چرا مردم کارشان را رها می‌کنند؟ تحقیقات جدید در ۴ کلمه دلیل آن را می‌گوید

0

دلایل مالی و کسب‌وکاری خوبی برای استقبال از دورکاری کارمندان از سوی شرکت‌ها وجود دارد. بسیاری از شغل‌های آینده قابلیت دورکاری دارند.

همین‌طور، دورکاری کارمندان باعث خلاقیت و باروری ذهنی بیشتر آن‌ها شده و استرس محیط کار را کاهش می‌دهد. افزون بر این دلایل، هزینه‌های کسب‌وکارها را هم کاهش خواهد داد.

یک مطالعه جدید از سوی موسسه FlexJobs در سال ۲۰۱۹ این موضوع را بیشتر تایید کرده و عمده دلایل ترک کار توسط مردم را نشان می‌دهد. این موسسه در تحقیقی به نام 2019 Annual Survey که برای هشتمین سال متوالی است انجام می‌شود؛ از بیش از ۷۳۰۰ پاسخ‌دهنده درباره انعطاف‌پذیری محل کار و تاثیرگذاری آن در انتخاب شغل بعدی سوال شده است.

چرا مردم شغل خود را ترک می‌کنند؟

در گزارش موسسه FlexJobs بیش از یک سوم کارمندان (حدود ۳۰ درصد) دلیل ترک کار خود را عدم انعطاف‌پذیری بیان کردند. به طور واضح آن‌ها گزینه «No flexible work options» را انتخاب کردند که بیشتر بر انعطاف‌پذیری در دورکاری شغل اشاره دارد.

به زبان ساده، نزدیک به یک سوم کارمندانی که شغل و شرکت محل کار خود را ترک کردند؛ خواهان آزادی بیشتری در شغل خود شده و خواستار تطابق‌پذیری بالاتری برای کار و زندگی بودند. آن‌ها انتظار داشتند کسب‌وکارها با نیازها و درخواست‌های آن‌ها برای تغییر شرایط کار، ساعت کار، نوع و محل کار موافقت کنند.

در گزارش FlexJobs چهار دلیل واضح برای انعطاف‌پذیری بیشتر در کار عنوان شده است. این دلایل باید مورد توجه تصمیم‌گیرندگان در کسب‌وکارها قرار گیرد تا بتوانند سیاست‌ها و استراتژی‌های خود را براساس این موارد تنظیم کنند:

ایجاد تعادل میان کار و زندگی (۷۵ درصد)

خانواده (۴۵ درصد)

صرفه‌جویی در زمان (۴۲ درصد)

استرس‌های رفت و آمد (۴۱ درصد)

از دیگر یافته‌ها و آمارهایی که می‌توان در گزارش سال ۲۰۱۹ موسسه FlexJobs اشاره کرد:

۱۶ درصد از کارگران به دلایل مشکلات انعطاف‌پذیری در کار می‌خواهند شغل بهتری پیدا کنند.

۸۰ درصد پاسخ‌دهنده‌ها اذعان داشتند اگر در کارشان انعطاف‌پذیری بیشتری وجود داشته باشد؛ روی همین شغل فعلی باقی مانده و به کارفرمایان وفادارتر هستند.

۷۳ درصد پاسخ‌دهنده‌ها می‌گویند در انتخاب شغل آینده بیشتر به فاکتور ایجاد تعادل میان کار و زندگی اهمیت می‌دهند. مثلا، برای آن‌ها بیمه درمانی، مدت زمان تعطیلات و سایر مزایای شغلی اهمیت دارد.

چرا کسب‌وکارها باید تغییر استراتژی دهند؟

موسسه آپ‌ورک در گزارش UpWork 2019 Future Workforce خود اشاره می‌کند در سال ۲۰۲۸، بیش از ۷۳ درصد تیم‌ها دارای اعضا و کارمندانی دورکاری هستند.

این واقعیت باعث می‌شود کسب‌وکارها به طور جدی‌تری به بررسی دلایل افزایش انعطاف‌پذیری در پست‌های شغلی کارمندان تفکر کرده و کم‌کم در استراتژی‌های خود تغییراتی ایجاد کنند. در سال‌های آینده، افراد بیشتر خواستار دورکاری یا کارهای پاره‌وقت هستند.

در گزارش موسسه FlexJobs حداقل ۵ دلیل قانع‌کننده برای استقبال از دورکاری توسط کسب‌وکارها ذکر شده است:

۱- حفظ کارمندان

۸۰ درصد کارمندان می‌گویند اگر در کارشان انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند؛ بر سر کار خود باقی مانده و به کارفرما وفادار هستند.

۲- کاهش هزینه‌ها

۲۸ درصد پاسخ‌دهنده‌ها می‌گویند حاضر به دورکاری هستند و به ازای آن ۱۰ الی ۲۰ درصد حقوق آن‌ها کاهش پیدا کند. ۲۱ درصد می‌گویند باید در زمان تعطیلات در کنار خانواده باشند و اصلا کار نکنند و حاضر هستند پولی برای این روزها نگیرند. ۱۶ درصد هم گفتند نیازی به حقوق و مزایای بازنشستگی ندارند.

۳- بهره‌وری

۶۵ درصد می‌گویند در محیط کار بیشتر حواس‌شان پرت می‌شود و در خانه بهره‌وری بیشتری دارند. آن‌ها می‌گویند استرس محیط کار، همکاران، عدم تطابق محیط با نیازهای کاری آن‌ها و راحتی بیشتر، رفت‌وآمدها و برخی سیاست‌های شرکت‌ها روی بهره‌وری آن‌ها اثرگذار هستند.

۴- آموزش و تجربه

جالب است بدانید ۳۳ درصد افرادی که می‌خواهند کارشان را برای انعطاف‌پذیری بیشتر ترک کنند؛ در سمت‌های مدیر و بالاتر هستند. ۷۸ درصد افراد مدرک دانشگاهی دارند و ۶۹ درصد آن‌هاحداقل مدرک لیسانس و ۲۸ درصد آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

۵- استراتژی استخدام

۹۷ درصد پاسخ‌دهنده‌ها می‌گویند اگر در کارشان انعطاف‌پذیری بیشتری وجود داشته باشد؛ حاضر هستند در طولانی‌مدت استخدام شرکتی باشند.

در حقیقت، تغییر استراتژی استخدام کسب‌وکارها می‌تواند به جذب نیروهای متخصص‌تر، باتجربه‌تر، وفادارتر و ارزان‌تر منجر شود. افراد می‌خواهند بهره‌وری بیشتری داشته باشد و به کارشان متعهد باشند ولی از سوی دیگر میان کار و زندگی یک تعادل برقرار شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5