مرسدس بنزهای سری EQ – شکوه خودروهای برقی آلمانی

0

مرسدس شروع به معرفی خط خودروهای الکتریکی EQ خود با سدان EQS کرده که.

این خط تولید با رونمایی از سدان کوچکتر EQE و کراس اوور کوچک EQB دنبال شده. هر سه پلتفرم مشترک دارند و مرسدس بنز می‌گوید مدل‌های بیشتری در راه هستند.

در یک نگاه
سدان‌ها گران هستند، اما لوکس هستند.
کراس اوور یک کپی نزدیک از GLB محبوب است.
شتاب سریع و رانندگی نرم در هر سه مدل.
برآوردهای طی مسیر با یک بار شارژ عموماً بدبینانه هستند.

مرسدس بنز EQS

مرسدس بنز EQS شیک‌نریم و گرانترین سری EQ است، مرسدس بنز EQS به عنوان یک مدل 2022 معرفی شد. این خودرو اساساً از نظر اندازه و چیدمان یک سدان کلاس S است، اما از شاسی و طراحی جدید مرسدس بنز با باتری-الکتریکی بهره می‌برد. این خودرو همچنین گران‌ترین مدل EQ با قیمت اولیه بیش از 100000 دلار آمریکا است.

چهار نسخه از EQS 2023 وجود دارد: 450+، 450+ 4Matic، 580 4Matic و AMG EQS. 450+ دیفرانسیل عقب است،

مدل های 4Matic چهار چرخ محرک هستند و نوع AMG نوع اسپرت تیونینگ شده گروه است.

نسخه های 4Matic موتور دیگری را برای پیشرانه AWD به محور جلو اضافه می کنند.

مدل استاندارد مرسدس بنز EQS 329 اسب بخار (245 کیلووات) و 568 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با افزودن AWD به 355 اسب بخار (265 کیلووات) و 590 800 نیوتن متر می‌رسد و قدرتمندتر 580 4Matic دارای موتورهای قدرتمندتاست.

AMG EQS با قدرت 649 اسب بخار (484 کیلووات) و 700 پوند فوت (949 نیوتن متر) این موتورها را حتی بیشتر تقویت می کند. AMG همچنین دارای حالت “مسابقه” است که به طور موقت قدرت را به 751 اسب بخار و  1019.6 نیوتن متر می‌رساند.

صرف نظر از مدل انتخابی، بسته باتری همان 108 کیلووات ساعت باقی می ماند. این بدان معناست که به لطف این تغییرات موتور، محدوده جرکتی در هر مدل متفاوت است. مدل استاندارد حدود563 کیلومتر برد دارد، مدل های 4Matic دارای برد 547 کیلومتر هستند EPA و AMG EQS 277 446 کیلومتر برد دارند.

اما این تخمین‌ها بسیار محافظه‌کارانه هستند. مثلا مدل مرسدس-AMG EQS  پس از 479.5 کیلومتر برد معمول 9 درصد باتری هنوز داشت.

مرسدس بنز EQS علیرغم اینکه یک سدان بزرگ و سنگین است، چابک است و به لطف شتاب بسیار سریع خود (حدود چهار ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر)  و مرکز ثقل پایین، کیفیت رانندگی جذاب به دست می‌دهد و مانور پذیری‌اش نیز خوب است.

مانند کلاس S که این خودرو بیشتر از آن الهام گرفته ، EQS دارای فضای داخلی جادار تمام لوکسی است که از مرسدس بنز انتظار می رود. فضای صندوق عقب بسیار بزرگ است و اکثر ابزارها، کمک‌های راننده یا فناوریهای ایمنیدر این خودرو گنجانده شده است.

فناوری‌هایی مانند پیشگیری برخورد از جلو، دوربین‌های دید فراگیر، هشدارهای ترافیک متقابل نقطه کور و عقب، پارک نیمه خودکار و موارد دیگر در آن وجود دارد. گزینه‌های اضافه شده ماساژ صندلی‌های جلو، آب‌وهوای چهار منطقه‌ای، نمایشگر هدآپ و غیره هم آپشن‌های دیگر آن هستند. حتی یک پد شارژ گوشی هوشمند برای صندلی عقب نیز پیشبینی شده.

کراس اوور EQB  عمدتا بر اساس شاسی بلند کمپکت مرسدس بنز GLB است، این خودرو هم از پلتفرم EV EQS برای رانندگی تمام الکتریکی استفاده می کند.

EQB بیشتر مقرون به صرفه است، قیمت آن از حدود 55000 دلار شروع می شود و برد برآورد شده  آن 391 کیلومتر است. باتری آن کمی کوچکتر و 70.5 کیلووات ساعت است که به کاهش قیمت کمک می کند. اما EQB به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک از طریق پیشرانه دو موتوره عرضه می شود.

صندلی های پنج سرنشین استاندارد در EQB جدید است. فضای بار آن 62 فوت مکعب (1755.6 لیتر) است. این برای یک کراس اوور با این اندازه قابل توجه است.

دو نسخه از مرسدس بنز EQB وجود دارد: 300 4Matic و 350 4Matic. اولی 225 اسب بخار (168 کیلووات) قدرت دارد در حالی که دومی 288 اسب بخار (215 کیلووات) نیرو دارد.

اما جدیدترین رونمایی در سری خودروی الکتریکی بنز EQE است. برخلاف دو مدل دیگر، EQE معادلی در خط تولید مرسدس بنز ندارد، اما در عوض یک نسخه کوچکتر از EQS است. با قیمتی حدود 85000 دلار، EQE دارای یک باتری 90.6 کیلووات ساعتی با برد تخمینی حدود 644 کیلومتر است.

EQE در مدل‌های 350 و 500 عرضه می‌شود. EQE یک سدان مبتنی بر دیفرانسیل عقب است، اما به دلیل اندازه و وزن کوچکتر، احساس چابکی بیشتری دارد. EQE 350 استاندارد 288 اسب بخار (215 کیلووات) تولید می‌کند در حالی که EQE 500 4Matic موتور دیگری را به اکسل جلو اضافه می کند که مجموعاً 402 اسب بخار (300 کیلووات) نیرو دراد.

حداکثر سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت است که به طور قابل توجهی بالاتر از مدل استاندارد EQE 350 است.

EQE  می‌تواند مدل مورد علاقه برای رانندگی اسپرت‌تر باشد.

جمع‌بندی

به طور خلاصه، خط جدید مرسدس بنز EQ شروعی عالی  است. احتمالاً لیست بلندبالایی از خودروهای این سری به زودی اضافه خواهد شدو هر یک از این وسایل نقلیه از نظر تجهیزات، جذابیت جاده‌ای و تحویل نیرو در بالاترین سطح قرار دارند.

صفحات محصول: مرسدس بنز EQS ، مرسدس بنز EQB ، مرسدس بنز EQE


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.