درمان با نوروفیدبک در کوتاه ترین زمان بدون بازگشت در شیراز

0
رپورتاژ

درمان با نوروفیدبک ابزار جدیدی است که برای اختلالاتی مانند اضطراب، افسردگی و… از آن استفاده می‌شود. نوروفیدبک همچنین برای اندازه‌گیری و ارزیابی فعالیت‌های عصبی مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که استفاده از داروهای مربوط به بیماری‌های عصبی می‌تواند عوارض نامناسبی داشته باشد روش نوروفیدبک محبوبیت بسیاری در بین افراد به‌دست آورده است.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک نوعی روش درمانی بیوفیدبک به‌حساب می‌آید که می‌تواند با استفاده از ثبت امواج EEG  و دادن بازخورد عصبی به فرد، نوعی خودتنظیمی را ایجاد و آن را آموزش دهد.  این بازخورد از راه صدا یا تصویر به فرد نشان داده ‌می‌شود، از این طریق بیمار متوجه می‌شود که آیا تغییرات مناسبی در فعالیت امواج مغزی او ایجاد شده‌ است یا خیر.

بیماری‌های قابل درمان با نوروفیدبک

نوروفیدبک می‌تواند مشکلات و اختلالات گوناگونی را درمان کند. البته توجه داشته باشید برای درمان با نوروفیدبک تشخیص پزشک الزامی است. بیماری‌هایی که با این روش قابل درمان است به شرح زیر می‌باشد:

  • مسائل حافظه
  • بیش‌فعالی
  • نقص توجه
  • مشکلات خواب
  • اضطراب
  • آسیب ترماتیک مغز
  • اختلال اوتیسم
  • اختلالات دوقطبی
  • درد مزمن
  • افسردگی
  • سردرد
  • PTSD

درمان انواع بیماری روانشناختی با نوروفیدبک

این روش درمان بیش‌تر برای کودکان و به ‌طور کلی سنین پایین‌تر که دارای اختلالات روحی و روانی هستند انجام می‌شود. این مشکلات شامل بیش فعالی، بدخلقی و… است. اگر شما نیز به‌ دنبال مرکزی برای درمان فرزند یا عزیزان خود هستید درمان با نوروفیدبک در شیراز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درمان استرس و اضطراب با نوروفیدبک

استرس و اضطراب موجب خستگی ذهنی، جسمی و واکنش‌های نامعقول در فرد می‌شود. با استفاده از این روش درمان، به بیمار کمک می‌شود تا واکنش‌های خود را در شرایط مختلف کنترل کند. با شروع به درمان اختلالات به‌وسیله نوروفیدبک به‌تدریج تاثیر مثبت آن را خواهید دید. از مهم‌ترین بیماری‌هایی که طی این سال‌ها توسط نوروفیدبک درمان شده است می‌توان به استرس و اضطراب اشاره کرد.

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک

یکی از اصلی‌ترین اختلالات در کودکان که بسیار شایع است، بیش فعالی و کم‌توجهی می‌باشد. که حدود 80 درصد از کودکان به آن مبتلا می‌شوند. عدم تمرکز، نداشتن توجه کافی به امور روزانه، داشتن فعالیت بیش‌ از حد و انجام دادن عمل ناگهانی از نشانه‌های رایج این اختلال هستند.

درمان با نوروفیدبک در کودکان به آن ها کمک می‌کند تا بتوانند کنترل مغز خود را به‌دست گیرند. این موضوع سبب کاهش اختلالات در بزرگ‌سالی آنها خواهد شد.

درمان افسردگی با نوروفیدبک

افسردگی یکی از اختلالاتی است که در بین اکثر افراد دیده می‌شود و روش‌های درمانی بسیار گوناگونی دارد، اما ممکن است بعضی از روش‌ها روی افراد جواب ندهد. درمان افسردگی با نوروفیدبک یکی راه‌های از بین بردن افسردگی شدید بین افرادی است که از دیگر روش‌های درمانی جواب نگرفتند.

پزشک برای درمان افسردگی با نوروفیدبک الکترودهایی به گوش و سر افراد متصل کرده و به وسیله آن مشکلات مغز را بررسی می‌کند. توجه داشته ‌باشید که بدترین درمان افسرگی با نوروفیدبک، روش نوروفیدبک کم‌ انرژی است.

درمان اختلال خواب با نوروفیدبک

شما با استفاده از درمان با نوروفیدبک می‌توانید اختلال خواب خود مانند صحبت در خواب، راه رفتن در خواب، کابوس‌های ترسناک، دندان قروچه و… را کاملا برطرف کنید.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

مصرف مواد مخدر از همان ابتدا با اختیار فرد صورت می‌گیرد ولی به‌ مرور نمی‌تواند مصرف آن را مهار کند. وقتی کنترل این مسئله از بین می‌رود به مشکل جدی مغزی تبدیل شده که فرد به ‌تنهایی نمی‌تواند آن را برطرف کند.

درمان اعتیاد با نوروفیدبک، با نابودکردن الگوهای شکل‌دهنده اعتیاد در مغز، به افراد کمک می‌کند تا آسان‌تر بتواند اعتیاد را ترک کند.

درمان PTSD  با نوروفیدبک

اختلال استرس بعد از سانحه یا PTSD نوع جدی از اختلال می‌باشد که باید خیلی زود درمان شود. زیرا مشکلات زیادی برای افراد به‌وجود می‌آورد. درمان با نوروفیدبک PTSD باعث می‌شود افراد مبتلا به این اختلال، سلامت ذهنی خود را دوباره به‌دست آورند.

تحقیقات نشان می‌دهد که درمان PTSD با نوروفیدبک نوعی اختلال مغزی است که در آن واکنش شدید استرس‌زا برای فرد رخ می‌دهد و باعث ایجاد اختلال‌های متعدد در مغز می‌شود.

درمان پانیک با نوروفیدبک

یکی از سخت‌ترین اختلالاتی که فرد پس از استرس و اضطراب شدید به ‌صورت ناگهانی به آن دچار می‌شود پانیک است. این عارضه باعث می‌شود فرد کم‌تر به زندگی روزانه خود اهمیت دهد. درمان حملات پانیک با نوروفیدبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بیماران باید برای از بین بردن آنها خیلی سریع اقدام کنند.

بهترین مراکز درمانی برای انجام نوروفیدبک

مرکز روانشناسی و لورتا نوروفیدبک بیات از بهترین مراکزی است که در درمان اختلالات روانی بدون استفاده از دارو فعالیت می‌کند. با مراجعه به این مرکز بسیاری از اختلالات عصبی شما به‌ راحتی درمان می‌شود. مرکز مشاوره نوروفیدبک  اندیشه سلامت از دیگر مراکز درمانی معتبر در این زمینه می‌باشد.  از دیگر مراکز می‌توان به مرکز تخصصی نوروفیدبک و بیوفیدبک روانشناختی رستاک اشاره کرد.

درمان نوروفیدبک

 

جمع‌بندی

درمان با نوروفیدبک برای ایجاد سلامتی و داشتن آرامش از مهم‌ترین روش‌های درمانی است. در روان‌شناسی با توجه به شرایط و استفاده از تکنیک‌ها، راه‌های زیادی برای درمان اختلالات روحی و روانی وجود دارد. نوروفیدبک یکی از روش‌های نوین و بسیار موثری است که می‌توان به کمک آن اختلالات را بهبود داده و تا حد زیادی برطرف کرد.

منبع: bayatco.ir

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.