“AI or Not” یک برنامه تحت وب رایگان است که ادعا می‌کند عکس‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص می‌دهد

0

سرویسی که توسط Optic بنا نهاده شده، ادعا می‌کند که می‌تواند عکس‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص بدهد این شرکت به تازگی ادعا کرده که فناوری‌اش هوشمندترین موتور تشخیص محتوا برای Web3 است و ادعا می‌کند که قادر به شناسایی تصاویر ساخته شده با استفاده از Stable Diffusion، Midjourney، Dall-E یا GAN است.

«هوش مصنوعی است یا نه» “AI or Not” یک سرویس وب است که به کاربران کمک می کند تا به سرعت و با دقت تشخیص دهند که آیا یک تصویر توسط هوش مصنوعی (AI) تولید شده است یا توسط یک انسان ایجاد شده است.

«هدف ما ایجاد شفافیت برای رسانه‌ها  است تا همه جوامع بتوانند پتانسیل خلاقانه و اقتصادی خود را درک کنند.»

کار با این سرویس آسان است. هر کسی می‌تواند تصویری را آپلود کند یا لینک عکس را ارائه دهد و سرویس «هوش مصنوعی یا خیر»، می‌تواند در عرض چند ثانیه درباره واقعی بودن یا تولید تصویر توسط هوش مصنوعی بازخورد ارائه دهد.

این شرکت می‌گوید که «هوش مصنوعی یا خیر» از «الگوریتم‌های پیشرفته و تکنیک‌های یادگیری ماشینی» برای تجزیه و تحلیل تصاویر و سپس تشخیص نشانه‌های تولید هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

Optic توضیح می‌دهد: “سرویس ما تصویر ورودی را با الگوها، مصنوعات و ویژگی‌های مدل‌های مختلف هوش مصنوعی و تصاویر ساخته شده توسط انسان مقایسه می کند تا منشا محتوا را مشخص کند.”

این سرویس به ویژه در موارد چالش برانگیز، جلوی  کلاهبرداری یا انتشار اطلاعات نادرست را می‌گیرد

اما آیا واقعا این سرویس عملکرد دقیقی دارد؟!

برای شروع آزمایش، عکسی که نیکون اخیراً به عنوان بخشی از کمپین «هوش طبیعی» خود منتشر کرده بود، به این سرویس دادیم و خوشبختانه سرویس «هوش مصنوعی یا خیر»، توانست تشخیص دهد که واقعاً یک عکس واقعی است.

در مرحله بعد، یک عکس تولید شده با هوش مصنوعی که یک عکاس برای یک مشتری املاک ایجاد کرده بود به آن داده شد. دوباره با موفقیت عکس را جعلی تشخیص داد.

در ماه فوریه، یک هنرمند توانست در یک مسابقه عکاسی محلی با رائه  تصویر هوایی از موج سواری در اقیانوسی که با هوش مصنوعی تولید شده بود، برنده شود و بار دیگر Optic توانست تشخیص دهد که تصویر واقعی نیست.

اما آزمایشات دیگر کمتر موفقیت‌آمیز بود. این سرویس نمی‌توانست تشخیص دهد که عکسی که توسط هوش مصنوعی از تام هاردی در نقش جیمز باند ساخته شده است واقعی نیست، درعوض یک «نمی‌دانم» گفت که این هم بد نیست!

در آزمایش بعدی، هنگامی که یک عکس ارائه شد که در آن از هوش مصنوعی برای تغییر هویت یک فرد در تصویر استفاده شده بود، Optic نتوانست تشخیص دهد که عکس تغییر کرده است.

اما شاید بدتر از همه، Optic نمی‌تواند بگوید که تصویر زیر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حال بوسیدن آنتونی فائوچی، که به طور خاص برای گمراه کردن مخاطبان ایجاد شده است، توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

همچنین این عکس تبلیغی را تشخیص نداد.

این سرویس خودش ادعا کرده که می‌تواند تصاویر ایجاد شده توسط Stable Diffusion، Midjourney، Dall-E یا GAN را تشخیص دهد.  ناتوانی در تشخیص فیک بودن تصویر کاملاً هوش مصنوعی ترامپ و فائوچی نشان می دهد که این پلتفرم هنوز برای توسعه مسیر زیادی در پیش رو داردو


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.