سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon: آیا دنیایی به پیچیدگی و عمق سریال گیم آو ترونز خلق خواهد شد؟

0

آیا سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon سریالی در حد اندازه گیم آو ترونز از آب درخواهد آمد، یا صرفا تقلیدی سطحی از عناصر محبوب آن سریال خواهد شد؟ شاید هم همان نسبتی بریکینگ بد و بتر کال ساول را شاهد باشیم و سریال فرعی خودش حرف‌های زیادی برای گفتن پیدا کند؟

زمانی که گیم آو ترونز را شروع کردم و قسمت یک این سریال را دیدم مسلما نمی‌توانستم در مورد کلیت شاهکاری که در فصل‌ها و اپیزودهای متعدد پیش رو شاهدش خواهم بود، اظهار نظر کنم. بعد دیدن قسمت یک این سریال، در نظر من فقط یک سریال تاریخی خوب دیگر بود. اما بعد از آن می‌دانیم که چه شد و سریال چقدر سرگرممان کرد. تازه در زمان پخش فصل‌های ابتدایی این سریال، هنوز شبکه‌های اجتماعی مثل الان داغ نبودند، وگرنه میم‌های اینترنتی و اظهار نظرها در مورد آن بسیار بیشتر می‌شد.

از صبح امروز قسمت اول سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon درز کرد و ما توانستیم 24 ساعت زودتر، قسمت نخست این سریال را ببنیم.

داستان این سریال همان طور که در مقدمه آن گفته می‌شود 172 سال قبل از مرگ ایریس -پادشاه دیوانه – و تولد دنریس تارگرین رخ می‌دهد.

سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon

ما می‌بینیم که یکی از پادشاهان تارگرین به نام وسیریس تارگرین که بیماری‌ای دارد، دغدغه معرفی جانشین پیدا کرده و در آرزوی این است که فرزند بعدی در راهش یک نوزاد پسر باشد …

طبق گزارش‌ها، House of the Dragon برای هر قسمت تقریباً 17 میلیون پوند هزینه برداشته است . این سریال بر اساس بخش‌هایی از کتاب پرفروش آتش و خون Fire and Blood نویسنده جورج آر. آر. مارتین در سال 2018 ساخته شده.

در قسمت اول میلی آلکاک نقش شاهدخت رینیرا را بازی می‌کند و امیلی کری در نقش آلیسنت هایتاور.

گرچه همه چیز سرگرم‌کننده و  محرک به نظر می‌رسد و از نظر بصری فاخر است اما یک چیزهایی هم به ما نهیب می‌زند که شاید همه چیز خوب پیش نرود.

یکی از نگرانی‌ها این است که شاید شخصیت‌ها بیش از حد قابل پیشبینی و سیاه و سفید باشند. مثلا ما در همان قسمت اول متوجه شدیم که احتمالا بدمن داستان چه کسی است و یک تم زمینه‌ای را هم فوری درک کردیم که احتمالا مطابق به مد روزگار هم است: توانمندی زنان، اما این بار در یک دنیای تخیلی باستانی!

سریال در ضمن تعداد قابل توجهی اژدها دارد. آن هم اژدهاهای باستانی‌تر و قدرتمند‌تر. هر چند دیگر اینگونه CGIها دیگر این روزها کسی را شگفت‌زده نمی‌کنند.

سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon

میزان خشونت قسمت اول هم کم نیست و به نظر می‌رسد همان روال سریال گات در سریال خانه اژدها ادامه داشته باشد. در قسمت اول شما تعدادی قابل توجهی صحنه‌های متلاشی شدن سر و حتی یک گاری پر از جسد خواهید دید!

منتقدها گفته‌اند که ضرب‌آهنگ سه قسمت اول سریال نسبتا تند خواهد بود و ظاهرا بعد از آن است که داستان به مرحله تثبیت و پررنگ کردن شخصیت‌ها خواهد رسید. منقدها ظاهرا 6 قسمت از 10 قسمت فصل اول سریال را دیده‌اند.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر، خانه اژد‌ها در اصل داستان رینیرا (همان شاهدخت سریال) و آلیسنت است که وارد مسیر‌های قدرت در دنیایی مردانه می‌شوند.

سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon

اما اگر دلتان برای یکی ظاهرا بدمن به سبک گات تنگ شده باید توجه شما را به ستاره سابق سریال Doctor Who یعنی مت اسمیت جلب که نقش شاهزاده دیمون تارگرین را بازی می‌کند.

هنوز نمی‌دانیم آیا مانند گات سرزمین‌های متعدد هفت پادشاهی را خواهیم دید یا بیشتر وقت ما در King’s Landing صرف خواهد شد و همه‌اش تارگرین‌های بلوند را باید نظاره کنیم!

در همان قسمت نسخت باز هشدار زمستان خواهد آمد داده می‌شود. اما این بار دیگر ما دقیق در مورد ماهیت و سرنوشت آن می‌دانیم و می‌دانیم که خبری از زمستان در این سریال نخواهد بود و شروع آن زمان دیگری است!

صحنه‌های نبرد در قسمت اول که نمی‌خواهم با جزئیات در موردشان صحبت کنم، کیفیت خوبی داشتند، اما از نظر باورپذیری و به هیجان آوردن به پای گات نمی‌رسیدند.

در ضمن ما هنوز نمی‌دانیم که آیا لردهای توطئه‌گری به غنای لردهای گات را خواهیم دید یا خیر. مثلا چه کسی می‌تواند جانشین پیتر بیلیش شود؟! شاید استیو توسن در خانه اژد‌ها که نقش لرد کورلیس ولاریون، با نام مستعار مار دریایی را بازی می‌کند، یک لرد قابل توجه شود.

سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon

کسانی که سریال The Crown را دیده‌اند می‌گویند که بازی اسمیت در سریال خانه اژدها آنها را مرتب یاد شاهزاده فیلیپ می‌اندازد. برخی هم می‌گویند که شخصیت دیمون، شخصیت بالغی نیست و امید ندارند که شخصیت منفی کاملی از او بیرون بیاید. (البته شاید هم شخصیتی خاکستری از او بیرون بیاید و فقط در قسمت اول ما چنین تصوری از او پیدا می‌کنیم!)

سریال خانه اژد‌ها House of the Dragon

سوالی که بعد دیدن قسمت اول در ذهن شکل می‌گیرد این است که آیا رینیرا یک دنریس دیگر از نظر شخصیتی خواهد بود و اگر نه، چه تفاوت‌هایی با او خواهد داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.