رنجرور ۲۰۲۲ لندرور شیک‌تر از همیشه، با توانایی بیشتر

نسل پنجم این شاسی بلند لوکس، پیشرانه‌ای جدید، فناوری‌های بیشتر و گزینه‌های تجملاتی زیادی دارد

0

شاید در نظر اول چندان جدید به نظر نرسد ولی رنجرور ۲۰۲۲ به طور کامل بازنگری شده است و هنوز فوق‌العاده شیک است. در حال حاضر، نسل پنجم این خودروی SUV لوکس قوی‌تر، مجلل‌تر، فناوری و صندلی‌های بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین دارد و از نظر محیط زیست نیز پایدارتر و مسئولیت‌پذیرتر است.

در بالاترین سطح از مینیمالیسم

از نظر بصری، رنجرور لندرور ۲۰۲۲ تمیزتر و صیقل‌تر از کف آشپزخانه است. هیچ خطوط اضافی، گلگیرهای برآمده و دستگیره‌های چسبیده بزرگی ندارد و جلوپنجره بسیار بزرگی بر همه ظاهر آن غالب نشده است. در نتیجه، طراحی این SUV خیره‌کننده است و به نظر می‌رسد ۱۲ درصد آیرودینامیک‌تر از گذشته است.

با وجود اینکه شبیه به یک خودروی مفهومی است؛ با بخش جلویی نامرتب، کناره‌های تخت و چراغ‌های عقب عمودی شکاف‌دار، بسیاری از نشانه‌های رنجرور کلاسیک را حفظ کرده است. برای بیش از ۵ دهه است خط سقف در حال سقوط، شانه‌های قوی و ارتفاع زیاد از نشانه‌های رنجرور است که در مدل ۲۰۲۲ نیز مشاهده می‌کنیم. مدل جدید اگرچه این ویژگی‌ها را حفظ کرده است ولی دارای نشانه‌های مدرنی مانند دستگیره‌های درب بیرونی قابل جمع شدن، فناوری نورپردازی و دو رنگ جدید است.

فناوری‌های متناسب با استایل

برای یک خودرو چهره زیبا کافی نیست. رنجرور ۲۰۲۲ با پلتفرم جدیدی ساخته شده است و در معماری MLA-Flex از حدود سه چهارم آلومینیوم ساخته شده است و ۵۰ درصد محکمی بالاتر از نسل‌های قبل دارد. به همین دلیل، این خودرو زیباتر و ایمن‌تر شده است.

از یک سیستم تعلیق بادی الکترونیکی استانداردی برخوردار است و با سیستم کنترل یکپارچه شاسی، به طور پیشگیرانه‌ای نسبت به شرایط مختلف جاده‌ای، واکنش مناسبی داشته و کاملا برای یک سواری نرم‌تر و تمیزتر طراحی شده است. برای افزایش چابکی، فرمان محور عقب نیز در سری مدل‌های رنجرور ۲۰۲۲ نیز گنجانده شده است.

این قابلیت به چرخ‌های عقب اجازه می‌دهد تا ۷ درجه بچرخند و چابکی بیشتری در سرعت‌های پایین و پایداری بیشتر در بزرگ‌راه‌ها داشته باشد. فرمان چرخ‌های عقب، دایره چرخش خودرو را به ۳۶ فوت کاهش می‌دهد که از این نظر کوچک‌ترین شاسی‌بلند لندرور تا کنون است. برای مقایسه، کمی کمتر از سدان هیوندای سیویک است.

سیستم Dynamic Response Pro به تحت کنترل نگه داشتن بدنه نسبتا درشت این رنجرور کمک می‌کند. این اولین مدل رنجرور لندرور است که از این فناوری سود می‌برد و دارای سیستم الکتریکی ۴۸ واتی خودرو برای جلوگیری از چرخش بدنه در پیچ‌ها است. این فناوری باعث پاسخ‌گویی سریع‌تر خودرو شده و کارآمدتر از سیستم‌های هیدرولیک رقیب است.

اما قدرت این رنجرور چگونه است؟ همیشه این شاسی بلند توانسته است از کوه‌ها و رودخانه‌های خروشان عبور کند؛ چیزی که در مدل ۲۰۲۲ نیز تغییر نکرده است. این SUV لوکس ۱۱.۶ اینچ از زمین فاصله دارد و توانایی عبور از ۳۵.۴ اینج آب را دارد. دیفرانسل عقب دارای ویژگی قفل‌کننده استاندارد است ولی راننده می‌تواند با کمک سیستم Terrain Response 2، شش حالت مختلف برای تعیین رفتار خودرو در سطوح و شرایط مختلف، از بزرگراه‌های برفی تا زمین‌های سنگی و تپه‌های شنی و تقریبا هر جایی، در اختیار دارد.

مجموعه متنوعی از پیشرانه‌ها

لندرور رنجرور ۲۰۲۲ در زیر کاپوت بلند خود، انواع پیشرانه‌ها را جای داده است. برخی از این پیشرانه‌ها قدیمی و برخی دیگر کاملا جدید هستند.

پیشرانه پایه ارائه شده یک موتور I6 توربوشارژ ۳ لیتری است که توسط سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی تقویت می‌شود. این پیشرانه ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ پوند فوت گشتاور دارد.

پیشرانه بعدی یک موتور ۴.۴ لیتری توئین توربو V8 است که از BMW عاریت گرفته شده و جایگزین پیشرانه ۵ لیتری سوپرشارژ قدیمی لندرور است. این دستگاه ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد. اکثر مدل‌های ابتدایی وارد بازار شده با این پیشرانه خواهند بود.

فراتر از این دو مدل احتراقی، یک مدل هیبریدی پلاگین با حداکثر قدرت ۴۳۴ اسب بخار و برد ۶۲ مایلی الکتریکی برای مدل ۲۰۲۳ وارد ایالات متحده می‌شود. این نسخه دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی ۳۸.۲ کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی است.

در نهایت، حالا که رنجرور لندرور ۲۰۲۲ با پیشرانه الکتریکی طراحی شده است؛ انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ شاهد مدلی کاملا برقی باشیم.

لوکس و مدرن

رنجرورها ضمن اینکه داستان‌های افسانه‌ای در آفرود دارند؛ لوکس و تجملاتی نیز هستند. مدل ۲۰۲۲ نیز همین مسیر را طی کرده و چیزی عوض نشده است. در واقع، SUV جدید لندرور از مواد جدید، آخرین فناوری‌ها و ظرفیت مسافر بیشتر سود می‌برد تا جذاب‌تر شود.

لندرور همان دیدگاه مینیمالیسم خود در بدنه بیرونی را به داخل کابین کشیده است و شما چیزی اضافی پیدا نمی‌کنید. محیط داخلی خودرو اصلا پیچیده طراحی نشده است و کاملا لوکس و مدرن است. داشبورد به شدت افقی است و عمدا بدون تزئین طراحی شده است.

در بخش‌های مختلف داخل کابین می‌توانید اجزایی از چرم و چوب با زیبایی فوق‌العاده را مشاهده کنید. لندرور به این مواد بسنده نکرده و در SUV جدید خود از مواد ترکیبی جدیدتری مانند پارچه‌های پشمی ممتاز و چرم‌های دباغی شده به روشی دوستدار محیط زیست بهره برده است.

یک صفحه‌نمایش لمسی خمیده ۱۳.۱ اینچی که سیستم سرگرمی و اطلاعات Pivi Pro را در خود جای داده است؛ روی داشبورد خودنمایی می‌کند. رابط کاربری سیستم سرگرمی و چندرسانه‌ای این خودروساز بسیار آسان و کاربرپسند است و هر چیزی با چند لمس ساده در دسترس قرار می‌گیرد. سیستم Pivi Pro از بازخورد لمسی پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن در هنگام رانندگی آسان‌تر است.

طبیعتا سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto نیز پشتیبانی می‌شوند. هر دو سیستم می‌توانند از طریق بی‌سیم به گوشی هوشمند وصل شوند تا مدیریت سیستم سرگرمی جذاب‌تر شود. به طور کامل از آمازون الکسا پشتیبانی می‌شود و با آن یکپارچه شده است. این سیستم به گوشی تلفن یا دستیار جداگانه دیگری نیاز ندارد و به طور مستقل به شما امکان می‌دهد آب و هوا یا اخبار را درون ماشین بررسی و جلسات خود را با صدای خودتان برنامه‌ریزی کنید.

در پشت فرمان، یک صفحه‌نمایش دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی بسیار شفاف و روشنی گنجانده شده است. این پنل دارای گرافیک بسیار بالایی است و کاملا قابل تنظیم نشان می‌دهد. در صندلی‌های عقب نیز صفحه‌نمایش‌های دیگری کار گذاشته شده است. پشت صندلی‌های جلو، نمایشگرهای ۱۱.۴ اینچی نصب شده که دارای یک درگاه HDMI و وای‌فای هستند تا سرنشین‌های پشتی هیچ‌گونه کمبودی را احساس نکنند.

این خودرو در دو مدل استاندارد و شاسی بلند و طول استاندارد و دراز با سه ردیف صندلی و گنجایش ۷ نفر سرنشین برای اولین بار عرضه می‌شود. یک مدل سوپرپریمویم چهار صندلی نیز در دسترس است.

راحتی و ایمنی در این شاسی بلند بسیار بالا است. چیزی برای شکایت یا عدم راحتی وجود ندارد و هم سرنشین‌های صندلی‌های جلو و هم مسافران صندلی‌های پشتی کاملا احساس راحتی می‌کنند و در یک خودروی کاملا کلاس بالا نشسته‌اند.

بهار آینده وارد بازار می‌شود

با طراحی مینیمالی، فناوری‌های بیشتر، تجملات بیشتر و مجموعه‌ای از پیشرانه‌های جدید هیجان‌انگیز، رنجرور ۲۰۲۲ چیزهای زیادی برای هیجان‌زده شدن دارد. از برخی جهات به نظر می‌رسد از رقبایی مانند کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و مرسدس بنز GLS بالاتر باشد که یک پیروزی بزرگ برای لندرور است.

رنجرور ۲۰۲۲ بازطراحی شده در بهار سال آینده وارد بازار ایالات متحده می‌شود. البته، پیش‌فرش این خودرو از هم‌اکنون شروع شده است و انتظار می‌رود از قیمت ۱۰۵۰۰۰ دلار شروع شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…
منبع cnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.