مزایای کامپوزیت دندان با دکتر مانوشا امیری

0

رپورتاژ

به نقل از دکتر مانوشا امیری دندانپزشک متخصص زیبایی ، با وجود پیشرفت‌های اخیر در دندانپزشکی چندین شیوه مختلف برای ترمیم دندان وجود دارد. این در حالی است که در گذشته پرکننده‌های آمالگام نقره ای سنتی تنها گزینه موجود بودند، اما امروزه در اکثر مطب‌های دندانپزشکی از کامپوزیت ونیرها استفاده می‌شود.

برای ترمیم آسیب های ناشی از پوسیدگی و حفره دندان، مواد پرکننده کامپوزیت ونیر به صورت قابل توجهی قابلیت استفاده دارند. دلیل اصلی این موضوع این است که پر کننده های کامپوزیتی دندان همرنگ دندان های طبیعی هستند، و می توان از آنها برای پر کردن سوراخ های دندان های جلو و عقب استفاده کرد. دلیل دوم این است که پرکننده های کامپوزیتی جیوه ندارند. چون ممکن است در دراز مدت جیوه ها درون دهان اثرات خوبی نداشته باشند.

معمولا دندانپزشکان و متخصصین ترمیمی دندان پرکننده‌های کامپوزیت ونیر را برای ترمیم دندان انتخاب می‌کنند. استفاده از مواد کامپوزیت  برای پرکردن دندان دلایل زیادی دارد یکی از آنها همرنگ بودن این مواد با دندان های طبیعی است. همچنین یک دندانپزشک متخصص زیبایی می تواند انواع مشکلات از جمله ترک‌ها و شکستگی های دندان را با مواد کامپوزیت ترمیم کند. دکتر مانوشا امیری  متخصص ترمیمی و زیبایی دندان در رشت افراد بسیاری را که از مشکلات ناشی از بد فرمی، شکستگی، تغییر رنگ و یا وجود فاصله بین دندانی رنج میبردند با استفاده از جدیدترین روشهای ترمیم و زیبایی دندان معالجه نمودند. شما عزیزان نیز میتوانید برای انجام کامپوزیت دندان در رشت، لمینت دندان، اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ دندان نزد بهترین  دندانپزشک زیبایی در رشت مراجعه و با لبخندی درخشان این مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان را ترک کنید.

خب حال برای اینکه بدانیم تفاوت مواد پرکننده ی قدیمی آمالگام با مواد کامپوزیت دندان در چیست باید شناخت کافی در مورد مزایا و معایب هر کدام از این مواد پرکننده داشته باشیم.

مزایا و معایب مواد پرکننده ی آمالگام

مواد پرکننده ی آمالگام از انواع فلزات مانند: نقره، جیوه، روی و مس ساخته می‌شوند. این مواد با نام فیلینگ نقره یا فلز شناخته می‌شود. پر کردن با این مواد نسبت به کامپوزیت، بسیار مقرون به صرفه‌تر و دارای ماندگاری بیشتری است. در صورت مراقبت های مناسب، فیلینگ آمالگام تا ۱۵ سال ماندگار است. از آنجا که از آلیاژ فلز استفاده می‌شود، پر کننده‌های آمالگام در برابر آسیب دیدگی مقاومت بیشتری دارند. بنابراین برای ترمیم نواحی گسترده ی پوسیدگی انتخاب بهتری هستند.

در سالهای اخیر به دلیل وجود جیوه در مواد پرکننده‌ آمالگام، از این مواد کمتر استفاده می شود. جیوه  یک فلز سنگین است و ممکن است بعضی از افراد به آن حساسیت خاص یا آلرژی داشته باشند. یکی دیگر از معایب مواد پرکننده‌ ی آمالگام ظاهر آن است. هنگام خندیدن یا لبخند زدن، دندان‌های پر شده با نقره بیشتر جلب توجه می‌کنند. به مرور زمان، پرکننده‌های آمالگام باعث تیرگی دندان‌ و خاکستری رنگ می‌شوند که بر روی لبخند تاثیر منفی دارد.

مزایای پرکننده های کامپوزیت

  1. کمتر تراش خوردن دندان

برای قرار دادن پرکننده های آمالگام باید قسمت قابل توجهی از دندان طبیعی به همراه قسمت های پوسیده ی دندان برداشته شود که می تواند باعث ضعیف شدن ساختار کلی دندان شود. اما پر کننده های کامپوزیت خیلی کمتر نیاز به تراشیدن دندان دارند و اتصال آنها به دندان باعث محکم‌تر شدن دندان می‌شود.

  1. متصل شدن به دندان اصلی

یکی دیگر از مزایای مهم پرکننده های رزین کامپوزیت این است که به دندان اصلی می چسبند. پرکننده های رزین کامپوزیت در دو نوع آنله و روکش به صورت سفارشی در آزمایشگاه ساخته می شوند. زمانی که آنها از لابراتوار به مطب دندانپزشکی می رسند، دندان آماده سازی شده است و بلافاصه مواد را روی دندان قرا می دهند. آنلای سفت می شود و به دندان طبیعی می چسبد که باعث استحکام بیشتر دندان می شود.

  1. محکم شدن مواد کامپوزیت در یک مدت کوتاه

بعد از قرار دادن مواد پرکننده درون دندان از نور خاصی برای محکم شدن مواد استفاده می شود که به کوتاه شدن مدت زمان سفت شدن عامل پیوند کمک می کند. معمولاً این نوع از مواد فیلینگ (پرکردن) در کمتر از یک دقیقه کاملاً خشک و سفت می شوند.

 

  1. استفاده از مواد کامپوزیت برای از بین بردن شکستگی و ترک دندان

دکنر مانوشا امیری درمرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان در رشت از رزین های کامپوزیت برای بر طرف کردن شکستگی ها و ترک های دندان استفاده می کنند. پیوند واتصال سریع، بادوام و همرنگ بودن پرکننده های رزین کامپوزیت با دندان، باعث ایده آل بودن مواد کامپوزیت برای ترمیم لب پریدگی ها و ترک های دندان ها می شوند. همچنین از مواد رزین کامپوزیت در روکشهای دندانی جهت زیباتر و سفید تر شدن لبخند استفاده  می شود.

  1. حساسیت کمتر دندان

نسبت به پرکننده‌های آمالگام، دندان ها در موارد کمتری به رزین‌های کامپوزیت حساسیت نشان می دهند. به این دلیل که رزین به عنوان عایقی  در برابر گرما و سرما به دندان ها کمک می کند. به هر حال ممکن است بلافاصله پس از قرار دادن مواد کمی حساسیت در دندان وجود داشته باشد.

  1. پرکننده های کامپوزیت قابلیت تعمیر را دارند

اگر دندانتان با پرکننده های کامپوزیت ترمیم شده اند، در صورت شروع تحلیل رفتن مواد می توانید آنها را ترمیم کرد. یعنی اگر دندانپزشک  متوجه تخریب ساختار پرکردگی شود یا در اثر جویدن بیش از حد یا دندان قروچه، پرکردگی آسیب ببیند، دندانپزشک می تواند پرکردگی را ترمیم کند.

8.جایگزینی مواد کامپوزیت به جای مواد آمالگام

اگر در مورد اثرات احتمالی مواد سنتی آمالگام بر سلامتی خود نگران هستید، دکتر مانوشا امیری متخصص ترمیمی و زیبایی دندان در کلینیک می تواند مواد آمالگام قدیمی را برداشته و آنها را با مواد پرکننده ی رزین کامپوزیت جایگزین کند. در اینصورت جیوه از داخل دهان شما خارج می شود و ظاهر بهتری به دندان هایتان می دهد.

مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری به عنوان بهترین دندانپزشکی در رشت از مواد پرکننده کامپوزیتی با بالاترین کیفیت و برند روز دنیا برای ترمیم پوسیدگی، حفره ها، لب پریدگی ها و شکستگی های دندان به جای مواد قدیمی آمالگام استفاده میکند.

شما عزیزان میتوانید در صورت نیاز برای وقت ملاقات با شماره 013-32134040 و یا از طریق مشاوره آنلاین در وبسایت drmanoosha.com با ما همراه باشید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.