هدف مایکروسافت از خرید 70 میلیارد دلاری شرکت بازی‌سازی معروف اکتیویژن بلیزارد چه بود؟!

بزرگ‌ترین خرید صنعت بازی که تا یک سال دیگر نهایی می‌شود

0

در ابتدا خبر بیشتر شبیه به یک شوخی یا دروغ بزرگ بود ولی وقتی مایکروسافت به طور رسمی تایید کرد به‌زودی شرکت اکتیویژن بلیزارد را با قیمتی نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند؛ بزرگ‌ترین شوک به صنعت بازی‌سازی و بزرگ‌ترین خرید سال جدید میلادی ثبت شد.

داریم از شرکتی صحبت می‌کنیم که دارای ده‌ها استودیو بازی‌سازی و معروف‌ترین عناوین بازی این صنعت مانند کال آو دیوتی، اورواچ، وارکرفت، دیابلو و کندی کراش است.

مایکروسافت دو سال پیش با ۷ میلیارد دلار شرکت بازی‌سازی بتسدا را خریداری کرد که در زمان خودش باز هم یک شوک بزرگ به گیمرها بود و همگان تصور می‌کردند بزرگ‌ترین خرید تاریخ غول ردموند است ولی اکنون مشخص شد مایکروسافت رویاهای بسیار بزرگ‌تری برای صنعت گیم دارد و آن ۷ میلیارد دلار صرفا یک دست گرمی بوده است.

به گفته مایکروسافت، فرآیند خرید اکتیویژن بلیزارد تا ژوئن ۲۰۲۳ طول می‌کشد ولی از آن پس، باید مدیران این شرکت زیر نظر مدیران بخش ایکس‌باکس مایکروسافت فعالیت کنند و به آن‌ها گزارش دهند. در حقیقت، فعلا «بابی کوتیک» مدیرعامل پرحاشیه این روزهای اکتیویژن بلیزارد به کار خود ادامه خواهد داد ولی پس از رسمی و نهایی شدن این خرید، «فیل اسپنسر» مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد می‌شود.

مایکروسافت اعلام کرده است که اکتیویژن بلیزارد همچنان مستقل از مایکروسافت اداره و به کار خودش ادامه می‌دهد ولی باید گزارش‌هایی به مدیران مایکروسافت بدهد.

رقم دقیق این معامله ۶۸.۷ میلیارد دلار عنوان شده است و می‌تواند مایکروسافت را به سومین شرکت بزرگ دنیای بازی‌ها، پس از «تنسنت» و «سونی» تبدیل کند. هر سهم شرکت بلیزارد در این معامله، ۹۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و مایکروسافت کل خرید را به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، اکثر بازی‌های این شرکت را به سرویس «ایکس باکس گیم پس» خود اضافه می‌کند. «فیل اسپنسر»، مدیر ایکس‌باکس اعلام کرده است پس از نهایی شدن این معامله، اکثر عناوین بازی اکتیوژن بلیزارد از این پس برای پلتفرم‌های پی‌سی گیم و ایکس باکس گیم پس منتشر می‌شوند.

دلایل خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت

این خبر از یک سو می‌تواند برای طرفداران مایکروسافت بسیار هیجان‌انگیز و خارق‌العاده باشد ولی از طرف دیگر، طرفداران پلی‌استیشن و دیگر پلتفرم‌های گیمینگ رقیب، ناامیدکننده ظاهر شود؛ چون احتمالا در آینده، عناوینی مانند « کال آو دیوتی» را از دست می‌دهند.

بیش از ۱۰ هزار کارمند در استودیوهای سراسر جهان برای اکتیویژن بلیزارد کار می‌کنند که تا یک سال دیگر، زیرمجموعه مایکروسافت خواهند بود.

پرداخت چنین رقمی از سوی مایکروسافت برای تصاحب یک شرکت بازی‌سازی، باعث تعجب بسیاری از گیمرها و کاربران اینترنت شده و از خودشان پرسیدند که آیا واقعا اکتیویژن بلیزارد این‌قدر می‌ارزید؟

اما همان‌طور که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید؛ امروزه بازی‌های ویدئویی، پویاترین و هیجان‌انگیزترین سرگرمی در دنیا هستند و نقشه کلیدی در توسعه پلتفرم متاورس دارند. مایکروسافت می‌خواهد با این سرمایه‌گذاری، عصر جدیدی از محتواهای سرگرمی و بازی‌های ویدئویی مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای گوشی‌های موبایل، هدست‌های واقعیت افزوده و کنسول‌ها رقم بزند.

«فیل اسپنسر»، مدیرعامل ایکس‌باکس می‌گوید هدف مایکروسافت ساخت آینده‌ای است که هر کاربری بتواند تقریبا در هر کجا، هر بازی دلخواهی را انجام دهد.

اکنون، سرویس بازی اشتراکی «ایکس باکس گیم پس» مایکروسافت بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد ولی به طور قطع، پس از افزوده شدن عناوین سنگینی مانند  وارکرفت، دیابلو، اووراچ و کالاف دیوتی به آن، مشتریان بیشتر و تازه‌تری پیدا خواهد کرد و یکی از بزرگ‌ترین روش‌های درآمدزایی برای ردموندی‌ها می‌شود.

کنسول‌های بازی مایکروسافت تا کنون، بازی‌های انحصاری و با کیفیت کمی داشتند و همین موضوع باعث شده بود که مایکروسافت در رقابت با شرکت‌های سونی و تنسنت و پلی‌استیشن، عقب بماند اما خرید اکتیویژن بلیزارد می‌تواند این کاستی و کمبود را به طور کامل از بین ببرد.

ضمن اینکه باید بدانیم که مایکروسافت از رهگذر این خرید صاحب بازی‌های موبایل بسیار معروفی مانند کندی کراش نیز می‌شود که جامعه و کژوال طرفداران بسیار زیاد خاص خود را دارند و می‌تواند به شدت قدرت مایکروسافت در موبایل گیمینگ را افزایش دهد.

سرویس‌های بازی ابری نیز در چند سال اخیر رشد کرده‌اند و باز مایکروسافت می‌خواهد در این زمینه از گوگل و آمازون و اپل عقب نماند. خرید بلیزارد می‌تواند جامعه جهانی طرفداران بازی‌های مایکروسافت را به شدت توسعه دهد و باعث شود این شرکت روی بازی‌های ابری بیشتری سرمایه‌گذاری کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
منبع reuters
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.