8 نکته ساده برای افزایش طول عمر افرادی که دیابت نوع 2 دارند

0
رپورتاژ

نتیجه یک تحقیق در سال 2010 تخمین زده که بیماری دیابت نوع 2 مخصوصاً در افراد چاق می تواند به طور میانگین امید به زندگی را تا 10 سال کاهش دهد. یعنی اگر یک شخص می تواند تا 80 سال به خوبی عمر کند، اگر به دیابت نوع 2 مبتلا شود احتمالا تا 10 سال کمتر عمر خواهد کرد مخصوصا اگر چاقی مفرط داشته باشد. اما خوشبختانه با مدیریت این بیماری و کمک گرفتن از برخی روش ها مانند عمل لاغری می توان امید به زندگی و طول عمر افرادی که چاقی مفرط و دیابت دارند را افزایش داد و کاری کرد که آن ها بیشتر از زندگیشان لذت ببرند.

افزایش طول عمر افراد دیابتیک

چه عواملی خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را افزایش می دهد؟

طیف وسیعی از عوامل بهداشتی و درمانی می توانند بر بیماری دیابت و طول عمر افراد مبتلا به آن تاثیر منفی بگذارند. به طور کلی هر چیزی که دیابت را بدتر کند یا خطر ابتلا به آن را افزایش دهد، احتمالاً طول عمر فرد مبتلا به این بیماری را نیز کاهش می دهد.

به عنوان مثال موارد زیر همگی موجبات دیابت را فراهم می کنند و یا به نوعی باعث بدتر شدن آن می شوند. بنابراین این ها مستقیم یا غیر مستقیم طول عمر افراد دیابتیک را کاهش می دهند:

  • اضافه وزن یا چاقی (دکتر عنبرا بهترین جراح لاغری و باریاتریک ایرانی معتقد است که چربی اضافی در ارگان های شکمی احتمال ابتلاء به دیابت و یا بدتر شدن آن را افزایش می دهد. دراین خصوص چربی زیر پوشت شکم و پهلو نیز عملکردی مشابه دارد)
  • داشتن رژیم غذایی کم فیبر و سرشار از قند، چربی و نمک
  • سیگار کشیدن
  • کاهش فعالیت بدنی
  • کم خوابی
  • داشتن استرس مزمن
  • ابتلاء بیماری قلبی عروقی، از جمله بیماری قلبی و سابقه سکته مغزی
  • داشتن بیماری کبد
  • بیماری کلیوی
  • بالا بودن سطح کلسترول
  • عفونت‌ها
  • فشار خون بالا
  • زخم های گوارشی
  • بیماری های گوارشی

چه عواملی طول عمر افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد؟

علاوه بر اینکه مشکلات بالا می توانند تا حد زیادی در کاهش عمر افراد دیابتی نقش داشته باشند، مدت زمان ابتلاء به دیابت می تواند احتمال کاهش عمر را بیشتر کند. زیرا هرچه شخص برای مدت طولانی دیابت داشته باشد و با آن بیشتر زندگی کند خطر ابتلا به عوارض مرتبط با این بیماری باعث کوتاه شدن طول عمر او می شود.

با این حال، ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی می‌تواند به بهبود دیابت در مراحل اولیه آن کمک کند و از ابتلای فرد به آن به طور کلی جلوگیری کند. ما در ادامه نکاتی را به شما توضیح داده ایم که به شما کمک می کند طول عمر خود به عنوان شخصی که دیابت دارید را افزایش دهید و با افزایش عمر لذت بیشتری از زندگی ببرید.

چاقی و دیابت نوع 2

8 نکته برای افزایش طول عمر افرادی که دیابت نوع 2 دارند

1-وزن خود را با روش های سالم کاهش دهید

در افراد دارای اضافه وزن، کاهش 5 تا 10 درصدی می تواند تاثیر دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما افرادی که افزایش وزن زیادی دارند و حتی وارد محدوده چاقی و چاقی مفرط شده اند باید میزان کاهش وزن بیشتر شود.

به عنوان مثال افرادی که شاخص توده بدنی بالای 35 و حتی بالای 40 دارند می توانند با انجام عمل جراحی لاغری اقدام به کاهش وزن سالم کنند. این عمل توسط جراح لاغری و باریاتریک انجام می شود. شناخته شده ترین و البته ایمن ترین روش کاهش وزن، انجام عمل اسلیو معده است. در اسلیو معده 70 تا 80 درصد حجم معده برداشته شده و شخص می تواند بین 60 تا 80 درصد کل اضافه وزن خود را از دست دهد.

یکی از مزایای کاهش وزن با اسلیو معده، کاهش شدت دیابت نوع 2 است به طوری که افراد بعد از عمل نیاز کمتری به مصرف دارو دارند. حتی در برخی افراد که شدت دیابت زیاد نیست، درمان کامل رخ می دهد.

عمل اسلیو معده

2. یک برنامه غذایی سالم برای خود در نظر بگیرید

فرد دیابتی باید مصرف غذاهای حاوی قندهای ساده مانند آب میوه ها و آب نبات ها را محدود کند، زیرا مصرف این مواد می تواند باعث افزایش قند خون و از کنترل خارج شدن هرچه بیشتر دیابت شود.

افراد دیابتی همچنین بهتر است از کربوهیدرات های پیچیده به جای ساده استفاده کنند. به عنوان مثال، اینها در غلات کامل و حبوبات به فراوانی یافت می شوند. به جز این، افراد بیمار باید مصرف الکل خود را متوقف کنند زیرا الکل تاثیر بدی روی پیشرفت بیماری دارد و طول عمر افراد دیابتی را کاهش می دهد.

3. به صورت روزانه ورزش های سبک انجام دهید

دفتر پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالانی که بیماری دیابت نوع دو را دارند حداقل باید در هفته به میزان 150 دقیقه تا 300 دقیقه ورزش انجام دهند. این می تواند شامل ورزش های هوازی با شدت متوسط و یا پیاده روی های ساده و یا حتی رقصیدن باشد.

4. همیشه روی سطح قند خون خود نظارت داشته باشید

ردیابی سطح قند خون به فرد اجازه می‌دهد تا به راحتی افزایش سطح را شناسایی کرده و سپس آن را به موقع و پیش از آنکه اوضاع بدتر شود برطرف کنند. همچنین، داروهایی مانند متفورمین می توانند به تثبیت سطح قند خون کمک کنند، اما تنها در صورتی که فرد آنها را طبق دستور پزشک مصرف کند تاثیر مثبت خواهند داشت. محققان بر این باورند که کنترل و پایش سطح قند خون می تواند طول عمر افراد دیابتی را به طور چشمگیری افزایش دهد.

5. از برنامه درمانی خود پیروی کنید

برنامه های درمانی شامل شرکت در غربالگری های منظم و پیروی از دستورالعمل های پزشک در مورد استراتژی های سبک زندگی و مصرف داروها می شود. همچنین برای کمک به پیشبرد برنامه های درمان اپلیکیشن ها و کیت های کنترل قند خون برای خرید آنلاین در دسترس هستند.

6. بیماری قلبی عروقی خود را مدیریت و کنترل کنید

بسیاری از شرایط سلامتی می توانند اثرات دیابت را افزایش دهند، مانند بیماری های کلیوی و قلبی، فشار خون بالا و کلسترول بالا از این دست شرایط هستند. ولی از میان همه این موارد، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر افراد دیابتی است بنابراین باید آن ها را مدیریت کرد تا طول عمر و امید به زندگی افزایش پیدا کند.

7. سطح استرس خود را پایین بیاورید

تجربه استرس زیاد موجب ترشح هورمون هایی می شود که می توانند قند خون را افزایش دهند و در تنظیم انسولین اختلال ایجاد کنند. یوگا ، مدیتیشن، و صحبت با یک متخصص سلامت روان یا مشاور می تواند به مبارزه با استرس کمک کند. به سادگی کنترل استرس می تواند طول عمر افراد دیابتیک را تا چند سال افزایش دهد.

8. درباره دیابت و زندگی کردن با آن بیشتر بیاموزید

یادگیری نحوه مدیریت دیابت می تواند کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد و خطر عوارض را کاهش دهد. یادگیری هرچه بیشتر درباره بیماری دیابت و نحوه زندگی با جنبه های مختلف آن بسیار موثر تر از زمانی است که برای کنترل بیماری به پزشک وابستگی 100 درصد داشته باشیم.

در یک برنامه آموزشی خود مدیریتی، فرد مهارت هایی که برای مدیریت دیابت نوع 2 خود به آن نیاز دارد را به خوبی می آموزد. این مساله می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد، هزینه ها را کاهش دهد و خطر عوارض را کاهش دهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.