جیمز وب عکس ۱۲۲ مگاپیکسلی باورنکردنی از ستون‌های آفرینش گرفته است

0

تلسکوپ فضایی جیمز وب، عکسی بزرگ و با جزئیات خیره‌کننده از ستون‌های آفرینش گرفته است، منطقه‌ای آسمانی که ستارگان جدیدی را به به اصطلاح دنیا می‌آورد.

این عکس ۱۲۲ مگاپیکسلی توسط دوربین فروسرخ نزدیک وب (NIRCam) گرفته شده و نمای نزدیک زیر مجموعه‌ای از سحابی عقاب است که در فاصله ۶۵۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

این منطقه خاص برای اولین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال ۱۹۹۵ (و بار دیگر در سال ۲۰۱۴ ) عکسبرداری شد. آژانس فضایی اروپا (ESA) می‌گوید که این یک سوژه محبوب است و نه تنها توسط هابل، بلکه توسط رصدخانه‌های کلاس جهانی مانند تلسکوپ هرشل نیز تصویربرداری شده است.

سیستم تصویربرداری جیمز وب پیشرفته‌ترین سیستمی است که تا به حال ستون‌های آفرینش را ثبت کرده – بسیار پیشرفته‌تر از هابل – و تصویری که ایجاد کرده  به محققان کمک می‌کند مدل‌های تشکیل ستاره‌های خود را به‌روزرسانی کنند، زیرا اکنون می‌توانند جزئیات دقیق‌تری از ستاره‌زایی و همچنین میزان گاز و غبار موجود در منطقه را ببینند.

برای مقایسه، عکسی از ستون‌های آفرینش که هابل در سال ۲۰۱۴ گرفته است را در زیر می‌بینید:

ستون‌های سه‌بعدی شبیه صخره‌های باشکوه به نظر می‌رسند. این ستون‌ها از گاز و غبار خنک بین‌ستاره‌ای تشکیل شده‌اند که در برخی مواقع در نور نزدیک به فروسرخ نیمه شفاف به نظر می‌رسند.

پرتو ستاره‌ای تازه تشکیل شده، گوی‌های قرمز روشنی هستند که معمولاً دارای سنبله‌های پراش هستند و در خارج از یکی از ستون‌ها قرار دارند.

وقتی گره‌هایی با جرم کافی در ستون‌های گاز و غبار ایجاد می‌شوند، آن‌ها تحت نیروی جاذبه خود شروع به فروپاشی می‌کنند، به آرامی گرم می‌شوند و در نهایت ستاره‌های جدیدی را تشکیل می‌دهند. »

خطوط مواج که شبیه گدازه در عکس چه هستند؟

این‌ها پرتابه‌هایی از ستاره‌هایی هستند که هنوز در داخل گاز و غبار در حال شکل‌گیری هستند. ستاره‌های جوان به طور دوره‌ای جریان‌های موادی مانند این را به سمت ستون‌های ضخیم ابری، پرتاب می‌کنند. این امر گاهی الگو‌های موجی مانند یک قایق هنگام حرکت در آب ایجاد کند.

درخشش زرشکی از مولکول‌های هیدروژن پرانرژی جت‌ها و شوک‌ها ناشی می‌شود. این امر در ستون‌های دوم و سوم از بالا مشهود است. تخمین‌زده می‌شود که این ستاره‌های جوان تنها چند صد هزار سال سن داشته باشند.

اگرچه به نظر می‌رسد که عکس فروسرخ نزدیک وب قادر است از میان ابر‌ها عبور کند تا اجرام کیهانی فراتر از ستون‌های آفرینش را آشکار کند، اما هیچ کهکشانی در این نما وجود ندارد.ترکیبی از گاز و غبار نیمه‌شفاف که به عنوان محیط بین ستاره‌ای شناخته می‌شود، مانع دید می‌شوند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.