بثورات حرارتی یا میلیاریا چه هستند و چطور باید آنها را درمان کرد؟

0

راش حرارتی Heat rash – که به عنوان گرمای خاردار و میلیاریا نیز شناخته می‌شود – فقط برای نوزادان نیست. بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ویژه در هوای گرم و مرطوب.

بثورات حرارتی زمانی ایجاد می‌شود که منافذ مسدود شده (مجرای عرق) تعریق را زیر پوست شما به دام می‌اندازد. علائم از تاول‌های سطحی تا توده‌های عمیق و قرمز متغیر است. برخی از انواع بثورات حرارتی احساس خارش یا خارش شدید دارند.

بثورات حرارتی معمولاً خود به خود برطرف می‌شود. اشکال شدید این بیماری ممکن است به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشد، اما بهترین راه برای تسکین علائم، خنک کردن پوست و جلوگیری از تعریق است.

علائم

بزرگسالان معمولاً در چین‌های پوستی و جایی که لباس باعث اصطکاک می‌شود، راش گرمایی ایجاد می‌کند. در نوزادان، بثورات عمدتاً روی گردن، شانه‌ها و قفسه سینه دیده می‌شود. همچنین می‌تواند در زیر بغل، چین آرنج و کشاله ران ظاهر شود.

انواع بثورات حرارتی

انواع میلیاریا بر اساس عمق مجاری عرق مسدود شده طبقه‌بندی می‌شوند. علائم و نشانه‌ها برای هر نوع متفاوت است.

  • خفیف‌ترین شکل بثورات حرارتی (miliaria crystallina ) مجاری عرق در لایه بالایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این شکل با تاول‌ها و برجستگی‌های پر از مایع شفاف و برآمدگی (پاپول) مشخص می‌شود که به راحتی می‌شکند.
  • نوعی که در عمق بیشتر پوست رخ می‌دهد (miliaria rubra) گاهی اوقات گرمای خاردار نامیده می‌شود. علائم و نشانه‌ها شامل برآمدگی‌های قرمز و خارش یا سوزش در ناحیه آسیب دیده است.
  • گاهی اوقات، کیسه‌های حاوی مایع (وزیکول) میلیاریا روبرا ​​ملتهب و پر از چرک (پوستولی) می‌شوند. این شکل میلیاریا پوستولوزا نامیده می‌شود.
  • شکل کمتر رایج بثورات حرارتی (miliaria profunda) بر درم، لایه عمیق‌تری از پوست تأثیر می‌گذارد. عرق باقی مانده از غده عرق به داخل پوست نشت می‌کند و باعث ایجاد ضایعات سفت و گوشتی رنگ می‌شود که شبیه برآمدگی غاز است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

بثورات حرارتی معمولاً با خنک کردن پوست و اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرمای ایجاد شده بهبود می‌یابد. اگر شما یا فرزندتان علائمی دارید که بیش از چند روز طول می‌کشد، بثورات در حال بدتر شدن هستند یا علائم عفونت را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید، مانند:

  • افزایش درد، تورم، قرمزی یا گرما در اطراف ناحیه آسیب دیده
  • تخلیه چرک از ضایعات
  • غدد لنفاوی متورم در زیر بغل، گردن یا کشاله ران
  • تب یا لرز

علل

بثورات حرارتی زمانی ایجاد می‌شود که برخی از مجاری عرق شما مسدود شود. به جای تبخیر، عرق در زیر پوست گیر می‌کند و باعث التهاب و بثورات پوستی می‌شود.

همیشه مشخص نیست که چرا مجاری عرق مسدود می‌شود، اما به نظر می‌رسد عوامل خاصی در این امر نقش دارند، از جمله:

  • مجاری عرق نابالغ مجاری عرق نوزاد تازه متولد شده به طور کامل توسعه نیافته است. آن‌ها می‌توانند راحت‌تر پاره شوند و عرق را زیر پوست حبس کنند. بثورات حرارتی می‌تواند در هفته اول زندگی ایجاد شود، به خصوص اگر نوزاد در انکوباتور گرم شود، لباس خیلی گرم بپوشد یا تب داشته باشد.
  • آب و هوای گرمسیری آب و هوای گرم و مرطوب می‌تواند باعث ایجاد جوش گرما شود.
  • فعالیت بدنی. ورزش شدید، کار سخت یا هر فعالیتی که باعث تعریق شدید شما شود، می‌تواند منجر به راش گرمایی شود.
  • گرم شدن بیش از حد. به طور کلی گرمای بیش از حد – گرم لباس پوشیدن یا خوابیدن زیر پتوی برقی – می‌تواند منجر به راش گرمایی شود.
  • استراحت طولانی مدت در رختخواب. بثورات حرارتی همچنین می‌تواند در افرادی که برای مدت طولانی در رختخواب هستند، به خصوص اگر تب دارند، رخ دهد.

عوامل خطر

عواملی که شما را بیشتر مستعد راش گرما می‌کند عبارتند از:

  • سن. نوزادان تازه متولد شده بیشتر مستعد ابتلا هستند.
  • آب و هوای گرمسیری افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند نسبت به افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می‌کنند، به مراتب بیشتر در معرض جوش گرما هستند.
  • فعالیت بدنی. هر چیزی که شما را به شدت عرق می‌کند، به خصوص اگر لباسی نپوشید که اجازه تبخیر عرق را بدهد، می‌تواند باعث ایجاد راش گرمایی شود.

عوارض

بثورات حرارتی معمولاً بدون مشکل بهبود می‌یابد، اما می‌تواند منجر به عفونت با باکتری‌ها و ایجاد جوش‌های ملتهب و خارش‌دار شود.

جلوگیری

برای کمک به محافظت از خود یا فرزندتان در برابر گرما:

  • از پوشیدن لباس زیاد خودداری کنید. در تابستان لباس‌های نرم، سبک و نخی بپوشید. در زمستان، بچه‌ها باید مانند بزرگسالان لباس گرم بپوشند.
  • از لباس‌های تنگ که می‌توانند پوست را تحریک کنند خودداری کنید.
  • وقتی هوا گرم است، در سایه یا در یک ساختمان دارای تهویه مطبوع بمانید یا از یک فن برای گردش هوا استفاده کنید.
  • محل خواب خود را خنک و دارای تهویه مناسب نگه دارید.

تشخیص

برای تشخیص بثورات حرارتی نیازی به آزمایش ندارید. پزشک شما آن را از روی ظاهر آن تشخیص می‌دهد.

درمان

اجتناب از گرمای بیش از حد ممکن است تنها کاری باشد که برای بثورات حرارتی خفیف باید انجام دهید. هنگامی که پوست سرد می‌شود، بثورات حرارتی به سرعت از بین ‌می‌روند.

پماد‌ها

اشکال شدیدتر بثورات حرارتی ممکن است نیاز به پماد‌هایی داشته باشند که روی پوست خود برای تسکین ناراحتی و جلوگیری از عوارض استفاده کنید. چنین درمان‌های موضعی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • لوسیون کالامین برای تسکین خارش
  • لانولین بدون آب، که ممکن است به جلوگیری از انسداد مجرا و جلوگیری از تشکیل ضایعات جدید کمک کند
  • استروئید‌های موضعی در جدی‌ترین موارد

شیوه زندگی و درمان‌های خانگی

نکاتی که به بهبود جوش‌های گرمایی کمک می‌کند و راحت‌تر می‌شود شامل موارد زیر است:

  • در هوای گرم، لباس‌های گشاد و سبک بپوشید که رطوبت را از پوست شما دور می‌کند.
  • تا حد امکان زمان خود را در ساختمان‌های دارای تهویه مطبوع بگذرانید.
  • با آب سرد با صابون غیر خشک‌کننده حمام کنید یا دوش بگیرید، سپس به جای حوله کردن، اجازه دهید پوستتان در هوا خشک شود.
  • از لوسیون کالامین یا کمپرس خنک برای آرام کردن پوست خارش دار و تحریک شده استفاده کنید.
  • از استفاده از کرم‌ها و پماد‌هایی که حاوی نفت یا روغن معدنی هستند که می‌توانند منافذ را بیشتر مسدود کنند، خودداری کنید.

آماده شدن برای ویزیت

برای بثورات حرارتی معمولاً قرار ملاقات با پزشک ضروری نیست. اگر بثورات شما شدیدتر است، ممکن است بخواهید به پزشک مراقبت‌های اولیه یا دکتر متخصص در اختلالات پوستی (متخصص پوست) مراجعه کنید تا مطمئن شوید که راش گرمایی است و نه یک اختلال پوستی دیگر.

قبل از رفتن، ایده خوبی است که سوالاتی را که در مورد وضعیت خود دارید فهرست کنید. برای بثورات حرارتی، سوالاتی که باید از پزشک بپرسید عبارتند از:

  • چه چیزی می‌تواند باعث ایجاد این جوش شود؟
  • چگونه می‌توانم آن را درمان کنم؟
  • آیا باید فعالیت بدنی را تا زمان از بین رفتن بثورات محدود کنم؟
  • چگونه می‌توانم از آن در آینده جلوگیری کنم؟

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.