تصاویر اصلاح‌شده فرود آپولو 16 بر سطح ماه، به مناسبت پنجاهمین سالگرد این رخداد

0

جان یانگ، چارلز دوک و توماس متینگلی فضانوردان ناسا 50 سال پیش در چنین روزی بر ماه فرود آمدند. به مناسبت این سالگرد، تصاویر گرفته شده توسط آنها بازسازی شده است.

آپولو 16 دومین ماموریت از سه “ماموریت J” ناسا بود که به جای تمرکز بر تبلیغات و هیاهوی رسانه‌ای مانند ماموریت‌های قبلی، بر تحقیق علمی متمرکز بود. این ماموریت در 16 آوریل 1972 از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا شروع شد.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو 16، اندی ساندرز، متخصص تصویربرداری و نویسنده کتاب آینده آپولو، تصاویر گرفته شده توسط خدمه در طول ماموریت 11 روزه خود را با دقت بازسازی کرده  و بهبود بخشیده است.

در میان آن‌ها تصاویری از افق ماه، طلوع زمین، پرتره‌های گروهی  فضانوردان و “جهش غول‌پیکر” جان یانگ وجود دارد.

کتاب Apollo Remastered قرار است در ماه سپتامبر و پیش از پنجاهمین سالگرد آخرین ماموریت آپولو 17 در دسامبر سال جاری منتشر شود.

چارلی دوک، 86 ساله، خلبان ماژول قمری در آپولو 16، هنوز خاطرات خوبی از مأموریت خود در ماه دارد.

با توجه به اینکه فضانوردان می‌دانستند که بعد از آنها، تنها یک ماموریت دیگر با سرنشین انسانی انجام می‌شود، قدر این موقعیت را می‌دانستند. در این پرواز، نسبت به ماموریت‌های قبلی، فضانوردان امکان یافتند که زمان بیشتری روی ماه سپری کنند.

خدمه به طور موثر سه روز از مدت 11 روز ماموریت را روی ماه زندگی و کار کردند و بقیه 11 روز، صرف رفت و برگشت آنها به ماه شد.

ماموریت آپولو 16 بدون مشکل نبود. پس از رسیدن به مدار ماه، ماژول ماه (LM) از ماژول فرماندهی و خدمات (CSM) جدا شده بود که در این زمان خلبان ماژول فرماندهی متینگلی متوجه مشکلی در موتور SPS شد. این موتور در ماژول خدمات فرماندهی باید آنها را به زمین برمی‌گرداند. 4 ساعت طول کشید تا مشکل ارزیابی شود و مشخص شود که ماموریت ادامه یابد یا لغو شود.

در این مدت جان یانگ و چارلی دوک در ماه‌نشین مجبور شدند، این ماژول را در فاصله ایمن و به طوری که به صورت بصری از ماژول فرماندهی قابل رؤیت باشد؛ نگاه دارند.

جالب است بدانید که در مجموع 12 نفر روی ماه قدم گذاشته‌اند. به طوری که می‌دانید نیل آرمسترانگ نخستین آنها بود. ادوین «باز» آلدرین به دنبال نیل آرمسترانگ بر سطح ماه قدم گذاشت و  نام مستعار محبوب او خود را به شخصیت انیمیشن داستان اسباب بازی Buzz Lightyear داد.

آخرین افرادی که روی ماه قدم گذاشتند یوجین (جین) سرنان و هریسون (جک) اشمیت بودند.

سرنان قبل از اینکه ماه را ترک کند، حروف اول دخترش تریسی را در سنگ روی ماه تراشید. از آنجایی که ماه شرایط آب و هوایی مانند باد یا باران را تجربه نمی‌کند تا چیزی را از بین ببرد، حروف اول او مدت طولانی روی همین سنگ حفظ خواهد شد.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5