چگونه کودکان اینکا، آماده مراسم تشریفاتی قربانی شدن برای خدایان می‌شدند؟ تحقیق جدید سم‌شناسی، دادن مواد روان‌گردان به آنها را اثبات کرده است

0

مدت‌ها پیش بقایای مومیایی شده چند کودک که در ارتفاعات کوه‌های آتشفشانی در جنوب پرو، به صورت یخ‌زده پیدا شدند. ۵۰۰ سال بود که اسرار آخرین روزهای زندگی آنها پنهان شده بود.

از زمان کشف مومیایی‌ها در دهه 1990، محققان تلاش کردند تا راز این کودکان باستانی را کشف کنند.

حالا تحقیق جدید توسط یک تیم بین المللی از محققان جزئیات تازه‌ای در این مورد ارائه کرده و آثاری از مواد روانگردان را در موها و ناخن‌های آنها شناسایی کرده است.

این کودکان در مراسم کاکاکوچا قربانی شده بودند و پیش از این هم می‌دانستیم که به قربانی‌ها محرک‌ها، داروهای ضد افسردگی و گاهی اوقات الکل داده می‌شد تا به اصطلاح خودآگاهانه به سوی مرگ حتمی سوق داده شوند. اما شواهد علمی دقیقی برای این امر، کمتر در دسترس بود.

در ضمن واقعا دشوار است که احساسات و حال و هوای این کودکان را حدس زد. ممکن است آنقدر در گوش آنها خوانده باشند که واقعا در هنگام قربانی شدن، حس غرور داشته باشند یا شاید هم به صورت طبیعی مضطرب و گیچ شده باشند و ترسیده باشند.

محققان حدس می زنند که به آنها مواد توهم زا داده می‌شد تا شرایط روحی‌شان کنترل شود.

یوهان راینهارد -کاشف آمریکایی- و باستان‌شناس پرویی -خوزه آنتونیو چاوز- در سفرهای خود به آتشفشان آمپاتو در کوه‌های آند در سال 1995، اجساد مومیایی کودکان را کشف کرده بودند.

در سال 2019 این اجساد، مورد بررسی دقیق زیست باستان‌شناسی قرار گرفتند و مشخص شد که دو نفر از این کودکان ۶-۷ سال پسر و یکی از آنها دختر بوده است.

یکی از آنها نشانه‌هایی از ناهنجاری را در دهانه یکی از استخوان‌های گردن خود داشت که نشان می‌داد احتمالا سردردهایی به این خاطر داشته و شاید هم در معرض از دست دادن ناگهانی هوشیاری و حتی نابینایی بوده.

حدس زده می‌شود که این کودکان ممکن است حتی از خانواده‌های ثروتمند هم انتخاب شده باشند و سفر آنها روزها یا حتی ماه‌ها در کوهستان طول کشیده.

برگ‌های کوکا هزاران سال است که برای کاهش گرسنگی و تحریک سیستم عصبی توسط ساکنان بومی جویده می‌شوند، و به احتمال زیاد به این کودکان در سفر سخت کوهستانی هم داده شده بود.

در تحقیق جدید دانشمندان تواستند متابولیت‌های مرتبط با مصرف یک دم‌نوش روان‌گردان تهیه‌شده از آیاهوسکا ayahuasca ( Banisteriopsis caapi ) را در بدن قربانی‌ها پیدا کنند که به منظور آرام‌سازی به آنها داده شده بود.

محققان از طیف سنجی جرمی برای شناسایی وجود آلکالوئیدها و متابولیت های کوکا و همچنین هارمالین و هارمین در ناخن های موی دو مومیایی استفاده کردند.

هارمالین و هارمین از ترکیبات موجود در B.caapi ساخته می‌شوند که معمولاً با مواد دیگر مخلوط می‌شوند تا دم‌کرده‌ای تولید شود که باعث استفراغ، اسهال و البته توهمات واضح و شدید می‌شود.

با آزمایش‌های تریپتامین N,N-DMT که باعث ایجاد توهم می‌شود، نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا معجونی که کودکان مصرف کرده‌اند چنین تأثیری داشته است. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر مصرف الکل پیدا نشد.

پس احتمال دارد که آیاهوسکا ayahusca صرفاً برای کاهش افسردگی و اضطراب به آنها داده شده بود.

با جمع آوری تکه‌های پازل، با داستانی هولناکی روبرو می‌شویم.

تعداد زیادی کودک تحریک شده و مات و مبهوت، خسته و دور از خانه و عزیزان، که به سمت مرگ حرکت داده می‌شدند، با این تصور که به دنیایی بهتر خواهند رفت.

این تحقیق در  Journal of Archaeological Science: Reports منتشر شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.