6 دلیل برای اینکه خصوصی نگاه داشتن زندگی و جار نزدن همه چیز به نفع شماست!

0

کسی منکر این نیست که اجتماعی بودن و داشتن دوستان صمیمی که بشود بی‌دغدغه با آنها در مورد موضوعات روز حرف زد، شوخی کرد و مشکلات را در میان گذاشت، خوب است.

به لطف شبکه‌های اجتماعی، افراد بسیار بیشتری از زندگی ما و زوایای پنهان آن و نیز عادات ما خبر دارند.

اما آیا واقعا باید همه چیز زندگی را از سفرها گرفته تا خریدها، شرایط زندگی زناشویی و فراز و نشیب‌های آن و یا اهداف و ایده‌های کاری با دیگران به اشتراک گذاشت؟

بعضی‌ها ابایی از این کار ندارند و تا حد زیادی با خواندن توییت‌های آنها یا پست‌های اینستاگرامی‌شان می‌شود فهمید در چه حالند و در حال آماده شدن برای چه کاری هستند. آنها به سرعت همه چیز را با دوستان خود در میان می‌گذارند.

اما واقعا چقدر باز کردن حریم خصوصی و داخلی ما خوب است؟ آیا رویکرد محافظه‌کارانه بهتر نیست؟ آیا می‌شود خط مرزی بین چیزهایی که به‌اشتراک‌گذاری‌شان خوب است و چیزهایی که نباید عیان کرد، ترسیم کرد؟

من در این پست می‌خواهم بگویم که بهتر است شما یک حریم خصوصی و یک زندگی شخصی را در عین اجتماعی بودن و خوش‌مشرب بودن، برای خودتان حفظ کنید و برای این گزاره، دلایلی می‌آورم:

1- هرچقدر دیگران کمتر از شما بدانند، کمتر احتمال دارد که جسارت مداخله در چیزهایی که به آنها مربوط نیست، پیدا کنند

بعضی‌ها در یک برهه، همه دقایق زندگی خود را با بقیه در میان می‌گذارند و بعد می‌بینند که بقیه حد و مرزی قائل نیستند و به فاصله کمی شروع می‌کنند به نقدهای نیش‌دار یا ارائه پیشنهادهایی که شما اصلا دوست ندارید از سوی آنها مطرح شود.

بعد به شما برمی‌خورد و یک دوره سکوت یا حتی قهر را در پیش می‌گیرید. بهتر نیست که از اول اطلاعات غیرضروری به کسی ندهید تا اینقدر نوسان رفتاری نداشته باشید؟

2- بسیاری اوقات شما به تنهایی مصائب و سختی‌های زندگی را بهتر تحمل می‌کنید

بعد از یک واقعه ناخوشایند مثل جدایی یا یک زیان مالی ناشی از سرمایه‌گذاری نادرست، ما تمایل پیدا می‌کنیم که با کسی درد دل کنیم تا او مثلا بگوید تقصیر تو نبوده و یا این مسئله ناگزیر بوده و به شما پیشنهادهایی برای بهتر شدن حالتان بدهد.

اما واقعیت این است که بسیاری اوقات این مکانیسم درد دل خوب کار نمی‌کند. شما می‌بینید که خبری از دلداری نیست و حتی در مواردی شما ناخواسته خودتان را زیر سؤال برده‌اید و بعد علاوه بر تحمل دوره گذار آن مشکل باید نگران باشید که دوست شما نکند با اطلاعات اضافی که پیدا کرده، گزندی به شما برساند.

بسیاری اوقات تروماهای روحی تنها با گذشت زمان التیام پیدا می‌کنند و شما نمی‌توانید این زمان را با درد دل کردن کوتاه کنید.

3- وقتی به آن درجه از خودشناسی برسید که حرف مفت مردم برایتان مهم نباشد، به ارتقای درونی جدیدی رسیده‌اید

بعضی از ماها یک عمر در هنگام انجام کارها، در پی گرفتن تایید ضمنی از مردم بوده‌ایم. مثلا ایده‌ای خلاف جریان روتین در ذهنمان است و تا حد زیادی ایمان داریم که مثلا این کار اقتصادی بکر است و پتانسیل موفقیت بالایی دارد. اما باز هم می‌خواهیم با دیگران حرف بزنیم، تا آنها کارمان را تایید کنند و بعدش جسارت انجامش را پیدا کنیم.

اما راستش را بخواهید مردم همیشه حرفی برای گفتن دارند و به خصوص در مورد چیزهای خلاقانه، کسی بهتر از خودتان نمی‌تواند شرایط را ارزیابی کند.

شما مجبور به توضیح دادن برای مردم نیستید، اگر از کاری لذت می‌برید و آینده خوبی برای آن تصور می‌کنید، سرتان را پایین بیندازید و به حرف مردم فکر نکنید!

4- زندگی خصوصی‌تر، زندگی‌ امن‌تری هم است

آیا عاقلانه است که دنبال‌کننده‌های شما بدانند الان برای سفر در کدام شهر هستید؟ یا بدانند که چه چیزهایی نویی خریده‌اید؟

حتی چیزهای بی‌اهمیت هم می‌تواند کار دست شما بدهد و حریم خصوصی شما را بر هم بزند. مثلا تصور کنید که خانه‌تان را در معرض سرقت قرار بدهد؟ یا کثرت خریدهای نسبتا گران شما باعث برانگیختن حسادت کسی و اقدام متقابل او شود.

5- بیش از حد به اشتراک گذاشتن برای گرفتن لایک و کامنت و توجه کم به زندگی واقعی

برخی از کاربرها از صبح تا شب فکر می‌کنند که چه جنبه‌ای از زندگی خود یا اندیشه‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر بنمایانند تا بتوانند لایک و کامنت بیشتری بگیرند.

این طوری است که عکس‌های خصوصی مهمانی و اعتقادات شخصی‌شان سر از شبکه‌های اجتماعی درمی‌آورد و همان طور که می‌دانید آدم‌هایی هستند که از تک تک آنها می‌توانند سوء استفاده یا حتی اخاذی کنند.

به جای اعتیاد به لایک و کامنت دیگران، سعی کنید برای خانواده خود وقت بیشتری بگذارید.

6- نگاه داشتن حد و اندازه در اشتراک امور خصوصی باعث می‌شود که با افراد منتخب عمیق‌تری دم‌خور شوید

حقیقت این است که آدم عمیق با آدم‌های وراج چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در محیط فیزیکی، میانه‌ای ندارند. هر چقدر شما حساب‌شده‌تر حریم خصوصی را حفظ کنید، دوستان منتخب عمیق‌تری پیدا خواهید کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.