بهترین سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس در سال 2022: پنج سایت برتر پیشنهادی ما

0

ما در دریایی از محتوا زندگی می‌کنیم 1.4 ‌تریلیون عکس در سال ۲۰۲۱ گرفته شد و تخمین‌زده می‌شود که امسال مردم 1.6 تریلیون بار عکس بگیرند. اما بهترین مکان برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها کجاست؟

در سال 2021، تعداد کل عکس‌های ذخیره‌شده – از عکس‌های موجود در گوشی‌های هوشمند گرفته تا عکس‌های موجود در فضای ابری، تا عکس‌های روی رایانه‌های شخصی – به 8.3‌ تریلیون رسید.

روزانه بیش از 95 میلیون عکس تنها در اینستاگرام پست می‌شود و بیش از 300 میلیون عکس در تمام پلتفرم‌ها آپلود می‌شود.

شرایط همه عکاس‌ها یکسان نیست و هر عکسی هم کیفیت و حال و هوای خاص خود را دارد. برخی عکس‌های فقط جنبه شخصی و یادگاری دارند و فقط در گالری عکس‌های موبایل ما جا خوش می‌کنند. اما برخی عکس‌ها هم فراتر از حد آماتور و شخصی هستند و باید در مکانی مناسب به اشتراک گذاشته شوند.

در کمال شگفتی اینستاگرام را در فهرست سایت‌های پیشنهادی اشتراک عکس در این پست پیدا نمی‌کنید، زیرا طبق اعتراف خود این شرکت یک سرویس اشتراک‌گذاری عکس نیست. یعنی برخلاف سابق، تمرکز شرکت مادر اینستاگرام بیشتر روی ویدئو و نیز اشتراک اطلاعات رفته.

گرچه عکاس‌های حرفه‌ای پیج‌هایی در اینستاگرام دارند، اما پیج آنها بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی دارد تا ابزاری برای اشتراک تمام عیار عکس‌ها.

500px

حرفه‌ای‌ها 500px را می‌شناسند. از طراحی خود سایت، مشخص است که تمرکز 500px در کجا قرار دارد: عکس‌ها در این سایت با ابعاد بزرگ و باکیفیت عالی دیده می‌شوند، سایت از نظر بصری شلوغ نیست و کنترل‌های مزاحم و ویژگی‌های غیرضروری ما را آزار نمی‌دهند. رابط کاربری سایت خوب است و به عکاس اجازه می‌دهد تا کار‌های خود را در “مجموعه‌هایی” که در مورد یک موضوع خاص هستند یا “استوری‌ها” با محوریت یک رویداد یا مکان خاص مرتب کند.

شما بدون هزینه می‌توانید 2000 عکس را در 500 پیکسل آپلود کنید، اما اشکال این است که کاربری رایگان با محدودیت شدید همراه است. کاربران رایگان، اجازه آپلود تنها 20 عکس در هفته را دارند. خوشبختانه، در ازای هزینه‌ای معقول، کاربران می‌توانند به سطوح مختلف ارتقا پیدا کنند.

با این حال، چیزی که 500px را به یک سایت واقعی برای حرفه ای‌ها تبدیل می‌کند، توانایی دسترسی به فهرستی از افراد حرفه‌ای و از همه مهمتر، فروش عکس‌ها و حق استفاده از آنهاست.

عکاسان حرفه‌ای بهتر است مدتی را در 500px صرف کنند و ببینند که آیا برای آن‌ها مناسب است یا خیر. حتی فروش در قالب NFT هم اضافه شده که نشاندهنده به‌روزرسانی سریع سایت و هماهنگی با شرایط نو است.

سایت Behance

برای عکاسانی که به دنبال یک شبکه اجتماعی خلاقانه‌تر هستند و امیدوارند مجموعه‌ای خاص از عکس‌ها را به نمایش بگذارند، Behance ارزش دیدن دارد. این سایت رایگان است و هیچ محدودیتی در تعداد پروژه‌ها یا تصاویری که ممکن است به اشتراک بگذارد وجود ندارد. اگر مجموعه جدید و ارزنده‌ای دارید، Behance یک گزینه فوق العاده هم برای به بازدید بیشتر عکس‌های شما و هم برای برجسته کردن مهارت شما است.

Behance مانند یک شبکه اجتماعی است و بنابراین گزینه‌های دنبال کردن و لایک و اشتراک دارد. شبیه به ویژگی استوری اینستاگرام، Behance به کاربران این امکان را می‌دهد تا کار‌های در حال انجام را به اشتراک بگذارند، بنابراین شما و دنبال‌کننده‌هایتان می‌توانید در مورد روند کارهای در حال انجام هم نظر بدهید.

علاوه بر این، Behance یک پیشنهاد ادوبی است و به همین دلیل یک خط ارتباطی ساده برای کاربران Adobe از زمان ایجاد تا نتیجه نهایی محسوب می‌شود.

سایت فلیکر

فلیکر را که فراموش نکرده‌اید؟ فیلکر یک سایت قدیمی اشتراک عکس و یکی از پیشگامان انقلاب وب 2.0 بود. هیچ سایت حرفه‌ای به اشتراک‌گذاری عکس آنلاینی نیست که ویژگی‌های خوبی مانند تشخیص نام افراد موجود در عکس، انتخاب ابزار یا رابط کاربری روان فلیکر را داشته باشد.

با یک اشتراک رایگان، کاربران می‌توانند تا 1000 عکس آپلود کنند که برای اکثر کاربران معمولی و حتی علاقه مندان حرفه‌ای‌تر کافی است. ویژگی‌های برچسب‌گذاری سایت بسیار گسترده است و توانایی مشاهده و دانلود تصاویر با وضوح‌های مختلف بسیار ارزشمند است.

موتور آماری فلیکر فوق العاده است و اطلاعات فوق‌العاده‌ای در مورد اینکه چه کسی و چه زمانی کار شما را مشاهده کرده، ارائه می‌کند.

قابلیت جاسازی آسان عکس‌ها از طریق حساب فلیکر، به عنوان مثال در درون  وب‌سایت خودتان، مدت‌هاست که یکی از ویژگی‌های عالی سایت بوده است.

فلیکر از زمانی که در سال 2018 توسط SmugMug خریداری شد، تغییراتی پیدا کرده است، به ویژه از نظر هزینه اشتراک. البته هزینه‌های آن فعلا معقول هستند. با اشتراک Pro، کاربر دو ماه Adobe Creative Cloud را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

Google Photos

گوگل فوتوز را نمی‌شود نادیده گرفت. پایداری و فضای ابری و داشتن کاربرانی از همه جهان، آن را کاملا برجسته می‌کند. در واقع هر کسی که یک حساب گوگل داشته باشد، گوگل فوتوز را هم دارد.

Google Photos ابتدا به‌عنوان یک پشتیبان آنلاین امن برای عکس‌های کاربران طراحی شده بود، اما با گذشت زمان، این سرویس به بلوغ رسیده و قابلیت‌های اشتراک‌گذاری توانمندتری ارائه داد.

شما می‌توانید با آن عکس‌های خود را سامان بدهید در عین حال که کنترل‌های خوبی در زمینه حریم خصوصی دارید. شما می‌توانید مشخص کنید که چه کسی می‌تواند عکس‌های شما را ببیند و دانلود کند.

سازماندهی آثار خود در آلبوم‌ها با کنترل‌های حریم خصوصی کامل، نه تنها در مورد اینکه چه کسی می‌تواند تصاویر شما را ببیند، بلکه همچنین چه کسی می‌تواند تصاویر شما را دانلود کند، بسیار ارزشمند است.

ظرفیت آپلود در گوگل فوتوز تا سال 2021 نامحدود بود، اما بعد از آن برای گوشی‌های غیرپیکسلی محدود شد. با این همه حتی در استفاده رایگان هم فضای تخصیص داده شده بسیار قابل توجه است.

Photobucket

Photobucket قدمتی به اندازه فلیکر دارد. در واقع این دو سایت با فاصله تنها یک سال از هم راه‌اندازی شدند. با این همه فوتوباکت به اندازه‌ای که باید، در حال حاضر شناخته شده نیست.

در کاربری رایگان میزان تبلیغات جانبی در فوتوباکت زیاد و آزاردهنده است. در طرح رایگان شما می‌توانید تنها 250 عکس آپلود کنید که نسبت به رقبا واقعا ناچیز است.

کاربری پولی آن، با حدود 13 دلار در ماه، شروع می‌شود. در سطح حرفه‌ای دیگر محدودتی در آپلود عکس ندارید و لازم نیست تبلیغات جانبی را تحمل کنید و می‌توانید از مجموعه کامل ابزار‌های ویرایشی نسبتا قوی آن لذت ببرید.

رابط کاربری فوتوباکت تمیز است و بدون زور زدن و نیازی به آموزش، به صورت شهودی می‌توانید در آن کار کنید.

مانند فلیکر، این سایت همچنین به شما امکان می‌دهد عکس‌های خود را در هر جایی از فوروم‌ها و وب سایت‌ها گرفته تا وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی جاسازی کنید.

Photobucket همچنین به سبب فشرده‌سازی کم و دستکاری نکردن تصاویر و از بین نبردن شارپنینگ سایت اشتراک عکس خوبی مخسوب می‌شود.

VSCO

شاید تصور کنیم که اینستاگرام هیچ رقیبی ندارد. اما سایت‌های اشتراک عکسی با اهداف متمرکز هم هستند که آلترناتیوهای بدی نیستند. یکی از مشهورترین و باسابقه‌ترین آنها VSCO است.

برای کاربران معمولی و حتی برخی از حرفه ای‌ها VSCO یک گزینه خوب است. برخی آن را باکلاس‌تر از غول فیس‌بوک/متا می‌دانند!

VSCO تمیز و شیک است، تصاویر را در پس زمینه سیاه نشان می‌دهد که باعث واضح‌تر و برجسته شدن عکس‌های می‌شود. پس جای تعجب نیست که بسیاری از عکاسان VSCO را به عنوان پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس انتخابی خود انتخاب کرده‌اند.

من بسیاری از افراد غیرعکاس را می‌شناسم که از VSCO به طور انحصاری برای ویرایش عکس‌های تلفن خود قبل از ارسال آن‌ها به  رسانه‌های اجتماعی دیگر استفاده می‌کنند و حتی بسیاری از آن‌ها از VSCO به عنوان اولین قدم قبل از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

چیزی که برخی ممکن است یک مشکل VSCO  بدانند، اتکای VSCO به خرید‌های درون برنامه‌ای برای دسترسی تمام‌عیار به  تنظیمات از پیش تعیین شده و ابزار‌های ویرایش است.

VSCO  دقیقاً از طریق همین کسب درآمد می‌کند و با همین درآمد است که توسعه‌دهندگان آن توانسته‌اند به طور مداوم به روز‌رسانی، تثبیت و اضافه کردن ویژگی‌ها را انجام بدهند.

VSCO ممکن است تعداد کاربر اینستاگرام را نداشته باشد، اما درصد کاربرانی که واقعاً برای عکاسی در آن هستند، بسیار قابل توجه است.

منبع: پتاپیکسل


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.