شگفتی‌های زندگی – قسمت پنجم

0

125 -رکورد طولانی‌ترین تولد یک کودک از مادری که در اثر سکتهٔ مغزی درگذشته بود تا این تاریخ متعلق به یک نوزاد آمریکایی است که در پنجم جولای سال 1983 در بیمارستانی در ایالت ویرجینا متولد گردید. این کودک 48‌ روز پس از مرگ مغزی مادرش با عمل جراحی به دنیا آمد.

126 -پرطاقت‌ترین و مقاوم‌ترین مرد تاریخ، یک اتومبیل‌ران سرعت انگلیسی به نام دیود-پیورلی است که در جولای سال 1977 میلادی توانست در مدتی بسیار کوتاه و در فاصلهٔ 66 سانتیمتری که سرعت اتومبیلش از 173 به صفر کیلومتر رسیده بود 179 /8 درجه کشش منفی قدرت جاذبه را تحمل نماید و زنده بماند. وی در این حادثه 29 شکستگی مختلف بدن، سه دررفتگی مفاصل مختلف و شش ایست قلبی را تحمل کرد و زنده ماند.

127 -سریع‌ترین قهرمان سرعت اسکیت جهان فردی است به نام جرارد-ون-ولد j.Van velde یکی از شهروندان هلندی که موفق شد در مسابقات زمستانی سالت لیک سیتی Salt Lake city آمریکا در 16 فوریه 2002 فاصلهٔ 1000 متر (یک کیلومتر) را در 16 .07 :1 (یک دقیقه و هفت ثانیه و 16 صدم ثانیه) طی کند. شگفت‌انگیز نیست؟!

128 -رکورد تحمل بالاترین درجهٔ حرارت هوای خشک (گرمای هوا) توسط یک انسان بدون لباس تا سال 0691‌ میلادی متعلق به تعدادی از متخصصان نیروی هوایی آمریکا بوده است که در تمرین‌های بسیار سخت هوا-فضایی به رکورد 205 درجهٔ سانتیگراد دست یافته‌اند. در همین زمان گروه دیگری از افراد نیروی هوایی آمریکا که لباس‌های ضد حرارت بر تن داشتند توانستند گرمایی معادل 260 درجهٔ سانتیگراد را تحمل نمایند. هنوز افرادی نتوانسته‌اند به این دو رکورد دست یابند.

921‌-در فوریه 2002 یک گروه دیرین‌شناس انگلیسی به رهبری پروفسور پیتر-دل P.Doyle در پیترزبورگ انگلستان فسیل غذای قی کرده یک سوسمار ماهی بسیار بزرگ را یافتند که پس از آزمایش‌های دقیق دیرین‌شناسی مشخص گردید که این فسیل 160 /000 /000‌ سال (صد و شصت میلیون) عمر دارد. این فسیل اطلاعات بسیار دقیقی از نوع غذای مورد استفاده این حیوان را مشخص می‌کرد.

130 -رکورددار تزریق آمپول‌های انسولین در دنیا ساموئل-دیوید سون انگلیسی است، این مرد که به بیماری قند خون مبتلا می‌باشد از سال 1923 تاکنون 00987‌ مرتبه آمپول انسولین تزریق کرده است.

131 -جری-راس 54 ساله سرهنگ بازنشتهٔ نیروی هوایی آمریکا نخستین فردی است که رکورد مسافرت‌های فضایی را به عنوان یک فضانورد شکسته است. جری که نخستین سفر فضایی را به عنوان یک فضانورد شکسته است. جری که نخستین سفر فضایی خود را در سال 1985 میلادی با شاتل آغاز کرد، تاکنون موفق گردیده هفت مرتبه به مأموریت‌های فضایی برود.

132 -جاناتان- place پلیس ساکن مری‌لند آمریکا نخستین انسانی است که پس از آزمایش‌های پزشکی مشخص شده است که قند خون وی 17 مرتبه بالاتر از معدل نسبی و معمولی قند خون یک انسان سالم است. وی پس از آخرین آزمایش قند خون در یکم فوریه سال 1997 زندگی طبیعی خود را می‌گذرانیده و هنوز زنده است.

331‌-تا همین امروز دو نفر انگلیسی رکورددار نصب دستگاه رسپیرتور Respirator یا دستگاه تنفس مصنوعی در بدنشان هستند. نخستین شخص جیمز فیرول J.Firwell نام داشت که توانست تا سال 6491‌ با این دستگاه زنده بماند و دیگری جان -پرست ویچ است که از 24 نوامبر سال 5591‌ به این دستگاه تنفس مصنوعی وصل است و هنوز زندگی می‌کند.

134 -نام-واتانابه Tamae‌ Watanabe‌ کوه‌نورد 63 سالهٔ ژاپنی نخستین شخصی است که در  این سن توانسته است در سات 9 /55 روز 16 مه سال 2002 به قلهٔ اورست (بام دینا) در ارتفاع 8848 متری صعود کند. نام تام به عنوان پیرترین مرد کوهنورد جهان که توانسته است قلهٔ اورست را فتح کند در لیست رکورداران جهان ثبت شده است.

531‌-شرکت بزرگ الکترونیک NEC ژاپن برای پیش‌بینی و پیش‌گیری روی‌دادهای طبیعی و علم هواشناسی و فضانوردی سوپر کامپیوتری ساخته است که می‌تواند در هر ثانیه 35 /600 /000 /000 /000 (سی و پنج تریلیون و ششصد بلیون) محاسبه را انجام دهد.

قدرت این سوپر کامپیوتر شگفت‌انگیز پنچ مرتبه بیش‌تر از سوپر کامپیوتر مشابهی است که توسط شرکت HNSX که یکی از شعبه‌های NEC می‌باشد ساخته شده و هم اینک در علم هواشناسی و فضانوردی برای پیش‌بینی‌های بسیار دقیق دگرگونی‌های فضایی، جوی و آب و هوایی به کار می‌رود. تمام اجزای این سوپر کامپیوتر که در یک جعبهٔ کوچکی جای گرفته و کشور ژاپن برای ساخت آن دچار مشکلات فراوانی گردیده بود چنان‌چه بخواهد به صورت پراسسورهای جداگانه مورد استفاده قرار گیرد حد اقل به فضایی معادل چهار زمین تنیس احتیاج دارد.

136 -شرکت والت دیسنی آمریکا توانست با روی صحنه آوردن یک فیلم انیمیشن عروسکی از حیوانات مختلف فقط ظرف مدت 9 روز از دوم تا 11 نوامبر سال 2001 میلادی مبلغ 100 /000 /000 دلار فروش داشته باشد. تا این تاریخ این فیلم رکورد فروش را شکسته است.

137 -به مناسبت آغاز سال تحصیلی (جشن فرهنگی) انگلستان در هفتم سپتامبر سال 2001 میلادی که در ساعت 11 صبح همین روز آغاز شده بود تعداد 559 /493 دانش‌آموز دختر و پسر در 2171 مدرسه در مدت یک دقیقه از شروع این جشن بزرگ به بالا و پایین پریدند که این حرکت بزرگ‌ترین رکورد از نوع خود در دنیا محسوب می‌شود.

138 -رکورددار سریع‌ترین دونده زن جهان در دو ماراتون متعلق به خانم پائولا-رادکلیف انگلیسی است. این خانم در مسابقهٔ مارتون 41‌ آوریل سال 2002 میلادی لندن توانست به رکورد 2 ساعت و 18 دقیقه و 56 ثانیه دست یابد که در نوع خود منحصر به فرد است.

139 -از یکم ژانویه 2002 میلادی با پیش آمدن دگرگونی‌های سیاسی و اقتصادی اروپا و یک‌سان شدن پول رایج بسیاری از کشورهای اروپایی مقدار 15 /000 /000 /000 (پانزده بیلیون) اسکناس پور و 50 /000 /000 /000 (پنجاه بیلیون) سکهٔ یورو بین کشورهای اولیهٔ عضو اتحادیهٔ اروپا (اتریش- بلژیک-فنلاند-فرانسه-آلمان- یونان-ایرلند-ایتالیا-لوگزامبورگ- هلند-پرتقال و اسپانیا) که جمعیتی معادل 290 /000 /000 نفر را در برگرفته‌اند پخش شد. جالب است اگر بدانید چنان‌چه این اسکناس‌ها بغل هم چیده شوند، طول آن‌ها مساوی است با 2 /5 مرتبه رفتن به کره ما و بازگشتن از آن

140-ملکه الیزابت، مادر ملکهٔ الیزابت دوم (ملکهٔ فعلی انگلستان) متولد سال 1900 ، مسن‌ترین فرد در خاندان سلطنتی انگلستان بود. وی در سن 23 ساله‌گی با پرنس آلبرت (جرج پنجم) ازدواج کرد. ملکه الیزابت اول در هنگام تاج‌گزاری‌اش به عنوان نخستین ملکهٔ متولد انگلستان بعد از دوران تئودورها و آخرین امپراتریس هندوستان انتخاب گردید. ملکه الیزابت اول در سال 30 مارچ سال 2002 میلادی و در سن 101 ساله‌گی درگذشت و دخترش ملکهٔ الیزابت دوم (ملکهٔ فعلی انگلستان) جانشین مادرش شد.

منبع: شماره 18 مجله فردوسی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.