آیا عشق در نگاه اول واقعی است؟ بر اساس یک تحقیق، زوج‌های سازگار، از نظر زیستی در عرض 2 دقیقه پس از یک قرار ملاقات، همگام می‌شوند

0

برخی می‌گویند که عشق در نگاه اول اتفاق می‌افتد، اگر به درد هم بخورید، نیاز به تحلیل و بررسی ندارید و اگر هم کسی را نپسندید با هزار دلیل قانع نمی‌شوید!

یک مطالعه جدید نشان می دهد که زمان واقعی برای شکوفایی عشق حدود ۲ دقیقه است!

محققان بررسی کرده‌اند و متوجه شده‌اند که زوج‌هایی که واقعا جذب یکدیگر می‌شوند به فاصله کوتاهی از نظر میزان تعریق از سطح بدن و حرکات بدنی با هم همسان می‌شوند! این امر هم فقط در عرض ۲ دقیقه رخ می‌دهد.

متخصصان میزان جذب شدن زنان به مردان همگام از نظر زیستی، بیشتر از جذب مردان به زنان همسان است.

برای انجام تحقیق، پژوهشگران از مردان و زنان خواستند که مچ‌بندهایی که فعالیت الکترودرمال را اندازه‌گیری می‌کنند، ببندند.

مشخص شد که آن زوج‌هایی که سر قرار می‌روند و همدیگر را می‌پسندند، فعالیت الکترودرمال مشابه بیشتری دارند. حتی جذبه جنسی‌ آنها هم برای یکدیگر بیشتر است.

زوج‌های علاقه‌مند همچنین حرکات فیزیکی خود را در طول قرار با هم همسان می‌کردند. چیزهایی مانند لبخند زدن، تکان دادن سر و حرکت دست‌ها و پاها.

نتایج این مطالعه جدید تدر مجله  Scientific Reports منتشر شده است.

دکتر شیر آتزیل، نویسنده این مطالعه می‌گوید که در عرض ۲ دقیقه پس از رفتن به سر قرار، میزان همگامی فیزیولوژیکی، پیشبینی کننده میزان علاقه واقعی زوج‌ها می‌تواند باشد.

بررسی علمی فرایندی که انسان‌ها در انتخاب جفت یا همسر دارند، مدت‌‌ها مد نظر دانشمندان بوده است. بر اساس تئوری‌های تکاملی کلاسیک این احتمال مطرح می‌شد که چیزهایی ظاهری و ثابتی مانند شکل صورت، رنگ مو و شاخص‌های باروری مانند میزان پهن بودن باسن ناخودآگاه مورد توجه مردان قرار می‌گیرد. اینها سازگاری‌های فیزیولوژیکی یا رفتاری متقابل را به حساب نمی‌آوردند.

برای انجام این تحقیق، کارشناسان 32 دانشجوی دگرجنس‌گرا در مقطع کارشناسی – 16 مرد و 16 زن – که علاقه‌مند شده بودند با هم بر سر یک قرار عاشقانه حاضر شوند، انتخاب کردند.

از آنها به مدت پنج دقیقه فیلم‌برداری شد. فعالیت الکترودرمال آنها نیز با استفاده از مچ بند Empatica E4 ثبت شد.

فعالیت الکترودرمال به تغییر در مقاومت پوست در برابر جریان الکتریکی بر اساس فعالیت غدد عرق اشاره دارد. فعالیت بیشتر غدد عرق، میزان رسانایی پوست را افزایش می‌دهد. چون عرق حاوی الکترولیت هایی مانند سدیم و کلرید است که افزایش رسانایی می‌شود.

تعریق توسط سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می شود و رسانایی پوست نشانه برانگیختگی روانی یا فیزیولوژیکی است.

در مجموع 46 قرار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. پس از قرار هم هر یک از شرکت‌کننده اظهار داشت که چقدر تحت تاثیر قرار گرفته است. بعد اطلاعات مربوط به فعالیت الکترودرمال و حرکات زوج‌ها با اظهارات آنها مقایسه شد و مشخص شد که آنهایی که قرار موفق‌تری داشتند در عرض تنها ۲ دقیقه فعالیت الکترودرمال مشایه و حرکات مشابهی با هم داشته‌اند.

البته در مطالعات آینده، دکتر آتزیل و همکارانش قصد دارند بررسی کنند که آیا همسانی فیزیولوژیک باعث افزایش احساس جذابیت می‌شود یا اینکه احساس جذابیت باعث همگام شدن می‌شود.

سال گذشته هم محققان دانشگاه لیدن در هلند گزارش دادند که تعریق همزمان و ضربان قلب مشابه نشانه‌های قوی جذابیت عاشقانه هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.