7روش خانگی درمان گردن درد

0

رپورتاژ

گردن درد یکی از شایع ترین دردهای سیستم اسکلتی بدن است که اغلب افراد به آن دچار شده اند.

یکی از شایع ترین علت های گردن درد به دلیل قرارگیری وضعیت نامناسب گردن است. همه ما روزانه زمان زیادی را به استفاده از لب تاپ یا موبایل می گذرانیم و طبیعی است که پس از مدتی به گردن درد و گرفتگی عضلات دچار شویم. جای هیچ نگرانی نیست این گونه دردها را می توان با کمی اصلاح وضعیت گردن و با به کارگیری درمان های خانگی برطرف کرد.

استراحت یکی از بهترین راه های درمان دردهای عضلانی خصوصا گردن است. از این رو اغلب گردن دردهای مکانیکی با کمی استراحت و دراز کشیدن بهبود می یابند؛ زیرا در زمان استراحت عضلات گردن در حالت ریلکس قرار دارند به همین جهت هیچ گونه فشار را تحمل نمی کنند و همین عامل کمک می کند گرفتگی و اسپاسم های گردن برطرف شود. قبل از استراحت می توانید یک دوش آب گرم بگیرد و عضلات گردن را از گرفتگی و درد بیش از حد نجات دهید.

علائم گردن درد

گردن درد می تواند علائم و عوارضی را نیز به همراه داشته باشد که عبارتند از :

  • سردرد بخصوص درد در پشت سر
  • تشدید درد گردن با حرکت دادن گردن
  • انتشار درد به شانه و کتف ها
  • خشکی و سفتی گردن که سبب کاهش دامنه حرکتی گردن می شود.
  • اختلال در وضعیت خواب فرد
  • گزگز کردن اندام های فوقانی

 

شما می توانید برای جلوگیری از گردن درد خود، یک سری از روش های خانگی را اعمال کنید این روش‌های درمانی عبارتند از :

1.                 کمپرس گرم و سرد

یکی از راه‌های ساده برای مقابله با گردن درد، استفاده‌ متناوب از کمپرس گرم و سرد روی ناحیه‌ آسیب دیده است. کمپرس گرم گردش خون را بهبود می‌بخشد و باعث آرامش درد ماهیچه‌ها می‌شود. کمپرس سرد نیز تورم و التهاب را کاهش می‌دهد.

الف. برای ساخت کمپرس گرم، حوله‌ی نازکی را دور کیسه‌ی حاوی آب داغ بپیچید.
ب. برای ساخت کمپرس سرد، حوله‌ نازک را دور مقداری یخ بپیچید.
پ. کمپرس گرم را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی ناحیه‌ دردناک قرار دهید.
ت. کمپرس گرم را از روی بدن‌تان بردارید و کمپرس سرد را به مدت یک دقیقه روی آن بگذارید.
ث. این کار را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.
ج. روزی چند بار از این روش درمانی ساده استفاده کنید تا دردتان تسکین یابد.

توجهاگر ناحیه‌ آسیب دیده دچار قرمزی و ناراحتی باشد، از کمپرس گرم استفاده نکنید. در صورت ابتلا به مشکلات گردش خون از استفاده از کمپرس سرد خودداری کنید.

  1. گردن بند طبی

یکی دیگر از روشهای درمان خانگی گردن درد استفاده از گردن بند می باشد. سعی کنید مواقعی که کار شما به گونه ای است که مجبورید سر خود را زیاد پایین نگه دارید گردنبند طبی برای کاهش درد خود استفاده کنید. این گردنبند ها، درد را کاهش می‌ دهد و وزن سر را نگه می دارد. سعی کنید در فاصله‌ ای مشخص آن را باز کنید و به گردن خود حرکات کششی بدهید و مجددا آن را ببندید .

برای مشاهده و انتخاب بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن مقاله انواع گردنبند طبی در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

  1. زنجبیل

زنجبیل نیز یکی از گیاهانی است که به ‌شدت برای درمان آرتروز گردن از آن استفاده می‌شود. این گیاه دارای خاصیت ضدالتهاب است و به بهبود گردش خون کمک می‌کند. و به همین دلیل باعث کاهش درد و التهاب در گردن و نواحی اطراف آن می‌شود.

  • روزانه 3 فنجان چایی زنجبیل بنوشید. برای درست کردن چای زنجبیل یک قاشق غذاخوری تکه‌های کوچک زنجبیل را برای 10 دقیقه در 2 پیمانه آب بجوشانید. سپس آن را صاف‌کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید.
  • همچنین می‌توانید در روز چند بار گردن خود را با روغن زنجبیل ماساژ دهید.

 

4.                 تمرینات گردن را انجام دهید

این یک شکل ساده و در عین حال موثر از درمان فیزیوتراپی گردن درد در خانه است. ورزش نه تنها به تقویت عضلات گردن، بلکه به کاهش سطح استرس نیز کمک می‌کند. قبل از انجام هر گونه تمرین گردن مطمئن شوید که گردن شما خیلی سفت نیست. قبل از شروع، می‌توانید عضلات گردن خود را با اعمال گرمای مرطوب شل کنید.

  • زمانی که گردنتان به اندازه کافی شل شد، با چرخش آهسته آن در یک حرکت دایره‌ای، هم در جهت عقربه‌های ساعت و هم در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، شروع کنید. این کار به کشیدگی عضلات کمک می‌کند. سپس به آرامی گردن را 5 یا 6 بار تا سه مرتبه در روز به جلو و عقب و پهلو به پهلو حرکت دهید.
  • همچنین می توانید گوش خود را به آرامی از یک شانه به شانه دیگر حرکت دهید. این تمرین را با چرخاندن سر از این طرف به سمت دیگر انجام دهید.

 

  1. سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل خاصیت ضدالتهاب و قلیایی‌اش برای درمان آرتروز گردن بسیار مؤثر است و باعث کاهش درد و التهاب در گردن و نواحی اطراف آن می‌شود. بنابراین جهت کاهش درد گردن، پارچه ای تمیز آغشته به سرکه را برای مدت کوتاهی روی گردن قرار دهید.

6.                 ماساژ

ماساژ درمانی می تواند هر دردی را در بدن التیام بخشد و به بهبود خواب شما کمک کند. ناحیه درد را به آرامی ماساژ یا مالش دهید تا جریان خون تحریک شود و فشار در عضلات را کاهش دهد.

دوش آب گرم بگیرید و پوست خود را خشک کنید. یک قاشق غذاخوری روغن را کمی گرم کرده و گردن خود را با آن ماساژ دهید. با حرکات دورانی به آرامی و برای چند دقیقه ماساژ دهید. این کار را هر روز صبح تکرار کنید. همچنین می توانید در طول روز یک بار دیگر گردن خود را ماساژ دهید.

توجه: در صورت ایجاد درد بیشتر محل آسیب دیده را مالش ندهید.

  1. استرس

استرس را کاهش دهید، استرس می تواند باعث شود که عضلات گردنتان منقبض شود. کاهش استرس می تواند به درمان و پیشگیری از درد و سفتی گردن کمک کند. شما ممکن است به روش های مختلفی استرس را کاهش دهید از جمله:

  • گوش دادن به موسیقی
  • یوگا
  • گرفتن مرخصی یا استراحت، حتی اگر فقط چند ساعت دور از دفتر یا یک محیط استرس زا باشد
  • انجام کاری که از آن لذت می برید

برای اطلاع از روش های دیگر در درمان گردن درد، مقاله درمان دیسک گردن با چندین راهکار ساده را در سایت دکترمهندس مطالعه کنید.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.