خرید بلیط چهلمین جشنواره فیلم فجر از سینماتیکت

0

رپورتاژ

جشنواره سی و نهم فیلم فجر در سال گذشته در شرایطی برگزار شد که با توجه به شرایط متاثر از پاندمی کرونا، با محدودیت‌های فراوان (به جهت رعایت پروتکل‌ها و جلوگیری از گسترش بیماری) و ظرفیت بسیار اندک سینماهای مردمی همراه بود. اما امسال پس از واکسیناسیون گسترده در کشور و فروکش کردن بیماری کرونا، جشنواره‌ فجر 1400 مانند سال‌های قبل از شیوع بیماری و البته با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها، از 12 تا 22 بهمن برگزار خواهد شد.

از آنجایی که جشنواره‌ی فیلم فجر یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی در ایران است، بسیاری از دوستداران سینما و مخاطبین علاقه‌مند به تماشای آثار در دوران جشنواره در سینما هستند. از همین رو علاوه ‌بر خانه‌‌ی جشنواره که امسال در برج میلاد میزبان صاحبان آثار، اهالی سینما، اصحاب رسانه و منتقدین است، تعدادی از سینماها در سطح شهر تهران و دیگر شهرهای ایران فیلم‌های جشنواره را برای مردم و علاقه‌مندان به نمایش خواهند گذاشت.

در چهلمین جشنواره‌ی فیلم فجر 22 فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. در بخش‌های سینمای مستند و فیلم کوتاه جشنواره، 8 فیلم سینمایی مستند و 10 اثر کوتاه حضور دارند. از میان 22 اثر سینمایی بخش سودای سیمرغ، تعدادی از آثار کنجکاوی مخاطبین را بیشتر بر‌می‌انگیزند و پیرامون آنها بحث‌های بیشتری صورت می‌گیرد. منتقدین و علاقه‌مندان پیش از آغاز جشنواره و پیش از دیدن این آثار در مورد آنها به گفتگو می‌نشینند و با توجه به مضمون داستان، ژانر آن، عوامل و بازیگران فیلم و از همه مهم‌تر کارگردان اثر پیش‌بینی‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. آثاری که عموما با توجه به پیشینه‌ی کارگردان‌‌ها، داستان و عوامل پیش‌بینی می‌شود از شانس‌های دریافت سیمرغ این دوره باشند.

از میان آثاری که پیش‌بینی می‌شود جزو آثار مطرح چهلمین جشنواره فجر باشند، می‌توان به فیلم‌های «مرد بازنده»، «نگهبان شب» و چند اثر دیگر اشاره کرد. در ادامه به صورت مختصر و مفید به معرفی این دو فیلم، عوامل و بازیگرانشان برای آشنایی بیشتر خوانندگان و علاقه‌مندانی که پیگیر فیلم‌های جشنواره فیلم  فجر 1400 هستند، می‌پردازیم.

معرفی فیلم «مرد بازنده»

فیلم مرد بازنده  به کارگردانی محمد حسین مهدویان و نویسندگی حسین حسنی، ابراهیم امینی و محمد حسین مهدویان در ژانر معمایی و تریلر ساخته شده است. مهدویان با ساخت این فیلم و حضور در جشنواره چهلم، هفتمین فیلم سینمایی و هفتمین حضور متوالی خود در جشنواره‌ی فیلم فجر را تجربه می‌کند.

این کارگردان پرکار با فیلم تحسین‌شده‌ی «ایستاده در غبار» که در مورد شهید متوسلیان بود، برای اولین بار در جشنواره حضور یافت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۴ را برای این فیلم از آن خود کند. در ادامه نیز با ساخت آثاری همچون ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز: رد خون نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کارگردانی از جشنواره فجر شد که در نهایت با فیلم «درخت گردو» موفق به کسب این جایزه از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجرشد.

مطالب مرتبط: خرید بلیط فیلم علفزار از سینماتیکت در جشنواره فجر

مهدویان که اغلب به سراغ موضوعاتی برگرفته از داستانی واقعی می‌رود و روایت‌گر برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران از منظر خویش است، در فیلم مرد بازنده رویکرد متفاوتی را برگزیده و این‌بار داستانی جنایی را به تصویر می‌کشد که طبق گفته‌ی تهیه‌کننده‌ی اثر، موضوع آن برگرفته از واقعیت نیست. موضوع فیلم در مورد پلیسی با بازی جواد عزتی است که مسئول رسیدگی به پرونده‌‌‌ی یک قتل می‌شود. قتلی که هرچه بیشتر در آن پیش می‌رود، بیشتر او را درگیر می‌کند و این درگیری حتی زندگی شخصی او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مهدویان در انتخاب بازیگران نقش‌های اصلی فیلم جدید خود، تصمیم گرفت از زوج اصلی سریال «زخم‌کاری» که در تابستان امسال از پلتفرم آنلاین پخش و با استقبال مخاطبین مواجه شد، بهره گیرد. در این فیلم در کنار جواد عزتی که با گریمی متفاوت و سنگین ظاهر شده است، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز و امیرحسین هاشمی نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

معرفی فیلم «نگهبان شب»

فیلم «نگهبان شب» از دیگر آثار مطرح جشنواره‌ی چهلم است و مشتاقان بسیاری در انتظار دیدن آخرین ساخته‌ی رضا میرکریمی بر روی پرده سینما هستند که برای خرید بلیط فیلم نگهبان شب می‌توانند از طریق سامانه‌ی آنلاین خرید بلیت سینماتیکت از ششم بهمن ماه به بعد اقدام کنند.

میرکریمی که اولین بار با ساخت فیلم «زیر نور ماه» در سال 1379 حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر را تجربه کرد، توانست تحسین منتقدین را برانگیزد و جایزه‌ ویژه هیئت داوران جشنواره را از آن خود کند. پس از آن او با ساخت آثاری همچون «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «به همین سادگی» توانست این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای فیلم «اینجا چراغی روشن است» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ شد. آخرین حضور میرکریمی در جشنواره فجر با فیلم «قصر شیرین» بود که فیلم با تحسین منتقدان و استقبال مخاطبین مواجه شد و توانست در چندین شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بهترین بازیگر مرد و زن نقش اصلی و مکمل نامزد دریافت جایزه شود.

شاید برایتان جالب باشد: خرید بلیت فیلم خائن کشی از سینماتیکت

او در جشنواره‌ فجر 1400 با فیلم «نگهبان شب» حضور خواهد داشت. هرچند در مورد داستان و موضوع فیلم هنوز اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، اما با توجه به مکان فیلمبرداری می‌توان حدس زد که این فیلم، دارای مضمونی اجتماعی و بن‌مایه‌هایی عاشقانه است و داستان خانواده‌ای در حاشیه‌ی شهر را روایت می‌کند. فیلمنامه‌ی این اثر را میرکریمی با همکاری محمد داوودی به نگارش درآورده است. میرکریمی و داوودی در فیلم سینمایی قصر شیرین نیز با یکدیگر تجربه‌ی همکاری موفقی را داشته‌اند. داوودی در فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» که این روزها بر روی پرده است، با محسن قرائی همکاری کرده است که نتیجه‌ی آن نیز کسب سیمرغ بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی از جشنواره‌ی فجر سی و نهم بود.

در فیلم اخیر میرکریمی بازیگرانی همچون تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، محسن کیایی و ویشکا آسایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.