بهترین فیلم‌های ایرانی دهه 70 – فهرست 74 فیلم محبوب دهه هفتاد بر اساس امتیاز imdb

7

شرایط حاکم بر یک جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و یا حتی میزان بیم و امیدش را می‌شود با مرور فیلم‌های محبوب و پرمخاطب در یک بازه زمانی درک کرد. از دهه 70 شمسی زیاد فاصله نگرفته‌ایم، اما همین حالا هم بسیاری از شرایط آن را فراموش کرده‌ایم. اما اگر نگاهی مختصر به بهترین و محبوب‌ترین این فیلم‌های دهه 70 بیندازیم، بلافاصله همه چیز یادمان خواهد آمد.

با مرور فیلم‌هایی دهه 70 که در اینجا فهرست کرده‌ام، می‌توان به برداشتی کلی رسید:

جامعه‌ای در حال تکاپو و پوست انداختن و نو شدن بوده، ما یک دفعه از فیلم‌ها جو قاچاق مواد مخدر و ژانر ساواک به درمی‌آییم و وارد شرایط نویی می‌شویم. تضاد جناح‌های سیاسی به خوبی در فیلم‌های این دوره مشخص هستند.

در این دهه برخی کارگردان‌ها برای نخستین بار اجازه یافتند که برخی از مشکلات اجتماعی قبلا مطرح نشده مانند مسائل جوانان را به نوعی در آثار خود بگنجانند.

چیزی که بارز است، تلاش جامعه برای شاد بودن و نگریستن از زاویه تازه‌ای به مسائل است. درست برای همین است که دیگر در این دهه نمی‌شد با فرمول‌های قبلی گیش فیلم ساخت و فروخت. مردم نوع تازه‌ای از فیلم‌ها را می‌خواستند. هر چند که در بسیاری از آثار این دوره هم فقط رنگ و لعاب دگرگون شد و باز عمق و فیلمنامه به عمق مطلوب نرسیدند و خیلی موارد عوامل فیلم مجبور بودند برای بیان ایده‌ای لقمه را دور سر بچرخانند و غیرمستقیم به مفاهیمی اشاره کنند.

الان که دوباره فیلم‌های دهه 70 را در ذهن مرور می‌کنیم، می‌بینیم که شمار قابل توجهی از فیلم‌های پر سر و صدای این دوره واقعا آش دهان سوزی نبوده‌اند. اما خب، آنها متناسب با دغدغه‌های آن زمان تهیه شده بودند.

و شوربختانه علیرغم همه این ضعف‌ها و همه مشکلات، باید اعتراف کنیم که فیلم‌های دهه 70 نسبت به فیلم‌های کنونی بسیار دغدغه‌مندتر بودند و مثل الان نبود که گیشه حرف اول و آخر را بزند. آنها هر بود، گوشه‌ای به مشکلات و مسائل می‌زدند، اما الان بیشتر فیلم‌هایی تظاهر به اجتماعی بودن می‌کنند و از کنار دردها تفریح‌وار عبور می‌کنند و یک سری شوخی دست چندم را بازتکرار می‌کنند.


1- فیلم آژانس شیشه ای

عباس، بسیجی شهرستانی که ترکش خمپاره ای را کنار شاهرگ گردنش از دوران حضورش در جبهه به یادگار دارد، به اصرار همسرش نرگس برای معاینه به تهران می آید و در خیابان با همرزم سابقش کاظم روبه رو می شود که با اتومبیلش مشغول مسافرکشی است. پزشک وضعیت عباس را بحرانی تشخیص می دهد و توصیه می کند هرچه زودتر برای درآوردن ترکش به لندن برود. کاظم برای تأمین هزینه سفر عباس، حاضر می شود اتومبیلش را بفروشد. در آژانس هواپیمایی، خریدار اتومبیل پول را به موقع به کاظم نمی رساند و او به ناچار به رییس آژانس پیشنهاد می کند تا رسیدن پول، سوییچ و مدارک اتومبیل را به گرو بردارد، اما رئیس آژانس نمی پذیرد. کاظم که عصبانی شده، شیشه دفتر آژانس را می شکند و پس از خلغ سلاح یک مأمور نیروی انتظامی، مشتریان آژانس را گروگان نگه می دارد تا مسئولان ترتیب سفر فوری او و عباس به لندن را بدهند. آژانس به سرعت توسط نیروی انتظامی و امنیتی محاصره می شود و در این بین اصغر، همرزم کاظم و عباس نیز به افراد داخل آژانس می پیوندد. از طرف دیگر احمد ـ که خود همرزم کاظم بوده ـ به همراه فردی به نام سلحشور به عنوان نمایندگان نیروهای امنیتی وارد آژانس می شوند و …

فیلم آژانس شیشه ای به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1376 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان، اصغر نقی زاده، بیتا بادران، محمد حاتمی، قاسم زارع، صادق صفایی، نسرین نکیسا، عزت الله مهرآوران، فرشید زارعی فرد، صادق توکلی، فرهاد شریفی، هنگامه فرازمند، بهناز توکلی، ساحره متین، مجید مشیری، مهرداد فلاحتگر , بهروز شعیبی به هنرمندی پرداخته‌اند.


2- فیلم سگ کشی

یک بانوی نویسنده ایرانی به نام گلرخ کمالی، که سال گذشته شوهرش، ناصر معاصر را به حال قهر و به گمان رابطه ای میان او و منشی شرکتش ترک کرده است، با پایان جنگ به تهران برمی گردد. شوهرش که ورشکست شده و در حال رفتن به زندان است. گلرخ متوجه می شود که …

فیلم سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم مژده شمسایی، مجید مظفری، میترا حجار، رضا کیانیان , داریوش ارجمند به هنرمندی پرداخته‌اند.


3- فیلم لیلی با من است

«لیلی با من است» عنوان یک فیلم سینمایی کمدیِ جنگی در حوزهٔ جنگ ایران و عراق ساختهٔ کمال تبریزی در مقام تدوین گر، نویسنده و کارگردان است. وی این فیلم را در سال ۱۳۷۴ ساخته است. داستان درباره صادق مشکینی (پرویز پرستویی)، فیلمبردار تلویزیون است که بسیار زیاد از جنگ می ترسد، برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانهٔ نیمه ساخته اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداریِ فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقهٔ جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می کند و فردا صبح به همراه آقای کمالی (محمود عزیزی) عازم منطقه می شود ؛ صادق برای اینکه پایش به جبهه و منطقهٔ جنگی و خط مقدم نرسد، حوادث عجیب و غریبی رقم می زند…

نمایش بیشتر
درباره فیلم لیلی با من است
فیلم لیلی با من است به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و اکشن می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، حسین معلومی، مهدی فقیه، هدایت اله نویدی، علی غفاری، رحیم مهدی خانی، ساحره متین، سعید نورالهی , اسماعیل امیدی به هنرمندی پرداخته‌اند.


4- فیلم بید و باد

در روستایی دور افتاده، معلم مدرسه پسر بچه ای را که شیشه ای شکسته از کلاس بیرون می کند و به او تأکید می کند که تا شیشه ای جای آن نگذارد حق آمدن به کلاس را ندارد. در این روستا شیشه بری وجود ندارد. پسرک باید راهی طولانی را برای انداختن شیشه بپیماید.

فیلم بید و باد به کارگردانی محمدعلی طالبی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کودک می‌باشد. در این فیلم هادی علیپور، امیر جانفدا، بهمن حسنی , مجید علیپور به هنرمندی پرداخته‌اند.


5- فیلم زیر پوست شهر

در فیلم زیر پوست شهر ، طوبی کارگری می کند تا خرج خانواده فقیرش را بدهد. هر کدام از چهار فرزند او در دنیای خودشان هستند؛ یکی عشق رفتن به ژاپن را دارد، یکی وارد بازی های سیاسی انتخابات شده و یکی با شوهرش مشکل دارد. انتخابات مجلس نزدیک است و طوبی امید دارد که اوضاع بهتر شود اما مشکلات زندگی او تمامی ندارد….

فیلم زیر پوست شهر به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم گلاب آدینه، محمدرضا فروتن، باران کوثری، حمیرا ریاضی، مهراوه شریفی نیا، علی اوسیوند، محسن قاضی مرادی، مهرداد فلاحتگر، مریم بوبانی , نازنین فراهانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


6- فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما با بازی عزت الله انتظامی ، اکبر عبدی ، مهدی هاشمی و… داستان میرزا ابراهیم خان عکاس باشی است که در سفر به فرنگ به سر می برد و در آرزوی ازدواج با معشوقه اش پس از بازگشت است. او در سفر شیفته سینماتوگراف می شود. مریضی مظفرالدین شاه او را نگران آینده سینماتوگراف می کند و از شاه کسب تکلیف می کند. شاه به فراشباشی سفارش می کند تا میرزا ابراهیم خان را نزد پسرش ولیعهد بفرستد ولی فراشباشی اشتباهاً او را نزد پدر شاه ناصرالدین شاه می فرستد و ….

فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما به کارگردانی محسن مخملباف در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کمدی می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، اکبر عبدی، مهدی هاشمی، محمدعلی کشاورز، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان، داریوش ارجمند، جهانگیر فروهر، مرتضی احمدی، سعید امیرسلیمانی، محرم زینال زاده , پروانه معصومی به هنرمندی پرداخته‌اند.


7- فیلم ایران سرای من است

سهراب نویسنده جوانی است که در شهر کرمان زندگی می کند. او مشغول نگارش کتابی درباره تاریخ ادبیات ایران و بررسی اشعار در زندگی روزمره است. سهراب برای مجوز کتاب خود مجبور است که به تهران پایتخت بیاید. در مسیر راه برای او اتفاقاتی می افتد و در کویر گم می شود. او با شخصیت های عجیب آشنا می شود که در واقع پنج شاعر بنام ایران زمین هستند.

فیلم ایران سرای من است به کارگردانی پرویز کیمیاوی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم بهزاد خداویسی، سعید پورصمیمی، مهدی فقیه , محمد پورستار به هنرمندی پرداخته‌اند.


8- فیلم بازمانده

سال 1948، فلسطین، شهر تحت اشغال حیفا. دکتر سعید به همراه همسرش لطیفه و نوزادشان فرهان در این شهر زندگی می کنند. دکتر سعید، شمعون ، همسایه و همبازی یهودی دوران کودکی اش را حین بمب گذاری در یک قطار می بیند. اما مطلع کردن پلیس ، آغاز دردسرهای او و خانواده اش است…

فیلم بازمانده به کارگردانی سیف الله داد در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر تاریخی می‌باشد. در این فیلم سلما المصری، بسام کوسا، غسان مسعود , جمال سلیمان به هنرمندی پرداخته‌اند.


9- فیلم روبان قرمز

«روبان قرمز» فیلمی جنگی محصول سال 1377 به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا است. محبوبه زن جوان و جنگ زده ای است که پس از پایان جنگ تک و تنها به مزرعه ویران شده اش در جنوب می رود. داود مأمور خشن خنثی سازی مین های زمان جنگ، مانع ورود محبوبه به خانه اش می شود و…

فیلم روبان قرمز به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، رضا کیانیان , آزیتا حاجیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


10- فیلم عروس آتش

«عروس آتش» فیلمی به کارگردانی خسرو سینایی در سال ۱۳۷۸ است. فیلم نامه آن را خسرو سینایی و حمید فرخ نژاد نوشتند و در جنوب ایران فیلمبرداری شد. عروس آتش جایزه های سینمایی بسیاری کسب کرد. عروس آتش به سنت های عشیره ای در جنوب ایران، ازدواج اجباری و خودسوزی می پردازد که نام فیلم نیز برگرفته از همین صحنه است. داستان دباره احلام (با بازی غزل صارمی) است، دختری عرب خوزستانی که از کودکی زادگاهش را ترک کرده و به اهواز آمده، اکنون سال آخر پزشکی را در دانشگاه سپری می کند. او که به حکم قوانین عشیره اش باید به همسری پسر عمویش فـَرحان (با بازی حمید فرخ نژاد)درآید، عاشق استادش پرویز (با بازی مهدی احمدی)ـ است و استاد نیز دل در گرو عشق او دارد. احلام گرچه تفکر عشیره ای را مقدس و غیرقابل انکار می شمارد، نمی خواهد با پسرعموی ماهیگیر و بی سوادش که به قاچاق کالا مشغول است ازدواج کند. اما فشارهای عشیره باعث می شود تا احلام به اجبار با ازدواج موافقت کند. در شب عروسی آن دو …

فیلم عروس آتش به کارگردانی خسرو سینایی در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم سعید پورصمیمی، حمید فرخ نژاد، مهدی احمدی، سلیمه رنگزن , غزل صارمی به هنرمندی پرداخته‌اند.


11- فیلم نرگس

«نرگس» چهارمین فیلم سینمایی رخشان بنی اعتماد محصول سال ۱۳۷۰ است. داستان درباره آفاق است که با جوانی به نام عادل زندگی می کند. آفاق از کودکی، عادل را بزرگ کرده و بعد به ناچار به عقد او درآمده است. آن دو از طریق دزدی گذران می کنند. عادل با دختر جوانی که خانواده فقیری دارد، آشنا می شود و به او دل می بندد. آفاق برای آن که امکان ازدواج آن دو را فراهم کند، خود را مادر عادل معرفی می کند.

فیلم نرگس به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم فریماه فرجامی، ابوالفضل پورعرب، عاطفه رضوی، رضا کرم رضایی، فاطمه طاهری , باران کوثری به هنرمندی پرداخته‌اند.


12- فیلم امید

پزشک جوانی که در آستانه ورود به عرصه کار حرفه ای خویش می باشد، عاشق دختر جوانی شده است که وضع مالی و تحصیلات خوبی دارد و علایقش نیز با دکتر امید سازگار است….

فیلم امید به کارگردانی حبیب کاووش در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم نسرین مقانلو، علی مصفا، سوسن سلیمی , فرهاد محبت به هنرمندی پرداخته‌اند.


13- فیلم بانو

مریم همسر محمود متوجه می شود که او برای پیوستن به زنی مطلقه قصد ترک و جدایی از وی را دارد . بانو پس از تنها شدن، جهت تسکین درد خود و برای یافتن همدم، کرمعلی باغبان همسایه و همسر بیمارش را به خانه مجلل خود دعوت می کند.

فیلم بانو به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم بیتا فرهی، عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی، گوهر خیراندیش , فردوس کاویانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


14- فیلم روسری آبی

رسول رحمانی مالک یک مزرعه گوجه فرنگی است و کارخانه ای هم در کنار آن دارد. او که چند سال پیش همسرش را از دست داده است، تنها زندگی می کند. «نوبر کردانی» زنی است که سرپرستی خانواده اش را به عهده دارد و ناچار است کار کند.

فیلم روسری آبی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم عزت الله انتظامی، فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، افسر اسدی، جمشید اسماعیل خانی، باران کوثری , بهناز جعفری به هنرمندی پرداخته‌اند.


15- فیلم دیدار

فیلم دیدار با بازی مهران مدیری داستان ژانت پطروسی، دختر دانشجوی عکاسی است که هنگام عکس گرفتن از گل ها و گل فروشی ها دوربینش به سرقت می رود، امیر جوانی که به همراه پدرش باغ گل دارند دزد را تعقیب می کند و دوربین ژانت را پس می گیرد. امیر به بهانه گرفتن عکس های چاپ شده خود و پدرش که توسط ژانت گرفته شده اند، به سراغ این دختر مسیحی می رود. با جدی شدن رابطه، امیر از ژانت تقاضای ازدواج می کند، ولی ژانت تقاضای این پسر مسلمان را نمی پذیرد؛ ولی ….

فیلم دیدار به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم مینا لاکانی، مهران مدیری، جمشید شاه محمدی، کیومرث ملک مطیعی , حمید لولایی به هنرمندی پرداخته‌اند.


16- فیلم حمله به اچ 3

فیلم حمله به اچ 3 به کارگردانی شهریار بحرانی داستان حمله نیروی هوایی ایران به پایگاه اچ 3 عراق در نزدیکی مرز اردن است که از ترس ایران هواپیماهای خود را به این پایگاه منتقل کرده است ….

فیلم حمله به اچ 3 به کارگردانی شهریار بحرانی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم جعفر دهقان، محمد کاسبی، فرامرز شهنی، حسین یاری , حسن عباسی به هنرمندی پرداخته‌اند.


17- فیلم آدم برفی

عباس خاکپور بعد از چند بار شکست در گرفتن ویزای آمریکا تصمیم می گیرد تغییر چهره داده و به شکل یک زن مجدد اقدام به گرفتن ویزا کند.

فیلم آدم برفی به کارگردانی داوود میرباقری در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، داریوش ارجمند، مهدی فتحی، پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی نیا، سیروس گرجستانی، شهره سلطانی، محمدولی احمدلو، فرامرز روشنایی، اردشیر ایران نژاد، منوچهر علیپور , عبدالله احمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.


18- فیلم دو زن

وقتی فرشته به رویا تلفن کرده و برای معالجه همسرش احمد که در بیمارستان بستری شده، از او کمک می خواهد، رؤیا که یک معمار است، به سرعت از دفتر محل کارش، یک شرکت مهندسی ساختمانی، به سوی بیمارستان حرکت می کند..

فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، آتیلا پسیانی، مریلا زارعی، رضا خندان , حسن جوهرچی به هنرمندی پرداخته‌اند.


19- فیلم افسانه دو خواهر

ماهرخک و گلابتون دو خواهر هستند. آنها ضمن فرار از یک عروسی اجباری وارد جنگل می شوند و در جستجوی جوانی بر می آیند که می تواند نجاتشان دهد. اما پیش از آنکه جوان را پیدا کنند، در دام یک شکارچی پیر و مکاری می افتند که قصد دارد آنها را شکار کند. برای رهایی از این دام هر یک از آنها باید به خاطر دیگری از خود بگذرد…

فیلم افسانه دو خواهر به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لادن نیک فرجام، جمشید جهان زاده، حسن جوهرچی , نیلوفر پایدار به هنرمندی پرداخته‌اند.


20- فیلم بوی پیراهن یوسف

فیلم بوی پیراهن یوسف ساخته ابراهیم حاتمی کیا داستان دایی غفور راننده یک تاکسی فرودگاه، است با وجود همه مدارکی که ثابت می کند پسرش یوسف در جنگ شهید شده، هنوز فکر می کند که او زنده است و حرف هیچکس را قبول نمی کند. او همیشه منتظر است پسرش بازگردد. دایی غفور در فرودگاه با دختر جوانی به نام شیرین آشنا می شود که….

فیلم بوی پیراهن یوسف به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، علی نصیریان، جعفر دهقان، شیرین بینا، قاسم زارع , عزیزالله هنرآموز به هنرمندی پرداخته‌اند.


21- فیلم بوی کافور عطر یاس

فیلم روایت کارگردان قدیمی است که بیست سال است فیلمی نساخته است اما تصمیم می گیرد به سفارش تلویزیون ژاپن فیلمی درباره مراسم تدفین خودش و رسم و رسومات مرگ و عزاداری در ایران بسازد.

فیلم بوی کافور عطر یاس به کارگردانی بهمن فرمان آرا در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ابراهیم آبادی، داریوش اسدزاده، فیروز بهجت محمدی، ولی شیراندامی، حسین کسبیان، رضا کیانیان، مهتاج نجومی، پریوش نظریه، بهمن فرمان آرا , رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


22- فیلم رقص خاک

نوجوانی به نام ایلیاد، تنها و بی کس، در کوره پزخانه ای قدیمی کار و زندگی می کند. دخترکی به نام لیموآ، که با مادرش در همان کوره پزخانه به کار مشغول است، با ایلیاد دوست می شود و…

فیلم رقص خاک به کارگردانی ابوالفضل جلیلی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لیمووا رحمانی، محمود خسروی، جمیل موسوی، مریم زارعی، صالح سیدآبادی، تیمور سلیمی، شعبان شعبانی , زلیخا سیدآبادی به هنرمندی پرداخته‌اند.


23- فیلم شوکران

مهندس خاکپور قرار است معاون وزیر شود ولی طی حادثه ای مصدوم و به بیمارستان منتقل می شود. دوست او مهندس محمود بصیرت از زنجان برای ملاقاتش به تهران می آید و با پرستار بیمارستان، سیما ریاحی، آشنا می شود.

فیلم شوکران به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم فریبرز عرب نیا، هدیه تهرانی، محمد صالح علا، رزیتا غفاری، حمیدرضا افشار، آرش مجیدی، منوچهر صادق پور، اکبر معززی، فرامرز روشنایی , نیلا خرم به هنرمندی پرداخته‌اند.


24- فیلم خواهران غریب

نسرین و نرگس دو خواهر دو قلو که هرگز یکدیگر را ندیده اند و نمی شناسند در یک برنامه تفریحی که برای مدارس برگزار شده با هم برخورد می کنند، آن ها با جستجو در می یابند که والدینشان سال ها پیش جدا شده اند و حالا پدر قصد ازدواج دارد. نرگس و نسرین تصمیم می گیرند جای خود را با هم عوض کنند، نسرین نزد مادر و نرگس نزد پدر می رود ولی بعد برای آشتی دادن پدر و مادر تصمیم می گیرند خود را مخفی کنند در حالیکه مادر از ماجرای عوض شدن و بعد هم گم شدن آنها مطلع می شود و با پدر بچه ها تماس می گیرد و به جستجوی بچه ها می روند در حالیکه آن ها نزد مادربزرگ پدری مخفی شده اند، مادربزرگ خبری به پدر و مادر نمی دهد و آنها باز هم به جستجو می پردازند و در کشاکش جستجو با هم آشتی می کنند و خواهران دو قلوی غریب به هم می رسند.

فیلم خواهران غریب به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، افسانه بایگان، پریسا گلدوست، پروین دخت یزدانیان، لادن طباطبایی، الهه علی یاری، الهام علی یاری , ناصر چشم آذر به هنرمندی پرداخته‌اند.


25- فیلم به خاطر هانیه

ناخدا علو با چهارده مرد دیگر برای صید به دریا می روند ولی همه به جز ناخدا صید دریا می شوند ومردم ناخدا را مسبب مرگ عزیزانشان می دانند وبه او وخانواده اش حمله می کنند و….

فیلم به خاطر هانیه به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم مهوش افشارپناه، رحیم هودی، علی قربانی , مهدی فقیه به هنرمندی پرداخته‌اند.


26- فیلم دلبران

یک پسربچه افغان به ایران می آید و در یک قهوه خانه مرزی مشغول به کار می شود. پس از مدتی، دولت جاده ای را که از کنار قهوه خانه می گذرد می بندد و قهوه خانه مشتریانش را از دست می دهد….

فیلم دلبران به کارگردانی ابوالفضل جلیلی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم رحمت الله ابراهیمی، احمد مهدوی، سیروس ابراهیم زاده، حسین هاشمیان , کعیم علیزاده به هنرمندی پرداخته‌اند.


27- فیلم رویای نیمه شب تابستان

این فیلم داستان فردی به نام قلی است که در یک خانواده سنتی و تهرانی در زمان جنگ جهانی اول زندگی می کرده اند. وی به دلیل یک اتفاق به داخل پاتیلِ یخ در بهشت می افتد و یخ می زند و در سال ۱۳۷۳ در باغ خود پیدا می شود و به هوش می آید…

فیلم رویای نیمه شب تابستان در سال 1372 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کودک می‌باشد. در این فیلم اکبر عبدی، منوچهر حامدی، حسین کسبیان، شهلا ریاحی، خسرو دستگیر، منصور والامقام، رامین پورایمان، روح الله مفیدی، بهزاد رحیم خانی، رحمان مقدم , محمد کدخدایی به هنرمندی پرداخته‌اند.


28- فیلم بدوک

داستان دو کودک خردسال به نام های جعفر و جمال که در روستایی در سیستان و بلوچستان زندگی میکنند.

فیلم بدوک به کارگردانی مجید مجیدی در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن می‌باشد. در این فیلم محمد کاسبی، حبیب اله حداد , حسین حجار به هنرمندی پرداخته‌اند.


29- فیلم ابر و آفتاب

کارگردانی که همه سکانس های فیلمش را در هوای ابری گرفته است، میخواهد سکانس پایانی را در هوای آفتابی بگیرد اما هوای روستای محل فیلمبرداری، همیشه ابری است. در این میان، پیرمرد نقش اول فیلم، به خاطر مریضی همسرش دیگر حاضر نیست منتظر هوای آفتابی بماند و میخواهد به بیمارستان محل بستری همسرش برود ولی ..

فیلم ابر و آفتاب به کارگردانی محمود کلاری در سال 1375 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم امیر پایور، محمدرضا شریفی نیا , سوسن آقارجبی به هنرمندی پرداخته‌اند.


30- فیلم شیدا

شیدا فاطمی (لیلا حاتمی) و مادرش به یک مراسم عروسی می روند. شیدا در حال بهت و ناباوری است. در محل برگزاری مراسم، شیدا با شنیدن نام داماد (فرهاد- پارسا پیروزفر) بی اختیار خود را روی صندلی رها می کند. دوربین طی چند فلش بک به گذشته ماجرا را روایت می کند….

فیلم شیدا به کارگردانی کمال تبریزی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، پارسا پیروزفر، بهزاد فراهانی، محمدرضا شریفی نیا , نادیا دلدارگلچین به هنرمندی پرداخته‌اند.


31- فیلم نسل سوخته

دختر جوانی به نام «ستاره » وارد عمارت یکی از شاهزادگان قاجار شده و به عنوان پرستار خصوصی پسر معلول این شاهزاده مشغول به کار می شود. طولی نمی کشد که شاهزاده پیر و خواجه خانه مجذوب «ستاره » می شوند.

فیلم نسل سوخته به کارگردانی رسول ملاقلی پور در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، آتیلا پسیانی، فرهاد قائمیان، سعید پورصمیمی، سیامک انصاری، عبدالرضا زهره کرمانی، حبیب دهقان نسب، فاطمه نقوی , نگار آذربایجانی به هنرمندی پرداخته‌اند.


32- فیلم دختری با کفش های کتانی

آیدین و تداعی که در پارک با هم آشنا شده بودند در حین گردش در پارک توسط مأمورین نیروی انتظامی متوقف شده و به کلانتری برده می شوند.

فیلم دختری با کفش های کتانی به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پگاه آهنگرانی، اکرم محمدی، محمود جعفری، بهمن زرین پور، مهدی میامی، مرتضی ضرابی، عبدالرضا اکبری، محمود عزیزی , داریوش مودبیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


33- فیلم خاکستر سبز

فیلم خاکستر سبز از ساخته های اولیه ابراهیم حاتمی کیا در مورد هادی جوانیست که به منظور انجام تحقیقات خود جهت فیلمسازی روانه کرواسی می شود. عزیز دوست هادی در جریان مسافرت او به کرواسی با در اختیار قرار دادن یک نوار کاست، یک قطعه عکس، و یک نیمه پلاک از وی برای یافتن دختری بنام فاطمه کمک می گیرد در این میان هادی متوجه رابطه قبلی عزیز و فاطمه می شود و میفهمد که آنها قصد ازدواج داشته اند و این جریان توسط اصغر دوست مشترک میان عزیز و هادی پنهان می شود….

فیلم خاکستر سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1372 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم آتیلا پسیانی، اصغر نقی زاده، زلاتا پلشکوا , باربارا بوبولوا به هنرمندی پرداخته‌اند.


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

ده فیلم بزرگ سینمایی که هیچگاه ساخته نشد

ناپلئون به کارگردانی استنلی کوبریکاگر از یک گروه سینما دوست بپرسید که آرزو می کنند چه فیلم غیر واقع گرایی باید حتما ساخته می شد، در پاسخ خواهند گفت فیلم ناپلئون استنلی کوبریک. این فیلمساز در مورد امپراطور فرانسه سالها تحقیق کرده بود و…

10 هنرپیشه‌ی فراموش‌شده در معروف‌ترین سکانس‌های تاریخ سینما

فرانک مجیدی: با وجود آن‌که نام هایی مانند بوگارت، براندو و هافمن همیشه در ذهن و قلب سینمادوستان زنده باقی خواهد ماند، اما چند نفر از ما نام‌های کورسیتو، بِدُیا یا ولش را به عنوان بازیگر در ذهن داریم؟! این‌ نام‌ها فراموش شده‌اند، آن هم در…

بهترین فیلم‌ های آلمانی – 8 فیلم شاهکار سینمای آلمان

فرانک مجیدی: اگر از من بپرسند سینمای کدام کشور را بیشتر دوست دارم، بدون مکث و تردید انتخابم سینمای آلمان خواهد بود. باور دارم آن دسته از کشورها که تجربه‌ی زخم‌هایی چون جنگ، فاشیسم، قومیت‌پرستی، دیوار کشیدن و حکومت‌ نظامی را دارند، ادبیات،…

معرفی بهترین فیلم‌های جودی فاستر به همراه نقد و خلاصه داستان هر یک

آلیشیا کریستین فاستر معروف به جودی فاستر (زادهٔ ۱۹ نوامبر ۱۹۶۲) بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی، برندهٔ دو جایزهٔ اسکار، سه جایزهٔ بَفتا و یک جایزه گلدن گلوب است.جودی فاستر برندهٔ چندین جایزهٔ معتبر از جشنواره‌های جهانی، همچون…

بهترین فیلم‌ های آلفرد هیچکاک – فهرست 23 فیلم برتر او همراه با خلاصه داستان و بررسی

1- فیلم سوءظن - Suspicion سال تولید : ۱۹۴۱ کشور تولیدکننده : آمریکا محصول : ر.ک.ا. کارگردان : آلفرد هیچکاک فیلمنامه‌نویس : سامسن رافائلسن، جون هریسن و آلما رویل، برمبنای رمانی نوشته فرانسس آیلز. فیلمبردار : هاری استرادلینگ.…

34- فیلم یک بار برای همیشه

محمود، که نقاش ساختمان است و از همسرش زهرا جدا زندگی می کند، تصمیم دارد برای کار به ژاپن برود. محمود همسرش را به محضر می برد تا او را طلاق بدهد، ولی…

فیلم یک بار برای همیشه به کارگردانی سیروس الوند در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، فاطمه معتمدآریا، مرتضی احمدی، جهانگیر فروهر , بهروز رضوی به هنرمندی پرداخته‌اند.


35- فیلم اعتراض

امیرعلی بعد از دوازده سال از زندان آزاد شده است، در زمان غیاب او اتفاقات زیادی برای خانواده اش افتاده و حالا امیرعلی دنبال زنی به نام مجدی ست. رضا عاشق لادن است و به خاطر فاصله طبقاتی از اون جدا می شود. فیلم درباره احوالات و اتفاقاتی ست که برای این آدم ها می افتد.

فیلم اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر می‌باشد. در این فیلم داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن، مهدی فتحی، میترا حجار، پارسا پیروزفر , شیلا خداداد به هنرمندی پرداخته‌اند.


36- فیلم آب و آتش

علی، بعد از جر و بحث با مهرانگیز همسرش، از منزل خارج شده و در خیابان ها پرسه می زند. اتفاقی زنی به نام مریم را می بیند و می خواهد در مقابل مردانی که دنبال او هستند از مریم حمایت کند.

فیلم آب و آتش به کارگردانی فریدون جیرانی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، لیلا حاتمی، آتیلا پسیانی، بهناز جعفری , فریماه فرجامی به هنرمندی پرداخته‌اند.


37- فیلم مرد عوضی

خسرو، مخترع پورد ماشین لباسشویی است. سرانجام کارخانه تولید پودری را پیدا می کند و به دیدن مدیرعمل آن برای به تولید رساندن اختراعش می کند.

فیلم مرد عوضی به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال 1376 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان، رضا ژیان، محمود پاک نیت , رضا شفیعی جم به هنرمندی پرداخته‌اند.


38- فیلم مریم و میتیل

مریم دختر شش ساله ای که خانواده اش را در جنگ از دست داده است، در پرورشگاه زندگی می کند. مریم به فرشته که بچه اش را از دست داده و در ساختمان روبه روی پرورشگاه مسکن دارد علاقه دارد اما نسرین و همسرش وی را به فرزندخواندگی قبول می کنند، مریم هم برای رسیدن فرشته از خانه آنها فرار می کند.

فیلم مریم و میتیل به کارگردانی فتحعلی اویسی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کودک می‌باشد. در این فیلم افسانه بایگان، حمید جبلی، حمیده خیرآبادی، شیوا خنیاگر، پرویز شفیع زاده، محمدعلی ورشوچی , کتایون اویسی به هنرمندی پرداخته‌اند.


39- فیلم سمندون

در منزل عمه زیرزمین اسرارآمیزی وجود دارد که برادرزادهٔ عمه می خواهد از آن استفاده کند. بعد از اینکه به این زیرزمین پا می گذارد متوجه می شود که یک بچه دیو ۲۰۰۰ ساله در آنجا زندگی می کند و در انتظار رسیدن مادرش است.

فیلم سمندون به کارگردانی ناصر هاشمی در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کمدی می‌باشد. در این فیلم ناصر هاشمی، رشید اصلانی، داریوش اسدزاده , حمیده خیرآبادی به هنرمندی پرداخته‌اند.


40- فیلم مومیایی 3

سروان قربانی، پلیس وظیفه شناس است که کارش را به خوبی و با صداقت تمام انجام می دهد. او که باید هرچه زودتر زمین کلانتری را به مالک اصلی تحویل دهد، به او اطمینان می دهد که قصد تخلیه کلانتری را دارد ولی متأسفانه هیچ کس حاضر نیست ملکش را به کلانتری اجاره دهد. در این میان سروان قربانی در ماجرای سرقت یک مومیایی نیز گرفتار می شود و…

فیلم مومیایی 3 به کارگردانی محمدرضا هنرمند در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و کمدی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، رامبد جوان، سیروس ابراهیم زاده، رضا ژیان، فتحعلی اویسی , الیکا عبدالرزاقی به هنرمندی پرداخته‌اند.


41- فیلم پاک باخته

استوار خراسانی به تهران منتقل می شود. او به اتفاق مادرش و همسرش زینت و خواهرش عاطفه و پسر کوچکش اسفندیار نزدیک کلانتری محل خدمتش خانه ای اجاره می کند که از قضا با آقا رضی همسایه می شوند. آقا رضی با خواهرش ملوک خانم و دو پسر خواهرش جواد و جعفر زندگی می کند، او برای جواد، عاطفه خواهر استوار خراسانی را خواستگاری می کند و …

فیلم پاک باخته به کارگردانی غلامحسین لطفی در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم علیرضا خمسه، اکبر عبدی، حمیده خیرآبادی، پریسا گلدوست، پرند زاهدی , زهره صفوی به هنرمندی پرداخته‌اند.


42- فیلم قصه های کیش

فیلم قصه های کیش شامل سه اپیزود است که توسط ناصر تقوایی ، محسن مخملباف و ابوالفضل جلیلی ساخته شده و داستان آن در جزیره کیش و در مورد اهالی این جزیره است…

فیلم قصه های کیش به کارگردانی محسن مخملباف و ناصر تقوایی و ابوالفضل جلیلی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم حسین پناهی، عاطفه رضوی، حافظ پاکدل , نوریه ماهیگیران به هنرمندی پرداخته‌اند.


43- فیلم دیگه چه خبر

رفتار و شوخی های فرشته، دانشجوی باهوش رشته ی ادبیات، موجب سوء تفاهم برای مسئولان دانشکده می شود. آن ها او را از تحصیل معلق می کنند. برادرش عباس، که به کار با کامپیوتر علاقه دارد، به او توصیه می کند که کاری پیدا کند. تا اینکه…

فیلم دیگه چه خبر به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ماهایا پطروسیان، دانیال حکیمی، پروین سلیمانی، فرزانه نشاط خواه، رشید اصلانی، حمید جبلی، جعفر بزرگی، زهره صفوی , السا فیروز آذر به هنرمندی پرداخته‌اند.


44- فیلم افسانه آه

بیوه ای ثروتمند اما افسرده به شدت احساس پوچی می کند و قصد خودکشی دارد. وی در گذشته بین یک خواستگار ثروتمند و یک خواستگار هنرمند، مرد ثروتمند را ترجیح داده است. از سر دلتنگی آهی می کشد و «آه» در هیبت جوانی سفیدپوش و گیسو بلند ظاهر می شود و

فیلم افسانه آه به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر علمی تخیلی می‌باشد. در این فیلم جهانگیر الماسی، مهشید افشارزاده، یارتا یاران، فرخ لقا هوشمند، پروین سلیمانی، مهری ودادیان , جعفر بزرگی به هنرمندی پرداخته‌اند.


45- فیلم مار

«مار» فیلمی به کارگردانی مجید جوانمرد و نویسندگی عبدالحی شماسی ساخته سال ۱۳۷۰ است. داستان درباره معرکه گیری ورشکسته است که در یک آبادی دورافتاده در مقابل واگذاری با ارزش ترین موجودی زندگیش ـ گردنبند طلای همسرش ـ به مردی ژنده پوش و عجیب، یک مار کبرای کم نظیر به دست می آورد. مار کبری به وسیلهٔ ژنده پوش به سرقت می رود و معرکه گیر که با اعتراض اهالی به تصور فرار مار روبروست از آبادی اخراج می شود. وی پس از مدتی سرگردانی با چوپانی پیر آشنا می شود و …

فیلم مار به کارگردانی مجید جوانمرد در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، جلال مقدم، فرزانه کابلی، بهزاد فراهانی، پرستو گلستانی , علی هویدائی به هنرمندی پرداخته‌اند.


46- فیلم آواز قو

پیمان فدایی، ناراضی از تصمیم پدرش برای فرستادن او به خارج از کشور، مجلس جشنی را که برایش برپا کرده اند ترک می کند و به سراغ دختر مورد علاقه اش پرستو آرین می رود. پیمان علیرغم مخالفت پدر پرستو، او را سوار اتومبیلش می کند، اما…

فیلم آواز قو به کارگردانی سعید اسدی در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، بهرام رادان، ساره آرین، داریوش مودبیان، افسانه ناصری، ثریا حکمت، قاسم زارع , رامسین کبریتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


47- فیلم متولد ماه مهر

متولد ماه مهر، داستان مهتاب دختر دانشجویی است که قرار است با دانیال همکلاسی خود ازدواج کند. او ماجرا را به مادرش می گوید و از او می خواهد که جریان را به پدرش اطلاع دهد. دانیال از دانشجویان معترض به جداسازی دختران از پسران در دانشگاه است.

فیلم متولد ماه مهر به کارگردانی احمدرضا درویش در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا فروتن، میترا حجار، محمود عزیزی، لاله اسکندری , صبا کمالی به هنرمندی پرداخته‌اند.


48- فیلم لژیون

«لژیون»، فیلمی در ژانر خانوادگی-اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی «سید ضیاءالدین دری» و محصول سال ۱۳۷۷ است. داستان فیلم درمورد فردی به اسم «فرزاد» است که به عنوان یک فرد فراماسونری در لندن زندگی می کرده و به طور مرموزی از بین می رود. پسر فرزاد، «فرامک»، برای به خاک سپردن جسد پدر به ایران می آید، اما در ایران با فضایی بیگانه رو به رو می شود. او همینطور متوجه می شود که پدرش همسری داشته که فرامک نمی تواند او را قبول کند ولیکن آرام آرام فرامک با او ارتباط برقرار می کند و متوجه می شود که او بازیگر معروف سینما است که در زمان زنده بودن پدرش فعالیت نمی کرده، ولی حالا فیلم و عکس هایش دوباره پخش می شود.

فیلم لژیون به کارگردانی سید ضیاالدین دری در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، دانیال حکیمی، هما روستا، محمدعلی کشاورز، فتحعلی اویسی، غلامرضا طباطبائی , کیانوش گرامی به هنرمندی پرداخته‌اند.


49- فیلم پارتی

روزنامه نگار جوانی بر اثر چاپ مطلبی در نشریه خود به زندان می افتد و این امر موجب می شود که دوستان نزدیکش به تکاپو برای آزاد کردن او بیافتند…

فیلم پارتی به کارگردانی سامان مقدم در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم هدیه تهرانی، علی مصفا، سروش گودرزی، مهدی خیامی، اسماعیل شنگله , سید ابراهیم بحرالعلومی به هنرمندی پرداخته‌اند.


50- فیلم برج مینو

مینو که به تازگی با موسی ازدواج کرده در حال جابجا کردن جهیزیه خود در خانه جدید است. موسی طی نامه ای باخبر می شود که باید دکل ققنوس در جزیرهٔ مینو را جمع کنند، اما موسی حاضر نیست این کار را بکند ومیخواهد حالا که جنگ تمام شده او به خاطراتش برنگردد.

فیلم برج مینو به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1375 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنگی می‌باشد. در این فیلم نیکی کریمی، علی مصفا، محمدرضا شریفی نیا، علی نصیریان، پریسا شاهنده , توران مهرزاد به هنرمندی پرداخته‌اند.


51- فیلم دو نیمه سیب

سایه و فرح که بسیار شبیه هم هستند بطور اتفاقی با هم برخورد می کنند. آن دو با صحبت با هم متوجه ارتباط داشتن خانواده هاشان میشوند…

فیلم دو نیمه سیب به کارگردانی کیانوش عیاری در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم لیلا مصدقی، مریم مصدقی، مهین شهابی، داریوش اسدزاده، مرجانه گلچین , گیتی فروهر به هنرمندی پرداخته‌اند.


52- فیلم بلوف

رسول پس از آزادی از زندان به خواهرش مریم قول می دهد که دیگر به دنبال کارهای خلاف نرود..

فیلم بلوف به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال 1372 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم خسرو شکیبایی، رضا رویگری، حسین یاریار، آتنه فقیه نصیری , مهشید افشارزاده به هنرمندی پرداخته‌اند.


53- فیلم کاکادو

یک استاد زبان زمینی ها به مدت یک هفته از سیاره کاکادو به زمین تبعید می شود. کاکادو سیاره ایست که طرفداران محیط زیست در آن زندگی می کنند و کسانی را که سطح کره کاکادو را آلوده کنند برای تنبیه شدن به زمین می فرستند.

فیلم کاکادو به کارگردانی تهمینه میلانی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم اسدالله یکتا، السا فیروز آذر، آتنه فقیه نصیری، فریبرز عرب نیا، حسین محب اهری , همایون ارشادی به هنرمندی پرداخته‌اند.


54- فیلم شوخی

رضا فتحعلی برای حل مشکل مالی خود مجبور به کارهای خلاف از جمله دزدی و حمل مواد مخدر می شود. در یکی از شب هایی که رضا برای حمل مواد مخدر به خارج از شهر می رود متوجه سقوط هواپیما شده و به نجات مسافران می پردازد. او در حین نجات مسافران از حضور پلیس آگاهی می یابد و…

فیلم شوخی به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، حبیب رضایی، سید جواد یحیوی، مجتبی یاسینی , بهار نوحیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


55- فیلم ردپای گرگ

رضا سه روز قبل از عروسی با طلعت به زندان می افتد و پس از 20 سال آزاده شده رضا توسط صادق خان به تهران دعوت میشود. او پس از ورود به تهران به دست چند مرد زخمی می شود. رضا که خود را درگیر این دسیسه می بیند درمی یابد که صادق خان مسبب سال ها محکومیتش بوده است و …

فیلم ردپای گرگ به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1370 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم فرامرز قریبیان، گلچهره سجادیه، نیکی کریمی، منوچهر حامدی , امیرحسین خان شهری به هنرمندی پرداخته‌اند.


56- فیلم ساحره

مردی که همراه با مادر خود در خانه ای قدیمی زندگی می کند، به بازیگر تاتری علاقمند شده و با او ازدواج می کند. ولی کم کم شرایط غیر عادی می شود.

فیلم ساحره به کارگردانی داوود میرباقری در سال 1376 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ویشکا آسایش، عنایت بخشی، اکرم محمدی، محسن شاه ابراهیمی، فریده سپاه منصور، سیروس گرجستانی , عزت الله رمضانی فر به هنرمندی پرداخته‌اند.


57- فیلم مرد ناتمام

مرد ناتمام، داستان جوانی روستایی است که به شهر می رود و گرفتار مشکلات فراوانی می شود.

فیلم مرد ناتمام به کارگردانی محرم زینال زاده در سال 1371 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم حسین پناهی، رؤیا نونهالی، حمید جبلی، مهدی میامی، ابراهیم آبادی، رضا کیانیان، مهدی اسدی , منوچهر حامدی به هنرمندی پرداخته‌اند.


58- فیلم داستان های جزیره

اپیزود اول (باران و بومی) : دختر نوجوانی به نام باران به همراه مادرش برای سفر کوتاهی به کیش می رود…. اپیزود دوم (تست دموکراسی) : محسن مخملباف که در جزیره کیش فیلم در را می سازد، برای حضور در انتخابات مجلس ششم، به تهران می آید…. اپیزود سوم (دختردایی گمشده) : دختر دایی به دریا می رود و گم می شود، اما مدتی بعد، پروازکنان با دو بال سفید در میان ابرها برمی گردد….

فیلم داستان های جزیره به کارگردانی محسن مخملباف و رخشان بنی اعتماد و داریوش مهرجویی در سال 1377 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم نگار فروزنده، باران کوثری، خسرو شکیبایی، محمدرضا شریفی نیا , علی مصفا به هنرمندی پرداخته‌اند.


59- فیلم عقرب

قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه در منطقه ی بلوچستان از طریق یکی از سران خود از سروان یکه تاز می خواهد در مقابل دریافت مبلغ هنگفتی دلار اجازه عبور محموله ی آن ها را از منطقه بدهد، سروان یکه تاز قبول می کند اما پس از دریافت پول ها…

فیلم عقرب به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1375 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، محمد صالح علا، آتیلا پسیانی، حسن رضایی، کاظم هژیرآزاد، رفیع مددکار، شهرام زرگر , مینا فرامرزی به هنرمندی پرداخته‌اند.


60- فیلم قافله

در یک درگیری بین نیروهای انتظامی و قاچاقچیان یک افسر کشته می شود. سروان یوسف پیر بلوچ، پسر عموی مقتول برای رسیدگی به پرونده یک سرقت به بلوچستان منتقل می شود. او با کمک خانواده عمویش به مبارزه با اشرار می پردازد. در پی حوادثی که رخ می دهد که…

فیلم قافله به کارگردانی مجید جوانمرد در سال 1371 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، کتایون ریاحی، حسن رضایی، منوچهر حامدی، کاظم هژیرآزاد , ناصر گیتی جاه به هنرمندی پرداخته‌اند.


61- فیلم دام

در فیلم دام ، احمد جوانی است ماهیگیر که به اتهام قتل معاون شیلات مورد تعقیب قرار می گیرد، او زادگاهش را ترک و به تهران فرار می کند. در تهران، او ناخواسته گرفتار یک باند قاچاق مواد مخدر شده و زندانی می شود …

فیلم دام به کارگردانی جلال مهربان در سال 1374 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم حسین یاریار، چنگیز وثوقی، محمدعلی کشاورز، مرجانه گلچین , مجید میرزاییان به هنرمندی پرداخته‌اند.


62- فیلم جهان پهلوان تختی

این فیلم به زندگی جهان پهلوان تختی نشان میدهد و این فیلم ابتدا توسط علی حاتمی ساخته شده ولی در میانه ی ساخت فیلم با فوت علی حاتمی ادامه ساخت فیلم را بهروز افخمی بر عهده گرفت…

فیلم جهان پهلوان تختی به کارگردانی علی حاتمی و بهروز افخمی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم فریبرز عرب نیا، نیکی کریمی، محمدرضا شریفی نیا، فتحعلی اویسی، اکبر معززی، فرنگیس فروهر، محمود کلاری، جمشید گرگین , ژرژ پطروسی به هنرمندی پرداخته‌اند.


63- فیلم می خواهم زنده بمانم

اصلان و ماه منیر به خاطر اختلافات طلاق میگیرند. باربد پسری ۱۱ ساله آنها نمی تواند تنهایی خود و مسائل خانوادگی اش را حل کند او تنها در دفترچه خود خاطرات و مسائل روزمره اش را می نویسد. اصلان پس از مدتی با فرنگیس ازدواج می کند. باربد و فرنگیس مثل یک دوست باهم بازی می کنند و لذت می برند ولی بعد مدتی باربد دیگر خیلی احساس تنها میکند و تصمیم به خودکشی می گیرد و …

فیلم می خواهم زنده بمانم به کارگردانی ایرج قادری در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم فرامرز قریبیان، فاطمه گودرزی، مهناز انصاریان، فتحعلی اویسی، شهلا ریاحی، ابراهیم آبادی , جلال مقدم به هنرمندی پرداخته‌اند.


64- فیلم افعی

اعضای یک گروه شبه نظامی به نام افعی به سرپرستی فردی به نام بکتاش شش نفر را که قصد دارند به شکل غیر قانونی از مرز خارج شوند گرفتار می سازند…

فیلم افعی به کارگردانی محمدرضا اعلامی در سال 1371 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، ایلوش خوشابه، بهاره رهنما، کامران باختر، هوشنگ منصورخاکی، امیر صادقیان، نرسی گرگیا، سوسن سلیمی، فرهاد خانمحمدی , ولی الله مؤمنی به هنرمندی پرداخته‌اند.


65- فیلم روز شیطان

فیلم روز شیطان در ژانر اجتماعی محصول سال 1373 است. بهروز افخمی کارگردانی این فیلم را به عهده دارد. از دیگر آثار بهروز افخمی می توان به فیلمهای سن پطرزبورگ، روباه، شوکران، عقرب و… اشاره کرد. در این فیلم بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، علی دهکردی، عبدالرضا اکبری و… اشاره کرد. یکی از گروهک های سلطنت طلب در پاریس طرحی برای براندازی در دست اجرا دارد و از حمایت بعضی از صاحبان قدرت در آمریکا برخوردار است. مرحله اول این طرح وارد کردن تدریجی قطعات یک بمب اتمی کوچک است.

فیلم روز شیطان به کارگردانی بهروز افخمی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم آتیلا پسیانی، علی دهکردی، عبدالرضا اکبری، محمد فیلی , حمید طاعتی به هنرمندی پرداخته‌اند.


66- فیلم نیش

همسر و فرزند خردسال یک سروان نیروی انتظامی، که افسر تجسس است و باعث اعدام یک قاچاقچی شده، جلوی چشمان او، سوار بر اتومبیل بین دو تریلی می مانند و له می شوند. او برای به دام انداختن مسببان این واقعه نقشه ای طراحی می کند.

فیلم نیش به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، ابوالفضل پورعرب، غلامحسین لطفی، حسن رضایی، کاظم هژیرآزاد، رفیع مددکار، ثریا حکمت، رضا کرم رضایی , احمد قدکچیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


67- فیلم معجزه خنده

اشکوری (مهدی هاشمی) با تخصص خنده درمانی به ایران بازگشته و در یکی از بیمارستان های روانی تهران مشغول کار می شود. او بر این عقیده است که بیماران روانی را باید شاد نگه داشت و آنها باید به جامعه برگردند. یک روز گروهی از بیمارانش را برای گردش به بیرون بیمارستان میبرد و روز دیگر گروه نمایشی را به بیمارستان دعوت می کند.

فیلم معجزه خنده به کارگردانی یدالله صمدی در سال 1375 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی می‌باشد. در این فیلم مهدی هاشمی، فقیهه سلطانی، کیهان ملکی، محمد ابهری , اکبر دودکار به هنرمندی پرداخته‌اند.


68- فیلم همه دختران من

همه دختران من نخستین ساخته اسماعیل سلطانیان بوده و در سال ۱۳۷۲ ساخته شده است. داستان درباره اسفندیار رویینی استکه صاحب شش فرزند دختر است انتظار فرزند هفتم را می کشد، اما فرزند هفتم نیز دختر است. اسفندیار پس از آن که از دریافت مساعده از اداره اش ناامید می شود به شرکت مهندسان مشاور مراجعه می کند که در آن جا در ازای بهره ی ماهانه سرمایه گذاری کرده است. مهندس فروغ تقاضا می کند که با سودابه، دختر بزرگ اسفندیار، ازدواج کند و …

فیلم همه دختران من به کارگردانی اسماعیل سلطانیان در سال 1372 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم فردوس کاویانی، نادیا دلدارگلچین، نسرین مقانلو، علی مصفا، ابراهیم آبادی، مجید قناد، محمدعلی مژدهی , عباس محبی به هنرمندی پرداخته‌اند.


69- فیلم شب روباه

در فیلم شب روباه ، یک قاچاقچی با سابقه مواد مخدر به نام روباه برای سامان دادن به تشکیلات خود و انتقام از پلیس برای کشته شدن همسرش در درگیری گذشته، به ایران می آید. پلیس ایران به محض ورود او، روباه را شناسایی و دستگیر می کند اما…

فیلم شب روباه به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1375 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این فیلم حسین یاریار، محمد متوسلانی، غلامحسین لطفی، محمد برسوزیان، امیرحسین صدیق، زیبا بروفه، اکبر عبدی , مهری ودادیان به هنرمندی پرداخته‌اند.


70- فیلم دست های آلوده

فیلم دست های آلوده در ژانر درام محصول سال 1378 است. سیروس الوند کارگردانی این اثر را به عهده دارد. در این فیلم بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، عسل بدیعی و … به ایفای نقش پرداخته اند. “دست های آلوده” برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری برای علی الهیاری از جشنواره فیلم فجر دورهٔ هجدهم و کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای عسل بدیعی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که سیامک و دیبا، نادر و رؤیا چهار جوان هستند که دست به سرقتی بزرگ از یک مراسم عروسی اعیانی می زنند. سیامک جواهرات سرقت شده را پیش نسرین که قصد دارد با او ازدواج کند، امانت می گذارد، اما …

فیلم دست های آلوده به کارگردانی سیروس الوند در سال 1378 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، امین حیایی، عسل بدیعی، سعید پیردوست , شهاب عسگری به هنرمندی پرداخته‌اند.


71- فیلم تحفه هند

حسن به خاطر بیکاری به هر کاری حتی دزدی دست می زند تا اینکه دایی او برایش چند محل مختلف کار پیدا می کند اما حسن سر هیچ کاری دوام نمی آورد تا اینکه بالاخره حسن به عنوان شاگرد حجره ی حاجی به کار مشغول می شود و …

فیلم تحفه هند به کارگردانی محمدرضا زهتابی در سال 1373 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم اکبر عبدی، لیلا مصدقی، اسماعیل داورفر، حمیده خیرآبادی، شهلا ریاحی، حسین کسبیان، مرتضی احمدی، محمدعلی ورشوچی، فرحناز منافی ظاهر، ملیحه نصیری، مرتضی اردستانی، مرتضی ضرابی، عباس قاجار، شهره فرشی , علی حق فروش به هنرمندی پرداخته‌اند.


72- فیلم مرسدس

اسفندیار به دلیل بیماری پدرش مأمور می شود تا با مرسدس بنز به جای پدرش به سفر برود. در این میان اسفندیار که می بیند یک اتومبیل گران قیمت به دست آورده سفر را یک روز عقب می اندازد و تصمیم می گیرد به اتفاق دوستانش یک روز با مرسدس خوش باشند.

فیلم مرسدس به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1376 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم محمدرضا فروتن، مرجان شیرمحمدی، رامبد شکرآبی، پارسا پیروزفر، کیانوش گرامی، اکبر معززی , عباس قاجار به هنرمندی پرداخته‌اند.


73- فیلم آبی

دختر جوانی به نام مهتاب در خیابان با ماشین مسافرکشی به نام ارسطو تصادف کرده و فرار می کند. ارسطو با کمک دوستش ماشین مهتاب را پیدا می کند و بعد تکه تکه کردن آن را به مهتاب نشان می دهد. حالا مهتاب برای تلافی کار او …

فیلم آبی به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم هدیه تهرانی، بهرام رادان، حسن جوهرچی، اسماعیل شنگله، پوراندخت مهیمن، آزیتا لاچینی، شیلا خداداد، مهدی پاکدل , آرام جعفری به هنرمندی پرداخته‌اند.


74- فیلم خاکستری

بیتا که دختری اصفهانی و اهل خانواده ای سنتی است، برای تحصیل در دانشگاه باید به تهران بیاید. خانواده که با رفتن او به تهران مخالف هستند، بالاخره با اعتصاب غذای دخترشان رضایت به رفتن او می دهند. پدر با اجاره ی یک آپارتمان و هم خانه کردن سیما دختر بیوه ی کارگر خانه، بیتا را به او می سپارد. بیتا در دانشکده با فرهاد آشنا می شود و با هم قرار ازدواج می گذارند در حالی که علی پسر عموی بیتا قرار است برای ازدواج با او از خارج از کشور به ایران بیاید. بیتا راضی به ازدواج با علی نیست و از طرفی فرهاد به علت نداشتن موقعیت مالی و کاری حاضر به خواستگاری کردن از بیتا نمی شود. بیتا از علی می خواهد که از او چشم پوشی کند تا فرهاد بتواند به خواستگاری او بیاید، ولی بعد بیتا با اطلاع پیدا کردن از ارتباط فرهاد با دختری دیگر به قصد خودکشی، خود را جلوی یک ماشین می اندازد. پدر بیتا به سراغ فرهاد می رود و او را مجبور به ازدواج با بیتا می کند، ولی این بار بیتا پشیمان می شود و با فرهاد خداحافظی می کند.

فیلم خاکستری به کارگردانی مهرداد میرفلاح در سال 1379 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم مهناز افشار، بهزاد فراهانی، محمدرضا شریفی نیا، نادیا دلدارگلچین، محمدرضا داوودنژاد، رامین پرچمی، سروش خلیلی، ثریا قاسمی، آرین خلج , رامبد شکرآبی به هنرمندی پرداخته‌اند.


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

بهترین فیلم های جنایی تاریخ ، 79 فیلم همراه خلاصه داستان و توضیح

ژانر فیلم‌های جنایی، مثل ژانر فیلم‌های عشقی همیشه محبوب است. انگار بخشی از ناخودآگاه ما بدش نمی‌آید که خودش را جای تبهکارها و آنهایی که مسیر مستقیم را دوست ندارند طی کنند، بگذارد. ما شاید در این گانگسترها و تبهکارها، کاریزما و اراده‌ای…

ده فیلم حال خوب‌کن که در روزهای افسردگی و بی‌حالی به فریادتان می‌رسند!

فیلم‌های خوب بسیارند. اما آنهایی که در طول تماشای آنها یا در قسمت پایانی، نشاط و سرخوشی سنگین و وزینی در شما ایجاد کنند و امیدواری به زندگی در شما ایجاد کنند؛ عده کمی از فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند. اینجا فقط برای نمونه 10 تا از فیلم‌های خوب…

سریال های 2022 جدید – معرفی، خلاصه داستان و بررسی 41 سریال

امسال هم با انبوهی سریال جدید روبرو شده‌ایم. در حالی که بسیاری از سریال‌ها از سال‌های قبل را هنوز ناتمام گذاشته‌ایم، موجی از سریال های 2022 جدید ، مار را در برگرفته‌اند و انتخاب‌های جدیدی برای ما مطرح کرده‌اند. اینجا فهرستی از آنها را برای…

سریال‌ های جدید 2021 : معرفی و فهرست 40 سریال از بهترین‌ ها بر اساس نمره‌ imdb

همیشه به دنبال سریال‌ های جدید هستیم با اینکه می‌دانیم انبوهی فیلم کلاسیک ندیده و سریال قدیمی تمام‌نشده برای دیدن داریم. یک علتش این است که دوست داریم یک سریال جدید و خوب پیدا کنیم و خیلی زودتر از دوستان خود کشفش کنیم و بعد افتخار معرفی‌اش…

برترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما: فهرست 40 تایی

سینما بدون سوژه اصلی عشق و عاشقی چه معنایی دارد؟! سینما از همان روزهای نخستینش بدون این مضمون بی‌معنی بود. همچنانکه ترانه و شعر و نقاشی و داستان و رمان را بدون مضمون عشق، اصولا به کلی معنای خود را از دست می‌دهند، سینما هم بدون این سوژه،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. امیرحسین می گوید

    جای پر پرواز خالی نیست ؟
    مارمولک چی؟

    1. افشین می گوید

      و شب برهنه

    2. تنها می گوید

      مارمولک که برای سال 1382 هست نه دهه 70
      پر پروازم برای سال 1379 هست. دیگه اینم همون دهه 80 حساب میشه.

  2. سامان می گوید

    جای اینا خالیه
    شیفته
    رنگ شب
    مزاحم
    شبهای تهران
    قرمز

  3. پرنیان می گوید

    سلام… من دنبال فیلمی میگردم که توی کودکی تبلیغش رو دیده بودم ولی هیچ چیزی درباره فیلم نمیدونم امیدوارم راهنماییم کنید…
    داستان فیلم درباره یه پسر بچه بود که دنبال مادرش میگشت…. اسم مادرش مریم بود و اون بچه بجز این چیزی درباره مادرش نمیدونست… طی یه سری ماجرا وارد یه کلیسا میشه و این صحبتش با پدر روحانی کلیسا بود که من یادمه
    پسر : شما مادر منو دیده بودید؟
    پدر روحانی : مگه شما عکسی از مادرت نداری؟
    پسر : نه… ولی چون اسمش مریم خانم بوده… فکر میکنم شبیه حضرت مریم بوده…
    پدر روحانی : همه مادر ها شبیه حضرت مریم هستند‌…
    و یه چیز دیگه ازش به یاد دارم یه پسر بچه ی دیگه بود که نابینا بود و بعد روی مجسمه ای که از حضرت مریم ساخته شده بود دست میکشه و میگه : از صورتش معلومه خیلی خانم مهربونی بوده…

  4. میرمحمود می گوید

    سالهای 1369 تا 1370 یک فیلم آمریکایی که پرفروش هم بود در سینماهای ایران پخش شد با عنوان تعقیب و گریز که من دنبال این فیلم میگردم کسی اطلاعاتی از این فیلم داره ؟ مثل کارگردان یا هنرپیشه ای یا سال ساخت یا خلاصه داستانی .
    ممنون میشم

    1. ثریا می گوید

      بازیگرش سیلوستر استانلوه بود اسم فیلم یادم نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5