چطور می‌توانیم آدم‌های دشوار، «مشکل‌دار» یا بدقلق را شناسایی کنیم؟ آزمون‌های آنلاین برای این کار

0

یکی از تست‌های شخصیتی به نام «آزمون افراد دشوار» اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و خیلی مورد استقبال قرار گرفته. تعداد زیادی از افرادی که در این آزمون محبوب شرکت کرده‌اند احتمالاً نمی‌خواهند با ویژگی‌های دشوار مشخص شده در آزمون مرتبط باشند، اما این ویژگی‌ها را در واقع خیلی‌ها دارند!

البته این وسط خیلی‌ها هم زرنگی و رندی کرده‌اند و لینک آزمون را برای شخصی که تا حالا نتوانسته‌اند به او رک و راست بگویند، مشکل‌دار است، ارسال کرده‌اند تا یک طوری حالی‌اش کنند که مشکل‌دار است.

برای من سوال بزرگتر این است که چه چیزی باعث می‌شود افراد مشکل داشته باشند؟ آیا این افراد می‌دانند که معاشرت و کار با آنها دشوار است؟

اگر چنین است، چرا اهمیت نمی‌دهند؟ گذشته از این آیا می‌توانیم مشکل‌ساز شدن یکی را پیشبینی کنیم؟

آزمون شخص دشوار، که می‌توانید بصورت آنلاین به صورت رایگان انجام دهید، یک چیز واقعی است که بر اساس داده‌های واقعی درست شده.

در تحقیقی که در سال 2020 در دانشگاه عالی جورجیا انجام شد، محققان دریافتند که ویژگی تضاد یا آنتاگونیسم در واقع به خوبی در مدل شخصیتی پنج فاکتوری(FFM) قابل تعریف است.

FFM با توصیف شخصیت به عنوان ترکیبی از پنج ویژگی شامل استقبال از  تجربه، وظیفه‌شناسی، برونگرایی، سازگاری و نیاز به ثبات یا روان رنجوری به ما کمک می‌کند تا گرایش‌های رفتاری ذاتی را درک کنیم.

چه چیزی باعث می‌شود افراد در وهله اول مشکل داشته باشند؟

60 درصد شخصیت ارثی است و 40 درصد به محیط اطراف ما وابسته است. وراثت، هورمون‌ها و شیمی بدن ما در شکل‌گیری شخصیت ما نقش دارند.

به طور خاص، سازگاری (یا فقدان آن) یک ویژگی ذاتی شخصیت است. با این حال، وقتی متغیرهای دیگر مانند تجربیات دوران کودکی و بزرگسالی، تجربیات 3 سال گذشته و تروماها وارد می‌شود، سطح سازگاری می‌تواند تغییر کند.

یکی دیگر از عوامل “نیاز به احساسات” است. این نیاز ذاتی و قابل اندازه‌گیری برای تجربه احساسات، شامل خوب یا بد است. افرادی که سطوح غیرعادی بالایی از نیاز به احساسات را دارند احساساتی هستند.

آیا آدم‌های دشوار یا بدقلق می‌دانند که اینگونه‌اند؟!

پاسخ هم بله و هم نه است. برخی می‌دانند. برخی نمی‌کنند. ما می‌دانیم که هم الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی و هم کاربرها طوری هستند که وقتی با کامنت‌ها منفی و تعاملات عجیب یک نفر برخورد می‌کنند، به او ارزش بیشتری می‌دهند و منجر به بیشتر نمایش داده شدن او می‌شوند.

به عبارتی آدم‌های مشکل‌دار به تدریج درمی‌یابند که هر چقدر به رفتار ناهنجار خود ادامه دهند، بیشتر دیگران را متوجه خود می‌کنند و یک اعتبار هر چند منفی پیدا می‌کنند. پس گاهی رفتارهایش را عمدا انجام می‌دهند.

این آدم‌ها همان‌هایی هسته‌اند که ممکن است پای پست‌هایی در اینستاگرام مانند بازی با حیوانات خانگی، فیلم فارغ التحصیلی یا آشپزی سرخوشانه شما، کامنت‌های تحریک‌کننده بگذارند.

(در وب فارسی و کلا جامعه ادبی و سینمایی و هنری ایران هم، برخی از این افراد با مخالف‌خوانی زنده هستند. یعنی یک طورهایی برآورد می‌کنند که علاقه غالب و پیش‌فرض بقیه چطور است، بعد به صورت مؤثری متنی به ظاهر عالمانه در نقد می‌نویسند که بیشتر آنکه منطقی و بر اساس اسناد و مدارک باشد و قصد ایجاد تغییر مثبت داشت باشد، قصد به خشم آوردن عمومی و ایجاد شهرت برای خود شخص را دارد!)

البته مشکل‌دارهایی هم هستند که نمی‌دانند مشکل دارند. آنها نقاط کور را تشکیل می‌دهند.

من اغلب در مورد نقاط کور از قیاس تایتانیک استفاده می‌کنم. تایتانیک به دلیل قسمتی از کوه یخ که در بالای سطح آب مشاهده می‌کردند، فرو نرفت. غرق شدنش به خاطر برخورد با آن قسمت عظیم زیر سطح آب بود.

شغل یک درمانگر با کوچ انگیزشی و تنظیم روابط ، اغلب کمک به مردم برای مشاهده مواردی است که به راحتی قابل رؤیت نیستند.

آیا افراد دشوار حتی اگر بدانند بدقلق هستند، اهمیتی به این امر می‌دهند؟

خیلی‌هاشان خیر. یک ترول اینترنتی اصلا به کار خود افتخار می‌کند.

البته تعامل‌های بد ممکن است به دلیل فقدان مهارت‌های افراد باشد. در برابر برخی از افراد واقعاً شهودی هستند و در درک دیگران بسیار عالی هستند. آن‌ها فقط تمایلی به بازی خوب ندارند.

آیا می‌توانید با یک آزمون مشکل‌دار بودن کسی را پیشبینی کنیم؟

ابزاری مانند ارزیابی WorkPlace Big Five که این ویژگی‌های ذاتی را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند به کشف آن کمک کند – نه به منظور استخدام یا اخراج، بلکه به منظور ایجاد روابط بهتر کاری.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، افراد متخاصم و دشوار تمایل دارند نمرات برجسته‌ای را در مقیاس رضایت پنج بزرگ ثبت کنند، اما نه در جها مثبت!


ویژگی‌های کلی آدم‌های مشکل‌دار عبارتند از:  

-نمره پایین در بخش سازگاری و مقبولیت

-بیشتر بر هنجار‌ها و نیاز‌های شخصی تمرکز می‌کنندتا نیاز‌های گروه.

-بیشتر به دنبال کسب و اعمال قدرت است.

-به جای این که با گروه همگام شوید، ساز خود را می‌زنند.

-در گروه به صورت خصمانه، بی‌ادب و خودمحور رفتار می‌کنند تا یک بازیگر مؤثر.

ما همچنین می‌توانیم با استفاده از ارزشیابی مانند Hartman Value Profile (HVP) درباره نحوه تفکر و قضاوت ارزشی افراد در مورد موقعیت‌ها، پیش بینی‌هایی خوبی داشته باشیم.

HVP از یک سیستم مبتنی بر ریاضی استفاده می‌کند تا تصویری از  میزان وضوح و توجه ما به افراد، وظایف و سیستم‌ها ایجاد کند.

هریک از ما در درون خود گرایش‌هایی به خودمحور بودن و دشوار بودن دارد. این یکی از دلایلی است که باعث شده از آزمون شخص دشوار به صورت آنلاین از استقبال زیادی برخوردار شود.

نکته کلیدی در ارزیابی شخصیت این است که بتوانید از نتایج آن برای بهبود وضعیت خود، ارتقای سطحتان و تعامل بهتر با دیگران استفاده کنید.

منبع


لینک دو آزمون ساده و رایگان آنلاین برای تعیین اینکه آدم بدقلقی هستید یا خیر:

Difficult Person Test

و سایت دوم


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5