4 روش جراحی چاقی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل

0
رپورتاژ

چکیده : انواع جراحی چاقی برای کاهش حجم چربی های مقاوم به رژیم غذایی و ورزش انجام می گیرند. هزینه جراحی چاقی بر اساس نوع عمل تعیین می شود. انواع جراحی چاقی با روش لاپاراسکوپی پیشرفته انجام می گیرند که عوارض کمتری نسبت به جراحی های باز دارد.

معرفی 4 روش جراحی چاقی | دکتر آذرپیکان فوق تخصص جراحی چاقی

مقدمه

کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل، یکی از دغدغه های امروزی زنان و مردان به حساب می آید. از این رو، تمایل برای استفاده از رژیم های غذایی خاص و انجام ورزش های مناسب، نسبت به گذشته، رشد چشمگیری داشته است. با این حال، در بسیاری از موارد تنها استفاده از رژیم های غذایی و یا انجام ورزش نمی تواند افراد را به هدفشان برساند. در چنین مواردی، انجام انواع جراحی چاقی به بهبود هر چه بهتر اندام و کاهش وزن قابل توجه آن ها کمک خواهد کرد.

البته از نظر دکتر سید علیرضا آذر پیکان، فوق تخصص عمل لاغری در تهران، تنها افرادی می توانند برای انجام انواع جراحی چاقی اقدام نمایند که شاخص وزن آن ها به بیش از ۴۰ برسد. هر چند افرادی که به بیماری های زمینه ای مانند فشارخون یا دیابت مبتلا هستند و BMI آن ها بین ۳۵ تا ۴۰ است نیز می توانند برای انجام هر یک از جراحی های لاغری اقدام نمایند.

آنچه در این مقاله می خوانید

انواع جراحی چاقی؛ عمل اسلیو معده

انواع جراحی چاقی؛ عمل بای پس معده

انواع جراحی چاقی؛ جراحی پلیسه معده

انجام انواع جراحی چاقی با روش لاپاراسکوپی پیشرفته

انجام جراحی چاقی با روش پیکرتراشی

انواع جراحی چاقی؛ عمل اسلیو معده

کاهش حجم معده تاثیر بسزایی بر کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن دارد. یکی از عمل های جراحی که برای افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ مناسب است، عمل اسلیو معده نامیده می شود. جراحی چاقی اسلیو معده شامل برداشتن غدد ترشح کننده هورمون گرسنگی در انتهای معده می شود. با کم شدن ترشح هورمون گرسنگی در معده، فرد احساس گرسنگی کمتری خواهد داشت.

چگونگی انجام جراحی چاقی اسلیو معده

در جراحی چاقی اسلیو معده حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از حجم معده برداشته می شود. در طول جراحی اسلیو معده، یک لوله با حجم ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر از طریق دهان به معده وارد می گردد. قبل از برش انتهای معده، حجم مورد نظر نشانه گذاری شده و با استفاده از منگنه بسته می شود. در نهایت، حجم اضافی انتهای معده، برش خورده و خارج خواهد شد.

در جراحی چاقی اسلیو معده، پس از 1 تا 1.5 سال، وزن افراد به اندازه ۷۰ درصد وزن اولیه کاهش می یابد.

عوارض عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده عوارض ناچیزی در پی دارد. با توجه به اینکه بیماری های ناشی از چاقی مفرط، کیفیت زندگی افراد را به شدت کاهش داده و حتی می تواند خطر مرگ را در پی داشته باشد، بنابراین مزایای جراحی چاقی اسلیو معده به مراتب بیشتر از عوارض آن خواهد بود.

آیا اسلیو معده باعث مرگ می شود؟

یکی از شایعاتی که درباره جراحی اسلیو معده وجود دارد این است که این جراحی منجر به مرگ می شود. از نظر دکتر سید علیرضا آذرپیکان انجام جراحی چاقی اسلیو معده تا زمانی که با مهارت و دقت کامل انجام گیرد، هیچ گونه خطر مرگی برای افراد در پی نخواهد داشت.

هزینه جراحی اسلیو معده

عوامل متعددی در تعیین هزینه عمل اسلیومعده تاثیر گذار هستند. انجام آزمایش های قبل و بعد از عمل جراحی چاقی، دستمزد پزشک و هزینه مرتبط با کلینیک می توانند مقدار هزینه جراحی اسلیو معده را تحت تاثیر قرار دهند.

 

انواع جراحی چاقی؛ عمل بای پس معده

یکی از انواع جراحی های چاقی غیر تهاجمی، عمل بای پس معده نامیده می شود. در طول جراحی بای پس معده، حجم معده به دو قسمت بزرگ و کوچک تقسیم بندی می شود. حجم کوچکتر در بالای معده قرار دارد که به روده فرد متصل خواهد شد. کم شدن حجم در دسترس معده، میزان جذب مواد غذایی را کاهش خواهد داد.

تفاوت جراحی بای پس معده با اسلیومعده

پیش از این اشاره کردیم که در جراحی چاقی اسلیو معده، قسمت انتهایی آن برداشته می شود. این در حالی است که در عمل بای پس معده، معده به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم شده و هیچ بخشی از آن برش نمی خورد. به این ترتیب، جراحی اسلیو معده تهاجمی تر از عمل بای پس معده خواهد بود.

بای پس معده برای چه کسانی مفید است؟

جراحی چاقی بای پس معده نیز مانند عمل اسلیو معده، تنها برای افرادی انجام می گیرد که شاخص توده بدنی آن ها به بالای ۴۰ برسد. البته از نظر دکتر سید علیرضا آذر پیکان افرادی که به بیماری های زمینه ای مانند فشار خون و دیابت حاصل از چاقی مفرط مبتلا بوده و شاخص توده بدنی آن ها بین ۳۵ تا ۴۰ است نیز می توانند عمل بای پس معده را انجام دهند.

موارد ممنوعیت جراحی بای پس معده

اگر از آن دسته افرادی هستید که پیش از این جراحی معده انجام داده اید، بهتر است از انجام عمل بای پس معده خودداری کنید. همچنین، سابقه ابتلا به سرطان معده در افراد یا خانواده، انجام جراحی چاقی بای پس معده را با محدودیت مواجه می کند. کم خونی شدید و فقر آهن نیز از فاکتورهای دیگری هستند که ممنوعیت بای پس معده را در پی دارند.

انواع جراحی چاقی؛ جراحی پلیسه معده

اگر به دنبال انجام یک جراحی کم تهاجمی و موثر در کاهش وزن هستید، جراحی پلیسه معده یکی از بهترین روش ها به حساب می آید. انجام جراحی چاقی پلیسه معده نیز منجر به کاهش حجم معده می شود. این مساله میزان غذای مصرفی را کم کرده و کمک می کند تا چربی های انباشته به تدریج از بین برود. برای انجام عمل لاغری پلیسه معده نیز شاخص توده بدنی افراد باید بالاتر از ۴۰ باشد.

روش انجام عمل پلیسه معده

برای انجام جراحی چاقی پلیسه معده، می توان از روش لاپاراسکوپی پیشرفته استفاده نمود. دستگاه لاپاراسکوپی سه دسته ظریف دارد که به انتهای آن ها دوربین و بقیه ابزار جراحی متصل می شوند. پزشک جراح، از طریق ایجاد سه حفره ریز این دسته ها را به بدن وارد کرده و جراحی را انجام می دهد.

 

انجام انواع جراحی چاقی با روش لاپاراسکوپی پیشرفته

بسیاری از عوارض ناشی از انواع عمل های جراحی، در اثر تهاجمی بودن آن ها به وجود می آیند. بنابراین، اگر بتوان میزان تهاجمی بودن یک جراحی را کاهش داد، مسلما عوارض ناشی از آن نیز کمتر شده و دوران نقاهت آن به طور قابل توجهی کوتاه می گردد. در انجام انواع جراحی چاقی با روش لاپاراسکوپی پیشرفته نیز این مساله برقرار است.

برای انجام جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی پیشرفته، پزشک جراح حفره هایی ریز بر روی شکم ایجاد می کند. شاخه های دستگاه لاپاراسکوپی از طریق این حفره ها به ناحیه شکم وارد می شوند. دوربین تعبیه شده در یکی از دسته ها، میدان دید پزشک جراح در داخل شکم و معده را افزایش می دهد. انواع جراحی چاقی مانند جراحی اسلیو معده، جراحی پلیسه معده و جراحی بای پس معده، از طریق روش لاپاراسکوپی پیشرفته قابل انجام هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با دکتر سید علیرضا آذر پیکان، فوق تخصص لاپاراسکوپی پیشرفته، ملاقاتی داشته باشید.

 

انجام جراحی چاقی با روش پیکرتراشی

یکی از مدرن ترین روش های جراحی چاقی برای رسیدن به اندام ایده آل عمل پیکر تراشی نامیده می شود. پیکرتراشی یا لیپوساکشن با استخراج موضعی چربی های انباشته در اطراف بافت های مختلف، به کانتورینگ بدن کمک می کند. در واقع، پزشک جراح به کمک یک ابزار تخصصی تحت عنوان کانول، سلول های چربی اضافی در نواحی مختلف بدن را تخریب و استخراج خواهد کرد.

روش انجام پیکرتراشی با جراحی

عمل پیکرتراشی با جراحی یک روش نسبتا تهاجمی برای خارج کردن چربی های اضافی از بدن است. نتیجه حاصل از جراحی به صورت آنی قابل مشاهده خواهد بود. برخی از مهم ترین روش های پیکرتراشی با جراحی به قرار زیر هستند:

  • جراحی لیپوماتیک
  • جراحی لیفت
  • تامی تاک یا ابدومینوپلاستی

روش انجام پیکر تراشی با جراحی

برای انجام پیکرتراشی با جراحی، ابتدا پوست ناحیه تحت درمان برداشته می شود. استخراج چربی های اضافی از ناحیه مورد نظر، شکل مناسبی به اندام خواهد داد. پیکرتراشی با جراحی در نواحی مختلف بدن مانند ران ها، شکم، صورت و سینه قابل انجام هستند. در صورتی که این نوع جراحی چاقی توسط یک پزشک متخصص و مجرب انجام گیرد، نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش خواهد بود.

جراحی پیکرتراشی با دستگاه

جراحی چاقی دیگری که برای کانتورینگ بدن به کار می رود، عمل پیکرتراشی بدون جراحی یا با دستگاه است. برای انجام جراحی پیکرتراشی با دستگاه از بی حسی موضعی استفاده می شود. با توجه به اینکه در این نوع جراحی چاقی هیچ گونه برشی بر روی بدن ایجاد نمی گردد، بنابراین لیپوساکشن با دستگاه از روش های کم تهاجمی به حساب می آید.

پیکر تراشی

روش انجام پیکرتراشی بدون جراحی

امروزه از روش های متعددی در پیکرتراشی بدون جراحی استفاده می شود که برخی از آن ها عبارتند از:

  • لیپولیز تزریقی
  • کرایولیپولیز
  • لیپولیز فرکانس رادیویی
  • لیزر لیپولیز

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی چاقی به وبسایت دکتر علیرضا آذرپیکان مراجعه نمایید.

https://drazarpeikan.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.