ویندوز ۱۱: شش ویژگی عالی جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت و نحوه کار آن‌ها

ما به شما می‌گوییم چگونه از اپلیکیشن‌های اندرویدی، Snap Layouts، ویجت‌ها و سایر ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ استفاده کنید

0

ویندوز ۱۱ از ۵ اکتبر برای دستگاه‌های سازگار با آن منتشر شده است. جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت دارای طراحی جدید و مجموعه‌ای از ویژگی‌های تازه با هدف ساده‌سازی کار با کامپیوترهای شخصی و کمک به افزایش بهره‌وری دارد هر روز روی پی‌سی‌های بیشتری نصب می‌شود. چه در خانه و چه در محل کار از یک دستگاه ویندوزی استفاده می‌کنید؛ این ویژگی‌های جدید زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که مایکروسافت، ویندوز ۱۱ را به صورت چند مرحله‌ای منتشر می‌کند و در ابتدا همه کاربران به آن دسترسی نخواهند داشت. هرچه دستگاه شما قدیمی‌تر باشد؛ ممکن است مدت زمان بیشتری منتظر بمانید تا ارتقاء به ویندوز ۱۱ را مشاهده کنید؛ البته اگر اصلا دستگاه شما از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کند.

در اینجا بهترین ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ را بررسی خواهیم کرد و نحوه استفاده از آن‌ها را براساس راهنماهای مایکروسافت بیان می‌کنیم:

اپلیکیشن‌های اندروید

برنامه‌های اندروید به صورت بومی برای ویندوز ۱۱ توسعه داده شده و در فروشگاه جدید Microsoft Store در دسترس هستند؛ تغییری که سال‌ها است کاربران انتظارش را می‌کشند. نکته که باید بدانید؛ پشتیبانی بومی از اپلیکیشن‌های اندروید جزو اولین نسخه انتشار ویندوز ۱۱ نیست و قرار است طی چند ماه آینده به آن افزوده شود.

اگرچه تا کنون در موارد خاصی می‌توانستید اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی کامپیوتر شخصی ویندوزی خود داشته باشید (به‌ویژه اگر گوشی سامسونگ دارید) ولی در ویندوز ۱۱ برای اولین بار است که همه اپلیکیشن‌های اندرویدی به صورت مستقیم روی کامپیوتر شخصی قابل دانلود و نصب هستند.

چگونه از آن استفاده کنیم: هنگامی که ویندوز ۱۱ برای مدیریت این اپلیکیشن‌ها آماده شود؛ اپ‌های اندرویدی از طریق Microsoft Store یا Amazon Appstore در دسترس قرار می‌گیرند. به این معنی که می‌توانید به نزدیک ۵۰۰ هزار برنامه از جمله دیزنی پلاس، تیک‌تاک، نتفلیکس، پینترست و اوبر دسترسی داشته باشید. با این حال، نمی‌توانید همه اپلیکیشن‌های موجود در گوگل‌پلی را روی ویندوز ۱۱ دانلود کنید.

وقتی ویندوز ۱۱ از اپ‌های اندرویدی پشتیبانی کرد؛ شما باید فروشگاه Appstore آمازون را دانلود و نصب کنید و یک حساب کاربری در آمازون بسازید. سپس، می‌توانید اپلیکیشن‌های رایگان یا پولی را مانند هر پلتفرم دیگری جست‌وجو کنید. اپلیکیشن‌های اندرویدی در نوار استارت ادغام شده و همچنین در نوار وظیفه ویندوز ظاهر می‌شوند.

ویجت‌ها

مایکروسافت Widgets را به رابط کاربری خود اضافه کرده است. یک فید قابل سفارشی‌سازی با هوش مصنوعی که اطلاعاتی مانند اخبار، آب‌وهوا، نگاهی کلی به تقویم شخصی، فهرست کارها و عکس‌های اخیر شما را نشان می‌دهد. باکس ویجت‌ها مشابه بخش اخبار و اعلان‌هایی است که در به‌روزرسانی‌های اخیر ویندوز ۱۰ مشاهده کردیم.

چگونه از آن استفاده کنیم: در نوار وظیفه که بازطراحی شده و شکل جدیدی به خود گرفته است؛ کلیدی برای ویجت‌ها پیدا خواهید کرد. وقتی روی آن‌ها کلیک می‌کنید یا ضربه بزنید؛ یک پنل از سمت چپ صفحه شما به همراه یک سری از ویجت‌ها ظاهر می‌شود. در یک نگاه به این پنل می‌توانید برخی اطلاعات آنی را بگیرید و البته می‌توانید ویجت‌ها را به صورت تمام صفحه دربیاورید!

مایکروسافت تیمز

ویندوز ۱۱ پلتفرم چت ویدئویی تیمز را به طور مستقیم درون سیستم‌عامل ایجاد کرده است و شما روزانه به طور ساده‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید با دیگران در تیمز و روی پلتفرم‌های اندروید، ویندوز، مک و iOS ارتباط برقرار کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم: ممکن است ابزار تیمز را در نوار وظیفه مشاهده کنید. اگر این‌طور نیست؛ می‌توانید آن را جست‌وجو کنید. برای راه‌اندازی ابزار Chat روی آیکون Teams کلیک کنید تا به شما اجازه بدهد با یکی از مخاطبین خود یک ارتباط پیامی متن، صوتی یا ویدئویی برقرار کنید. روی Meet یا Chat کلیک کنید و با افرادی که می‌خواهید؛ تماس بگیرید.

با کلیک کردن روی پایین باکس Chat می‌توانید ابزار مایکروسافت تیمز را تمام‌صفحه کنید و با نسخه کامل با دیگران ارتباط بگیرید.

دسکتاپ‌ها

ویندوز ۱۱ به شما امکان می‌دهد راحت‌تر از گذشته، دسکتاپ‌های مجازی مجزا برای هر بخشی از کارهای خود بسازید و آن‌ها را با تصاویر پس‌زمینه مختلف، سفارشی‌سازی کنید. بنابراین، می‌توانید یک دسکتاپ برای استفاده شخصی، دسکتاپ دیگری برای محل کار و مدرسه یا بازی درست کنید. به سادگی می‌توانید این دسکتاپ‌ها را مدیریت و تغییر دهید. این ویژگی جدید ویندوز ۱۱ شبیه به دسکتاپ مجازی MacOS است.

چگونه از آن استفاده کنیم: روی کلید دسکتاپ در نوار وظیفه ضربه بزنید تا پنلی با دسکتاپ فعلی شما ظاهر شود. برای ساخت دسکتاپ جدید، روی کلید پلاس در بخش New desktop کلیک کنید. می‌توانید روی دکمه X کلیک کنید تا حذف شود. سپس، روی دسکتاپ بزنید تا به آن سوئیچ کنید.

Snap Layouts

هنگامی که با یک دسته از پنجره‌های باز کار می‌کنید؛ ویندوز ۱۱ به شما امکان می‌دهد آن‌ها را در طرح‌بندی‌های مختلف روی صفحه مرتب کنید و همه پنجره‌ها با همین ترتیب ذخیره شوند.

چگونه از آن استفاده کنیم: وقتی پنجره‌ای را باز می‌کنید؛ دکمه‌ای شبیه به مربع را در گوشه بالا سمت راست، بین کلیدهای X و کوچک‌سازی می‌بینید. ماوس را روی آن نگه دارید تا گزینه‌های مختلف چینش پنجره‌ها را ببینید. همین‌طور، می‌توانید طرح‌بندی و موقعیت پنجره‌ها در هریک از این لایه‌ها را نیز انتخاب کنید.

Snap Groups

Snap Groups مجموعه‌ای از پنجره‌های باز است که شما در Snap Layouts ذخیره کردید و برای فراخوانی مجدد و دسترسی آسان در نوار وظیفه یافت می‌شوند. بنابراین، شما می‌توانید این پنجره‌ها را گروهی کوچک یا بزرگ کنید.

چگونه از آن استفاده کنیم: نشانگر خود را روی مرورگر وب در نوار وظیفه نگه دارید (هنوز مشخص نیست این ویژگی فقط برای مرورگر مایکروسافت اج است یا روی سایر مرورگرها هم کار می‌کند) و گروه‌های مختلف سایت‌ها و برنامه‌هایی که ایجاد کرده‌اید را خواهید دید. روی مواردی که می‌خواهید کلیک کنید تا کل گروه پنجره‌ها باز شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
منبع Cnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.