معرفی کتاب هارمونی پولی: پول چطور رابطه زوج‌ها را تباه می‌کند؟

0
رپورتاژ

جایگاه پول در زندگی مشترک شما کجاست؟ تا به حال خودتان یا زوج‌های اطرافتان، مثلاً پدرومادر، سر پول به اختلاف خورده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است، باید بدانید که شما تنها نیستید زیرا پول عامل اختلاف و تنش در بسیاری از رابطه‌ها است. خوشبختانه روانشناسی به کمک ما آمده است و محققان بسیاری در روانشناسی پول، به راه حل این موضوع پرداخته‌اند؛ چیزی که موضوع کتاب «هارمونی پولی» هم هست و ما در این معرفی کتاب دربارۀ آن صحبت می‌کنیم.

 

مسیری که برای رسیدن به هارمونی پولی باید طی کنید

یکی از نکات مهم زندگی زناشویی هماهنگ بودن همسران در امور مالی است. پیش‌نیاز این هماهنگی این است که ابتدا هر کدام شخصاً رابطۀ صلح‌آمیز و متعادلی با پول بسازند یا به‌اصطلاح به هارمونی پولی برسند و بعد، این هارمونی را در رابطه‌شان هم حاکم کنند. ممکن است این جملات سخت به‌نظر برسند؛ اما کتاب به روان‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن آن را توضیح داده است. برای روشن‌تر شدن مسئله، بگذارید با یک مثال، مرحله به مرحله پیش برویم. البته این فقط یک نمونه است. شما به خودتان یا آدم‌های اطرافتان فکر کنید و نمونه‌های دیگر را بررسی کنید.

 

کودکی: پدرم سخت کار می‌کرد، مادرم بی‌وقفه خرج می‌کرد

پدر خانم رحیمی مرد سختکوش و قانعی بود. او از شاگردی نانوایی کارش را شروع کرده بود و با صرفه‌جویی زیاد، توانسته بود پیش از ازدواج، نانوایی خودش را بخرد و کاسبی خوبی داشته باشد. همسر او اما، در تمام مراحل زندگی‌اش در رفاه زیسته بود و چیزهایی که اصلاً بلد نبود، قناعت و صرفه‌جویی بودند. مادر خانم رحیمی همیشه در حال خرید بود و اعتقاد داشت تمام چیزهایی که می‌خرد، ضروری هستند، حتی سرویس قابلمه‌ای که برای جهیزیۀ آیندۀ دختر پنج ساله‌شان خریده است. خرید بی‌رویه او همیشه عامل بگومگو در خانه‌شان می‌شد. در نهایت، آقای رحیمی که نتوانسته بود کسب‌وکارش را بیشتر از همان یک مغازه گسترش دهد، ناکامی‌هایش در موفقیت مالی را تقصیر زنش می‌دانست.

تماشای زندگی و رابطۀ پدرومادر موجب شده بود خانم رحیمی که عاشق خریدکردن بود، به خودش سخت بگیرد و مانند پدرش قناعت پیش کند. او وقت‌هایی که فکر می‌کرد بیش از حد نیاز خرید کرده است، خودش را با نخریدن کالاهای ضروری و مورد نیاز تنبیه می‌کرد تا به این رفتار معتاد نشود.

همان‌طور که متوجه شدید، رابطۀ خانم رحیمی و پول در اثر تربیت و تجربه‌های او، اصلاً صلح‌آمیز نیست و قطعا برایش دردسرساز خواهد شد.

پس از ازدواج: همسر دست‌ودلبازم همیشه عصبانی‌ام می‌کرد

خانم رحیمی پس از ازدواج، سخت‌گیرتر از همیشه شد؛ چون همسرش با دست‌ودلبازی خرج می‌کرد؛ انگار اصلاً به فکر آینده و دوران پیری نبود. آن‌ها رفتار همدیگر را تشدید می‌کردند. هرقدر خانم رحیمی سخت‌گیرانه‌تر رفتار می‌کرد، همسرش بیشتر خرج می‌کرد و این مسئله زندگی‌شان را به تباهی کشانده بود. روزی نبود که آن‌ها بدون دعوا کردن سر این مسئله بگذرانند.

چارۀ خانم رحیمی و شوهرش برای این مشکل چیست؟ اینجاست که روانشناسی پول به کمک ما می‌آید.

 

حل مشکل را با شناختن خودتان آغاز کنید

هر کدام از ما آدم‌ها یک تیپ شخصیت پولی داریم که رفتار و طرز فکرمان دربارۀ‌ پول در آن خلاصه می‌شود؛ مثلاً خانم رحیمی شخصیت محتکر داشت و شوهرش ولخرج بود. با تست شخصیت‌شناسی پولی کتاب هارمونی پولی تیپ شخصیت پولی‌تان را خواهید شناخت. وقتی به گذشته نگاه کنید و خاطرات و تجربه‌هایتان از پول را واکاوی کنید، می‌توانید اثر پول در رابطه‌هایتان، مخصوصاً رابطۀ زناشویی را مدیریت کنید.

 

اختلاف‌های پولی با همسرتان را حل کنید

بعد از شناخت خود، نوبت شناخت همسرتان است. او هم مسیری را طی کرده است تا به اینجا رسیده و به دلیلی، این رفتار را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که جنسیت شما هم تا حدودی بر رفتارهای مالی‌تان اثرگذار است و ممکن است موجب تفاوت‌ها و اختلاف‌ها با همسرتان سر مسئلۀ پول شود.

کتاب هارمونی پولی علاوه بر اینکه امکان شناخت شخصیت مالی خودتان و شریک زندگی‌تان را فراهم می‌کند، انواع رابطه‌های زوج‌ها در مسائل مالی را تحلیل می‌کند و به شما می‌گوید چگونه یک گفت‌وگوی خوب دربارۀ پول با همسرتان داشته باشید و به‌سمت حل اختلاف‌ها حرکت کنید. برای مثال، با تحلیل رابطۀ خانم رحیمی و همسرش متوجه می‌شویم آن‌ها یک دوقطبی را شکل داده بودند: دوقطبی محتکر-ولخرج. این دو نفر برای رفع اختلافشان باید بعد از شناخت شخصیت پولی خودشان و دیگری، رابطه‌شان را بررسی کنند و با گفت‌وگوهای سازنده و تمرین‌های عملی به هارمونی پولی با یکدیگر برسند.

وقتی که دانش روانشناسی پول را به‌دست بیاورید، دیگر این شما هستید که بر پول مسلط هستید، نه برعکس.

کتاب هارمونی پولی

کتاب هارمونی پولی را چه کسانی بخوانند؟

عنوان فرعی کتاب – نقشه راهی برای اشخاص و زوج‌ها- نشان می‌دهداگر ازدواج هم نکرده باشید، مطالب کتاب باز هم جالب و هم مفید است؛ چرا که می‌توانید با کمک آن تیپ شخصیت پولی‌تان را بشناسید، با بررسی گذشته‌ و دوران کودکی‌تان به دلیل بسیاری از رفتارهای مالی‌تان پی ببرید. ضمناً مطالب این کتاب به‌درد همۀ کسانی می‌خورد که رابطۀ مالی با یکدیگر دارند، مانند والدین و فرزندان، خواهروبرادرها، دوستان و شرکای تجاری. البته که زوج‌ها از همه بیشتر به مطالب این کتاب روانشناسی پول، هارمونی پولی، نیاز دارند.

چگونه کتاب هارمونی پولی را تهیه کنم؟

کتاب هارمونی پولی در همۀ سایت‌های مطرح فروش کتاب در دسترس است. همچنین می‌توانید مستقیماً روی کتاب هارمونی پولی؛ نقشه راهی برای اشخاص و زوج‌ها کلیک کنید و کتاب را تهیه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.