چگونه می‌توانیم از غرق شدن در اخبار بد پیشگیری کنیم؟!

0

بعضی وقت‌ها ما آدم‌هایی را که اهل چک کردن دقیق اخبار به صورت روزانه هستند، دست می‌اندازیم. آنها به ویژه بعد از رویدادها و حوادث بد، غرق اخبار بد می‌شوند. این می‌تواند هر چیزی باشد سیل و زلزله و زورگیری در حاشیه یک اتوبان و ناامنی جمعی یا حتی به ثمر نرسیدن مذاکرات هسته‌ای و پیشبینی‌ناپذیر بودن وضعیت اقتصادی آینده جامعه!

اما غرق شدن در اخبار بد برای مدت طولانی واقعا می‌تواند زیان‌بار باشد.

تحقیقی که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد افرادی که سطح بالایی از مصرف اخبار مشکل‌ساز دارند، احتمالاً سلامت روانی و جسمی بدتری دارند.

پس چه کاری می‌توانیم در این مورد انجام بدهیم؟

در انگلیسی به مرور مرتب و پشت سر هم خبرهای بد اصطلاحا Doomscrolling گفته می‌شود.

در اوایل همه‌گیری کرونا COVID-19 ، رویت اخبار زیاد باعث می‌شد مردم احساس افسردگی کنند. یک مطالعه نشان داد افرادی که اخبار بیشتری در مورد همه‌گیری می‌خوانند مضطرب‌تر هم هستند.

تحقیقات در مورد بحران های قبلی، مانند 11 سپتامبر و بمب گذاری های ماراتن بوستو ،هم پیامدهای منفی روی سلامت روان را نشان داده بود.

در استرالیا یک یک نظرسنجی راه‌اندازی شد و با افرادی که میزان مصرف اخبار را برای رفاه خود محدود می‌کردند، مصاحبه‌هایی انجام شد.

بسیاری از مردم مصرف اخبار خود را با شروع قرنطینه افزایش دادند. با این حال، اکثر شرکت‌کنندگان ما به تدریج استراتژی‌هایی را برای جلوگیری از عذاب خود ابداع کردند، زیرا متوجه شدند که زیاد غرق شدن در اخبار باعث می‌شود آنها احساس اضطراب یا عصبانیت کنند و حواسشان را از کارهای روزانه پرت کنند.

تحقیقاتنشان داد که استراتژی‌های کاهش خواندن اخبار بسیار سودمند هستند. افراد گزارش کردند که کمتر استرس دارند و ارتباط با دیگران برایشان آسان‌تر شده است.

1. زمان مشخصی را برای بررسی اخبار تعیین کنید

به جای اینکه هر دوم اخبار را چک کنید یک بازه زمانی در روز را در نظر بگیرید و فقط در آن به اخبار گوش کنید یا اخبار را بخوانید. مثلا اول صبح هنگام آماده کردن چای یا آخر شب.

2. از چک کردن مرتب اخبار بدی که برای شما در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، خودداری کنید

دریافت اخبار به طور غیرمنتظره می تواند شما را به یک پرتگاه بکشاند. اصلا حساب‌هایی را که دنبال میٰ‌کنید و بررسی کنید. شاید بهتر باشد که برخی از حساب‌های خبری را آنفالو کنید. چون خبرهای بسیار مشابهی منتشر می‌کنند و مدام اخبار رورز که اغلب بد هستند، منتشر می‌کنند.

 3. خواندن خبر را کمی برای خودتان سخت کنید!

مثلا شما می‌توانید در تلگرام سایت‌های خبری را را به یک پوشه منتقل کنید.

ابتکار یک کاربر هم این بود تمام رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های خبری خود را به پوشه‌ای در گوشی هوشمند خود منتقل کرده بود که در آخرین صفحه  اصلی گوشی بود. او به ما گفت که این استراتژی به او کمک کرد تا به طور قابل توجهی مرور اخبار بد را کاهش دهد. سایر شرکت‌کنندگان نشانک‌های مرورگر را که میانبرهایی را برای سایت‌های خبری ارائه می‌کردند، حذف کردند، اخبار و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را از تلفن‌هایشان حذف کردند و شب‌ها گوشی خود را به اتاق خواب خود نبردند.

4. برای کم کردن مصرف اخبار بد با خانواده خود هماهنگ شوید

به افراد خانواده خود بگویید تا  از شما حمایت کنند. وقتی سایر اعضای خانواده اخبار زیادی را تماشا می‌کنند یا گوش دادند یا درباره آن صحبت کردند، برای بسیاری از ماها دشوار است که از مواجهه با منفی‌گرایی خودداری کنیم.

حتی اگر یکی از زوج‌های می‌خواهد در وقت معینی برنامه خبری گوش کندُ می‌تواند زمان آن را بگوید تا دیگری آن را صرف کار مفید دیگری مانند پیاده‌وری کند.

البته اشتباه نکنیم مطلع ماندن همچنان مهم است

محدود کردن مواجهه با اخبار منفی مترادف با اجتناب کامل از اخبار نمی‌شود. مطلع ماندن مهم است، به خصوص در شرایط بحرانی که باید بدانید چگونه ایمن باشید. تحقیقات نشان می‌دهد که راه‌هایی برای متعادل کردن نیاز به آگاه ماندن و نیاز به محافظت از حجم بالای اخبار بد وجود دارد.

منبع

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5