نکات مهم در بهداشت لباس زیر

0

رپورتاژ

رعایت بهداشت لباس زیر یعنی اهمیت دادن به سلامتی و همین نکته باعث می شود که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم تا از بروز انواع بیماری ها از جمله عفونت های قارچی و باکتریایی جلوگیری کنیم. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید زمان هایی هست که نپوشیدن لباس زیر می تواند برای شما مفید باشد یا اینکه بهترین زمان تعویض شورت و سوتین چه زمانی است؟

اگر شما هم هنگام خرید لباس زیر فقط به دنبال لباس زیر فانتزی هستید یا خرید شورت زنانه شیک، باید بگوییم فاکتورهای مهم دیگری هم هستند که شما هنگام خرید باید در اولویت بررسی قرار دهید. در ادامه تمام نکات ضروری در خصوص نکات پزشکی لباس زیر و تاثیرات آن بر سلامتی پوست، دستگاه تناسلی و بدن را خواهیم گفت.

اقدامات ضروری در بهداشت لباس زیر

نزدیک ترین لباس به پوست و بدن ما شورت و سوتین است، همچنین ما ساعت های طولانی آنها را بر بدن داریم، بنابراین اگر از دیگر لباس هایتان به خوبی مراقبت می کنید، باید بگوییم مراقبت از لباس زیر را باید دو برابر انجام دهید. البته مهمترین دلیل رعایت بهداشت شورت این است که لباس زیر با اندام خصوصی بدن در ارتباط است که متاسفانه اگر سلامت اندام های خصوصی و دستگاه تناسلی به خطر بیفتد، باعث رشد مخمرها، قارچ ها، باکتری ها، عفونت ها و حتی مشکلات جدی تر خواهد شد.

به جز بانوان، تمام مردان و کودکان نیز باید به بهداشت لباس زیر خود اهمیت دهند، اما چون زنان خیلی بیشتر از دیگران در معرض بیماری های پوستی و عفونت های واژن هستند، بنابراین در این مقاله بیشتر به نکات بهداشتی شورت و سوتین زنانه خواهیم پرداخت.

بهترین روش شستن شورت زنانه

نحوه صحیح شستشوی شورت و سوتین یکی از نکات اصلی در رعایت بهداشت آنها است. لباس زیر ها را می توانید هم با دست بشویید و هم با لباسشویی اما مهمترین نکته این است که نباید لباس زیر ها را لباس های دیگر بشویید، زیرا ترشحات همراه لباس زیر اگر آلوده باشند ممکن است به لباس های دیگر نیز سرایت کند.

اگر با لباسشویی این کار را انجام می دهید، بهتر است لباسشویی را روی دور کند و حرارت بالا تنظیم کنید و اگر شستن شورت و سوتین را با دست انجام می دهید، بهتر است با ملایمت این کار را انجام دهید، همچنین از صابون ها و شوینده های ضدباکتری و ضدحساسیت استفاده کنید تا دچار خارش و حساسیت نشوید، در انتها این را بدانید که اگر امکان خشک کردن لباس زیر نور آفتاب را ندارید، می توانید لباس زیرهای خود را با اتو خشک کنید.

  • شستشوی لباس زیر باید جداگانه انجام شود، نه با لباس های دیگر
  • شستن شورت و سوتین با شوینده های ضدحساسیت
  • خشک کردن لباس زیر در هوای آزاد، مخصوصا زیر نور آفتاب
  • استفاده از وایتکس هنگامی که به عفونت مبتلا هستید

بهترین زمان دور انداختن شورت و سوتین

هر لباسی یک عمر مفید دارد که لباس زیرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، میانگین عمر مفید لباس زیرها حداکثر یک سال است، البته در بعضی مواقع باید هر شش ماه یک بار کل لباس زیر ها را دور بیندازید و لباس زیر های جدید و تمیز را جایگزین کنید.

البته با توجه به قیمت سوتین که به نسبت بالاتر از قیمت شورت های زنانه هستند، همچنین با عفونت و ترشحات درگیر نیستند، می توانید سوتین ها را به مدت بیشتری استفاده کنید.

نپوشیدن لباس زیر در ساعاتی از شبانه روز

همانطور که می دانید ناحیه واژن از رطوبت بالایی برخوردار است، هر قدر هم که لباس زیر شما نخی باشد، باز هم ناحیه دستگاه تناسلی رطوبت دارد، بنابراین وقتی شما لباس زیر نپوشید به ناحیه واژن اجازه می دهید تا زودتر خشک شود و همین امر باعث می شود که خود به خود از عفونت های واژینال جلوگیری شود.

شما می توانید در طول شب و وقتی خواب هستید، لباس زیر استفاده نکنید. نپوشیدن شورت باعث خشک نگه داشتن ناحیه واژن می شود و از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند. نپوشیدن سوتین باعث می شود که سینه ها ساعاتی از شبانه روز آزاد باشند.

زمان تعویض شورت

شما هر چند روز یک بار شورت خود را تعویض می کنید؟ اگر ورزشکار هستید یا بیشتر از سه روز در هفته ورزش می کنید، بهتر است هر روز لباس زیر خود را تعویض کنید تا بهداشت رعایت شود. البته می توانید از لباس زیر مخصوص ورزش استفاده کنید و وقتی ورزش خود تمام شد، یک شورت زنانه شیک بپوشید.

بهتر است تعویض شورت و سوتین خود را به زمان حمام رفتن خود گره نزنید، ممکن است شما هر دو روز یک بار حمام بروید، این در حالیست که تعویض لباس زیر هر روز برای زنان الزامیست، پوشیدن شورت تمیز باعث می شود که ترشحات واژن باعث عفونت نشود.

البته می توانید از پدهای روزانه برای شورت زنانه شیک خود استفاده کنید، با این حال از باکتری های موجود در مدفوع نباید غافل شوید، به همین منظور بهتر است برای جلوگیری از تجمع باکتری، شورت خود را روزانه تعویض کنید.

نکات بهداشتی هنگام خرید شورت و سوتین

وقتی می خواهید یک شورت زنانه شیک بخرید یا مشغول مقایسه قیمت سوتین نخی و سوتین ساتن هستید، بهتر است اول به بعد بهداشتی و سلامتی لباس زیرها توجه کنید، در هر حالتی استفاده از لباس زیرهای نخی توصیه می شود زیرا جنس نخ و پنبه به طور طبیعی رطوبت را جذب می کنند.

لباس زیرهایی با جنس پلاستیک باعث عرق بیشتر می شوند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند، بنابراین باعث عفونت های واژن خواهند شد. همچنین هنگام خرید شورت و سوتین به سایز مناسب خودتان دقت کنید، لباس زیر های تنگ باعث تحریک ناحیه وژینال می شود و از نظر پزشکی تایید نمی شوند و منجر به عفونت قارچی، عفونت باکتریایی و عفونت های ادراری می شوند.

همانقدر که به جنس پارچه لباس زیر اهمیت می دهید، بهتر است به رنگ پارچه هم اهمیت دهید، زیرا بسیاری از برندهای موجود در بازار از رنگ های شیمیایی و غیربهداشتی استفاده می کنند، بنابراین بهتر است از برندهای باکیفیت بازار خرید کنید و حتی از شورت های رنگ روشن استفاده کنید.

سخن آخر در رعایت بهداشت لباس زیر

در این مقاله با بهترین روش شستشوی شورت زنانه شیک و بهترین زمان تعویض شورت و سوتین آشنا شدید، حال اگر قیمت سوتین یا شورت از نظرتان زیاد باشد، اهمیت نمی دهید و به فاکتورهای دیگر بیشتر دقت می کنید. از آنجایی که عفونت های قارچی و واژینال از عمده مشکلات اکثر زنان است و یکی از مهمترین ارکان سلامتی به شمار می رود، رعایت بهداشت لباس زیر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5