اولین رندرهای سه بعدی مفهومی از خودروی اپل براساس پتنت‌های این شرکت منتشر شدند

استفاده از سبک طراحی آیفون و مک‌بوک پرو در خودران اپل

0

شرکت لیزینگ خودرو انگلیسی Vanarama با الهام‌گیری از آیفون، مک‌بوک و سایر محصولات اپل و البته ترکیب آن‌ها با پتنت‌های واقعی اپل، یک رندر سه بعدی مفهومی از اولین خودروی اپل ارائه کرده است. این تصاویر رندر، هم نمای بیرون و هم داخل کابین خودروی اپل را نشان می‌دهند.

با توجه به اینکه اپل درباره خودروهای خودران خود خیلی کم صحبت می‌کند و می‌توان گفت هیچ‌گونه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ این رندر مفهومی سه بعدی می‌توان فقط حدس و گمان باشد اما شرکت «واناراما» می‌گوید این خودروی شاسی بلند کوپه را براساس ثبت اختراع‌های واقعی اپل طراحی کرده است.

رندرهای شرکت «واناراما» دارای چندین ویژگی مهم پیاده‌سازی شده از روی پتنت‌های اپل هستند. مثلا، نحوه چرخش کامل صندلی‌های خودرو برای تبدیل فضای داخلی کابین به یک اتاق نشیمن یا طراحی بدون ستون خودرو که دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند.

درهای اتوبوسی که انعطاف‌پذیری بیشتری برای جابه‌جایی و سوار کردن مسافر ایجاد می‌کنند و پنجره‌های بزرگ که باعث افزایش فضای بالای سر در هنگام سوار شدن به خودرو می‌شوند؛ از دیگر بخش‌هایی هستند که کاملا براساس ثبت اختراع‌های اپل طراحی شدند.

ویژگی‌های داخل کابین و امکانات سرگرمی و رفاهی این خودرو نیز ردی از پتنت‌های اپل را دارند. به عنوان نمونه، استفاده از دستیار صوتی سیری در فرمان، داشبورد کاملا قابل سفارشی‌سازی و صفحه ناوبری براساس ثبت اختراع‌هایی است که در این مدت اپل داشته است.

طراحی ظاهری و رابط کاربری خودرو نیز مشابه چیزی است که از اپل در محصولاتش شاهد بودیم. مثلا، دستگیره‌های در جمع‌شونده که شبیه دکمه‌های آیفون هستند یا جلوپنجره مشبک که از دریچه‌های دایره‌ای مک‌بوک پرو الهام‌گیری شدند و روی آن‌ها لوگوی درخشانی مشابه نسل‌های پیشین مک‌بوک حک شده است. رنگ سفید مات، رنگ محبوب اپل در زمان عرضه آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ است.

رندر سه بعدی تعاملی خودروی اپل

پتنت‌ها تضمین نمی‌کنند اپل خودرویی براساس آن‌ها بسازد اما شواهدی ارائه می‌دهند که این شرکت در حال تحقیق و توسعه یک خودروی خودران است. البته، گزارش‌های زیادی هم منتشر شده که می‌گویند اپل ایده فروش عمده خودرو را کنار گذاشته است.

ماه گذشته، نشریه بلومبرگ گزارش داد اپل کار خود را روی یک خودروی طراحی شده توسط خودش، دوباره از سر گرفته است و می‌خواهد یک وسیله نقلیه کاملا خودران بسازد. گفته می‌شود اپل می‌خواهد خودرویی بسازد که فاقد فرمان یا پدال باشد و فضای داخلی آن برای رانندگی بدون دست طراحی شده است. با این حال، اپل هنوز در حال بررسی ایده گنجاندن فرمان است و اینکه آیا در خودروهای آینده فرمان مورد نیاز است یا خیر و راننده تحت یک شرایط اضطراری چگونه باید هدایت خودرو را به دست بگیرد.

همچنین، بلومبرگ گزارش داده است اپل طرحی مشابه خودروی Lifestyle Vehicle از شرکت Canoo در نظر دارد که مسافران در داخل کابین خودرو، رو به روی یکدیگر و در کناره‌های می‌نشینند.

گفته می‌شود اپل قصد دارد خودروی خودران خود را تا چهار سال آینده معرفی کند. برخی گزارش‌ها از معرفی اولین خودروی اپل در سال ۲۰۲۵ خبر می‌دهند.

شرکت واناراما یک رندر سه بعدی زنده و مفهومی تعاملی از خودروی اپل نیز ارائه کرده است تا مردم بتوانند خودشان و از نزدیک، جزئیات نمای ظاهری و داخل کابین را از نزدیک مشاهده کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
منبع macrumors
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.