان اقساط آنها با توان مالی طبقه متوسط و متقاضیان مصرفی، اصلی‌ترین نقدهایی است که به این تسهیلات وارد می‌شود.
پس از اعلام افزایش وام صندوق مسکن جوانان به یک میلیارد تومان، با شرط ۱۵ سال سپرده‌گذاری، این بار با ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار به شعب بانک عامل مسکن، سقف مبلغ وام با استفاده از اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه) نیز ۲ برابر شد و مبلغ آن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان برای هر نفر رسید.

در شرایط فعلی قیمت یک آپارتمان ۷۵ متری ۱۵ ساله با قیمت میانگین شهر تهران ۲.۳ میلیارد تومان است و تسهیلات ۴۸۰ میلیون تومانی (خرید مسکن و جعاله) که با کسر ۵۵ میلیون تومان هزینه خرید اوراق، ۴۲۵ میلیون تومان از آن باقی می‌ماند، فقط ۱۸.۵ درصد از ارزش آن را پوشش می‌دهد. این آمارها نشان می‌دهد  جدا از اینکه اقساط ۶.۵ تا ۸.۵ میلیون تومانی این تسهیلات فراتر از قدرت خرید یک خانوار طبقه متوسط تهرانی است، باز هم دریافت این تسهیلات نمی‌تواند قدرت خرید این خانوار را به‌اندازه‌ای افزایش دهد که با اتکا به سرمایه و پس‌انداز خود به خرید یک آپارتمان ۷۵ متری اقدام کند. بر این اساس، تسهیلات ۴۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن و جعاله، در بهترین حالت قادر است کمک‌حال کسانی باشد که می‌خواهند به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد بازار مسکن شوند و البته قدرت بازپرداخت اقساط سنگین آن ‌را نیز دارند.


2- فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده اند.

مک کنزی در کنفرانس خبری در پنتاگون که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، اعلام کرد که تحقیقات نظامی آمریکا در مورد حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین کابل در ماه اوت نشان داد که در این حمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند و راننده و خودروی مورد هدف قرار گرفته نیز احتمالا تهدیدی از طرف گروه داعش شاخه خراسان نبوده اند.

این مقام نظامی آمریکایی اعتراف کرد که این حمله اشتباه صورت گرفته و سپس عذرخواهی کرد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در ادامه مدعی شد  این حمله با این هدف انجام شد که می تواند مانع تهدیدات قریب الوقوع به نیروهای ما و روند تخلیه شدگان در فرودگاه باشد اما این حمله اشتباه بود و من عذرخواهی صادقانه خود را تقدیم می کنم.

مک کنزی با اظهار تاسف افزود که مسئولیت کامل این حمله و این نتیجه غم انگیز را برعهده می گیرد.


3- چرا مردم در ترکیه خانه می خرند؟

روزنامه اطلاعات: بنابر گزارش مرکز آمار ترکیه، ایرانیان فقط در ماه آگوست با خرید ۹۱۱ ملک در ترکیه رکورددار خریداران خارجی املاک در این کشور شدند. تا سال گذشته ایرانیان پس از عراقی‌ها دومین خریدار املاک در ترکیه بودند که امسال در جایگاه اول قرار گرفته‌اند. میزان خرید ملک توسط ایرانیان در ترکیه طی ۲ سال گذشته ۱۵ برابر شده است.

فرار سرمایه همیشه در شرایط ابهام و بی‌ثباتی سیاسی شدت می‌گیرد. ابهام در امضا یا عدم امضای برجام، پیوستن یا نپیوستن ایران به معاهده‌های بین‌المللی اف.ای.تی. اف و پالرمو، لغو تحریم‌ها یا تمدید تحریم‌ها، رفع انسداد سیستم بانکی یا تداوم وضع موجود، حل شدن تنش‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی و نهایتاً رسیدن به ثبات اقتصادی یا تداوم بی‌ثباتی، پاره‌ای افراد و خانواده‌ها را به فکر مهاجرت می‌اندازد.

دقت در نحوه تبلیغات املاک در ترکیه، گرجستان، دوبی و اسپانیا نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین محرک‌های ایرانیان برای خرید ملک در خارج دریافت مجوز اقامت دائم است؛ تبلیغی که به گفته رئیس اتحادیه املاک ایران، نوعاً دروغ و اغواکننده است و به قصد ترغیب و وسوسه افراد به خرید است. آنها با توجه به اینکه شرایط و ذهنیت مشتریان ایرانی را می‌دانند انگشت روی مهاجرت و اقامت می‌گذارند. برای همین است که خرید ملک ایرانیان در ترکیه طی ۲ سال اخیر ۱۵ برابر شده است.

بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی درباره پاره‌ای امور اقتصادی از جمله صادرات و واردات باعث شده بخشی از صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات احساس زیان کنند و با لطایف الحیلی، بخشی از درآمد ارزی حاصل از صادرات را به خرید ملک در خارج تخصیص دهند تا به کشور برنگردد و به سیستم بانکی عرضه نشود. درباره قاچاق کالا از داخل به خارج این امر عمومیت بیشتری دارد زیرا در قاچاق، اساساً چیزی ثبت و ضبط نمی‌شود و قاچاقچی به آسانی می‌تواند بخشی از درآمد خود را به خرید ملک اختصاص دهد تا هم پولشویی کرده و ردّی از منشاء پول برجا نگذارد، هم در نقطه‌ای و حوزه‌ای با ثبات سرمایه‌گذاری کرده باشد.

کوتاه سخن، در شرایطی که کشور در تحریم است و به شدت به سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌های موجود نیازمند، شدت گرفتن روند خروج سرمایه از کشور از عواملی که اشاره‌وار به آن پرداخته شد، برمی‌خیزد. دولت ناچار است برای کنترل و کاهش این روند، چاره‌ای و چاره‌هایی بیندیشد. قطعاً چاره کار نه جرم‌انگاری است و نه تصویب قوانین ممنوعیت و مجازات؛ باید عوامل ریشه‌ای این رخداد برچیده شود.


4- کوبه های رو به فراموشی

خانه‌های قدیمی بخشی از سنت، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان را در خود جای داده‌اند که کوبه و کلون یکی از همین رسوم سنتی بوده، اکنون به فراموشی سپرده شده است.

کوبه یا کلون دوگانه (مردانه و زنانه) بودند به صورتی که کوبه مردانه دارای صدای بم و کوبه زنانه دارای صدای زیر بود.

در درب‌های سنتی کوبه های مخصوص خانم‌ها در سمت راست و کوبه های مخصوص آقایان در سمت چپ درب قرار می‌گیرد.

این کوبه های از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت دارند و این امر باعث تفاوت صدای تولید شده می‌شود.

امروزه استفاده از کلون و یا کوبه چندان رایج نیست اما در برخی از فضاهای سنتی و بافت مناطق قدیمی از جمله در شهر آلاشت از این اقلام برای زیباسازی بیشتر بهره می‌برند.


5- دریاچه ای در دل کویر

پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد که به دلیل بهره برداری نادرست در دل کویر رها شده، همچون نگینی زیبا در دل کویر یزد می درخشد.

این آب‌های رها شده که می‌تواند التیامی بر زخم تشنگی یزد باشد، مناظر زیبایی در کویرهای اطراف شهر یزد خلق کرده که تماشای آن خالی از لطف نیست.

این تالاب در چهار کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و با توجه به فقر آبی در این منطقه، آبشخور حیات وحش منطقه و زیستگاه موقت پرندگان مهاجر زمستانی شده است.

با توجه به نزدیکی این تالاب به یزد، این محل به تفرجگاهی جذاب برای کویرگردی و آفرود تبدیل شده است.


6- کره‌شمالی از روی قطار موشک شلیک کرد

کره‌شمالی پنج‌شنبه، شلیک دو موشک به سمت دریای شرقی از روی یک قطار را که گمان می‌رود دو موشک بالستیک کوتاه‌برد بوده باشند، تایید کرد.

آژانس خبری مرکزی کره موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: هنگ موشکی حمل و نقل ریلی در این رزمایش با مأموریت برای حمله به منطقه مورد نظر در فاصله ۸۰۰ کیلومتری از محل آن پس از حرکت به سمت منطقه کوهستانی مرکزی در سپیده‌دم ۱۵ سپتامبر شرکت کرد.

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که کره‌شمالی دقیقا هدف مورد نظر در دریای شرقی را مورد اصابت قرار داد.

براساس تصاویری که این رسانه دولتی پیونگ‌یانگ منتشر کرده است، به نظر می‌رسد این موشک‌ها از روی یک قطار شلیک شده باشند، نه یک پرتاب‌کننده متحرک. براساس این گزارش، مانورهای مذکور با هدف “افزایش قابلیت برخورد شدید چند وجهی همزمان با نیروهایی که ما را در زمان انجام عملیات نظامی ضروری تهدید می‌کنند” سازماندهی شد.

پایگاه کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد: این شلیک آزمایشی همچنین برای تأیید عملی بودن سیستم موشکی راه‌آهن مستقر در عملیات برای اولین بار برای قضاوت در مورد آمادگی رزمی و دستیابی به مهارت در صورت جنگ واقعی انجام شد. همچنین پاک جونگ-چون، عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران به همراه دیگر مقام‌های ارشد این مانورها را نظارت کرد.

انتظار می‌رود این سیستم جدید اجازه ‌دهد کره‌شمالی هنگام شلیک موشک با استفاده از شبکه راه‌آهن خود در سراسر این کشور، تحرک بهتری داشته باشد. چنین قطاری همچنین ممکن است با قطار مسافربری اشتباه گرفته شود و بتواند رصد ماهواره‌های نظامی را دور زده و شناسایی نشانه‌های پرتاب موشکی قریب‌الوقوع را دشوارتر کند.


7- بسته بندی طاق نصرت پاریس ؛ خلق اثری هنری حتی بعد از مرگ هنرمند

بسته‌بندیِ «طاق نصرت» در پاریس، اثری است که کریستو و همسرش همواره آرزوی انجام آن را داشتند. این اثر از ۱۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر به مدت ۱۶ روز در پاریس به نمایش گذاشته می‌شود.

یکی از اتفاقات هنری جالب این روزها در جهان بسته بندی طاق نصرت (پیروزی) شهر پاریس است. کریستو و ژان کلود زوج هنرمندی هستند که در دوران معاصر و در دل گفتمان « هنر معاصر » پروژه های چالش برانگیز بزرگی از جمله پارچه پیچی و بسته بندی بر روی بناهای بزرگ تاریخی و اماکن شهری مانند ساختمان رایشتاگ در آلمان، پل های بزرگ در شهرهای مختلف جهان و اماکن طبیعی شامل ساحل صخره ای بزرگی در استرالیا را انجام داده اند و یکی از رویاهای آنها پارچه کشیدن روی طاق نصرت پاریس در کنار خیابان شانزه‌ لیزه بود. اکنون طرح آنها پس از ۶۰ سال توسط همکارانشان در حال اجرا ست این زوج هنری در قید حیات نیستند تا شاهد تحقق یکی دیگر از پروژه های جاه طلبانه هنری خود باشند.

در این پروژه طاق نصرت با ۲۵ هزار متر مربع پارچه‌ی قابل بازیافت از جنس پلی پروپیلن و ۳۰۰۰ متر طناب قرمز رنگ پوشانده شده است.

ایده‌ی ساخت این اثر در سال ۱۹۶۱، زمانی که این دو هنرمند در پاریس زندگی می‌کردند، شکل گرفت. کریستو یک اتاق کوچک در نزدیکی طاق نصرت اجاره کرد و این بنا را مورد بررسی قرار داد. در سال ۱۹۶۲ فتومونتاژی از طاق نصرتِ پوشیده شده تهیه کرد و در سال ۱۹۸۸ کولاژی از آن ساخت. در نهایت این پروژه پس از ۶۰ سال پیاده‌سازی شده‌ است.

کریستو و ژان کلود همیشه بر این تأکید داشتند که آثار آنها پس مرگ‌شان ادامه یابد. ژان کلود در سال ۲۰۰۹ درگذشت و به‌رغم مرگ کریستو در سال گذشته، رویای آن‌ها سرانجام به وقوع پیوست. هزینه‌ی اجرای این اثر از طریق فروش طراحی‌های کریستو تأمین شده است.

این چیدمان هنری نمای طاق نصرت در خیابان شانزه لیزه را متحول ساخته‌است. تیمی متشکل از ۹۵ نفر در فرایندی که به نوعی ترکیبی از اصول مهندسی و هنری است، مسئول پارچه‌پیچ کردن طاق نصرت شدند.

مردم می‌توانند کنار این اثر قدم بزنند و پوشش آن را لمس کنند؛ یک اثر هنریِ زنده که با وزش باد حرکت می‌کند. کریستو و ژان کلود باور داشتند که غایت کار آن‌ها پیرامون مفهوم «آزادی» است. هیچ کس نمی‌تواند مالک آثار آنها باشد، حتی خودشان. هر مخاطب می‌تواند تفسیر خود از اثر را داشته باشد و هر معنایی مهم و درست است.


8- ادامه‌ یک اتفاق تلخ؛ بی‌احترامی کارشناسان به حریفان در رسانه ملی!

پارسینه: شب گذشته تیم ملی فوتسال ایران موفق شد با حساب چهار بر دو از سد امریکا عبور کند تا با کسب شش امتیاز صعودش را به دور حذفی قطعی کرده باشد. در این مسابقه تیم ملی ایران در همان ابتدا دروازه بان اصلی‌اش را به دلیل اشتباه عجیب از دست داد تا با دروازه‌بان دوم در ادامه راه مقابل آرژانتین به میدان برود.

این مسابقه اما حواشی خارج از زمین مسابقه داشت که بازگو کردنش خالی از لطف نیست. وحید شمسایی اسطوره فوتسال ایران و دنیا که مانند علی دایی سال‌ها آقای گل فوتسال دنیا بود حین مسابقه به صحبت های کارشناسی در کنار محمدرضا احمدی گزارشگر می‌پرداخت اما بیان برخی جملات از سوی شمسایی باعث شد تا انتقادات زیادی به صحبت‌های او در فضای مجازی مطرح شود.

شمسایی در بخشی از نقدهای خود، تیم ملی امریکا را با الفاظ عجیب، کوچک شمرد: « ما خودمان طوری رفتار کردیم که تیم ملی امریکا پررو شده تا جایی که اجازه می‌دهیم آنها شوت بزنند!». در بخش دیگری از صحبت‌های شمسایی او به پنج یاره شده امریکا نیز کنایه عجیبی می‌زند:« ما آنها را پررو کردیم تا امریکایی ها پنج بازیکن شوند!»

این درحالی است که تیم ملی فوتسال ایران تا دو دقیقه مانده به پایان مسابقه با حساب سه بر دو از حریف خود پیش بود و هر لحظه این احتمال وجود داشت که امریکا گل تساوی را وارد دروازه ایران کند تا کار به هفته پایانی کشیده شود. اگر ایران گل تساوی را دریافت می کرد و در مسابقه آخر مقابل آرژانتین با یک شکست پرگل بدرقه می شد حتی این احتمال وجود داشت که امریکا با یک برد پرگل مقابل صربستان بجای ایران راهی دور بعد مسابقات شود.

پیشتر نیز در مسابقات المپیک توکیو بود که گزارشگر مسابقات تکواندو حریفان امریکایی ورزشکار ایرانی را با لحن بدی خطاب قرار داده بود. گفتنی است رقابت ایران و امریکا در قالب مسابقات ورزشی سال‌ها است که عادی سازی شده و مشکلی وجود نداشته است. در مسابقات کشتی ورزشکاران ایرانی و امریکایی سال ها است که بدون مشکلی با یکدیگر رقابت می کنند. در مسابقات والیبال تیم ملی ایران و امریکا سال ها است که در لیگ جهانی مسابقه می دهند و در المپیک اخیر نیز بسکتبال ایران و امریکا باهم به رقابت پرداختند و بیان چنین جملاتی در رسانه ملی، حساسیت ها را در جامعه افزایش می دهد که بهتر از آن جلوگیری شود.


9- مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

مصرف اینترنت بازی‌‌های آنلاین موبایل

نام بازی

میانگین حجم مصرفی در یک ساعت

پابجی موبایل
50 تا 120 مگابایت
پابجی موبایل لایت
20 تا 70 مگابایت
کالاف دیوتی
50 تا 120 مگابایت
فری فایر
30 تا 90 مگابایت
Roblox
100 تا 270 مگابایت
Among us
10 تا 30 مگابایت
ماینکرفت
40 تا 90 مگابایت
کلش او کلنز و کلش رویال
30 تا 70 مگابایت
پرسیتی
10 تا 30 مگابایت
رایز او سیویلیشن
10 تا 30 مگابایت
فیفا موبایل
50 تا 100 مگابایت
پیس موبایل
50 تا 100 مگابایت

مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین کنسول

نام بازی

میانگین حجم مصرفی در یک ساعت

جی‌تی‌ای آنلاین
200 تا 350 مگابایت
کال آو دیوتی وار زون
50 تا 150 مگابایت
کال آو دیوتی ورلد وار 2
40 تا 100 مگابایت
کال آو دیوتی بلک اپس 4
50 تا 100 مگابایت
کال آو دیوتی بلک اپس 3
30 تا 70 مگابایت
پابجی
40 تا 120 مگابایت
فورتنایت
90 تا 130 مگابایت
بتلفیلد 5
90 تا 150 مگابایت
اپکس لجندز
190 تا 250 مگابایت
اور واچ
130 تا 200 مگابایت
ماینکرفت
40 تا 60 مگابایت
فیفا و پیس
60 تا 120 مگابایت
فال گایز
80 تا 150 مگابایت

مصرف اینترنت بازی‌های PC

نام بازی

میانگین حجم مصرفی در یک ساعت

فورتنایت
80 تا 150 مگابایت
پابجی
50 تا 100 مگابایت
زولا
30 تا 60 مگابایت
دوتا 2
100 تا 200 مگابایت
لیگ او لجندز
30 تا 70 مگابایت
اپکس لجندز
190 تا 250 مگابایت
ورلد او وارکرفت
30 تا 50 مگابایت
ماینکرفت
30 تا 60 مگابایت
کانتر استرایک
150 تا 300 مگابایت
اور واچ
130 تا 210 مگابایت

10- چند روز باید کار کنیم تا آیفون 13 بخریم؟

11- زندگی روزمره مردم هرات زیر سایه طالبان


12- دستمال کاغذی چگونه اختراع شد؟

روز ۱۴ اوت سال ۱۸۹۴ میلادی صاحب یک کارخانه کاغذسازی به نام “گوت‌لوب کروم” (Gottlob Krum) کاغذ بسیار نازکی را که برای نرم و لطیف شدن به گلسیرین آغشته شده بود، به عنوان اولین دستمال کاغذی به ثبت رساند. این اختراع با شماره ۸۱۰۹۴ در سازمان ثبت اسناد شهر گوپینگن (Göppingen) واقع در نزدیکی اشتوتگارت به ثبت رسید.

گوت‌لوب کروم معتقد بود که استفاده از دستمال کاغذی می‌تواند در افزایش بهداشت و جلوگیری از بیماری‌های مسری کمک کند. اختراع این دستمال کاغذی در گوپینگن و منطقه‌ای که قوم شوابن (Schwaben) در آن زندگی می‌کنند و امروز بنام ایالت “بادن‌ووتنبرگ” شناخته می‌شود، با استقبال روبرو نشد. چرا؟

از سال ۱۹۲۴ شرکت آمریکایی “کیمبرلی – کلارک” (Kimberly-Clark) دستمال کاغذی کلینکس را وارد بازار کرد که از سلولوز پنبه تولید شده بود. شرکت کیمبرلی – کلارک در جنگ جهانی اول از سلولوز پنبه در تولید باند پانسمان نیز استفاده کرده بود. این باندها از یک سو دارای استقامت هستند و به سختی پاره می‌شوند و از سوی دیگر خاصیت جذب مایعات را دارند.

نوآوری کلینکس در سال ۱۹۲۹ با ارائه این جعبه‌ها که با بیرون کشیدن یک دستمال کاغذی، دستمال بعدی بیرون می‌آید، با موفقیت و استقبال زیادی روبرو شد. کلینکس بیشتر در بازارهای آمریکایی و آسیایی شناخته شده است.

کلینکس اولین مارک دستمال کاغذی بود که وارد ایران شد و جای خود را در زندگی مردم باز کرد. در ایران واژه کلینکس مترادف با دستمال کاغذی است. برای نگهداری آن جعبه‌های گران‌های قیمت دست ساز و یا روکش‌های دست‌باف ساخته می‌شود.


13- نقاشی‌ ناتمام «ناصرالدین‌شاه» روی دیوار کاخ گلستان

تعدادی از نقاشی‌ها و طراحی‌های ناصرالدین‌شاه قاجار، در نمایشگاهی مجازی در کاخ جهانی گلستان به نمایش گذاشته شد.

۱۳ اثر از نقاشی‌های ناصرالدین‌شاه که در محل حوض‌خانه میراث جهانی گلستان قرار دارد به‌صورت مجازی و ویدئویی برای علاقه‌مندان، در حساب اینستاگرام این مجموعه تاریخی به نمایش گذاشته شد.

یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه نمایش دو اثر  رنگ‌روغن است که در سال‌های پایانی زندگی ناصرالدین‌شاه کشیده شده و یکی از آن‌ها ناتمام مانده است. دست‌نوشته‌ای روی اثر درباره ناتمام بودن آن توضیح داده است: «این پرده را در سنه ۱۳۱۳ هجری قمری شاه شهید به دست مبارک ساخته و ناتمام مانده است.» اندکی پس‌ازآن، در همان سال، ناصرالدین‌شاه در یک ترور مسلحانه جان باخت.

ناصرالدین‌شاه، با سلطنتی ۵۰ ساله، یکی از جالب‌توجه‌ترین شاهان دوره معاصر ایران است. علاقه او به هنر، یکی از دلایل این جذابیت بود. البته این شاه جهانگرد، تنها به جمع‌آوری آثار هنری علاقه نداشت بلکه خودش هم‌دستی در نقاشی و طراحی داشت و گه گاه با نازک طبعی و طنز و باریک‌بینی نوشته‌هایی به این نقاشی‌ها اضافه می‌کرد که ارزش هنری و تاریخی منحصربه‌فردی به آن آثار داده است.


14- کنیایی‌هایی که به جهان کمک می‌کنند تا تقلب کند!

کندی قبلاً معلم بود، اما ۵ سال اخیر از طریقی کاملاً متفاوت گذران زندگی می‌کند. او می‌گوید: «برای مردم مقاله دانشگاهی می‌نویسم.» او بخشی از یک صنعت آنلاین جهانی است که در کنیا در حال رشد است. اما آن‌چیزی که کندی و سایر کنیایی‌ها «مقاله‌نویسی دانشگاهی» توصیف می‌کنند؛ از نظر سایر مردم در جهان «تقلب» است.

اگر شما دانش‌آموز یا دانشجویی هستید که نمی‌خواهید خودتان را برای نوشتن یک مقاله به دردسر بی‌اندازید یا برای نوشتنِ مقاله مشکل دارید، کندی و تیمِ نویسندگانش، در ازای مبلغ مناسب، این کار را برای شما انجام می‌دهند. بعد شما آن مقاله را می‌گیرید و تظاهر می‌کنید که خودتان آن را نوشته‌اید و امیدوارید که کسی مچ‌تان را نگیرد.

این معامله واسطه‌گرانی نیز دارد که در سایت‌هایی تحتِ عناوینِ «وب‌گاه‌های تولیدِ مقاله یا مقاله‌نویسی» فعالیت می‌کنند. دانش‌آموزانِ متقلب در این سایت‌ها وارد می‌شوند و کار‌هایی که می‌خواهند انجام دهند را در آنجا پست می‌کنند.

تصاویر پروفایل این نویسندگان که آماده استخدام شدن هستند، دریایی از صورت‌های سفیدپوست است. آن‌ها این حس را القا می‌کنند که این مقالات توسط یک شخصِ دانشگاهی در غرب نوشته می‌شود.

اما مانند هر بخشِ دیگری در این کسب‌وکار، این تصاویر نیز جعلی هستند. درحقیقت اگر شما در اینترنت سفارش یک مقاله علمی را بدهید، احتمال اینکه این مقاله توسط یک فرد – اغلب یک دانشجو یا یک فارغ‌التحصیل دانشگاه – در کنیا نوشته شود، بسیار زیاد است.

بسیاری از این سایت‌ها در آمریکا و اروپای شرقی مستقر هستند و نصف هزینه‌های معمول را برای نوشتنِ مقاله علمی از شما می‌گیرند. قیمتِ کار بستگی به نوع مقاله دارد. برای مثال مقاله‌های ساده کلاسی و مقاله‌هایی که برای رساله دکترا نوشته می‌شوند، قیمت‌های متفاوتی دارند.

محققانی که درباره کسب‌وکارِ تقلب در مقاله‌نویسی تحقیق می‌کنند، می‌گویند کنیا یکی از قطب‌های این کسب‌وکار است.

دلایل اش ساده است: کنیا یک کشور انگلیسی‌زبان با سیستم آموزشی بسیار خوب است که فرصت‌های اقتصادی ضعیفی، به‌خصوص برای جوانان دارد.

کندیِ ۳۰‌ساله در حدود ۱۳۶۰‌دلار در ماه درآمد دارد که قدری بیشتر از میانگین درآمد در کنیا است.
او می‌گوید نویسندگانی که استخدام می‌کند می‌توانند تا ۲۰۰‌مقاله یا امتحان آنلاین در هر ماه انجام دهند. او می‌افزاید: «شما به جای یک دانش‌آموز وارد سایت امتحان می‌شوید و امتحان می‌دهید.»

در سراسر جهان نویسندگانِ مقاله برای استخدام کردن وجود دارد، اما در کنیا این گروه تبدیل به یک خرده‌فرهنگ شده است. گروه‌هایی با عنوانِ «نویسندگانِ دانشگاهی» در فیس‌بوک و تلگرام وجود دارد. آن‌ها در این فضا‌ها نرم‌افزار‌ها و کار‌هایی که انجام داده‌اند را تبلیغ می‌کنند. برخی از این سایت‌ها هزاران دنبال‌کننده و عضو دارند. اعضای این گروه طیف وسیعی از نویسندگان را از حرفه‌ای‌ترین اعضای دانشگاهی که می‌خواهند درآمد اضافی داشته باشند تا دانشجویانی که هنوز در حال تحصیل هستند، شامل می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. بابک می گوید

    کوبه‌ها واسه زن و مرد نیست
    واسه روز و شبه
    کوبه بزرگ واسه روز هست
    کوبه کوچک واسه شبه که صدای کمتری تولید کنه که افرادی که خواب هستند زهر ترک نشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.