روشهای اصلاح شکستگی دندانها

0

رپورتاژ

برخورد با دندان های  شکسته بیشتر از آن چیزی که مردم فکر می کنند، مهم است. حتی اگر دندان های انسان بسیار قوی باشند، ممکن است در شرایط خاصی لب پر شده، ترک خورده  یا شکسته شوند. این آسیب می تواند باعث درد شدید شود و دندان های شما را در برابر عفونت آسیب پذیرتر کند.

اگر دندان شما شکسته شده است ، مهم است که در اسرع وقت با دندانپزشک مشورت کنید و بهترین راه حل را برای ترمیم دندان خود در نظر بگیرید. برای ترمیم و احیای دندانهای شکسته و از دست رفته، راه حل های مختلفی وجود دارد که دندانپزشک مربوطه با معاینه و بررسی شرایط دهان و دندان شما، تشخیص میدهد که کدامیک برای شما مناسب تر است. در زیر درباره ی این راه حل ها توضیح خواهیم داد‌.

لمینت سرامیکی

 

برای استحکام دندان، ممکن است نیاز به پرکردن با پرسلن چینی یا همان روکش سرامیکی روی دندان داشته باشیم. این گزینه تقریباً 98 درصد از استحکام دندان را به حالت طبیعی باز می گرداند. لمینت دندان ایرادهای دندانی را برطرف کرده و طرح لبخند شما را زیبا میکند. در برخی موارد، متخصصان می توانند این روش را با فناوری CEREC در یک جلسه انجام دهند؛ بنابراین افراد می توانند دندان شکسته را در یک جلسه تعمیر کنند.

 

مهرآوید

هنگامی که شرایط به مواد مقاوم‌تر در لایه‌های نازک (طلا یا زیرکونیا) نیاز دارد یا زمانی که ملاحظات زیبایی‌شناختی نیاز به همکاری تکنسین لابراتوار دارد، افراد حرفه‌ای ممکن است پس از ساخت آنها در لابراتوار ازروکش‌های سرامیکی استفاده کنند. در این موارد، متخصص نیاز به نصب ترمیم موقت در اولین قرار ملاقات و نصب ترمیم نهایی در یک ویزیت دیگر در دو تا سه هفته بعد دارد.

 

 باندینگ دندان

باندینگ دندان یک روش ساده است که نیازی به بی حسی ندارد. دندانپزشک برای چسباندن دندان، ابتدا سطح آن را با مایع یا ژل حکاکی می کند تا زبر شود و مواد باندینگ به راحتی به آن بچسبد‌. در مرحله ی بعدی دندانپزشک یک ماده ی چسبنده به دندان زده و سپس یک لایه ی رزین که همرنگ با خود دندان می باشد را روی آن قرار می دهد. پس از شکل دادن به مواد باندینگ به گونه ای که شبیه به دندان طبیعی به نظر برسد، پزشک از نور ماوراء بنفش برای سفت کردن آن استفاده می کند.

عصب کشی کانال ریشه

 

اگر ناحیه بزرگی از پالپ تحت تأثیر قرار گرفته باشد یا درد زیادی همراه با شکستگی دندان وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به انجام روت کانال باشد. این درمان شامل حفظ پوسته جامد دندان طبیعی و برداشتن پالپ قسمت نرم داخل آن است. سپس در صورتی که ساختار باقیمانده دندان و تکیه گاه آن در وضعیت نرمالی باشد، داخل دندان را با مواد مخصوص پر می کنند.

 

 روکش( تاج)

پس از تکمیل درمان، عصب کشی  ریشه و رفع درد، یک متخصص دندانپزشکی ممکن است از دندان با روکش محافظت کند. روکش ها دندان های شکسته را می پوشانند و زمانی مفید هستند که یکپارچگی دندان مورد نظر ضعیف باشد.

اصلاح شکستگی دندان

اگر تکه ی بزرگی از دندان شکسته شده باشد یا دندان آسیب دیدگی زیادی داشته باشد، دندانپزشک باید بخش باقیمانده ی دندان را ساییده و سوهان بکشد و آن را با روکش یا کلاهک دندانی که برای محافظت از دندان و بهبود آن ساخته شده است، بپوشاند. ظاهر روکش های دائمی را می توان از فلز، چینی ذوب شده، رزین یا سرامیک ساخت. روکش های پرسلن و رزین را می توان طوری ساخت که شباهت بسیار زیادی به دندان اصلی خود فرد داشته باشد.

ایمپلنت

هنگامی که به هر دلیلی دندانهای خود را ازدست میدهید یا دندان به گونه ای ضربه خورده که مجبور به کشیدن آن هستید، باید به دنبال راهی برای ترمیم یا جایگزینی آن باشید. ایمپلنت ها یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی دندانهای از دست رفته یا بی دندانی هستند که ظاهری نزدیک به دندانهای طبیعی فرد دارند. ایمپلنت ها پایه های تیتانیومی هستند که در لثه قرار گرفته و با استخوان فک جوش می خورند و در فک پایدار می شوند. قیمت ایمپلنت دندان بسته به متریال و مواد مصرفی و تجربه و دستمزد پزشک متفاوت است؛ همچنین ایمپلنت دندانی یک روش دائمی و ایمن است و نسبت به تمامی روش های دیگر از دوام بالاتری برخوردار می باشد.

کلینیک دندانپزشکی مهرآوید

سخن آخر

دندانها به دلایلی نظیر تصادف، خوردن خوراکیهای سفت، انجام فوتبال و ورزش های رزمی بدون استفاده از محافظ دندانی و …. دچار ترک خوردگی یا شکستگی شده و از بین می روند. البته چندان جای نگرانی نیست؛ زیرا روشهای زیادی برای ترمیم این شکستگی ها وجود دارد. هر کدام از روشهای نام برده در بالا دارای جنس، عمر و دوام متفاوتی هستند که انجام هر کدام از آنها نیاز به بررسی، معاینه و تشخیص دندانپزشک دارد. کلینیک دندانپزشکی مهرآوید، تمامی روشهای ترمیمی را به صورت حرفه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن برای مراجعین محترم خود انجام داده و به دندانهای شکسته و از دست رفته ی آنها، زیبایی را هدیه می کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.