زایمان طبیعی در اتاق عمل بینی

0

رپورتاژ

توجه کردید مامان های باردار وقتی که به موعد زایمان نزدیک میشوند ، به اصطلاح خودمانی به خودشان میرسند ؛ یعنی چی ؟ یعنی میرن آرایشگاه تا اگر پزشک اجازه داده باشه موهاشون رو رنگ کنند ، لاک بزنن و خلاصه دستی به سر و روی خود بکشند و از این حرفا ! ایده اصلی پشت انجام این کارها این است که به تصور مادرها بعد از تولد نوزاد ، به قدری درگیر کودک خواهند شد که وقتی برای این کارها پیدا نخواهند کرد. اما این وسط یک سوال اساسی تر برای خیلی ها پیش می آید ؛ آن هم این است که میتوانند پروسه های جراحی های زیبایی مثل عمل زیبایی بینی را هم در بر بگیرند ؟ مثلا مادری که قبلاً دماغش عمل کرده و الان نیاز به ترمیم داره میتونه در دوره بارداری عمل بینی ترمیمی انجام بده ؟ مطمئناً این ماجرا برای تعداد زیادی از مامان های مهربان به یک دغدغه تبدیل شده است. ما اینجاییم تا این موضوع را یکبار برای همیشه شفاف سازی کنیم.

چرا بعضی از مادران باردار فکر می کنند به عمل بینی نیاز دارند ؟

خب کمابیش همه ما میدانیم که در زمان حاملگی تغییرات اساسی در بانوان رخ می دهد که یکی از چشمگیرترین آن ها بالارفتن وزن است. البته که این امر در این دوره از زندگی زنان کاملا طبیعی است و در صورتی که کاهش وزن رخ دهد باید نگران شد ؛ پس به عنوان یک پوینت منفی به آن نگاه نکنید. اما این مسئله بخاطر اینکه نقطه ضعف خانم ها ، یعنی زیبایی ظاهر و اندامشان را مورد هدف قرار می دهد ، به یک دغدغه تبدیل می شود. در کنار این ماجرا ، تغییرات هورمونی هم تاثیر زیادی را به دنبال دارد مثل ورم کردن صورت ، دست و پا ، ریزش مو و غیره. به خاطر این مواردی که گفتیم ، در این بازه زمانی که اصولا باید یکی از شیرین ترین لحظات زندگی زنان بشمار رود ، مادرانی هستند شاید خارج از حالت طبیعی ، نسبت به هر مسئله ای حساس می شوند که یکی از این موارد زیبایی شان است. بانوان در این مقطع به خاطر تغییرات ایجاد شده احساس می کنند که دیگر زیبایی قبل را دارا نیستند و دیگر نمی توانند به حالت قبلی خود بازگردند. به همین خاطر مدام به دنبال راهی هستند که با ایجاد یک تغییر در خود ، دوباره مثل سابق جذاب و زیبا بشوند. خب یکی از مواردی که به ذهن شان خطور می کند ، عمل بینی است. با خود می گویند اگر دماغم را جراحی کنم ، کلی تغییر می کنم و مجدداً زیبا به نظر می رسم ! اما واقعا می شود موقعی که یک بچه در شکم است به اتاق عمل بینی رفت ؟!

عمل بینی در دوران بارداری شدنی است ؟

الان که بازار جراحی های زیبایی مثل عمل بینی و عمل بینی ترمیمی داغ است ، مادران باردار هم با خود فکر می کنند چرا ما از این مسئله بهره مند نشیم ؟ به همین جهت تصمیم می گیرند که به بهترین جراح بینی تهران مراجعه کنند و از او بخواهند که بینی شان را جراحی کند. اما به نظر شما وقتی به مطب دکتر میروند با چه پاسخی روبرو می شوند ؟ قطعا جواب بهترین جراح بینی به این خواسته منفی است ؛ اما چرا ؟ حتما میدانید که برای انجام جراحی های بینی خصوصاً عمل بینی ترمیمی که حساسیت بیشتری دارد ، رایج ترین نوع بیهوشی ، بیهوشی عمومی است. پس هر بیمار برای قرارگیری تحت این روند باید دوز مشخصی از داروی بیهوشی یا حتی بی حسی را دریافت کند. همین امر مهمترین فاکتوری است که از جراحی بینی در بارداری ممانعت می کند. زمانی که به دکتر علی جاودانی برای عمل بینی مراجعه می کنید ، اگر حتی مشکوک به بارداری باشید ، ایشان از شما می خواهد اول وضعیت خودتان ، یعنی باردار بودن یا نبودن را مشخص کنید و بعد بیایید و راجع به عمل کردن دماغتان بحث و مشورت کنید. اگر معلوم شود که شما یک جنین در شکم خود دارید ، توصیه اکید پزشک این است که برای حفظ جان و سلامت خود و کودک تان جراحی بینی را به بعد از زایمان و حتی پس از دوره شیردهی موکول کنید. جدا از مسئله بیهوشی ، حاملگی باعث متورم شدن قسمت های مختلف صورت میشود و ظاهر طبیعی برخی از اعضای صورت را پنهان می کند. در صورتی که برای عمل کردن بینی ، دکتر باید فرم و ایرادات طبیعی دماغ را بررسی کند. چه بسا برخی تغییرات ایجاد شده به خاطر همین ورم باشند و بعد از زایمان از بین بروند. آن وقت اگر شما جراحی بینی انجام داده باشید ، چه می شود ؟ بله ایراداتی که موقتی بوده و امکان داشت خود به خود بعد از وضع حمل از بین بروند ، رفع شده اما برخی ایرادات اصلی همچنان باقی مانده اند.

پس عمل بینی در بارداری خواسته منطقی نیست ؟

گفتیم که مادران در زمان بارداری به لحاظ روانی و عاطفی در برهه حساسی قرار می گیرند که حتی ممکن است به خود زشت پنداری مبتلا شوند. یعنی فکر بکنند به خاطر این که چاق شده اند و بدنشان متورم شده دیگر زیبا نبوده و حتی نگران می شوند که این ظاهر مورد پسند همسرشان واقع نشود. اما حقیقت این امر چنین نیست بلکه زنان در زمان بارداری نه تنها زشت نشده بلکه زیبایی خاصی پیدا می کنند. حالا راجع به قضیه جراحی بینی هم باید بگیم که این خواسته به طور عادی می تواند خیلی خوب هم باشد و برای کسانی که دماغشان ایرادهای ظاهری و عملکردی زیادی دارند ، جذابیت چهره را بالا می برد. اما زمانی که باردار هستید ، حاملگی شما یک مانع برای این عمل است. چراکه هنگامی که باردار می شوید ، اولویت حفظ سلامت خود و کودک درون رحم می باشد و حتی جراح بینی هم شما را از انجام این کار باز می دارد. شما هدف تان از انجام عمل های زیبایی داشتن ظاهری جذاب و دلنشین است منتها در صورتی می توانید از این امر لذت ببرید که در سلامت کامل باشید. اگر سلامتی تان به خطر بیفتد یا حتی اتفاق ناخوشایند برای جنین وقوع پیدا کند ، زیبایی حاصل شده چه سود و فایده ای خواهد داشت ؟! پس متوجه شدید که عمل کردن بینی در حاملگی خواسته منطقی نیست.

منبع : www.javdanimd.com

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.