به خاطر گوش کردن بلند به موسیقی، 1.35 میلیارد جوان در سراسر جهان در معرض خطر کم شنوایی قرار گرفته‌اند

0

موسیقی جزء لاینفک زندگی انسان است. موسیقی همه جا اطراف ماست، درست مثل نور خورشید، حال و هوای ما را خوب میٰکند. ما آنقدر از آن لذت می‌بریم که بسیاری از ما همیشه با گوشی موسیقی گوش می‌کنیم و موسیقی در سالن‌های کنسرت و حتی انتظار و داخل آسانسور پخش می‌شود.

اما، بسیاری از ما ممکن است از صدای بلند سالن‌های موسیقی آزرده خاطر شده باشیم یا حتی از صدایی که از هدفون دیگران منتشر می‌شود، ناخشنود باشیم.

یک بررسی سیستماتیک که امروز در BMJ Global Health منتشر شد، گزارش می‌دهد که شیوه‌های ناامن گوش دادن در نوجوانان و جوانان از استفاده از دستگاه‌های شنیداری شخصی (مانند گوشی‌ها یا پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال) و رفتن به کلوپ‌ها و کنسرت‌های با صدای بلند رایج هستند و می‌توانند عامل مهم از دست دادن شنوایی شوند.

در واقع، نویسندگان تخمین می زنند که موسیقی‌های بلند  تا 1.35 میلیارد جوان را در معرض خطر کم شنوایی در سراسر جهان قرار دهد.

تجزیه و تحلیل سیستماتیک شامل بررسی چندین مطالعه برای شناسایی یافته های سازگار است. در این مطالعه، نویسندگان 33 مطالعه بررسی شده را که بین سال‌های 2000 تا 2021 منتشر شده بودند که بیش از 19000 نفر، بین سن 12 تا 34 ساله، را در بر می‌گرفت.

در این مطالعه، گوش دادن ناایمن به عنوان گوش دادن در سطوح بالاتر از 80 دسی بل برای بیش از 40 ساعت در هفته شناسایی شد. این همان سطحی است که در استرالیا در مراکز صنعتی فرآیندهای حفاظت از نویز مانند استفاده از محافظ‌های شنوایی الزامی می‌شود.

این مطالعه تأیید می‌کند که میزان شیوه‌های گوش دادن ناایمن در نوجوانان و بزرگسالان جوان بالا است: 23.81 درصد از آنها در سطوح ناامن و 48.2 درصد در مکان‌های سرگرمی با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دادند.

بر اساس برآوردهای جهانی، 1.35 میلیارد جوان در سراسر جهان در معرض خطر کم شنوایی قرار گرفته‌اند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که بیش از 430 میلیون نفر در سراسر جهان از کم شنوایی ناتوان کننده رنج می‌برند و اگر پیشگیری از کم شنوایی در اولویت قرار نگیرد، شیوع آن دو برابر می‌شود.

نتایج با مطالعات قبلی  انجام شده توسط آزمایشگاه ملی آکوستیک استرالیا و مرکز تحقیقات تعاونی HEARing مطابقت دارد.

13 درصد از جوانان استرالیایی (18 تا 35 ساله) در کلوپ‌های شبانه، کنسرت‌ها و فعالیت‌های ورزشی دوز سالانه نویز دریافت می‌کنند که بیش از حداکثر دوز قابل قبول در صنعت است.

در سال 2015، WHO ابتکار عمل گوش دادن ایمن را برای تشویق جوانان به محافظت از شنوایی خود راه اندازی کرد.

مشکل موسیقی بلند چیست؟ 

مانند نور خورشید، قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند منجر به آسیب شود.

صدای بلند، از جمله موسیقی، می‌تواند سلول‌های مویی و غشای گوش داخلی (حلزون گوش) را از بین ببرد. هنگامی که شنوایی از بین می‌رود، ممکن است فرد نتواند گفتار یا صداهای اطراف خود را بشنود یا درک کند.

یک «قاعده خوب گوش» این است که اگر هنگام گوش دادنصدای زنگ در گوش خود بشنوید، در خطر آسیب به شنوایی خود هستید. این نوع کم شنوایی دائمی است و ممکن است نیاز به استفاده از سمعک یا کاشت حلزون داشته باشد.

پس چه کنیم، جز اینکه هدفون‌هایمان را دور بیندازیم و از باشگاه و موسیقی زنده پرهیز کنیم؟

ابتدا، درست مانند نور خورشید و پوست، باید از خطرات شنوایی خود آگاه باشیم و اقدامات لازم را برای محافظت از خود انجام دهیم. ما باید از میزان صدای بلند اطرافمان آگاه باشیم.

ما می‌توانیم این کار را با استفاده از محافظ شنوایی شخصی در کلوپ‌ها (مانند گوش‌گیرها)، یا محدود کردن تعداد دفعات بازدید از مکان‌های موسیقی پر سر و صدا یا مدت اقامت در مکان‌های واقعاً بلند انجام دهیم.

در استرالیا، مردم می توانند به یک ماشین حساب رایگان خطر نویز دسترسی داشته باشند تا خطرات شخصی خود را با استفاده از یک صداسنج آنلاین محاسبه کنند و بررسی کنند که چگونه تغییرات در سبک زندگی می تواند از شنوایی آنها محافظت کند و در عین حال به آنها امکان لذت بردن از موسیقی را می دهد.

اکنون اکثر گوشی‌ها دارای نرم‌افزاری هستند که می‌تواند سطوح گوش دادن ایمن را کنترل کرده و صدادهی را محدود کند.

حفاظت شنوایی در سطح محل برگزاری چالش‌برانگیزتر است و ممکن است به رویکردهای نظارتی و مبتنی بر صنعت نیاز داشته باشد. تحقیقات  در سال 2020 کنترل‌های مخاطره‌ای را برای مکان‌های سرگرمی شناسایی کرد، مانند تغییر صدا بین سطوح بلندتر و ملایم‌تر، چرخش کارکنان، ارائه اتاق‌های آرام، و بالا بردن مکان‌های بلندگو بالاتر از ارتفاع سر.

منبع: The Conversation


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5