شرایط نگهداری از دوربین مداربسته داهوا و بررسی قیمت

0
رپورتاژ

دوربین های مداربسته مانند سایر تجهیزات الکترونیکی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. به این ترتیب عملکردی بهتری خواهند داشت و طول عمر مفید آنها افزایش می یابد. دوربین مداربسته داهوا نیز از این مجموعه مستثناء نبوده و برای بالا بردن عمر این دوربین با کیفیت بهتر است با شرایط نگهداری آن آشنا شویم. از شرایط نگهداری تمام دوربین های مداربسته مراقبت از آسیب های فیزیکی به دوربین است. همچنین شرایط جوی و آب و هوایی که دوربین در آن محیط نصب شده است باید تحت کنترل باشد. این کار چندان سخت نیست و با در نظر گرفتن چند مورد و چند اقدام ساده به راحتی می توانید از دوربین مداربسته خود بهترین عملکرد را دریافت کنید.

علت نگهداری از دوربین مداربسته چیست؟

به طور کلی از دو دیدگاه دوربین مداربسته باید در شرایطی که در ادامه به آن می پردازیم نگهداری شود. دیدگاه اول برای نگهداری دوربین از آسیب هایی مانند دزدیده شدن است و دیدگاه دوم برای پیشگیری از اختلال در کار دوربین مداربسته. در هر دو حال هدف عملکرد صحیح دوربین مداربسته است که بتواند اصلی ترین هدف نظارتی خود را دنبال کند.

دوربین مداربسته را می توان عامل بازدارنده مهمی در زمینه سرقت و بسیاری از خرابکاری ها دانست. بنابراین چند کار ساده و صرف زمان برای سیستم نظارتی می تواند مانع از ایجاد هزینه های زیاد و گاهاً جبران ناپذیر در آینده شود. برخی از این اقدامات به صورت دوره ای باید انجام شود و برخی در همان ابتدای نصب و راه اندازی باید مدنظر قرار گیرد. به عنوانمثال دقت در انتخاب محل نصب از کارهاییست که در ابتدا باید مورد توجه باشد. تمیز کردن لنز دوربین از اقدامات دوره ایست که هر چند وقت یکبار با توجه به آلودگی محیطی دوربین باید انجام گیرد.

شرایط نگهداری از دوربین مداربسته داهوا

یکی از مهمترین موضوعات در نگهداری دوربین مداربسته موقعیت نصب دوربین و دستگاه ضبط است. باید دوربین مداربسته در محلی نصب شود که هم دید خوبی به کاربر دهد و هم از دسترس جهت خرابکاری به دور باشد. به گونه ای نصب نشود که با برخورد شاخه درختان، یا ضربه توپ و مانند اینها منحرف شده و یا آسیب ببیند. در کابل کشی نیز باید این موضوع را در نظر بگیرید که کابل ها در دسترس افراد خرابکار نباشد و نتوانند به راحتی آنها را قطع کنند. دستگاه ضبط از اجزای مهم سیستم امنیتی است در نتیجه حفظ و نگهداری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دقت کنید محل نگهداری دستگاه ضبط باید به نحوی انتخاب شود که افراد ناشناس و نامطمئن به آن و داده های آن دسترسی نداشته باشند.

شرایط محیطی دوربین مداربسته

شرایط محیطی دورین مداربسته و دستگاه ضبط را درست انتخاب کرده و هر بار مورد بررسی قرار دهید. دستگاه ضبط به علت کار قطعات داخلی آن، گرما تولید می کند بنابراین علاوه بر اینکه کار فن داخلی آن باید چک شود بهتر است مکان قرارگیری آن دارای تهویه مناسب باشد. رطوبت، گرما، غبار و آلودگی هایی مانند آن موجب می شود دستگاه به مرور زمان دچار اختلال و خرابی شود. در نهایت هزینه خرید دستگاه و قطعات جدید و یا تعمیرات برای شما ایجاد می شود.

دوربین های مداربسته بیرونی را در محیط های بیرون و فضای باز مورد استفاده قرار دهید. زیرا آنها دارای استاندارد مناسب برای مقاومت در مقابل برف، باران، گردوغبار هستند. دوربین های داخلی مقاومت کمتری در برابر شرایط جوی دارند و خیلی زود از کار می افتند. اگر دوربین مداربسته شما در معرض ضربه ممکن است قرار بگیرد حتما از نوع وندال پروف انتخاب کنید. از باکس و حفاظ برای مراقبت از دوربین مداربسته از سرقت می توانید استفاده نمایید.

تغییر رمز پیش فرض دوربین مداربسته داهوا

حتماً اگر سیستم داهو را راه اندازی کردید رمز پیش فرض دوربین داهوا را تغییر دهید. از لحاظ امنیتی بسیار تاکید شده است که در نگهداری از رمز سیستم های نظارتی خود کوشا باشید. زیرا دیگر افراد غیر مجاز نمی توانند از فیلم و تصاویری که متعلق به سیستم شماست به طور نادرست استفاده کنند و یا از بین ببرند. از اولین اقدامات مهمی که کارشناسان در هنگام راه اندازی انجام می دهند و به کاربران  و مشتریان توصیه می کنند تغییر رمز پیش فرض است.

اقدامات دوره ای در نگهداری از دوربین

دوربین های مداربسته را طی مدت زمان مشخصی چک کنید. از نظر تمیزی لنز و کیفیت تصویر ارائه شده، رفع موانع دید دوربین که به تازگی ایجاد شده اند مانند رویش برگ های درختان و لانه پرندگان. بررسی کابل و سیم های دوربین مداربسته از نظر پوسیدگی و یا آسیب هایی که بر اثر سایش ممکن است بر آنها وارد شده باشد.

راهنمای انتخاب دوربین مداربسته از روی لیست قیمت داهوا

چگونه می توانید از روی لیست قیمت داهوا دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید؟ در ابتدا باید نیازها و انتظارات خود را از سیستم مداربسته در نظر بگیرید. به عنوان مثال میزان بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید. با این فرض پیش می رویم و سپس تعداد دوربین های مداربسته را براساس نقاط حساس تخمین بزنید. اما دوربین های شما چه نوع باید باشند و چه ویژگی هایی داشته باشند. در اغلب لیست قیمت های دوربین مداربسته ویژگی های شاخص دوربین در کنار پارت نامبر و قیمت آن درج می شود. در نتیجه برای انتخاب و مقایسه خیلی راحت تر می توانید اقدام کنید.

از ویژگی های اصلی مورد نظر شما نوع دوربین است که بدنه آن کدام نوع: دام، بولت، یا اسپیددام و… باشد. دوربین های دام بهترین انتخاب برای محیط های سر پوشیده و دارای سقف هستند. نصب ایمن تری دارند و کمتر جلب توجه می کنند. دوربین بولت برای نصب روی دیوار، بالای سردر، فضاهای باز و بدون سقف انتخاب می شود. مشخصه بعدی برای انتخاب دوربین وضوح تصویر است که با مگاپیکسل نشان داده می شود. هر چه رزولوشن بالاتری را انتخاب کنید تصویر با جزئیات بیشتری ارائه می شود. البته قیمت دوربین نیز به مراتب بیشتر می شود.

مشخصه بعدی دوربین لنز آن است که لنزهای Fixed زاویه دیدی ثابت ارائه می کنند. در صورتی که نیاز به تغییر زاویه دید دوربین مداربسته از نظر وسعت پوشش دوربین دارید از لنزهای وریفوکال می توانید انتخاب کنید. لنزهای وریفوکال قابلیت زوم را نیز برای شما فراهم می کند. از ویژگی های مهم دیگر دید در شب دوربین مداربسته است که نوع و برد آن در لیست قیمت درج می شود. اگر دوربین مورد نظر شما قرار است تصاویر در مسافت های دورتری را ثبت کند این ویژگی را با دقت بررسی کنید.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.