این‌ها عکس واقعی نیستند: این تصاویر منظره زیبا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند

0

در تاریخ عکاسی، به فاصله کوتاهی از اختراع فناوری عکاسی، روتوش و ویرایش عکس‌های پرتره معمول شد. اما حالا ما شاید در آستانه دومین تحول در عکاسی ایستاده باشیم، یعنی در مرحله‌ای که هوش مصنوعی آمیزه‌ای از تصورات و امیال و عکس‌های از قبل موجود را با هم می‌تواند ترکیب کند و عکس‌های جدید ایجاد کند.

عکاسی به نام اورل مانی با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری جدید هوش مصنوعی (AI) به نام Stable Diffusion، مجموعه‌ای از “عکس‌های منظره” ایجاد کرده است.

اورل مانی می‌گوید که از آنچه توانسته با نرم‌افزار استارت‌آپ Stability AI مستقر در لندن و لوس آلتوس ایجاد کند، شگفت‌زده شده است.

اینها عکس‌های واقعی نیستند و فقط شبیه مکان‌های واقعی هستند، اما زیبایی آنها انکارناپذیر است.

مانی می‌گوید که از DALLE-2 هم استفاده کرده اما به اعتقاد او DALL-E در ایجاد عکس منظره خوب نیست. او می‌گوید: «این امر احتمالاً به دلیل تصاویری است که مدل DALLE-2 با آن‌ها آموزش دیده.»

اما به نظر می‌رسد که Stable Diffusion چنین مشکلی ندارد که مانی  آن را به دلیل داشتن پایه تصویر گسترده‌تر از DALL-E می‌داند.

کافی است به این برنامه هوش مصنوعی کلیدواژه‌هایی مثل این را بدهید: «عکاسی از منظره توسط مارک آداموس، دریاچه یخبندان، غروب خورشید، نورپردازی چشمگیر، کوه‌ها، ابر‌ها، زیبا». با همین کار هوش مصنوعی کار خودش را می‌کند.

باورنکردنی است که فناوری به این نقطه رسیده که با درخواست واژه‌‌هایی بشود چنین خروجی‌ای گرفت.

Stable Diffusion در حال حاضر هنوز در مرحله نسخه بتا است، اما با سایر تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی مانند DALL-E متفاوت است، زیرا فیلتر محتوا ندارد و کد باز است.

عماد مشتق، مدیر عامل و بنیانگذار Stability AI در یک پست وبلاگی نوشته Stable Diffusion به محققان و به زودی به عموم مردم این امکان را می‌دهد که طیف وسیعی از درخواست‌های ایچنینی را بکنند و تولید تصویر به اصطلاح دموکراتیک شود.

«ما مشتاقانه منتظر اکوسیستم بازی هستیم که در پیرامون این نرم‌افزار و مدل‌های بعدی آن پدیدار خواهد شد تا مرز‌های ناپیدا را به ما بنمایانند.»

علیرغم این زیبایی و خلاقیت در خلق عکس‌های جدید، همیشه پیرامون تولید عکس و ویدئوهای هوش مصنوعی، حرف و حدیث‌های اخلاقی و نیز بیم از سوء استفاده هم وجود داشته است.

برخلاف DALL-E 2 که می‌گوید مالک تصاویر ایجاد شده است. Stability AI حقوقی برای خود در مورد تصاویر ایجاد شده با Stable Diffusionدر نظر نگرفته و تصاویر متعلق به کاربرانی هستند که آن‌ها را درخواست کرده‌اند که این یک نکته مثبت است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5