آیا می‌دانستید لواشک و آلوچه خواص سلامتی دارند؟

0

رپورتاژ

علاقه به لواشک و آلوچه سن و سال نمی‌شناسد. در هر سنی و برای هر سلیقه‌ای، این تنقلات هیجان‌انگیز هستند و پتانسل راه‌انداختن یک جنگ جهانی در ابعاد کوچک را در هر خانه‌ای دارند! خوش‌طعم‌بودن آن‌ها را که کنار بگذارید، به دلیل داشتن فیبر، کربوهیدرات زیاد، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، مزایای زیادی برای بدن دارند.

اگر شما هم از طرفداران لواشک و آلوچه هستید و فکر می‌کنید دیگر سنتان به خرید و مصرف آن‌ها نمی‌خورد، خجالت را کنار بگذارید. بدون شک با خواندن ادامه مطلب در اولین فرصت، سبد خرید خود را پر از این خوشمزه‌های مفید خواهید کرد.

ایران؛ زادگاه لواشک و آلوچه

اطلاعات دقیق تاریخی وجود ندارد که معلوم شود لواشک برای اولین‌بار توسط چه کسی درست شد. با این وجود اعتقاد بر این است که مردم خاورمیانه اولین کسانی بودند که فهمیدند میوه‌های تازه را می‌توان به‌صورت پخته، پوره و خشک‌شده به مدت یک سال نگهداری کرد.

کتاب‌های آشپزی باستانی از لواشک به‌عنوان محصولی کاملا ایرانی یاد می‌کنند. امروزه این‌گونه تنقلات در طیف وسیعی از طعم‌ها در سراسر جهان به فروش می‌رسند. همچنین ویتامین‌هایی در طول فرآیند تولید به آن‌ها اضافه می‌شود تا سالم‌تر باشند. البته شیطنت در عرصه تولید هم وجود دارد و گاهی مواد افزودنی مضری همچون برخی اسیدهای خوراکی به آن‌ها‌ اضافه می‌شود. برای همین، توصیه می‌شود محصولات متعلق به برندهای معتبر را خریداری کنید.

انواع لواشک خوشمزه برای پذیرایی

اگرچه تا اسم لواشک آورده می‌شود، سینی‌های روی پشت ‌بام در ذهن تداعی می‌شود که با ورقه‌هایی از پوره میوه در انتظار خشک‌شدن هستند؛ اما امروزه لواشک‌ها از نظر نوع مواد به‌کاررفته و شکل ظاهری، به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • لواشک ساده: همان شکل سنتی لواشک که لذتی وصف‌نشدنی در بازکردن پلاستیک دو طرف آن و پیچیدن دور انگشت برای خوردن وجود دارد؛ می‌دانیم دهانتان آب افتاد!
  • لواشک پذیرایی: این نوع لواشک‌ها که به لقمه‌ای هم معروف هستند، در کنار شکلات و آبنبات در سینی پذیرایی جا خوش کرده‌اند.
  • لواشک چند میوه: در این مدل لواشک به‌جای استفاده از تنها یک میوه، از مخلوط چند میوه خوشمزه در کنار هم استفاده می‌شود.

انواع آلوچه‌ای که آب از دهانتان راه می‌اندازد

حتی فکرکردن به آلوچه هم احوال آدم را دگرگون می‌کند! کافی‌ست سری به بازارهای محلی یا گردشگری همچون درکه تهران بزنید تا ظرف‌های پر از آلوچه، هوش از سر شما ببرند. این تنقلات هم انواع مختلفی دارند:

  • آلوچه خشک: مثال خوب برای این نوع تنقلات آلوچه خشک است.
  • آلوچه با سس: در این نوع آلوچه یک یا چند میوه با سس غلیظی عرضه می‌شود که مزه‌های مخلتفی همچون ترش و ملس دارد.

خواص لواشک و خواص آلوچه و فواید آلو خشک برای بدن شما

تصورات غلطی وجود دارد که لواشک و آلوچه را تنقلات مضری برای بدن می‌دانند. کمی از این تصور فاصله بگیرید و به این سوال فکر کنید که ماده اصلی تهیه آن‌ها چیست؟ میوه! مگر ممکن است که میوه در هر شکلی برای شما مضر باشد؟ با این تفاصیل اگر باز هم فکر می‌کنید لواشک و آلوچه مضر هستند، توجه شما را به خواص این خوشمزه‌های دوست‌داشتنی جلب می‌کنیم.

سرشار از «هر آنچه بدن به آن نیاز دارد»!

لواشک یا میوه‌های خشک‌شده، سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن هستند. محتوای بالای مواد مغذی در این تنقلات سلامت فرد را تضمین و با خستگی و برخی از ناراحتی‌ها مبارزه می‌کند.

کمک به هضم غذا و خداحافظی با یبوست

این تنقلات تا حد زیادی به هضم غذا کمک می‌‌کنند. لواشک از الیاف طبیعی خاصی تشکیل شده که برای سلامت گوارش شما مفید است. در واقع فیبرهای موجود در آن به فرآیند هضم کمک می‌کند. علاوه‌بر این، دستگاه گوارش را پاک‌سازی و از بیماری‌هایی مانند یبوست و سایر مشکلات  و بیماری‌های مثانه جلوگیری می‌کند.

تاثیر مثبت روی پوست؛ عجیب اما واقعی!

لواشک و آلوچه در زیبایی پوست شما اثر دارند؛ زیرا از خاصیت سم‌زدایی برخوردارند. در واقع خوردن مقدار مجاز این تنقلات در روز، باعث دفع سموم از بدن و در نتیجه بهبود سلامت پوست می‌شود. پوستی شفاف، هدیه آلوچه و لواشک به شماست!

شاه‌کلید کاهش وزن

قبل از هر چیزی فراموش نکنید که زیاده‌روی در خوردن هر خوراکی برای بدن ضرر دارد. با این وجود، مصرف در حد اعتدال باعث می‌شود خواص آلوچه و لواشک برای کاهش وزن آشکار شود.

محتوای بالای فیبر موجود در برخی میوه‌های مورد استفاده برای تولید این نوع تنقلات، باعث می‌شود شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. علاوه‌بر این، یک جایگزین بسیار عالی  برای شیرینی و شکلات است. در واقع مصرف لواشک و آلوچه با کنترل موثر مصرف کربوهیدرات‌ها و قندها، به‌طور خودکار باعث کاهش وزن می‌شود.

جایگزین عالی برای میان‌وعده‌های مضر

لواشک و آلوچه می‌توانند میان‌وعده‌های کم‌کالری و سبکی برای کودکان و بزرگسالان باشند. یک وعده 14 گرمی از آن‌ها کمتر از 50 کالری و 0 گرم چربی دارد. گاهی حتی حدود 10 درصد از نیاز روزانه بدن به  ویتامین C را هم تامین می‌کنند. برای بچه‌های حساسی که تمایلی به خوردن میوه ندارند، لواشک و آلوچه را به عنوان جایگزین امتحان کنید.

حفظ سلامت مادر در دوران بارداری

لواشک و آلوچه از مواد مغذی برای مصرف در دوران بارداری محسوب می‌شوند. این تنقلات داری دو ماده مفید سدیم و پتاسیم هستند. سدیم و پتاسیم برای حفظ تعادل الکترولیت در بدن، به‌‌ویژه برای زمان بارداری، ضروری است.

علاوه‌بر‌ این، به دلیل این‌که فاقد چربی هستند باعث اضافه‌وزن در دوران بارداری نخواهند شد. البته باید کمی محتاطانه لواشک و آلوچه مصرف کنید؛ زیرا حاوی نمک است و احتمال دارد روی فشار خون دوره بارداری اثر بگذارد. پس توصیه می‌کنیم حتما در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

خرید آسان و سریع لواشک و آلوچه از اسنپ مارکت

آماده‌کردن لواشک و آلوچه در خانه، از خرید میوه تا تمیز‌کردن و پختن میوه‌ها، دردسرهای زیادی دارد. بعضی وقت‌ها نتیجه هم آن چیزی نمی‌شود که انتظار آن را داشتید. شاید فکر کنید خرید یک بسته لواشک و آلوچه، ارزش آماده‌شدن و بیرون‌رفتن از خانه را ندارد. ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم! در صفحه لواشک و آلوچه اسنپ مارکت چرخی بزنید و یک خرید کم‌دردسر را تجربه کنید.

همه محصولات از برندهای معتبر و با تنوع بالا را می‌توانید در صفحه لواشک و آلوچه ببینید و با اطمینان خرید کنید. علاوه‌بر این، تخفیف‌های هفتگی و ماهانه و ارسال رایگان برای خرید اول، تجربه لذت‌بخشی را برای شما به ثبت می‌رسانند. راستی؛ زمان ارسال را هم خودتان تعیین خواهید کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5