ایمپلنت سوئیسی یا کره ای ( کدام بهتر است ؟ )

0
رپورتاژ

درباره ایمپلنت سوئیسی یا کره ای و تفاوت آن ها چقدر اطلاعات دارید؟ آیا به عنوان فردی که نیاز به ایمپلنت دارد کدام را انتخاب می کنید؟ ایمپلنت سوئیسی یا کره ای؟  به طور کلی دوام و ماندگاری و همین طور  قطعات در دسترس و قیمت آن ها در ادامه مطلب خواهیم پرداخت.

این دو ایمپلنت از لحاظ ماندگاری، کیفیت و قیمت با هم کاملا تفاوت دارند که شما می توانید از این پارامتر ها در انتخاب بهره مند شوید.

ایمپلنت سوئیسی و کره دو کشور توانمند در تولید ایمپلنت هستند که از قطعات پیشرفته در ساخت آن ها استفاده می کنند. تقاضا برای هر دو ایمپلنت سوئیسی یا کره ای بسیار زیاد است که این حجم از تقاضا را مدیون کیفیت در ساخت هستند.

یکی از سوالات رایج افراد نیازمند به ایمپلنت این است که  “ایمپلنت کره ای یا سوئیسی کدام بهتر است؟” پس ادامه مطلب را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت کره ای می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت کره ای 1401

ایمپلنت سوئیسی یا کره ای

ایمپلنت سوئیسی یا کره ای: در بین کشورهایی که ایمپلنت تولید می کنند، دو کشور کره و سوئیس قدرتمندترین سازنده های ایمپلنت دندان هستند. این دو کشور از تکنولوژی های پیشرفته در ساخت ایمپلنت استفاده می کنند. کشور سوئیس دارای پیشرفته ترین تکنولوژی های ساخت ایمپلنت دندانی است و شرکت اشترومن معتبرترین شرکت سازنده این محصول در 6 نوع مختلف است. امروزه ایمپلنت دندان مشکلات و عوارض ناشی از بی دندانی را رفع کرده است. ایمپلنت یا فیکسچر، بهترین روش کاشت دندان است که در اندازه دندان طبیعی ساخته می شوند.

ایمپلنت از سه قسمت اساسی ساخته شده است: فیکسچر ، اباتمنت و روکش دندان

  • فیکسچر: بخشی که درون استخوان فک قرار داده می شود یا همان پایه ایمپلنت
  • اباتمنت : رابطی برای قرار دادن روکش بر روی فیکسچر
  • روکش دندان: بخشی که در قسمت بالای لثه قرار داده می شود.

ایمپلنت های کره ای هم دارای انواع مرغوب و هم نوع بی کیفیت هستند اما در مقابل ایمپلنت های سوئیسی از دقت و مواد درجه یکی ساخته می شوند. در رابطه با موضوع ایمپلنت سوئیسی یا کره ای، تخصص و تجربه دندانپزشک مهمترین عامل موفقیت در ایمپلنت را تعیین می کند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی جدید و قابل اطمینان برای جایگزین کردن دندان های آسیب دیده است. افرادی که می خواهند کاملا دندان های پوسیده و خراب خود را ترمیم و تغییر دهند، ایمپلنت گزینه مناسبی است. از طرفی تاج ایمپلنت ها رنگ بندی های مختلفی دارند که به شما فرصت می دهد به سلیقه خودتان آن را انتخاب کنید.

بنابراین ایمپلنت نسبت به دندان کشیدن یا عصب کشی و لمینت که عمر کوتاهی دارند، بهتر است. روش نصب ایمپلنت بدین شکل است که ابتدا متخصص دندانپزشکی، لثه را با استفاده از برش باز می کند، سپس فیکساتور را به درون استخوان فک یا درون لثه پیچ می کنند.

بعد از این کار،  بیمار می بایست چند ماه صبر کند تا لثه جوش بخورد، سپس به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کند تا تاج دندان ساخته شده را روی فیکساتور نصب کند. توصیه می شود برای نتیجه بهتر از ایمپلنت سوئیسی یا کره ای استفاده کنید.

انواع ایمپلنت از لحاظ کشور سازنده

تنوع بالا در نوع و برند، باعث سردرگمی بیماران در انتخاب ایمپلنت شده است. در ادامه ابتدا با انواع ایمپلنت ها بر اساس برند کشور سازنده آشنا شوید.

  1. ایمپلنت دندان سوئیسی
  2. ایمپلنت دندان کره ای
  3. ایمپلنت دندان آمریکایی
  4. ایمپلنت دندان اروپایی

ایمپلنت سوئیسی

ساخت ایمپلنت سوئیسی نیاز به فناوری پیچیده و پیشرفته دارد. به همین دلیل کمتر کشوری توانایی ساخت ایمپلنت را دارد. کشورهایی مانند آمریکا، سوئد، سوئیس، ایتالیا، فرانسه و کره اقدام به تولید ایمپلنت های مرغوب و با کیفیت کرده اند.

ایمپلنت سوئیسی ساخت کشور سوئیس است و سابقه طولانی و نوآوری در حوزه ایمپلنت دندانی دارد. این نوع ایمپلنت به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب و داشتن تکنولوژی پیشرفته رواج بیشتری نسبت به بقیه برندها دارد. این محصول از تیتانیوم خالص یا آلیاژ تیتانیوم تولید شده است و کیفیت آن به کیفیت تیتانیوم بکار رفته در آن بستگی دارد. بدین معنی که هر چقدر کیفیت تیتانیوم و طراحی و تکنولوژی بهتر باشد، دوام و ماندگاری ایمپلنت کاشته شده بالاتر است.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت کره ای از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه این نوع ایمپلنت در کشور ما به وفور یافت می شود و قیمت مناسبی دارد. در حال حاضر بیشتر افرادی که از دندان درد، خرابی و پوسیدگی دندان می نالند از این روش درمانی استفاده می کنند. نصب ایمپلنت به گونه ای است که شباهت زیادی با دندان طبیعی دارد، به همین دلیل بیشتر مواقع نتیجه بخش و موفقیت آمیز است.

در بازار ایران به دلیل روابط حسنه با کشورهای آسیای شرقی به ویژه کره، ایمپلنت های کره ای بیشتر شایع و در اکثر موارد از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

تفاوت ایمپلنت سوئیسی و کره ای

همان طور که در توضیحات ایمپلنت کره ای و سوئیسی گفتیم هر دو از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و تشابه زیادی با هم دارند به جز در سه مورد که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.

ü   به لحاظ در دسترس بودن قطعات

برندهای مختلف و متعدد ایمپلنت کره ای در کشور ما یافت می شود. دلیل مهم فراوان بودن و کاربرد گسترده آنها دسترسی به قطعات آنها می باشد.

ü   به لحاظ قیمت ایمپلنت

دلیل گرانی ایمپلنت سوئیسی هزینه بُعد مسافرت و واردات از کشورهای اروپایی به ایران است. دلیل دیگر ارز یورو کشور سوئیس است که نسبت به پول کره گران تر است. دلیل دیگر کاربرد مواد درجه یک و دقت کشورهای اروپایی برای تولید ایمپلنت است.

به علاوه اعتبار کشور تولید کننده، قدمت و استفاده از تکنولوژی های ساخت نوآورانه دلیل خوبی برای گرانی این نوع ایمپلنت ها است. با این حال، در بین ایمپلنت های کره ای، برندهایی موجود است که به دلیل استفاده از تکنولوژی های تولید پیشرفته، ایمپلنت به راحتی درون لثه جای گذاری می شود. به همین دلیل قیمت بالاتری پیدا می کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه محاسبه قیمت ایمپلنت دندان می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

قیمت ایمپلنت دندان چگونه محاسبه می شود ؟

ü   به لحاظ طول عمر

هر دو ایمپلنت سوئیسی یا کره ای به دلیل پیروی از قوانین FDA دوام و ماندگاری بالایی دارند. البته برای استفاده از  ایمپلنت های کره ای می بایست به دنبال شرکت ها و برندهای معتبر این کشور باشید. مهارت و تخصص پزشک جراح بیشتر از برند در موفق بودن عمل تاثیر دارد.

در هر دو ایمپلنت سوئیسی یا کره ای اگر پزشک متخصص شما در کارگزاری ایمپلنت با تجربه و ماهر باشد دوام و طول عمر ایمپلنت را به شما ارائه می دهد.

ü   به لحاظ کیفیت

ایمپلنت سوئیسی از ایمپلنت کره ای مرغوب تر و با کیفیت تر است. ولی با این حال ایمپلنت کره ای با کیفیت هم وجود دارد.

ü   به لحاظ میزان موفقیت در کاشت

میزان موفقیت کاشت ایمپلنت در نوع سوئیسی بالاتر از نوع کره ای است. ولی باز هم دکتر متخصص در این کار نقش اصلی را ایفا می کند. مهارت و تخصص پزشک در هر دو نمونه میزان موفقیت در کاشت را تعیین می کند.

 

انواع ایمپلنت های سوئیسی

ایمپلنت های سوئیسی دارای 6 برند معروف هستند که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

ایمپلنت دندان اشترومن

بهترین نوع ایمپلنت دندان، سوئیسی است که دارای کیفیت بالا است و طرفداران مخصوص به خود را دارد و برای افرادی که دغدغه مالی ندارند بهترین و باکیفیت ترین نوع ایمپلنت در سراسر جهان است. در کشور ایران ایمپلنت اشترومن با نام اختصاری اشترومن ITI نمایندگی دارد.

ایمپلنت دندان ایده

ایمپلنت ایده (Ihdeh ) یکی دیگر از ایمپلنت های دندان با کیفیت هستند که در کشور ایران نمایندگی دارد. به دلیل قیمت مناسب این ایمپلنت، پزشکان استفاده فراوانی از آن دارند.

ایمپلنت دندان بیودنتال

ایمپلنت بیودنتال (Bio dental ) یک برند جدید که خود را با تکنولوژی های روز دندانپزشکی تطبیق می دهد.

ایمپلنت دندان SPI

از برندهای معروف و گران قیمت ایمپلنت سوئیسی است و در کشور ایران با نام بن تاژ پارس نمایندگی دارد.

ایمپلنت دندان TRI

از ایمپلنت های جدید سوئیسی است که از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به ایمپلنت آمریکایی دارد.

ایمپلنت SIC

این نوع ایمپلنت جدید است و به دلیل قیمت مناسب در کشور ما رواج دارد و از لحاظ کیفیت تشابه زیادی با ایمپلنت دندان کره ای دارد.

انواع ایمپلنت کره ای

امروزه در کشور عزیزمان ایران انواع بسیار زیادی از ایمپلنت های کره ای وجود دارند که ما در ادامه به بررسی 4 برند از ایمپلنت های کره ای می پردازیم.

ایمپلنت بایوتم

یکی از برند های با کیفیت ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت بایوتم می باشد. این شرکت فعالیت خود را در سال 2008 آغاز کرده و در سال 2009 موفق به دریافت گواهینامه CE شد.

ایمپلنت مگاژن

ایمپلنت مگاژن از ایمپلنت هایی است که تکنولوژی بالایی در ساخت ایمپلنت خود دارد و در سال 2002 تاسیس و در سال 2005 موفق به دریافت گواهینامه FDA شد.

ایمپلنت اوستم

ایمپلنت اوستم از دسته برند های معتبر کره ای می باشد که بین سال های 2001 تا 2002 گواهینامه CE و FDA   را دریافت کرد.

ایمپلنت دیو

این شرکت نیز مانند ایمپلنت مگاژن فعالیت خود را در 2002 آغاز کرده و در سال 2008 مجوز FDA خود را دریافت کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5