مایکروسافت که سعی کرده بود کاربران عصبانی ویندوز 11 را آرام کند، آن‌ها را عصبانی‌تر کرد! آیا دموکراسی در طراحی، وجهه مثبت ایجاد می‌کند یا یک اشتباه راهبردی است؟!

0

هیچ کس نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد، با این وجود، همه ما می‌توانیم سعی کنیم که درصد رضایت از خودمان را بالا ببریم.

زمانی که ساتیا نادلا مدیرعامل شد، رفتار مایکروسافت مردم‌گراتر شد و سعی کردم دیگر آن شرکت پیر و عبوس نباشد.

مایکروسافت مشهور است که یک درمیان سیستم عامل خوب و بد می‌سازد. با این همه ما آرزو می‌کردیم که بعد ویندوز 10، باز هم سیستم عامل خوبی داشته باشیم. ویندوز 11 آمد و در ابتدا اشکالات به نظر جزئی می‌آمدند. مثلا اینکه به صورت پیش‌فرض منوی استارت در وسط قرار داده شده بود، چیز مهمی نبود، چون با رفتن به تنظیمات می‌شد، دوباره منوی استارت را به سمت چپ برد.

با این همه، مایکروسافت دوست داشت که وسط چین شدن منوی استارت را توجیه کند و کار خود را کاری حساب‌شده جلوه بدهد. به همین خاطر بود که با یک سال پیش یک ویدئو در یوتیوب منتشر کرد تا این امر را توضیح بدهد.

با شروع تماشای ویدئو، تصورمان این است که مایکروسافت می‌خواهد هوش و خلاقیت پنهان تغییر موقعیت منوی استارت را توضیح بدهد. ما چند طراح را می‌بینیم که ظاهرا می‌خواهند در مورد روند پیچیده کار توضیح بدهند. اما در ادامه ویدئو می‌گوید که چرا این کار را به خود مردم واگذار نکنیم؟

تصور کنید استیو جابز از مردم بپرسد که دوست دارند صفحه اصلی آیفون چگونه چیده شود!

مایکروسافت می‌خواست که کاربران ناراضی را که بالافاصله بعد از نصب ویندوز 11، منوی استارت خیلی به ذوقشان برمی‌خورد، آرام و راضی کند.

اما در مقابل مردم این ژست دموکراسی مایکروسافت را تصنعی تشخیص داده‌اند.

نمونه: “آن‌ها به معنای واقعی کلمه همه چیز‌هایی را که مردم درخواست می‌کنند نادیده می‌گیرند و هر کاری را که می‌خواهند یا دوست دارند انجام می‌دهند. هیچ کس منوی شروع جدید را دوست ندارد، حتی کمتر از تسک بار دوستش دارند.”

“چطور بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند ادعا کنند که بازخورد کاربران را می‌شنوند در حالی که صراحتاً این کار را انجام نمی‌دهند؟ آیا این دنیایی است که اکنون در آن زندگی می‌کنیم؟ کور خوانده‌اند که تصور کنند ما احمق هستیم.”

البته باید در نظر بگیرید که مایکروسافت در یوتیوب، برخلاف اپل، کامنت‌ها را باز نگه می‌دارد، ظاهرا واقعا مایکروسافت شنواتر است. اما این امر، به صورت متناقض کاربرانش را ناراضی‌تر می‌کند.


دموکراسی در طراحی؟!

الان که در حال نوشتن این پست هستم 698 کامنت پای این ویدئوی مایکروسافت گذاشته شده و بسیاری از آنها منفی هستند.

سوالی اصلی این است که باید هر چیزی را به رای عموم مردم گذاشت؟

به جای مایکروسافت روی شرایط طراحی سایت‌های خودمان متمرکز شویم.

اگر کسی بیاید و طبق استانداردهای طراحی نوی سایت‌های فرنگی و «ترند»های سال 2022، سایتی طراحی کند، آیا باید انتظار داشته باشد که کاربران ایرانی، تحسینش کنند؟

مسلما خیر!

معمولا کاربران جنبه‌هایی از طراحی‌های قدیمی را دوست ندارند. آنها چینش‌های مدرن محتوا را برنمی‌تابند. حتی کمی تغییر در منوی سایت یا فونت هم برایشان عجیب و غریب و هضم نشدنی است.

حتی اگر ایده برتری داشته باشیم و خلاقیتی در خود سراغ داشته باشیم، باید با ظرافت، تغییرات جدید را به خورد مخاطب خود بدهیم:

1- بخش‌هایی که ملکه ذهنشان شده را به تدریج تغییر بدهیم.

2- نیازهایشان را که حتی بیان نکرده‌اند، بشناسیم و به آنها عرضه کنیم.

3- احساس داشتن نیاز جدید در آنها القا کنیم!

4- آنقدر کاریزما داشته باشیم که حتی اشتباهات ما را خلاقیت جدید و مد جدید تلقی کنند.

اینها کارهایی هستند که دقیقا اپل در آنها استاد است. اما مایکروسفت، خیر!

ژست دموکراسی در طراحی گرفتن، دقیقا به باور من می‌تواند یک اشتباه راهبردی باشد.

مسلم است که کاربرها که از گروه‌های ناهمگنی تشکیل شده‌اند و حاصل به رای گذاشتن کار جدید، القای این مطلب است که خود شما از کارتان مطمئن نیستید.

در قسمت کامنت‌ها هم معمولا تعداد اندک کامنت‌های منفی، می‌توانند به صورت تصاعدی و بهمن‌وار، افزایش پیدا کنند.

منبع (با حذف و اضافات و تغیییرات)


پی‌نوشت: روش چپ‌چین کردن منوی استارت در ویندوز 11 را که بلد هستید؟!

به این مسیر بروید:

Settings > Personalization > Taskbar

در قسمت Taskbar behaviors ، چپ‌چین شدن را انتخاب کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.