بهترین فیلم‌ های ایرانی دهه 80 – فهرست 49 فیلم محبوب دهه هشتاد بر اساس امتیاز imdb

2

سینمای دهه 80 ایران هم برای خودش سینمای خاصی بود. تقابل امید در برابر ناامیدی و سینمایی که هنوز هم مثل الان بی‌هدف و گیشه‌ای تمام‌عیار نشده بود.

فیلم خوب یا دست‌کم تلاش برای ساختن فیلم‌ها با دغدغه خوب هنوز وجود داشت و هنوز سینما از ابرستاره‌های قدیمی خالی نشده بود.

سینمای دهه 80 ایران ، هنوز سینمایی بود که جدی‌اش می‌گرفتیم و با هیجان شرح فیلم‌ها را مجلات سینمایی دنبال می‌کردیم و اخبار جشنواره برایمان مهم بود.

در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌ های دهه 80 ایران را می‌بینید که مسلما قرار نبوده کامل باشد و بیشتر به عنوان بهانه‌ای برای تجدید خاطره جمع‌آوری شده‌اند.


بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی دهه 60

بهترین فیلم های ایرانی دهه 70


1- فیلم مارمولک – The Lizard

مارمولک فیلمی کمدی به کارگردانی کمال تبریزی، تهیه کنندگی منوچهر محمدی، نویسندگی پیمان قاسم خانی و با بازی پرویز پرستویی است. این فیلم در جشنواره سال 1382 برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد. داستان این فیلم اقتباسی از فیلم های «ما فرشته نیستیم» و «زائر» است. داستان از این قرار است که رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک دزد سابقه داری است که در زندان به سر می برد که با جا زدن خودش به عنوان یک آخوند موفق به فرار می شود اما برخلاف انتظارش باید مدت زمان زیادی نقش یک آخوند را بازی کند…

فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، رضا سعیدی، مهران رجبی و فریده سپاه منصور به هنرمندی پرداخته‌اند.


2- فیلم اینجا بدون من  – Here Without Me

فیلم داستان خانواده ای hست متشکل از مادر (فاطمه معتمد آریا) و دو فرزندش، احسان (صابر ابر) و یلدا (نگار جواهریان) که در آرزوی دستیابی به رویاهای خود هستند و امیدوارانه تحولی را انتظار می کشند. یلدا معلول است و تمام دغدغه مادر تامین آینده اوست. ورود رضا دوست احسان با بازی (پارسا پیروزفر) زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می کند…

فیلم اینجا بدون من به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1389 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر به هنرمندی پرداخته‌اند.


3- فیلم شبهای روشن

فیلم شب های روشن به کارگردانی فرزاد موتمن و با بازی هانیه توسلی ، داستان زندگی دو فرد تنهاست. مرد استاد دانشگاه، سرخورده اجتماعی و مأیوس فلسفی است و انزوای خود را با تدریس ادبیات، مطالعه کتاب و پرسه زدن در خیابانها می گذراند. شبی دختری را در خیابان می بیند و به او کمک می کند، و بین او و دختر دوستی شکل می گیرد.دختر بنا بر قولی که به عاشق خود، امیر داده است، یک سال پس از آخرین ملاقات به وعده گاه آمده و

فیلم شبهای روشن به کارگردانی فرزاد موتمن در سال 1381 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم مهدی احمدی، هانیه توسلی، محسن شاه ابراهیمی و هیلدا هاشم پور به هنرمندی پرداخته‌اند.


4- فیلم خیلی دور خیلی نزدیک

خیلی دور خیلی نزدیک به کارگردانی رضا میرکریمی، داستان دکتر عالم متخصص مغز و اعصاب است که به دلیل مشغله کاری پسرش را فراموش کرده و بطور اتفاقی در شب تولد پسرش متوجه تومور مغزی او می شود.

فیلم خیلی دور خیلی نزدیک به کارگردانی رضا میرکریمی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم مسعود رایگان، افشین هاشمی، محمدرضا نجفی و الهام حمیدی به هنرمندی پرداخته‌اند.


5- فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم

بهنام بهزادی یکی از کارگردانان موفق ایرانی در سطح بین المللی است و فیلم هایش جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و بین المللی به دست آورده اند. آخرین فیلم بلند او وارونگی در بخش رسمی جشنواره کن، نوعی نگاه حضور داشت. این فیلم همچنین جایزۀ بهترین فیلم را در جشنواره مِد ایتالیا و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم جیپور هند دریافت کرد. وی همچنین برنده جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم تنها دو بار زندگی می کنیم از جشنواره گرانادای اسپانیا شده است. فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم روایتگر داستان مردی به نام سیامک است. او راننده مینی بوس است و تصمیم می گیرد در فرصتی چند روزه، کارهایی را که همیشه حسرت شان را داشته انجام دهد و در روز تولدش از دنیا برود.

فیلم تنها دوبار زندگی می کنیم به کارگردانی بهنام بهزادی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم علیرضا آقاخانی، نگار جواهریان، عباداله کریمی و رامین راستاد به هنرمندی پرداخته‌اند.


6- فیلم بید مجنون

یوسف 45 ساله استاد دانشگاه در رشته ادبیات است. او بعد از سال ها نابینایی بعد از عمل جراحی بینایی خود را بدست می آورد. ولی با دیدن زرق و برق دنیا زندگی جدیدش با مشکلاتی مواجه می شود.

فیلم بید مجنون به کارگردانی مجید مجیدی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، رویا تیموریان، لیلا اوتادی، آفرین عبیسی و محمود بهرازنیا به هنرمندی پرداخته‌اند.


7- فیلم نفس عمیق

نفس عمیق داستان سه جوان است که در نقطه عطفی از زندگیشان به یکدیگر می رسند و با هم این راه را می پیمایند.

فیلم نفس عمیق به کارگردانی پرویز شهبازی در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم سعید امینی، منصور شهبازی و مریم پالیزبان به هنرمندی پرداخته‌اند.


8- فیلم کافه ترانزیت

این فیلم در مورد زنی به نام ریحان است که به تازگی شوهر خود را از دست داده و شوهرش یک کافه برای او به ارث گذاشته است.

فیلم کافه ترانزیت به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، جعفر وهاب پور، فرشته صدر عرفایی و اسماعیل سلطانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


9- فیلم من ترانه 15 سال دارم

ترانه دانش آموز پانزده ساله ای است که مادرش فوت کرده و پدرش در زندان است. او با مادربزرگش زندگی می کند و دوست پدرش هر ماه درآمد ماشین پدر ترانه را برای آن ها می آورد. امیر به ترانه اظهار عشق می کند و تصمیم به ازدواج با او می گیرد. اما مادر امیر با این ازدواج موافقت نمی کند. او سرانجام با سماجت های امیر به دیدن ترانه می رود و ترانه را راضی می کند تا رضایت پدر را بگیرد. اما چون هر دو محصل هستند قرار بر صیغه ی محرمیت می شود تا بعد ازدواج دائم صورت گیرد. بعد از مدتی ترانه متوجه می شود که امیر با چند دختر ارتباط غیر اخلاقی دارد و با این وضع تصمیم به جدایی می گیرد. ترانه و امیر از هم جدا می شوند و امیر به آلمان می رود، اما پس از مدتی ترانه می فهمد که باردار است او به مادر امیر پناه می برد، اما مادر امیر با اینکه عضو انجمن حمایت از زنان است حرف ترانه را قبول نمی کند، اما ترانه زیر بار تهمت نمی رود و حاضر به سقط بچه نمی شود، او بچه اش را به دنیا می آورد و با مراجعه به دادگاه و انجام آزمایشات، مشخص می شود که بچه، قانوناً فرزند امیر و ترانه است و ترانه بعد از مدت ها با دخترش به دیدن پدر می رود.

فیلم من ترانه 15 سال دارم به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ترانه علیدوستی، مهتاب نصیرپور، حسین محجوب، میلاد صدرعاملی، نگار جواهریان، نقی سیف جمالی، معصومه اسکندری، امیر نصیری یکتا و پروین میکده به هنرمندی پرداخته‌اند.


10- فیلم شب یلدا

«شب یلدا» فیلمی ساخته کیومرث پوراحمد محصول سال ۱۳۸۰ با بازی محمدرضا فروتن، هیلدا هاشم پور، الهام چرخنده و پروین دخت یزدانیان است. داستان فیلم الهام گرفته از زندگی کارگردان است. داستان درباره حامد (محمدرضا فروتن)است که علی رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز (الهام چرخنده) و فرزندش نازی، آن ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می فرستد. بهانه مهناز برای سفر، آزادی بیشتر است، اما پس از خروج از کشور، رفتارهای مشکوکی از او سر می زند. دوستان حامد در خارج، به او اطلاع می دهند که مهناز با فردی به نام «آقای شریف» (از دوستان قدیمی حامد) در ارتباط است. حامد که از نظر روحی بسیار حساس شده، به همسرش بدگمان می شود و …

فیلم شب یلدا به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا فروتن، الهام چرخنده، هیلدا هاشم پور و پروین دخت یزدانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


11- فیلم به همین سادگی

به همین سادگی به کارگردانی رضا میرکریمی، داستان یک روز زنی به نام طاهره را نشان می دهد که شوهرش مهندس ساختمان است و یک دختر و پسر دارد. طاهره به دلیل مشغله های روزانه قصد دارد مدتی برای استراحت به شهر خود برود.

فیلم به همین سادگی به کارگردانی رضا میرکریمی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم هنگامه قاضیانی، مهران کاشانی و صفا آقاجانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


12- فیلم نیمه پنهان

فرشته در آستانه رسیدگی همسرش خسرو به به پرونده قضایی یک زن محکوم به اعدام دفترچهٔ خاطراتش را به خسرو می دهد. خسرو در دفتر می خواند که فرشته که در سال های ۵۸–۵۹ دانشجو بوده، جذب گروه های سیاسی چپ می شود و به عنوان هوادار فعالیت می کند.

فیلم نیمه پنهان به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، محمد نیک بین، آتیلا پسیانی و اکبر معززی به هنرمندی پرداخته‌اند.


13- فیلم بیدار شو آرزو

آموزگار جوان روستایی در حاشیه شهر بم پس از بیرون آمدن از زیر آوار پی می برد همکارش جان سپرده است، او به سوی شهر راه می افتد تا برای اهالی کمک بیاورد، اما با رسیدن به شهر ناباورانه درمی یابد که فاجعه اصلی در آنجا روی داده است…

فیلم بیدار شو آرزو به کارگردانی کیانوش عیاری در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم بهناز جعفری، مهران رجبی، مهدی جعفری و محمدحسین اکبری به هنرمندی پرداخته‌اند.


14- فیلم پا برهنه در بهشت

پابرهنه در بهشت، داستان زندگی یحیی است که برای ادامه خدمتش محل نگهداری بیماران جسمی و روحی را انتخاب می کند. او سعی می کند بخشی از روحیه از دست رفته بیماران را برگرداند.

فیلم پا برهنه در بهشت به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم امین تارخ، هومن سیدی، افشین هاشمی، امیرکاوه آهنین جان و سیروس همتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


15- فیلم پرسه در مه

امین، نوازنده پیانو و آهنگساز است و با رویا بازیگر تئاتر ازدواج می کند. اما بعد از مدتی با مشکلات زیادی مواجه می شود و تصمیم می گیرد کارش را رها کند.

فیلم پرسه در مه به کارگردانی بهرام توکلی در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، شهاب حسینی، مسعود رایگان، احمد ساعتچیان و سامرند معروفی به هنرمندی پرداخته‌اند.


16- فیلم ماهی ها عاشق می شوند

مردی به نام عزیز برای تملک و فروش مایملک پدری خود به کشور باز می گردد. اما با آتیه دختری که قبل از سفر به او علاقه داشته روبرو می شود. در این میان اتفاقاتی رخ می دهد که غیرقابل پیش بینی است.

فیلم ماهی ها عاشق می شوند به کارگردانی علی رفیعی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم رضا کیانیان، گلشیفته فراهانی، مریم سعادت، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، سیامک صفری، مهدی پاکدل، سینا رازانی و رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


17- فیلم باد در علفزار می پیچد

شوکا دختر جوانی است که به علت فقر خانواده مجبور می شود به ازدواج با پسر عقب افتاده ای تن دهد تا کمی از بار مشکلات خانواده کم شود، اما جلیل شاگرد خیاط دل در گرو شوکا دارد و این موضوع اتفاقاتی را به وجود می آورد.

فیلم باد در علفزار می پیچد به کارگردانی خسرو معصومی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم الناز شاکردوست، حسین عابدینی، رضا ناجی، جمال اجلالی، مائده طهماسبی و مینا نوروزی به هنرمندی پرداخته‌اند.


18- فیلم کافه ستاره

فیلم کافه ستاره در 3 اپیزود مختلف داستان زندگی 3 زن به نام های فریبا ، ملوک و سالومه را روایت میکند. فریبا زن میانسالی که خرجش از کافه ای کوچک در محله در می آورد. ملوک زن میانسالی که عاشق جوانی به نام خسرو شده است و سالومه دختری که میخواهد با عشقش ازدواج کند ولی …

فیلم کافه ستاره به کارگردانی سامان مقدم در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم افسانه بایگان، پژمان بازغی، هانیه توسلی، رویا تیموریان، حامد بهداد، شاهرخ فروتنیان، مسعود رایگان، نیکو خردمند، ایرج نوذری، نگار فروزنده، مهدی صباغی و کیانوش گرامی به هنرمندی پرداخته‌اند.


19- فیلم کاغذ بی خط

جهانگیر، رؤیا و ۲ فرزندشان شنگول و منگول ، اعضای خانواده ای چهارنفره هستند که زندگی ای معمولی را سپری می کنند، اما در این بین، رؤیا موقعیتی متفاوت دارد از این جهت که دائم در حال خیالبافی و داستان سرایی است. جهانگیر با مشاهده علاقه زیاد همسرش به داستان پردازی، به او پیشنهاد می دهد که به آموزشگاه داستان نویسی برود و این جریان را دنبال کند اما ….

فیلم کاغذ بی خط به کارگردانی ناصر تقوایی در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، هدیه تهرانی، جمشید مشایخی، جمیله شیخی و نیکو خردمند به هنرمندی پرداخته‌اند.


20- فیلم گیلانه

«گیلانه»، فیلم سینمایی مشترک «رخشان بنی اعتماد» و «محسن عبدالوهاب» و محصول سال ۱۳۸۳ است. این فیلم کاندید سه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد که برنده سیمرغ «بهترین چهره پردازی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» شد، همچنین «فاطمه معتمدآریا» نامزد سیمرغ بلورین «بهترین بازیگر نقش اول زن» را از آن خود کرد. از بازیگران این فیلم میتوان به «فاطمه معتمدآریا»، «بهرام رادان»، «باران کوثری»، «ژاله صامتی» و «شاهرخ فروتنیان» اشاره کرد. فیلم گیلانه، نگاهی به اوایل جنگ و اعزام نیروهای جوان به جبهه دارد. ننه گیلانه به همراه پسر و دختر جوانش در کوران جنگ و در بمباران های تهران زندگی دشواری را می گذرانند و …

فیلم گیلانه به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، بهرام رادان، باران کوثری، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، مجید بهرامی و نیره فراهانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


21- فیلم دانه های ریز برف

جوانی که «کله» خطابش می کنند، به همراه دوست میان سالش در حاشیه یک معدن زندگی و کار می کنند. فردی که با وسیله نقلیه، مواد مورد نیاز زندگی شان را به آنها می رساند تنها رابط آنها با دنیای خارج است. «کله» که یا توانایی صحبت کردن ندارد یا از روی عمد حرف نمی زند…

فیلم دانه های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محسن تنابنده، مجید بهرامی، بهروز جلیلی، محمد سلطانی و بیژن مرادی کرمانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


22- فیلم حیران

«حیران» نخستین فیلم سینمایی شالیزه عارفپور محصول سال ۱۳۸۷ است. داستان درباره جوان افغانی است که عزت نفس و غرور دارد و با پرداخت اجاره خانه ای که چندان الزامی هم به آن نیست، پول لازم برای شهریه دانشگاهش و کارت دانشجویی اش را از دست می دهد و تبدیل به یک مهاجر کاملاً غیرقانونی می شود که …

فیلم حیران به کارگردانی شالیزه عارفپور در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم باران کوثری، مهرداد صدیقیان، فرهاد اصلانی، خسرو شکیبایی و ژاله صامتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


23- فیلم خون بازی

«خون بازی» فیلمی ساخته «رخشان بنی اعتماد» و «محسن عبدالوهاب» و محصول سال ۱۳۸۵ سینمای ایران است. از بازیگران این فیلم میتوان به «باران کوثری»، «بیتا فرهی»، «مسعود رایگان» و «بهرام رادان» اشاره نمود. داستان خون بازی درمورد دختر جوانی به اسم «سارا» است. سارا به مواد مخدر اعتیاد دارد و «آرش»، نامزدش که در تورنتوی کانادا درس می خواند از اعتیاد او بی خبر است. یک ماه پیش از آن که آرش برای برگزاری مراسم ازدواج به ایران بیاید سارا تصمیم می گیرد تا اعتیادش را ترک کند. تصمیم سخت که در کشاکش وسوسه و مقاومت مورد امتحان قرار می گیرد.

فیلم خون بازی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب در سال 1385 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم باران کوثری، بیتا فرهی، مسعود رایگان، بهرام رادان و فرید ولی زاده به هنرمندی پرداخته‌اند.


24- فیلم بوتیک

احترام سهم خود را از اجاره خانه ای که با دوستانش گرفته است پرداخته نکرده و حالا صاحب خانه قصد دارد آنها را بیرون کند. جهانگیر جوانی که در بوتیک کار می کند مبلغ مورد نیاز احترام را به او می دهد. اما اتی با این پول میخواهد به خارج برود ولی …

فیلم بوتیک به کارگردانی حمید نعمت الله در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا گلزار، گلشیفته فراهانی، حامد بهداد، رضا رویگری، صبا کمالی و افسانه چهره آزاد به هنرمندی پرداخته‌اند.


25- فیلم سعادت آباد

هر انسانی در جایگاه اجتماعی خود می تونه صاحب نظر باشه ، اما اینکه با نظرات خودش چه مسیری برای خود و دیگران رقم میزنه از خود جایگاه مهمتره…

فیلم سعادت آباد به کارگردانی مازیار میری در سال 1389 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، امیر آقایی، هنگامه قاضیانی، مینا ساداتی و حسین یاری به هنرمندی پرداخته‌اند.


26- فیلم نیلوفر

نیلوفر داستان یک دختر بچه ی عراقی است که می خواهد درس بخواند و پزشک شود. ولی این خواسته و رابطه ی او با خانواده اش و بخصوص عمویش ماجرای جدیدی را برایشان رقم میزند….

فیلم نیلوفر به کارگردانی سابین ژمایل در سال 1385 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم شهاب حسینی، فاطمه معتمدآریا، هنگامه قاضیانی، صادق صفایی، زهرا داوودنژاد، نیره فراهانی، تورج فرامرزیان، امیر آقایی و رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


27- فیلم بی پولی

داستان فیلم بی پولی یک طراح لباس است که بعد از ازدواج بیکار میشود ولی نمیخواهد همسرش و دیگران بفهمند و سعی میکند همیشه خودش را به همه پولدار نشان دهد و این موضوع قضایا را پیچیده تر میکند…

فیلم بی پولی به کارگردانی حمید نعمت الله در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، لیلا حاتمی، رضا رشیدپور، حبیب رضایی، امیر جعفری، سیامک انصاری، بابک حمیدیان، افشین سنگ چاپ و سید ابراهیم بحرالعلومی به هنرمندی پرداخته‌اند.


28- فیلم کنعان

مینا وقتی که دانشجو بوده با استادش مرتضی ازدواج میکند و پس از ده سال زندگی مشترک با وی، می خواهد از او جدا شده و برای ادامه تحصیل به به خارج برود، اما مرتضی که از این اتفاق خوشحال نیست، تمام تلاش خود را برای منصرف کردن او از تصمیمش به کار میگیرد ولی با بازگشت خواهر مینا از خارج و مریض شدن مادر مرتضی اتفاقات تازه ای رقم میخورد…

فیلم کنعان به کارگردانی مانی حقیقی در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا فروتن، ترانه علیدوستی، افسانه بایگان، حسن معجونی، بهرام رادان، مهرداد صدیقیان و مینا نوروزی به هنرمندی پرداخته‌اند.


29- فیلم دوئل

«دوئل» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده و حسن رجبعلی بنا ساخته سال ۱۳۸۲ است. این فیلم نخستین فیلم سینمایی ایران است که با صدای دالبی دیجیتال ضبط شده است. این فیلم موفق به دریافت ۸ سیمرغ بلورین از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد. داستان فیلم حول یک گاوصندوق می چرخد. در بحبوحه جنگ عده ای تلاش می کنند از خروج یک گاو صندوق از کشور جلوگیری کنند. نقش اول فیلم، زینال، در این بین به حسن نیت آن ها شک کرده و سعی می کند گاو صندوق را از چنگ آن ها در بیاورد. گاو صندوق در اروند غرق می شود و زینال اسیر می شود. داستان فیلم ۲۰ سال بعد و پس از آزادی زینال ادامه می یابد و در حین درگیری برای تصاحب گاوصندوق حقایقی کهنه آشکار می شود.

فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، کامبیز دیرباز و انوشیروان ارجمند به هنرمندی پرداخته‌اند.


30- فیلم خاک آشنا

نامدار ، نقاش و هنرمندی است که در گریز از هیاهو به روستایی در کردستان پناه برده است و سال ها است به خلق آثار خود مشغول است. ورود خواهرزاده جوان او به محیط روستا در کنار وقایعی که در محیط روستا رخ می دهد، باعث تغییری شگرف در زندگی نامدار می شود و او را وا می دارد که در شیوه زندگی خود بازنگری کند…..

فیلم خاک آشنا به کارگردانی بهمن فرمان آرا در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم رضا کیانیان، بابک حمیدیان، مریم بوبانی، بیتا فرهی، نیکو خردمند، هدایت هاشمی، امیرحسین رستمی و رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


31- فیلم فرزند خاک

در پس روزهای تار انتظار، مینا یافته که مسافر گمشده اش در دیاری غریب چشم به راه اوست. مینا تاب ماندن ندارد، دل به دریا می زند و سر به کوه … راه دلدار صعب و طولانی است، و آتش شوق مینا سخت پرشراره … راهنمای مینا گواناست، زن جوان کرد که بار درماندگی پیرش کرده و این دو، همسفران سفری تلخ و شیرینند… تلخ عین عسل …

فیلم فرزند خاک به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در سال 1386 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم شبنم مقدمی، مهتاب نصیرپور، قاسم زارع، حمید ابراهیمی و علا محسنی به هنرمندی پرداخته‌اند.


32- فیلم عصر جمعه

«عصر جمعه» فیلمی در ژانر درام محصول سال 1384 است. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین فیلم را در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد. خیانت و تعصب سرنوشت تلخی را برای سوگند 15 ساله رقم می زند، که حاصل آن دربدری، بی پناهی و تنهایی است. سال ها می گذرد، بنفشه خواهر سوگند تصمیم می گیرد که…

فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی حقیقی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم هانیه توسلی، مهرداد صدیقیان و رامین راستاد به هنرمندی پرداخته‌اند.


33- فیلم سوپر استار

کوروش زند یک سوپراستار جوان سینما است که موفقیت و شهرت، او را به آدمی مغرور و خوش گذران و غرق در فساد تبدیل کرده است. سر صحنه فیلمبرداری یکی از فیلم هایش دختر نوجوانی سعی می کند خودش را به او نزدیک کند و کوروش، دخترک را که خودش را رها عظیمی معرفی می کند، به خانه اش می برد. رها ادعا می کند که دختر کوروش از نخستین زن زندگی او مهناز است؛ زمانی که او در شانزده سالگی با مهناز آشنا شده بود…

فیلم سوپر استار به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم شهاب حسینی، سارا خوئینی ها، رضا رشیدپور، فتانه ملک محمدی، افسانه بایگان و فریبا کوثری به هنرمندی پرداخته‌اند.


34- فیلم تردید

فیلمنامه تردید بر پایه نمایشنامه هملت اثر ویلیام شکسپیر نوشته شده است و روایتگر داستان پسری به نام سیاوش است که پس از مرگ پدرش، عموی او اختیار ثروت خانوادگی را به دست می گیرد. سیاوش عاشق دخترعمه اش مهتاب است. پس از گذشت مدت کوتاهی از مرگ پدر، او از ازدواج قریب الوقوع عمو با مادرش باخبر می شود. سیاوش طی ماجراهایی می فهمد که پدرش کشته شده است…

فیلم تردید به کارگردانی واروژ کریم مسیحی در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم بهرام رادان، محمود پاک نیت، ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی، جمشید هاشم پور، حامد کمیلی، داریوش ارجمند، انوشیروان ارجمند، محمد مطیع و امید روحانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


35- فیلم کیفر

کیفر سومین فیلم سینمایی حسن فتحی محصول سال ۱۳۸۸ است. داستان درباره برزو است که در آستانه اعدام قرار دارد همسرش و پسرش و برادرش و دوستش تلاش می کنند تا پول دیه را تهیه کنند. پول تهیه می شود، اما در شب قبل از اعدام افرادی به خانواده مقتول سه برابر دیه را می دهند تا رضایت ندهند، برزو اعدام می شود و برادرش به دنبال دلیل آن می گردد ولی با حقایق تلخی مواجه میشود…

فیلم کیفر به کارگردانی حسن فتحی در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم مصطفی زمانی، امیر جعفری، هانیه توسلی، مریلا زارعی، انوشیروان ارجمند، مینا جعفرزاده، کیانوش گرامی، جمشید شاه محمدی، سینا رازانی، هومن برق نورد، جمشید هاشم پور و امیرحسین فتحی به هنرمندی پرداخته‌اند.


36- فیلم به نام پدر

فیلم درباره رابطه پدری بسیجی و دختر جوان اوست که مین های باقیمانده از دوران جنگ باعث مجروح شدنش شده است.

فیلم به نام پدر به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، گلشیفته فراهانی، افشین هاشمی، مهتاب نصیرپور، کامبیز دیرباز، سید مهرداد ضیایی، شبنم مقدمی و کاظم هژیرآزاد به هنرمندی پرداخته‌اند.


37- فیلم مکس

وزارت ارشاد قصد دارد از نخبگان ایرانی مقیم خارج دعوت کند تا در یک سمینار فرهنگی به ایران بیایند و در برنامه های فرهنگی برای ایرانیان سخنرانی و یا برنامه اجرا کنند. یکی از این دعوتنامه ها قرار است برای یک رهبر ارکستر که در آمریکا زندگی می کند فرستاده شود اما…

فیلم مکس به کارگردانی سامان مقدم در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، رامبد جوان، محمدرضا شریفی نیا، پگاه آهنگرانی، سیروس ابراهیم زاده، امیر جعفری و نیما شاهرخ شاهی به هنرمندی پرداخته‌اند.


38- فیلم تقاطع

«تقاطع» فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داودی، نویسندگی فرید مصطفوی و ابوالحسن داودی و تهیه کنندگی ناصر شفق و سعید حاجی میری محصول سال ۱۳۸۴ است. دکتر مینو رحمانی متخصص زنان و زایمان، شوهرش فوت شده است و در حالی که قصد دارد با داریوش ازدواج کند، نگران تنها فرزندش امیر است، امیر که با این وصلت مخالف است، با مادرش میانه خوبی ندارد، او بیشتر اوقات خود را با پدرام، یکی از دوستان هم دوره دانشگاه اش می گذراند. در یکی از روزها، پدرام که فرد خوشگذران و مرفهی است برای تفریح همراه با امیر از خانه خارج می شوند، اما در مسیر …

فیلم تقاطع به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم فاطمه معتمدآریا، بهرام رادان، بیژن امکانیان، باران کوثری، سروش صحت، مجید مظفری و رضا رادمنش به هنرمندی پرداخته‌اند.


39- فیلم قارچ سمی

«قارچ سمی» فیلمی در ژانر درام به کارگردانی رسول ملاقلی پور و محصول سال 1380 است. این فیلم برنده 3 جایزه از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد. قارچ سمی بازگوکنندهٔ حال و هوای آدم هایی است که از دل سال های جنگ می آیند اما در فضای سال ۱۳۸۰ تنفس می کنند و عده ای میخواهند از مقام و منصبشان به نفع خود بهره برده و افراد با وجدان کمی میخواهند جلوی سواستفاده آنها را بگیرند.

فیلم قارچ سمی به کارگردانی رسول ملاقلی پور در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، میترا حجار، فرهاد قائمیان، رویا تیموریان، انوشیروان ارجمند و تورج منصوری به هنرمندی پرداخته‌اند.


40- فیلم هم نفس

بهروز که سابقه بیماری روانی دارد، همراه با خانواده برادرش زندگی می کند. او به طور اتفاقی با زنی به نام شیرین آشنا می شود که از همسرش جدا شده و با دو کودکش زندگی می کند. بآنها عاشق هم میشوند و تصمیم به ازدواج می گیرند. ولی …

فیلم هم نفس به کارگردانی مهدی فخیم زاده در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم مهدی فخیم زاده، مریلا زارعی، ناصر آقایی، مصطفی طاری، افسانه ناصری و رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


41- فیلم شاعر زباله ها

فیلم شاعر زباله ها در ژانر عاشقانه محصول سال 1384 به کارگردانی محمد احمدی است. محمد احمدی فیلم اسکی باز را هم کارگردانی کرده. “شاعر زباله ها” در جشنواره های شیکاگو، مونترال و پوزان نامزد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که رفتگری جوان که عاشق ادبیات است، همیشه در ذهن خود آرزو داشته که دانشجوی رشته ادبیات باشد، از طریق جمع آوری زباله ها از درب منازل پی به اسرار و رازهای درون خانه ها می برد…

فیلم شاعر زباله ها به کارگردانی محمد احمدی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، فرزین محدث، صابر ابر، محمد اسکندری، هوشنگ قوانلو، فرامرز هاشم زاده و احمد مهرانفر به هنرمندی پرداخته‌اند.


42- فیلم چهل سالگی

فرهاد در آستانهٔ چهل سالگی قرار دارد. او با همسرش – نگار- و دخترش زندگی می کند. روزی به او خبر می رسد که کورش کیان که زمانی قصد ازدواج با نگار را داشته، به ایران برمی گردد.

فیلم چهل سالگی به کارگردانی علیرضا رئیسیان در سال 1388 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، محمدرضا فروتن، عزت الله انتظامی و فرزان اطهری به هنرمندی پرداخته‌اند.


43- فیلم دعوت

«دعوت»، فیلمی در ژانر کمدی-خانوادگی به نویسندگی «چیستا یثربی» و «ابراهیم حاتمی کیا» و کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا» و محصول سال 1378 سینمای ایران است. بازیگران مطرحی همچون «محمدرضا فروتن»، «محمدرضا شریفی نیا»، «ثریا قاسمی»، «کتایون ریاحی»، «فرهاد قائمیان»، «مهناز افشار»، «گوهر خیراندیش»، «مریلا زارعی»، «رضا بابک» و «سیامک انصاری» در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. داستان فیلم پیرامون مسأله سقط جنین است و پیام فیلم آن است که «جنینی که به این دنیا دعوت شده نباید سقط شود» حتی اگر مادر آینده یک زن شصت ساله، یک زن بی شوهر، یک زن بازیگر که کارش را بیش از فرزند دوست دارد، زنی آواره در شهر با یک شوهر چاه بازکن یا زنی بریده از شوهر باشد. هر یک از این خانواده ها با بحرانی مشابه رو به رو می شوند و هر کدام از آن ها بنا به نگاه خاص خود واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند.

فیلم دعوت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1387 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم فرهاد قائمیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، کتایون ریاحی، سارا خوئینی ها، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش، ثریا قاسمی، نگین صدق گویا و محمدرضا شریفی نیا به هنرمندی پرداخته‌اند.


44- فیلم حکم

وقتی حکمی رو صادر میکنند حتما باید اجرا بشه اگه بترسی یا نتونی کنار بیایی با حکم یا خودتو کنار بکشی حکم برای خودت صادر میشه…

فیلم حکم به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1383 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، لیلا حاتمی، بهرام رادان، خسرو شکیبایی، پولاد کیمیایی، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، سعید پیردوست، جلال پیشواییان و سامان ارسطو به هنرمندی پرداخته‌اند.


45- فیلم سربازهای جمعه

فیلم سرباز های جمعه داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می آیند. این روز تعطیل اما برای آنها حوادثی تازه در پی دارد و …

فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا فروتن، بهرام رادان، پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، مریلا زارعی، بیژن امکانیان، اندیشه فولادوند، علی اصغر طبسی، بهزاد جوانبخش، کیانوش گرامی و سعید پیردوست به هنرمندی پرداخته‌اند.


46- فیلم مربای شیرین

فیلم مربای شیرین در ژانر کمدی محصول سال 1380 به کارگردانی مرضیه برومند است. در این فیلم بازیگرانی چون لیلا حاتمی، مانی نوری، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیر اندیش و … به بازیگری پرداخته اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که جلال نوجوان، هر چه سعی می کند نمی تواند در شیشه مربا را باز کند، از مادر، همسایه، دوستان، معلمان و بقال محله کمک می طلبد اما هیچ کس قادر به باز کردن آن نیست و سرانجام مشخص می شود تمام شیشه های کارخانه مرباسازی همین شکل را دارند.

فیلم مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند در سال 1380 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، مانی نوری، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش و امیرحسین صدیق به هنرمندی پرداخته‌اند.


47- فیلم چند میگیری گریه کنی

قصه پیرمردی است که مقیم آمریکاست و زمانی که می فهمد در آستانه مرگ قرار گرفته به ایران می آید تا در وطن خود بمیرد و چون دوست و فامیلی در کشورش ندارد، سراغ آدم هایی را می گیرد تا پس از مرگش برایش گریه و زاری کنند.

فیلم چند میگیری گریه کنی به کارگردانی شاهد احمدلو در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کمدی می‌باشد. در این فیلم منوچهر نوذری، حمید لولایی، نیکو خردمند، ابوالفضل پورعرب، الناز شاکردوست، شهرام حقیقت دوست، حسین عابدینی، هومن حاجی عبدالهی و آناهیتا همتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


48- فیلم ستاره است

فیلم ستاره است در ژانر اجتماعی محصول سال 1384 به کارگردانی فریدون جیرانی است. فریدون جیرانی فیلمهایی چون خفه گی، خواب زده ها، قصه پریا، ستاره می شود و سریال نهنگ آبی را هم کارگردانی کرده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که فرزانه دختر جوانی که ستاره مشهور سینماست قرار است نقش یک زن معتاد و توزیع کننده مواد مخدر را در فیلمی بازی کند.

فیلم ستاره است به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1384 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، امین حیایی، اندیشه فولادوند، امیر رضا دلاوری و محمد احمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.


49- فیلم باج خور

فیلم باج خور در ژانر خانوادگی محصول سال 1382 است. فرزاد موتمن کارگردانی این اثر را به عهده دارد. بازیگرانی چون نیکی کریمی، فریبرز عرب نیا، مهدی احمدی و… در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. داستان از این قرار است که اسی که به جرم قتل زندانی شده، با کمک رفیقش حاج توفیق از زندان آزاد می شود. او پس از آزادی سراغ دوستش علی می رود که در تعمیرگاه کار می کند. علی به اسی می گوید در همان تعمیرگاه مشغول کار شود اما اسی می گوید قصد دارد پول زیادی در بیاورد.

فیلم باج خور به کارگردانی فرزاد موتمن در سال 1382 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، فریبرز عرب نیا، مهدی احمدی، شاهد احمدلو، ایرج نوذری و محمدولی احمدلو به هنرمندی پرداخته‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. امید از کردستان می گوید

    طلای سرخ، سال ساخت ۱۳۸۲
    چهارشنبه سوری، ۱۳۸۴
    درباره‌ی‌ الی، ۱۳۸۷
    این سه اثر از جمله فیلم‌های درخشانی‌ است که در این لیست وجود ندارد‌.
    بله، متوجه هستم گفته شده بر اساس پایگاه‌ داده‌ی‌ سینمایی imdb اما در آنجا مثلا فیلم “چند می‌گیری گریه کنی؟” نُمره‌ی‌ ضعیف 4.6 گرفته (با ۲۴۳ رای) و بسیاری دیگر از فیلم‌های‌ لیست نیز وضعیتی چنین دارند و حتی اگر نمره نزدیک به ۷ آورده‌اند‌؛ با نظر و رای زیر ۵۰۰ تا بوده که به نظرم معیار دقیقی برای ارزیابی فیلم نیست.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بله. انشا الله با کامنتهای خوانندگان ده پانزده فیلم دیگر بخ فهرست اضافه می‌شوند. مشخص است که برخی فیلمها ضعیف هستند، اما به سبب خاطره سازی در آن دهه در این فهرست آورده شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5