تاریخ غمگین ژست دست نمادین مردم هاوایی که وارد صفحه کلید ایموجی موبایل‌های ما هم شده

0

امروز به هر ساحلی برای موج‌سواری بروید، به سختی کسی را می‌توانید پیدا که دست «شاکا» را به دیگران نشان ندهد – انگشت شست و کوچک کشیده، سه انگشت وسطی که روی کف دست قرار گرفته‌اند. این ژست نمادین که گاهی به آن «ده آویزان» نیز گفته می‌شود، از خاستگاه هاوایی خود فاصله گرفته. امروزه، روسای جمهور آمریکا،بازدیدکنندگان کلوپ‌های شبانه لندن و حتی صفحه کلید ایموجی گوشی‌های موبایل، همگی از دست شاکا استفاده می‌کنند.

ساآ تامبا، مالک شرکت تامبا سرف در کائوآی، تمام عمر خود دست شاکا نشان داده. او می‌گوید: «از دیدگاه من، این فقط راهی برای گفتن سلام، راهی برای خداحافظی و بازتاب روحیه خوب است.»

منشأ پیدایش دست شاکا بسیار مبهم‌تر از ظهور جهانی آن nv صفحه کلید ایموجی است. یکی از چندین نسخه داستان نشان می‌دهد که این ژست از کاوشگران اولیه اسپانیایی که خواستار نوشیدنی بودند، سرچشمه گرفته است. یکی دیگر ادعا می‌کند که از اواسط قرن نوزدهم مهاجران چینی از این ژست برای نشان دادن عدد شش استفاده می‌کردند.

با این حال، طبق بولتن ستاره هونولولو، داستان اصلی منشأ به حدود یک قرن پیش به هامانا کالیلی، کارگر مزرعه هاوایی برمی گردد. کار او این بود که ساقه‌های نیشکر را به غلتک‌های دستگاهی که آب شیرین نیشکر را می‌گرفت، فشار می‌داد. یک روز دست کلیلی در غلتک‌ها گیر کرد و در نهایت سه انگشت میانی خود را از دست داد. شرکت، کارخانه قند Kahuku، به او شغل جدیدی به عنوان نگهبان داد. هر بار که دست تکان می‌داد، چیزی را می‌ساخت که اکنون به آن دست شاکا می‌گویند. از همین زمان کودکان محلی شروع به تقلید کردند و ژست را پخش کردند.

حوادثی مانند کالیلی قطعاً در مزارع هاوایی اتفاق افتاده است، شاید حتی موارد بیشتری از آن رخ داده. مایک موریسیو -یک مورخ از دهکده کشاورزی هاوایی- البته بر این باور است که گرچه مورد کالیلی واقعا وجود داشته است، اما دلیلی هم نداریم که آغازگر این ژست او بوده باشد.

بومیان هاوایی در حال برداشت نیشکر در مزرعه، در حدود 1937

کریستیانا باستوس از دانشگاه لیسبون،می‌گوید داستان درباره بیش از یک فرد است. او می‌گوید در حالی که این داستان «افسانه‌ای» است، داستان غم‌انگیز کالیلی یادآور زمانی است که در آن مزارع هاوایی  بسیار مهم بودند. نقش بومیان هاوایی در تاریخ کشاورزی اغلب نادیده گرفته می‌شود. از قضا، ژست شاکای مدرن ، از برخی جهات، یکی از پژواک‌های آن بازه زمانی کمتر شناخته شده و اغلب وحشیانه تاریخ هاوایی است.

نیکلاس بی. میلر، استادیار در فلاگلر فلوریدا، می‌گوید: هنگامی که مزارع هاوایی در اواخر دهه 1800 راه اندازی شدند، کارگران بی‌شماری برای پرورش و برداشت «طلای سفید» از نیشکر،  شرایط بدی را تحمل کردند.

در دهه‌های آغازین قرن بیستم، به لطف هجوم مهاجران، کارگران مزرعه به جمعیت بسیار متنوع‌تری تبدیل شدند. چینی‌ها، ژاپنی‌ها، پرتغالی‌ها، نروژی‌ها، کره‌ای‌ها، فیلیپینی‌ها، روس‌ها و پورتوریکویی‌ها همگی برای یافتن کار در اقتصاد شکر آمدند. با افزایش جمعیت جزایر از نظر اندازه و تنوع، جامعه دسته بندی وحشتناکی پیدا کرد:

افراد خارجی سفیدپوستی که مزارع را اداره می‌کردند و “محلی‌ها” که اساساً همه افراد دیگر را در بر می‌گرفت.

عکس: پرزیدنت باراک اوباما، متولد هونولولو، در سفری غیرمنتظره به  بگرام در افغانستان، به دفعات مانند آنچه در اینجا در سال 2014 انجام داد، ژست شاکا را انجام می‌دهد.

بنابراین دفعه بعد که دیدید یک موج سوار در یک فیلم، یک رئیس جمهور آمریکا یا شخص معمولی، این ژست را نشان می‌دهد، به یاد داشته باشید که در پس آن چیزی که ما تصور می‌کردیم «فقط راهی خوب برای انتشار حس و حال خوبمان است»، تاریخ غمگینی وجود دارد.

منبع: atlasobscura


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5